Meló helyett a neten lógnak a fiatalok

Az amerikai fiatalok legalább napi 33 percet lógnak a neten, a közösségi médián és a csetappokon a munkafeladataiktól függetlenül. Az elhanyagolt munkaórák miatt évi 800 000 forintnyi kárt okoz egy-egy fiatal munkavállaló a cégének.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

„Nagyon komoly problémánk van az irodai alkalmazottakkal, akik a becslések szerint idejüknek kevesebb, mint 50 százalékát töltik értékteremtő üzleti tevékenységgel. A fiatalabb dolgozók sokszor nem a feladataikkal vannak elfoglalva, a közösségi médiát és az internetet nézik, vagy a telefonjukon üzengetnek, és más nem produktív tevékenységet végeznek.”

Az idézet egy felháborodott és a nevét nem közlő gyáriparostól származik, aki arra reagált, hogy az amerikai központi jegybank (FED) dallasi szervezete kiadta a gyárak termelékenységéről szóló jelentését. Erre reagálva kifogásolta a gyáros, hogy a munkaügyi minisztérium és a kormány olyan szabályozásokat hoz, amelyek növelik a működési költségeket, és csökkentik a termelékenységet, amitől egyre több idő megy el nem fogyasztócentrikus és nem értéknövelő tevékenységekre.

Az üzletember azon akadt ki, hogy 35-39 órásra csökkentené a kormány a munkahetet, és minden ezen felül munkával végzett óra a túlóra kategóriájába tartozna (borsosabb órabérrel). Ezzel nemcsak az ország versenyképessége csökken, hanem a szorgalmasabb munkavállalók motiváltsága is visszaesik. Nem lesznek abban érdekeltek, hogy a munkaidőn belül elvégezzék a kitűzött penzumot – véli a kritikus.

Kép: Flickr / NEC Corp of America

Napi 33 perc, évi 140 óra

Utánanéztünk, vajon Amerikában léteznek-e felmérések arról, hogy a fiatalok a munkahelyükön hány órát töltenek online szörföléssel és cseteléssel. Az Ajilon HR-cég felmérése szerint a 18–34 év közöttiek 75 százaléka mindennap csekkolja valamelyik közösségi médiás accountját (Snapchat, Facebook, Instagram stb.) a munkaidő alatt. A legnépszerűbb körükben a Facebook (88 százalék használja munkaidő alatt magáncélra), a második a Pokémon Go (27 százalék), a 3. helyet megosztva szerezte meg a Snapchat és a Twitter, mindkettőt 21-21 százalék használja a munkahelyén napi rendszerességgel privát dolgokra.

6 óra munka, 8 óra pihenés, 10 óra szórakozás
Állandó háromnapos hétvégék? Vagy hat óra munka, nyolc óra pihenés, tíz óra szórakozás? Ki ne akarná? Azt gondolnánk, hogy a munkaadók. De nem így van. Sok cég számára megérné a négynapos, sőt, merész elképzelések szerint még az annál is rövidebb – munkahét.
E korosztály tagjai évente fejenként 140 órát lógnak a közösségi médián a munkaidejükben – vagyis napi 33 percet. Ha ezt elosztjuk 52 héttel, akkor is „csak” 2,69 órányi elvesztegetett munkaidőt kapunk heti lebontásban, ami közel sem a 39 órás munkahétnek a fele, ahogy a háborgó iparos állítja. Igaz, ez is összesen 192,4 milliárdnyi bevételkiesést okoz az ipszilonosok munkaadóinak.

Új-Zélandon például kiszámolták, hogy az ott előírt 27,48 dolláros minimális órabér mellett 3847,2 dolláros (azaz 801 ezer forintnyi) kárt okoz egy-egy Y generációs alkalmazott, ha az említett évi 140 órában hanyagolja a melót a közösségi média hívó szavára hallgatva. De igazából a károk és a munka ellógása ennél nagyobb méreteket ölt. A megkérdezett 2000 Y generációs munkavállaló 13 százaléka ugyanis bevallotta, hogy náluk ez az időtartam legalább egy óra naponta.

Kép: Flickr / Intel Free Press)

Nem mindegy, mikor lájkolunk

A CNBC.com már külön tipp-összeállítást közölt arról, hogyan használjuk munkaidőben a közösségi oldalakat. Ugyanis ha a főnök is online van, és látja, hogy munkaidőben lájkoltunk valamit, aminek az ég egy adta világon semmi köze a munkánkhoz, annak akár megrovás vagy kirúgás is lehet a vége.

Gyakran az is lesz. A careerbuilder.com vizsgálata szerint a megkérdezett munkaadók 28 százaléka mondott már fel beosztottjának azért, mert munkaidőben a melóhoz nem köthető okból használta az internetet és a közösségi médiát (pl. online vásárolt, a Facebookot csekkolta stb.), 18 százalék pedig azért rúgott ki már alkalmazottat, mert valami olyasmit posztolt a közösségi oldalakon, ami rossz fényt vetett a cégre, illetve nem volt összeegyeztethető a cég értékrendjével.

Suzana Flores szerint azonban képtelenség elvárni a munkavállalóktól, hogy 8 órában teljes erőbedobással végezzék a feladataikat. Flores könyvet írt a közösségi média elménkre gyakorolt hatásáról, s úgy véli, mindenkinek kell egy kis lazítás időnként, akár csak percekre, ennek pedig igenis része a közösségi média. Szóval lehet, hogy mégsem olyan káros a Facebook munka közben.

Forrás: Ajilon, Business Insider, benefitspro.com, levo.com, hrmonline.co.nz, CNBC, careerbuilder.com

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo