Főállás lett a rajongás

A Comedy Central nemzetközi felméréséből kiderül, hogy gyökeresen megváltozott a rajongás fogalma: az online generáció sokkal több mindenért akar lelkesedni mint az idősebbek, és rajongása tárgyáról is jóval többet szeretne tudni.

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Comedy Central megbízásából 13 országban összesen 3179, 18 és 34 év közötti fiatalt kértek meg, hogy tartalomfogyasztási és rajongási szokásaikról adjanak átfogó képet. Az említett korosztály érdeklődési köre rendkívül szerteágazó: annyi információval, hírrel találkoznak a fiatalok, hogy a tájékozódási igényük is kibővült.

A magyar, brit és svéd fiatalok 90%-ban egyetértenek abban, hogy manapság már bármiért rajonghat az ember. Míg régen leginkább a sportok és hírességek képezhették a rajongás tárgyát, addig mára ez a lista végeláthatatlanná bővült. Ugyanúgy lehet követni a divatot, márkákat, filmrendezőket, színészeket és tévéműsorokat, mint a gasztro bloggereket, ételfotósokat, humoros közösségi oldalakat vagy YouTube videósokat. A megkérdezettek 83%-a véli úgy, hogy a rajongás közösségi élményt ad.

 

Akkor és most

A ’90-es években - amikor a legmenőbb zenekarok is csak az új albumuk megjelenésekor adtak hírt magukról - a rajongás jeleként elég volt egy posztert kitenni a falra. Ma már elképzelhetetlen, hogy egy sztár ne posztoljon naponta az Instagramra, a Twitterre, vagy a Facebookra arról, hogy mit csinál éppen. Egy 27 éves angol lány ezt így fogalmazta meg: „A rajongás azt jelenti, hogy nem vagy képes kivárni egy hetet a kedvenc műsorod legújabb epizódjára, folyamatosan híreket vadászol az új részről, visszanézed a régi részeket, stb.”

Kivel szerettessük meg a márkánkat a neten?
A felhasználók többsége a barátoktól és ismerősöktől szerzi be az információkat az interneten, mielőtt vásárlási döntést hozna. Az innen származó információk sokkal többet nyomnak a latban a vásárláskor, mint a legtöbb céges poszt a közösségi oldalakon, vagy blogbejegyzés. Viszont arról keveset tudunk, hogy mi alapján és kik mondanak véleményt a márkánkról, mi motiválja a megmondó-embereket. Egy friss kutatás most a nyomukba eredt.
„Fannak” lenni önmagunk felfedezése is egyben

A felmérésben résztvevők háromnegyede gondolja úgy, hogy rajongani komoly hitvallás, és menőbb dolog egyedi termékeket imádni, mint birkaként a nyáj után menni.  Ami a divatot illeti: az egyedi tervezésű, dizájner márkák sokkal felkapottabbak a fiatalok körében, mint a franchise divatboltok legújabb darabjai. A fanok azért szeretnek valamit, mert első benyomás alapján és kellő tájékozódás után saját igényeiknek megfelelőnek találják és képesek rajongani érte.

Rajongókból rajongottak

Az igazán „hardcore” rajongók, akik véleményt is nyilvánítanak rajongásuk tárgyáról, saját táborra tehetnek szert. A felmérés szerint a fiatalok 2/3-a gondolja magáról azt, hogy befolyással bír, 26%-uk pedig egyenesen véleményvezérnek tekinti magát. A megkérdezettek közül a véleményvezérek 93%-ban egyetértettek abban, hogy azért követik őket, mert tőlük várnak ajánlást bizonyos termékekre, műsorokra, filmekre. Mivel befolyásoló tényezők, ezért azzal is számolnak, hogy nem csak saját, de az adott márka érdeke is, hogy egy terméket elsőként próbálhassanak ki és mutathassanak be a követőiknek. Egy másik érdekességre is rávilágít a Comedy Central online népességben vizsgált korcsoporton belüli reprezentatív kutatása: a fiatalok 38%-a ad csak a hírességek szavára, ha termékekről van szó. A hétköznapi emberek tapasztalatai jobban érdeklik a fiatalokat.

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo