Fiatalok cikkek
A kényelem nagy úr, szívesen maradunk a mama hotelben
Egyre több fiatalnak van saját lakása, de kevesebben terveznek lakásvásárlást. Tízből hat fiatal azért nem költözik el a szüleitől, mert nincs elég pénze a különéléshez, 34 százalék arra vár, hogy saját keresete legyen, 25 százalék szerint pedig sokkal kényelmesebb a szülőkkel élni – a K&H felmérése szerint.
Mi kerül a fa alá? Ruha és hiszti
A fiatalok 85 százaléka megajándékoz valakit idén karácsonykor, 79 százalékuk pedig számít arra, hogy kap ajándékot. A legtöbben arra számítanak, hogy ruha lesz a fa alatt, valamilyen élménnyel csak 18 százalék, társasjátékkal, játékszoftverrel pedig 16 százalék számol. A haszontalan ajándékokat nagyon kevesen cserélik vissza.
Az Y generáció nem bízná magát az állami nyugdíjra
A nyugdíjtervezésben is jóval nagyobb önállóságot szeretne magának az Y-generáció: a 24-38 évesek majd’ kétharmada nem bízná magát az általános nyugdíjkorhatárra, hanem maga döntene, mikor megy nyugdíjba.
Átlagosan 400 ezer forint megtakarítása van egy magyar fiatalnak
A 19 és 29 év közöttiek több mint 44 százaléka rendelkezik valamilyen megtakarítással – ez derült ki a K&H ifjúsági indexének 2018 második negyedéves adataiból.
Nagyon másképp látják magukat a pályakezdők, mint a főnökeik
Önmenedzselésben kiválóak, de a szakmai alázatot másképp értelmezik a fiatal pályakezdők, mint a vállalatok – foglalta össze kutatását a Jobsgarden.
A fiatalok nagy része anyagilag is támogatná nyugdíjas szüleit
Ma már egyáltalán nem mondható, hogy a lakosság nyugodt lenne nyugdíja felől. A 18–29 éves korosztály arra készül, hogy anyagilag segítse nyugdíjas szüleit.
Sok dolgozó fiatalt még támogat a családja
A dolgozó fiatalok kétharmada stabilnak tartja, több mint a fele még szereti is a munkáját, de kisebbségben vannak, akik megbecsültnek is érzik magukat a munkahelyükön. 52 százaléka remél kisebb mértékű fizetésemelést, ami rekord magas arányt jelent.
Már itthon sem kapós a dízel
A magyarok elsősorban új, benzines autót vásárolnának, de már a hibridek is egyre népszerűbbek – derül ki az OTP Bank legfrissebb, autófinanszírozással kapcsolatos reprezentatív felmérésből. A vásárláshoz a fiatalabbak nagyobb arányban vennének fel hitelt, míg ötödük a teljes árat kölcsönből finanszírozná.
A pályakezdők szerint fontos, hogy legyen megtakarításuk
Tudatosabbak a pénzükkel és nagyobb arányban tesznek félre – ez jellemzi a magyar fiatalokat egy friss felmérés szerint. A K&H ifjúsági indexe azt mutatja, hogy a19-29 éves korosztály inkább borúlátó a jelenlegi pénzügyeivel kapcsolatban, viszont egyre többen bizakodóak a jövőt illetően.
A fiatalok többsége még élvezi a mamahotelt
A huszonéves korosztály még nem akar házasodni, a 19–25 éveseknek mindössze 5 százaléka, a 26–29 éveseknek pedig a 31 százaléka él házasságban. A fiatal nők több mint fele, 59 százaléka él párkapcsolatban, a férfiaknak csak a 46 százaléka mondta ezt – derül ki a K&H ifjúsági indexéből.
Ezért aggódnak a magyar fiatalok
A magyar fiatalok az anyagi problémákat tartják a korosztályukat érintő legnagyobb kihívásának, a munkanélküliség már kisebb probléma, mint korábban. A fiatalok csaknem fele kivándorolna, de a többség csak ideiglenesen.
Zenét már leginkább a Youtube-on hallgatnak a fiatalok
A 19-29 éves fiatalok 83 százalékkal használja naponta a Facebookot, saját tévéje viszont alig van a 25 év alatti korosztálynak a K&H ifjúsági indexe szerint.
Vannak, akik rózsaszínben látják a jövőt
Új rekord született a K&H ifjúsági indexének eredményei szerint: a 19–29 éves korosztály 35 százaléka gondolja úgy, hogy könnyen találna munkát. A dolgozó fiatalok 69 százaléka fizetésemelésre számít. Sőt, a munkájukat sem szerették még soha ennyien: az első negyedévben a megkérdezettek 57 százaléka mondta, hogy olyan állása van, ahol örömmel dolgozik.
Romlottak az Y generáció gazdasági kilátásai
Az idei felmérés egyértelműen negatív változást mutat az Y és Z generációk üzleti motivációról alkotott véleményével kapcsolatban a Deloitte Millennial Survey kutatása szerint.
Veszélyesen interneteznek a fiatalok
Nem tudatosan és nem kellő biztonsággal használják a kamaszok a rendelkezésükre álló technológiai eszközöket - derül ki 21. Századi Oktatásért Alapítvány felméréséből, amelyben 25 innovatív iskolában mérték fel a 13-18 éves tanulók digitális kompetenciáit.
A fiatalok többsége nyitott a változásokra, de sokan kivárnak
A fiatalok általában sikeresen alkalmazkodnak a változásokhoz: a magyarok kétharmada (65%), és a külföldiek 58 százaléka kifejezetten könnyen veszi azokat. Összességében azonban az látszik, hogy óvatosan nyitnak az innovatív megoldások felé - derül ki egy kutatásból.
A fesztiválok lenyomják a sorozatokat
A fiatalok körében a legnépszerűbb téma a divat. A különböző elektronikai készülékek, „kütyük” a férfiak 80 százalékát hozzát lázba, de a nők 63 százaléka számára is érdekes – hívja fel a figyelmet 19–29 közötti korosztály szokásaira a K&H kutatása.
Ők ráéreztek, mi kell a fiatal vállalkozóknak
A WeWork irodáiban lehet pusztán ülőhelyet vagy íróasztalt bérelni – de akár egész emeletet is. Ugyanakkor mindenütt modern, fiatalos környezetet, széles körű komfortot nyújt az új típusú kollektív munkahely, amely gyorsan milliárdos értékű nemzetközi vállalkozássá nőtte ki magát.
Majdnem minden magyar fiatalnak van okostelefonja
A fiatalok átlagosan 4800 forintért mobiloznak havonta, és 59 százalékuk saját maga fizeti a számláját – áll a K&H ifjúsági indexében. A 19-29 éves fiatalok körében 94 százalékos az érintőképernyős okostelefonok aránya, részben ezért lehet a jövőben éppen ez a korosztály a mobilfizetéseknél várható növekedés motorja.
Miből lesz pénzük a jövő nyugdíjasainak?
Az állami nyugdíj szinte kizárólagos szerepe a most nyugdíjba vonulók körében ma még megkérdőjelezhetetlen. De vajon hogyan képzeli el nyugdíjas éveit a fiatalabb korosztály, miből lesz pénzük a jövő nyugdíjasainak? Többek között erre kereste a választ a Groupama Biztosító megbízásából készült felmérés.
Egyre többen ragadnak a mamahotelben a dráguló lakásárak miatt
Nehezen tudnak lépést tartani a fiatalok a növekvő lakásárakkal, csökkent idén az első lakásukat megvásárlók száma – közölte a Duna House.
K&H: drágábban buliznak a diákok
A fiatalok nagy része a korábbinál többet költött 2017-ben és a jövőben is a kiadásaik növekedésével számolnak – derült ki a K&H ifjúsági indexéből. A fiatalok 41 százaléka élelmiszerre adott ki többet, a diákoknál viszont leginkább a szórakozásra ment el nagyobb összeg. A fiatalok fele azonban azt tervezi, hogy idén növeli a megtakarításait.
Kényszerből, vagy kényelemből maradunk a mamahotelben?
A hazai lakosság 80 százaléka szerint a saját tulajdonú lakás továbbra is az önálló élet alapjának számít, felnőtt korban ez adja meg az otthon biztonságát – derül ki az OTP Bank Hello Otthon kutatásának eredményeiből. A megkérdezettek 79 százaléka úgy gondolja, hogy a fiataloknak egyre nehezebb saját lakáshoz jutni, például a magas ingatlanárak miatt.
"Nem akarják a szüleik hibáit elkövetni!"
Kifejezetten a 30 év alattiak számára hirdet pénzügyi tanácsadást az IFLGroup nevű cég. A cég egyik alapítója, Szarvas Norbert szerint nőtt a fiatalok pénzügyi tudatossága, sokan például már a 20-as éveikben elkezdenek nyugdíjra félretenni, azonban az Y-generáció tagjainak érdemes vigyáznia a pénzügyi csalók új generációjával.
Egyre jobban szeretik a fiatalok a munkahelyüket
A dolgozó fiatalok majdnem fele, 44 százaléka érzi úgy, megbecsülik a munkahelyén, ez pedig új rekord. 36 százalékuk pedig előrelépési lehetőséget is lát – derül ki a K&H ifjúsági indexéből. A fiatalok 67 százaléka arra számít, hogy a nettó fizetésük emelkedni fog, a külföldi munkavállalást pedig 27 százalékuk venné fontolóra.
Ciki lett az építőipar, marad a szakemberhiány
Általános iskolákban népszerűsítette az építő szakmákat a Mapei Kft. az elmúlt hetekben. Lehangoló a helyzet. Senki nem akar építő szakmát tanulni. Markovich Béla társadalmi összefogást sürget, mert ha ez így megy tovább, katasztrofális
helyzetbe kerül az építőipar.
Szeretnénk olcsón Amerikába utazni
A 18 és 24 év közötti fiatalok utazási szokásait vizsgálta meg internetes kereséseik alapján a Klikkmánia keresőmarketing ügynökség és az STA Travel utazási iroda.
Megtakarítanak a fiatalok
A fiatalok több mint harmadának van megtakarítása, a legnagyobb részük lakásra gyűjt - derül ki a K&H negyedéves, a 19-29 éves fiatalok elégedettségét mérő jóléti index felméréséből.
Ezekre keresnek rá a jövő fogyasztói a neten
A gyerekek világszerte kevesebbet kommunikálnak, játszanak és kisebb a hozzáférésük a felnőtt tartalmakhoz a számítógépeken, mint egy évvel ezelőtt, de több oldalt nyitnak meg, amelyek a kábítószerekről, az alkoholról és a cigarettáról szólnak - áll a Kaspersky Lab jelentésében.
Így bánik a pénzzel az Y és a Z generáció
A különböző generációk érthető módon teljesen más elvárásokkal állnak az élethez, a munkához vagy épp a pénzhez, így ahhoz is, hogy mire és mennyit érdemes költeni - olvasható a Vienna Life Biztosító bejegyzésében.
Harmincévesen a szülőknél
A huszonévesek több mint fele, a harmincasoknak pedig majdnem egyharmada élvezi még a „mamahotel” vendégszeretetét, azaz lakik együtt a szüleivel – derül ki a Fundamenta országos reprezentatív kutatásából. A különköltözés életkori kitolódása nemzetközi jelenség, és általában a családalapítás közeledésével, 30 éves kor felett erősödik fel az igény a saját otthon iránt.
Meló helyett a neten lógnak a fiatalok
Az amerikai fiatalok legalább napi 33 percet lógnak a neten, a közösségi médián és a csetappokon a munkafeladataiktól függetlenül. Az elhanyagolt munkaórák miatt évi 800 000 forintnyi kárt okoz egy-egy fiatal munkavállaló a cégének.
Ha pénzről van szó, nem félnek kérdezni a diákok
A fiatalok számára fontos, hogy a továbbtanulás kapcsán tájékozódjanak annak pénzügyi vonatkozásairól is. Nem félnek kérdezni vagy segítséget kérni, ugyanakkor saját maguk is mérlegelik lehetőségeiket - egy most közzétett kutatás eredményei szerint.
Dupla fizuért hagynák el a mamahotelt a fiatalok
A fiatalok több mint fele még a szülők vagy a család tulajdonában lévő ingatlanban lakik, 23 százalékuk pedig lakást bérel. A 19-29 évesek legnagyobb része arra számít, hogy 26-30 évesen lesz majd saját lakása. Hosszabb távon pedig a kertes házak a legvonzóbbak, míg a lakóparkok nem örvendenek túl nagy népszerűségnek, a fiatalok mindössze 8 százaléka élne itt szívesen a következő 10 évben – derült ki a K&H adataiból.
Így növelhetnék az egyetemisták a GDP-t
Mérhető GDP-növekedést és társadalmi fejlődést hozna szakemberek szerint, ha a magyar egyetemisták körében emelkedne a most drasztikusan alacsony vállalkozási hajlandóság.
400 ezres kezdő fizura várnak a fiatalok
Ma a pályakezdő fiatalok a reálistól távol eső fizetési igénnyel lépnek be a munkaerőpiacra, ami miatt rögtön csalódottsággal, és akár az elhelyezkedés nehézségeivel találják szembe magukat. Emellett nemzetközi szinten jellemző erre a generációra az erőn felüli költekezés is. A hiányos pénzügyi tudás és a kortársak hatása nagyban hozzájárulnak a téves kép és az ebből fakadó irreális pénzügyi döntések kialakulásához.
Főállás lett a rajongás
A Comedy Central nemzetközi felméréséből kiderül, hogy gyökeresen megváltozott a rajongás fogalma: az online generáció sokkal több mindenért akar lelkesedni mint az idősebbek, és rajongása tárgyáról is jóval többet szeretne tudni.
A szüleiknél laknak, de lakásra gyűjtenek a fiatalok
A K&H pályakezdők jóléti index első negyedéves adatai nem mutatnak jelentős változást a fiatalok önállósodási kedvében, többségük továbbra is a szülői házban él. Azok azonban, akik elköltöznének a szülőktől, az önállósodás első lépését saját lakás megszerzésével képzelik el. A megtakarítási célok között is első helyre lépett a lakásra gyűjtés.
Nem mindegy hová születünk
Régiónként alapvetően eltérnek a lehetőségek, de a társadalmi szokások is. A Dunántúlon hamarabb kezdenek el dolgozni és később házasodnak, míg a leginkább Észak-Magyarországon utasítják el a cigit és a drogot a fiatalok.
Maradnának a fiatalok, ha lakáshoz juthatnának
Lehet, hogy nem költöznének külföldre, sőt talán előbb alapítanának családot a fiatalok, ha támogatást kapnának az otthonteremtéshez. Az egyetemisták 92 százaléka szerint egyedül nem tudnák finanszírozni a lakásvásárlást.
Kertes házról álmodnak a fiatalok – de nem hitelből
A huszonéves magyar fiatalok jó része – főleg az egyetemisták – nem tervezi, hogy mihamarabb továbbáll a szülői házból. Saját kertes ház a legtöbbjük vágya, de rövid távon inkább bérlésben gondolkodnak.
Sütivel inkább szavaznak a fiatalok?
Egy amerikai példa alapján, muffinok segítségével próbálják rávenni a 18. életévüket idén betöltő fiatalokat arra, hogy menjenek el szavazni! A Nemzeti Sütibank elnevezésű karitatív akció azért szánta rá magát az esemény megszervezésére, mert több kutatás is bizonyítja, hogy az EU fiataljai meglehetősen motiválatlanok politikai ügyekben.
Nem törik fel a malacperselyt a gimnazisták
A felmérés eredményei szerint a középiskolások legalább kétharmada nincs tisztában olyan pénzügyi alapfogalmakkal, mint például a törlesztőrészlet, a THM, a kötvény vagy az infláció. Ugyanakkor a tanulók közel fele rendszeresen megtakarít, döntő többségük elolvassa azt, amit aláír és egyre inkább jellemző rájuk a szülők pénztárcáját kímélő költekezés, valamint a tudatos tervezés.
Húszas évei végére érik pénzügyileg felnőtté a magyar
A mai fiatalok többnyire 18 és 23 éves koruk között kerülnek a pénzintézetekkel szorosabb kapcsolatba. A pénzügyi ismeretek megszerzése is egészen erre az életkorra tolódik ki, a középiskolás korosztály az átlagnál sokkal tájékozatlanabbnak érzi magát.
Tudom mit tettél idén nyáron
A felhőtlen szórakozást vagy inkább a pénzkeresést választották idén nyáron a fiatalok? Esetleg szerették volna fejleszteni valamilyen képességüket? Hová és kikkel utaztak, mely fesztiválok iránt érdeklődtek, s miért, vagy éppen mi tartotta őket távol? Melyik fesztiválra vágytak vissza leginkább?
Az EU segít a fiatalok szerint
A fiatalok szerint az Európai Unió munkahelyeket teremt, segíti a nyelvtanulást és a külföldi munkavállalást – áll egy most befejeződött, nem reprezentatív kutatásban.
Vállalkozó fiatalok kerestetnek!
Az Életpálya Alapítvány immár hagyományos versenyén üzleti terv beadásával lehet indulni. A többfordulós megmérettetés során a versenyzőket szakértők segítik üzleti modelljük kidolgozásában, a legígéretesebb tervek zsűri előtt történő bemutatására pedig mentorok készítik fel a jelentkezőket.
Hol érdemes reklámozni a fiataloknak?
A fiatalok túlnyomó többsége (67 százaléka) máig leginkább a televízióból értesül hazánk és a világ dolgairól. A második legfontosabb hírforrásnak az internet számít, ahol átlagosan tízből hat fiatal tájékozódik a hírekről, 9 százalékuk pedig okostelefonon is követi az eseményeket.