Fiatalok cikkek

hirdetés

Saját lakás helyett albérletben gondolkodnak a fiatalok

Saját lakás helyett albérletben gondolkodnak a fiatalok

Kisebbségbe kerültek azok a fiatalok, akik pénzkidobásnak tartják a lakásbérlést.
Vállalkozni vágyó fiataloknak indul program

Vállalkozni vágyó fiataloknak indul program

A Start program keretében innovatív vállalkozói ötletek megvalósítására pályázhatnak keddtől a 18 és 35 év közöttiek.
A fiatalok is érzik az inflációt

A fiatalok is érzik az inflációt

A gyorsuló infláció alapvetően átírja a korábbi években megszokott családi költségvetéseket, és a megtakarítási magatartásra is hatással van mindenkinél, ezen belül a fiataloknál is. A 19-29 éves korosztály tagjainak 20 százaléka nem takarékoskodik, havi rendszerességgel 47 százalék spórol, és 18 százalékos azoknak az aránya, akik csak akkor tudnak félretenni, ha nagyobb összeghez jutnak. Ugyanakkor a rövid távú takarékoskodásban már nyomot hagyott az infláció – ezt mutatja a K&H ifjúsági index, amely a 19-29 évesek megtakarításait vizsgálta. A fiatalok 28 százaléka mondta azt, hogy az előző hónapban tudott spórolni, átlagosan 67 ezer forintot.
A hitelt törlesztő fiatalok ötöde szerint nehéz a dolguk

A hitelt törlesztő fiatalok ötöde szerint nehéz a dolguk

Kevés fiatal rendelkezik banki kölcsönnel, ezen belül a személyi és lakáshitelek a legelterjedtebbek - derül ki a K&H ifjúsági indexhez készült felmérésből.
Mennyi pluszt jelent a fiataloknak az SZJA-mentesség? Kiszámolták

Mennyi pluszt jelent a fiataloknak az SZJA-mentesség? Kiszámolták

Közel 450 ezer fiatalt érint a lépés, de mennyivel járnak jobban?
hirdetés
Így választanak munkahelyet a fiatalok

Így választanak munkahelyet a fiatalok

Pozitív munkahelyi légkör, támogató vezetők és egyértelmű előrelépési lehetőségek- ezeket keresik ma leginkább a pályakezdők, ha munkahely választásról van szó. A járvány harmadik hulláma jelentős változásokat hozott a fiatal munkakeresők preferenciáiban. 
Mekkora jövedelemmel rendelkeznek a magyar fiatalok?

Mekkora jövedelemmel rendelkeznek a magyar fiatalok?

Javult a fiatal korosztály jövedelmi helyzete tizenkét hónap leforgása alatt - derül ki a K&H ifjúsági indexhez készített kutatásból. A 19-29 évesek háztartásában a jövedelem 266 ezer forintot tett ki az idei harmadik negyedévben, azaz 16 százalékkal nőtt éves szinten, az egy főre jutó jövedelem pedig 20 százalékkal 132 ezer forintra emelkedett. A fiatalok hatoda rendelkezik hitellel, jellemzően személyi kölcsönt, lakás- vagy folyószámlahitelt törlesztenek.
Üzentek a fiatalok a cégeknek

Üzentek a fiatalok a cégeknek

Kevésbé érzik jól magukat a munkahelyükön a fiatalok. Legalábbis az idei második negyedévben 39 százalékra csökkent azoknak az aránya, akik megbecsültnek érzik magukat - derül ki a K&H ifjúsági indexéből. Az eredmény a munkát adó cégek számára is fontos, hiszen a hivatalos adatok szerint a pandémia utáni gazdasági újraindulás során újra munkaerőhiányos helyzet alakulhat ki, ezért fokozott szerepet kap a meglévő munkaerő megtartása.
Váratlan pénzügyi helyzetekre készíti fel a fiatalokat a K&H

Váratlan pénzügyi helyzetekre készíti fel a fiatalokat a K&H

A járvány miatt a váratlan eseményekre való felkészülés kiemelt szerepet kapott a mindennapokban, ez pedig rövid, közép- és hosszú távon a biztosítások felértékelődését eredményezheti - derül ki a K&H összefoglalójából. A K&H szerint a tudatos pénzügyi, ezen belül biztosítási döntések hozzájárulnak a fenntartható társadalomhoz és ebben a fiatalok főszerepet játszhatnak.
Kiderült, hogyan fizetnek a fiatalok

Kiderült, hogyan fizetnek a fiatalok

Általában kevesebb, mint a megkérdezett fiatalok fele alkalmazza a legújabb fizetési megoldásokat – derül ki a K&H ifjúsági indexéből. Az okostelefonos érintéses alternatívát csak 26 százalékuk használja rendszeresen, a QR-kódos fizetést pedig 16 százalékuk. A többség vagy próbálta, de nem járt sikerrel, esetleg nincs rá alkalmas készüléke, azonban szép számmal vannak azok is, akiknek van fizetésre is használható készülékük, mégsem nyitottak a használatára.
hirdetés

Nettó 248 ezer forint fizetésre vágynak a pályakezdő fiatalok

A járvány harmadik hulláma jelentős változásokat hozott a fiatal munkakeresők preferenciáiban. Több stabilitást és figyelmet,  kevesebb rugalmasságot és kihívást keresnek a pályakezdők. A pozitív munkahelyi légkör, a támogató vezetők és a cégen belüli előrelépési lehetőségek a legfontosabb munkahely választási szempontok. A fiatalok többsége akár 5 évig is dolgozna első munkahelyén.

Így látják munkahelyüket a dolgozó fiatalok

A járvány ellenére is nagyon optimista a munkavállalással kapcsolatban a 19-29 éves korosztály. A K&H ifjúsági indexéből az derül ki, hogy amellett, hogy 61 százalékuk stabilnak látja munkahelyét, 49 százalékuk megbecsültnek is érzi ott magát. Ezt a pozitív hozzáállást fokozhatja az is, hogy a dolgozó fiatalok 49 százaléka a járvány után a fizetése növekedésére számít.

Mennyi megtakarítása van a mai harmincasoknak?

A generáció 79 százaléka változtatott pénzügyi céljain és szokásain a járvány hatására, és ennél is többen voltak, akik visszafogták kiadásaikat. Ez egyrészt abból ered, hogy bizonyos szolgáltatásokra (utazás, szórakozás, koncert) nem tudtak költeni, másrészt tudatosan is igyekeztek kevesebbet költeni a megszokottnál. Elmondásuk szerint jobban odafigyeltek rá, hogy az élelmiszerek ne vesszenek kárba, és számos más termék esetében is alaposabban átgondolták, valóban szükségük van-e rá.

Felmérték, milyenek a magyar munkanélküli fiatalok

Hazánkban a koronavírus-járvány előtti időszakban kb. 15 százalékra volt tehető a 15-34 év közötti nem dolgozó, de nem is tanuló, ún. NEET fiatalok száma. Miközben a foglalkoztatottság folyamatosan növekedett az elmúlt években, felmerül a kérdés: kik azok a NEET fiatalok ma Magyarországon, és hogyan lehet segíteni nekik, kiváltképp a koronavírus-járvány utáni időszakban?

Meglepő dolgok derültek ki a fiatal munkavállalókról

A fiatal munkavállalókkal kapcsolatban gyakran hangoztatott vélemény, miszerint nehezen maradnak meg egy munkahelyen hosszabb ideig, állandóan igénylik a változást, mondhatni, nem lehet rájuk hosszú távon számítani. Ezzel szemben többségük éppúgy szeretne évekig ugyanazon a munkahelyen maradni, mint más kollégáik – derül ki egy kutatásból.

Az Y generáció már a lakásügyeit is a mobiljáról intézné

Mindent egy helyről, minél „zöldebben” és gyorsabban – így foglalható össze a Fundamenta egyetemisták számára kiírt pályázatának nyertes koncepciója. A verseny győztes csapata, a Foxes a napokban vehette át az elsőknek járó elismerést Tátrai Bernadettől, a Fundamenta-Lakáskassza Zrt. elnök-vezérigazgatójától.

Nemzetközi átlag alatt van a magyar fiatalok vállalkozási kedve

Országszerte 42 középiskola végzősei tanulhatnak vállalkozási ismereteket egy civil kezdeményezés keretében. A program célja valós képet mutatni a vállalkozásról és ösztönözni a fiatalok vállalkozási hajlandóságát.

Hogyan választ munkahelyet az Y és Z generáció?

37 ezer fiatalt kérdeztek meg a munkavállalási preferenciákról. A válaszokból kiderült: a rugalmas munkavégzés, stabilitás és az alapfizetés a legfontosabb munkahely-választási tényezők a jövő munkavállalóinak. A teljesítmény alapú honoráriumnál vonzóbb a fix, kiszámítható alapbér, és meghatározó a közvetlen felettes vezetői stílusa is a 16-28 éves korosztálynak.

A cél az anyagi biztonság

A fiatalok körében egyre nagyobb a tudatosan, hónap elején megtakarítók aránya. Az átlagos összeg 500 000 forint felé emelkedett, amit lakásvásárlásra, általános tartalék képzésre és autóvásárlásra tesznek félre a 19-29 évesek. 

Mondj egy problémát és hozz rá rögtön megoldást

Betegsegítő applikáció, optikai csalódással lassított forgalom, szemüveg, amely hallássérülteknek feliratozza, amit a másik mond. Közel 200 fiatal ötletelt egy közösségi média kihívásban azon, hogyan lehetne kreatív módon megoldani társadalmi és környezeti problémákat.

A fiatalok többségének nem fontos az autó

A jelenleg szüleivel élő fiatalok 23 százaléka tartja fontosnak, hogy külön lakásba költözzenek. A többség – 64 százalék – szeretne ugyan önálló életet kezdeni, de egyelőre nem tartja nagyon fontosnak – a K&H ifjúsági indexe szerint.

A kényelem nagy úr, szívesen maradunk a mama hotelben

Egyre több fiatalnak van saját lakása, de kevesebben terveznek lakásvásárlást. Tízből hat fiatal azért nem költözik el a szüleitől, mert nincs elég pénze a különéléshez, 34 százalék arra vár, hogy saját keresete legyen, 25 százalék szerint pedig sokkal kényelmesebb a szülőkkel élni – a K&H felmérése szerint.

Mi kerül a fa alá? Ruha és hiszti

A fiatalok 85 százaléka megajándékoz valakit idén karácsonykor, 79 százalékuk pedig számít arra, hogy kap ajándékot. A legtöbben arra számítanak, hogy ruha lesz a fa alatt, valamilyen élménnyel csak 18 százalék, társasjátékkal, játékszoftverrel pedig 16 százalék számol. A haszontalan ajándékokat nagyon kevesen cserélik vissza.

Az Y generáció nem bízná magát az állami nyugdíjra

A nyugdíjtervezésben is jóval nagyobb önállóságot szeretne magának az Y-generáció: a 24-38 évesek majd’ kétharmada nem bízná magát az általános nyugdíjkorhatárra, hanem maga döntene, mikor megy nyugdíjba.

Átlagosan 400 ezer forint megtakarítása van egy magyar fiatalnak

A 19 és 29 év közöttiek több mint 44 százaléka rendelkezik valamilyen megtakarítással – ez derült ki a K&H ifjúsági indexének 2018 második negyedéves adataiból.

Nagyon másképp látják magukat a pályakezdők, mint a főnökeik

Önmenedzselésben kiválóak, de a szakmai alázatot másképp értelmezik a fiatal pályakezdők, mint a vállalatok – foglalta össze kutatását a Jobsgarden.

A fiatalok nagy része anyagilag is támogatná nyugdíjas szüleit

Ma már egyáltalán nem mondható, hogy a lakosság nyugodt lenne nyugdíja felől. A 18–29 éves korosztály arra készül, hogy anyagilag segítse nyugdíjas szüleit.

Sok dolgozó fiatalt még támogat a családja

A dolgozó fiatalok kétharmada stabilnak tartja, több mint a fele még szereti is a munkáját, de kisebbségben vannak, akik megbecsültnek is érzik magukat a munkahelyükön. 52 százaléka remél kisebb mértékű fizetésemelést, ami rekord magas arányt jelent.

Már itthon sem kapós a dízel

A magyarok elsősorban új, benzines autót vásárolnának, de már a hibridek is egyre népszerűbbek – derül ki az OTP Bank legfrissebb, autófinanszírozással kapcsolatos reprezentatív felmérésből. A vásárláshoz a fiatalabbak nagyobb arányban vennének fel hitelt, míg ötödük a teljes árat kölcsönből finanszírozná.

A pályakezdők szerint fontos, hogy legyen megtakarításuk

Tudatosabbak a pénzükkel és nagyobb arányban tesznek félre – ez jellemzi a magyar fiatalokat egy friss felmérés szerint. A K&H ifjúsági indexe azt mutatja, hogy a19-29 éves korosztály inkább borúlátó a jelenlegi pénzügyeivel kapcsolatban, viszont egyre többen bizakodóak a jövőt illetően.

A fiatalok többsége még élvezi a mamahotelt

A huszonéves korosztály még nem akar házasodni, a 19–25 éveseknek mindössze 5 százaléka, a 26–29 éveseknek pedig a 31 százaléka él házasságban. A fiatal nők több mint fele, 59 százaléka él párkapcsolatban, a férfiaknak csak a 46 százaléka mondta ezt – derül ki a K&H ifjúsági indexéből.

Ezért aggódnak a magyar fiatalok

A magyar fiatalok az anyagi problémákat tartják a korosztályukat érintő legnagyobb kihívásának, a munkanélküliség már kisebb probléma, mint korábban. A fiatalok csaknem fele kivándorolna, de a többség csak ideiglenesen.

Zenét már leginkább a Youtube-on hallgatnak a fiatalok

A 19-29 éves fiatalok 83 százalékkal használja naponta a Facebookot, saját tévéje viszont alig van a 25 év alatti korosztálynak a K&H ifjúsági indexe szerint.

Vannak, akik rózsaszínben látják a jövőt

Új rekord született a K&H ifjúsági indexének eredményei szerint: a 19–29 éves korosztály 35 százaléka gondolja úgy, hogy könnyen találna munkát. A dolgozó fiatalok 69 százaléka fizetésemelésre számít. Sőt, a munkájukat sem szerették még soha ennyien: az első negyedévben a megkérdezettek 57 százaléka mondta, hogy olyan állása van, ahol örömmel dolgozik.

Romlottak az Y generáció gazdasági kilátásai

Az idei felmérés egyértelműen negatív változást mutat az Y és Z generációk üzleti motivációról alkotott véleményével kapcsolatban a Deloitte Millennial Survey kutatása szerint.

Veszélyesen interneteznek a fiatalok

Nem tudatosan és nem kellő biztonsággal használják a kamaszok a rendelkezésükre álló technológiai eszközöket - derül ki 21. Századi Oktatásért Alapítvány felméréséből, amelyben 25 innovatív iskolában mérték fel a 13-18 éves tanulók digitális kompetenciáit.

A fiatalok többsége nyitott a változásokra, de sokan kivárnak

A fiatalok általában sikeresen alkalmazkodnak a változásokhoz: a magyarok kétharmada (65%), és a külföldiek 58 százaléka kifejezetten könnyen veszi azokat. Összességében azonban az látszik, hogy óvatosan nyitnak az innovatív megoldások felé - derül ki egy kutatásból.

A fesztiválok lenyomják a sorozatokat

A fiatalok körében a legnépszerűbb téma a divat. A különböző elektronikai készülékek, „kütyük” a férfiak 80 százalékát hozzát lázba, de a nők 63 százaléka számára is érdekes – hívja fel a figyelmet 19–29 közötti korosztály szokásaira a K&H kutatása.

Ők ráéreztek, mi kell a fiatal vállalkozóknak

A WeWork irodáiban lehet pusztán ülőhelyet vagy íróasztalt bérelni – de akár egész emeletet is. Ugyanakkor mindenütt modern, fiatalos környezetet, széles körű komfortot nyújt az új típusú kollektív munkahely, amely gyorsan milliárdos értékű nemzetközi vállalkozássá nőtte ki magát.

Majdnem minden magyar fiatalnak van okostelefonja

A fiatalok átlagosan 4800 forintért mobiloznak havonta, és 59 százalékuk  saját maga fizeti a számláját – áll a K&H ifjúsági indexében. A 19-29 éves fiatalok körében 94 százalékos az érintőképernyős okostelefonok aránya, részben ezért lehet a jövőben éppen ez a korosztály a mobilfizetéseknél várható növekedés motorja.

Miből lesz pénzük a jövő nyugdíjasainak?

Az állami nyugdíj szinte kizárólagos szerepe a most nyugdíjba vonulók körében ma még megkérdőjelezhetetlen. De vajon hogyan képzeli el nyugdíjas éveit a fiatalabb korosztály, miből lesz pénzük a jövő nyugdíjasainak? Többek között erre kereste a választ a Groupama Biztosító megbízásából készült felmérés.

Egyre többen ragadnak a mamahotelben a dráguló lakásárak miatt

Nehezen tudnak lépést tartani a fiatalok a növekvő lakásárakkal, csökkent idén az első lakásukat megvásárlók száma – közölte a Duna House.

K&H: drágábban buliznak a diákok

A fiatalok nagy része a korábbinál többet költött 2017-ben és a jövőben is a kiadásaik növekedésével számolnak – derült ki a K&H ifjúsági indexéből. A fiatalok 41 százaléka élelmiszerre adott ki többet, a diákoknál viszont leginkább a szórakozásra ment el nagyobb összeg. A fiatalok fele azonban azt tervezi, hogy idén növeli a megtakarításait.

Kényszerből, vagy kényelemből maradunk a mamahotelben?

A hazai lakosság 80 százaléka szerint a saját tulajdonú lakás továbbra is az önálló élet alapjának számít, felnőtt korban ez adja meg az otthon biztonságát – derül ki az OTP Bank Hello Otthon kutatásának eredményeiből. A megkérdezettek 79 százaléka úgy gondolja, hogy a fiataloknak egyre nehezebb saját lakáshoz jutni, például a magas ingatlanárak miatt.

"Nem akarják a szüleik hibáit elkövetni!"

Kifejezetten a 30 év alattiak számára hirdet pénzügyi tanácsadást az IFLGroup nevű cég. A cég egyik alapítója, Szarvas Norbert szerint nőtt a fiatalok pénzügyi tudatossága, sokan például már a 20-as éveikben elkezdenek nyugdíjra félretenni, azonban az Y-generáció tagjainak érdemes vigyáznia a pénzügyi csalók új generációjával.

Egyre jobban szeretik a fiatalok a munkahelyüket

A dolgozó fiatalok majdnem fele, 44 százaléka érzi úgy, megbecsülik a munkahelyén, ez pedig új rekord. 36 százalékuk pedig előrelépési lehetőséget is lát – derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A fiatalok 67 százaléka arra számít, hogy a nettó fizetésük emelkedni fog, a külföldi munkavállalást pedig 27 százalékuk venné fontolóra. 

Ciki lett az építőipar, marad a szakemberhiány

Általános iskolákban népszerűsítette az építő szakmákat a Mapei Kft. az elmúlt hetekben. Lehangoló a helyzet. Senki nem akar építő szakmát tanulni. Markovich Béla társadalmi összefogást sürget, mert ha ez így megy tovább, katasztrofális helyzetbe kerül az építőipar.

Szeretnénk olcsón Amerikába utazni

A 18 és 24 év közötti fiatalok utazási szokásait vizsgálta meg internetes kereséseik alapján a Klikkmánia keresőmarketing ügynökség és az STA Travel utazási iroda.
hirdetés
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
hirdetés
hirdetés
Így tanulható a beszállítóvá válás

Így tanulható a beszállítóvá válás

Közel háromezer hazai cég vett részt abban az országos programban, amelynek keretében pénzügyi-, beszállítói-, exportfejlesztési és fenntarthatósági témákban cseréltek tapasztalatot.
Tartós, kiszámítható árak a változó körülmények között - Innovatív, előre mutató fejlesztések a dm-nél

Tartós, kiszámítható árak a változó körülmények között - Innovatív, előre mutató fejlesztések a dm-nél

A négy hónapon át nem emelkedő tartós áraknak, a jó ár-érték arányú dm márkás termékeknek, az online szolgáltatások fejlesztésének és a törzsvásárlóknak szóló kedvező ajánlatoknak is fontos szerepe van abban, hogy a dm az idei évet is sikeresen, forgalmi növekedéssel tudta zárni.

Pénzszerzés

Ezek a cégek húsz százalékkal nagyobb bevételt érhetnek el

Ezek a cégek húsz százalékkal nagyobb bevételt érhetnek el

Szellemi Tulajdon Nemzeti Hivatala legújabb kampányában a díjmentes IP Scan szolgáltatását népszerűsíti.

Jogi kisokos

Vége lehet a trükköző vállalkozásoknak - küszöbön egy kártérítési hullám?

Vége lehet a trükköző vállalkozásoknak - küszöbön egy kártérítési hullám?

A parlamenti zárószavazás célegyeneséhez közeledik az az uniós jogalkotási gyökerű törvénymódosítási javaslatcsomag, amely nyomán újabb átfogó jogszabálymódosításra kerülhet sor a fogyasztóvédelmi jog területén.

Klímablog

Még nagy a szakadék a tettek és a szándék között, ha a fenntarthatóságról van szó

Még nagy a szakadék a tettek és a szándék között, ha a fenntarthatóságról van szó

A gazdasági nehézségek ellenére a hazai közepes és nagyvállalatok fontosnak tartják a fenntarthatóság ügyét.

Gazdaság

Az ingatlanok árát még nem érte el az óvatosság, a keresletet már igen

Az ingatlanok árát még nem érte el az óvatosság, a keresletet már igen

Bár a tranzakciók számának csökkenése már a piac megtorpanására utal, az év első háromnegyedében még igen sokan tapasztalhatták.

Társadalom

Sorban kapja a pofonokat Donald Trump

Sorban kapja a pofonokat Donald Trump

Se a világnak, se Magyarországnak nem mindegy, hogy ki lesz az Egyesült Államok következő elnöke. Az ellenzék által rendkívüli módon lesajnált Joe Biden elnök csapata a félidős választásokon minden várakozást felülmúlóan szerepelt.

Infokom

Veszélyesek lehetnek az okosjátékok

Veszélyesek lehetnek az okosjátékok

Az okoseszközök működtetése is rejthet adatvédelmi kockázatokat az ESET tanulmánya szerint.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo