A hosszú élet üzlete: robbanásszerűen nő a longevity piac világszerte

Az utóbbi időben a „longevity” fogalma népszerű témává vált. Különösen az orvostudomány, az életmód és a táplálkozás terén elért fejlődésnek köszönhetően nőtt az érdeklődés az iránt, hogy hogyan élhetünk hosszabb és egészségesebb életet. Ebben a cikkben megvizsgáljuk a longevity jelentését és a mögötte álló piaci folyamatokat.

Mi az a longevity?

A longevity egy angol kifejezés, egy személy élethosszát jelenti, gyakran a hosszú és egészséges életre való összpontosítással. Nem csak az élettartam hosszáról van szó, hanem az életminőségről is.

A hosszú élettartam kutatása, más néven gerontológia, olyan tényezőket vizsgál, mint a genetika, a környezeti hatások és az életmódbeli döntések, amelyek hozzájárulnak a hosszú és egészséges élethez. Bár a gének bizonyos szerepet játszanak az élettartamunkban, egyre világosabbá válik, hogy mindennapi szokásaink és viselkedésünk jelentős hatással van mind az élettartamra, mind az életminőségre.

A longevity piac globális helyzete

A longevity piac, vagyis a hosszú, egészséges életet célzó termékek és szolgáltatások gazdasági szegmense az elmúlt években az egyik leggyorsabban növekvő iparággá vált világszerte. A biotechnológiai fejlesztések, a mesterséges intelligencia alapú egészségmonitorozás, a táplálékkiegészítők és a preventív orvoslás területén megjelenő innovációk együttesen építik fel azt az új gazdaságot, amely már nemcsak a betegségek kezelésére, hanem az élettartam és az egészségben töltött évek meghosszabbítására fókuszál.

2023-ban a globális longevity piacot 19,29 milliárd dollárra becsülték, és hatalmas növekedést várnak a területen világszerte.

Egyik legnépszerűbb szereplője Bryan Johnson, egy amerikai milliárdos, aki Blueprint címmel egy új projektbe kezdett. Közösségi média felületein követhetjük sokszor őrültnek tűnő, szigorú egészséges szokásait. Illetve természetesen megvásárolhatjuk a Blueprint webshopban az általa gyártott longevity termékeket is.

Hogy áll a longevity Magyarországon?

Magyarországon a longevity még fiatal, de gyorsan fejlődő terület: a tudatos fogyasztók körében egyre népszerűbbek az anti-aging étrend-kiegészítők, a precíziós egészségdiagnosztika, valamint a funkcionális élelmiszerek. A hazai startupok és egészségipari vállalkozások is kezdik felismerni, hogy a hosszú élet nem csupán biológiai, hanem gazdasági lehetőség is – a következő években pedig ez a piac akár a magyar egészségipar egyik legizgalmasabb növekedési motorjává válhat.

Már Magyarországon is elkezdtek megjelenni longevity klinikák, illetve számos globális longevity cég is terjeszkedik Magyarországra. Ilyen például a Naturecan, akik több, mint 50 országban forgalmaznak prémium minőségű longevity termékeket, illetve általános táplálékkiegészítőket is.

Mire fókuszál a longevity piac?

Természetesen az alapvető egészséges szokások a longevity alappillérei (alvás, étkezés, sport). A longevity piac pedig ezeken az alapvető szokásokon túl igyekszik segíteni a felhasználót az egészsége maximalizálásában.

A longevity klinikák átfogó mérésekkel, mutatók folyamatos megfigyelésével igyekeznek hamar észrevenni ha bármilyen egészségügyi probléma állna fenn. Illetve eszközeikkel még hatékonyabbá tehetők az egyén egészséges szokásai.
A longevity táplálékkiegészítők pedig az egészséges étkezést céloznak pótolni célzott módon, hatva a sejtszintű egészségre. Nem csak a vitaminok és ásványi anyagok pótlására ügyelnek, de olyan kiegészítőkkel is foglalkoznak, mint az NMN, resveratrol vagy a NAD+.

(x)

Véleményvezér

Svédország gazdasági csodája

Svédország gazdasági csodája 

A svédek nem másokra mutogatnak, hanem csak egyszerűen jól teljesítenek.
A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel

A szlovák kormány meggondolta magát, mégis támogatják Ukrajnát katonai eszközökkel 

Magyarország egyre jobban elszigetelődik Ukrajna ellenes álláspontjával.
Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo