Kiderült, hogyan fizetnek a fiatalok

Általában kevesebb, mint a megkérdezett fiatalok fele alkalmazza a legújabb fizetési megoldásokat – derül ki a K&H ifjúsági indexéből. Az okostelefonos érintéses alternatívát csak 26 százalékuk használja rendszeresen, a QR-kódos fizetést pedig 16 százalékuk. A többség vagy próbálta, de nem járt sikerrel, esetleg nincs rá alkalmas készüléke, azonban szép számmal vannak azok is, akiknek van fizetésre is használható készülékük, mégsem nyitottak a használatára.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgadászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Ma már nem csak a bankkártya jelenti a megoldást a készpénzmentes, elektronikus fizetésre, hanem az okostelefonnal történő érintéses fizetés mellett QR-kóddal, okosórával vagy éppen az úgynevezett fintech kártyával – mint például a Curve és a Revolut – is ki lehet egyenlíteni a vásárlás összegét a boltokban, üzletekben, éttermekben. A fiatalok körében egyre terjednek ezek a megoldások, a K&H ifjúsági indexéhez készült reprezentatív felmérés pedig azt vizsgálta, hogy a 19-29 éves városi fiatalok mennyire preferálják az egyes lehetőségeket.

Érintés vagy „olvasás” telefonnal

A kutatásban megkérdezett fiatalok közül tízből négyen – pontosan 42 százalékuk – fizetnek úgy, hogy az okostelefonjukat érintik oda az adott terminálhoz, ezen belül 26 százalékuk kifejezetten szívesen használja ezt a megoldást. A budapesti fiatalok körében még magasabb, 37 százalékos a gyakori használók aránya.

Míg a rendszeres használat tekintetében nincs szignifikáns eltérés a nők (23 százalék) és a férfiak (30 százalék) között, a kipróbálás tekintetében a férfiak nyitottabbnak bizonyultak: az átlagos 15 százalékhoz képest körükben 23, míg a nők körében csak 7 százalék mondta, hogy legalább próbából fizetett már így, de igazából nem használja. Általánosságban elmondható, hogy a többségnek van erre alkalmas készüléke, mégis idegenkedik a fizetésnek ezen fajtájától. Az okostelefon fizetéskor használható QR-kód beolvasására is, a K&H kutatása szerint azonban csak a fiatalok 25 százaléka fizetett már így valaha, és ezen belül mindössze 16 százalékuk alkalmazza rendszeresen.

Németh Balázs, a K&H innovációs vezetője a felmérést értékelve azt mondta: „Sokan még nincsenek tisztában azzal, hogy a QR-kódos fizetés nem egy nagy hókuszpókusz, valamennyi kamerás okostelefon alkalmas rá, vagy csak le kell tölteni hozzá egy kódolvasó alkalmazást. Egyszerű, gyors, biztonságos fizetést jelent, így növekvő népszerűségre számítunk.”

Véleményvezér

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte

A Fidesz az elmúlt öt év költekezését részben forintleértékelésből fedezte 

Első helyen az ipari termelői árak drágulásában.
Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein

Sorra történnek robbanások az orosz árnyékflotta tankerein 

Immár a tengereken is folyik a háború.
Jönnek a Budapest-logós Pride pólók

Jönnek a Budapest-logós Pride pólók 

Az Orbán Viktorral szembeni ellenállás kereskedelmi vetületet kap.
Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői

Hadházy Ákos szerint személyenként 80 ezer forintos büntetésre számíthatnak a Pride résztvevői 

Bár egyetlen gyermeket nem ért sérelem a Pride miatt a résztvevők gigabüntetést kapnak.
Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo