Információs társadalom cikkek


Pesszimisták vagyunk, de a sportolóinkra büszkék

Pesszimisták vagyunk, de a sportolóinkra büszkék 

Miközben a netezők többsége a magyarokat elsősorban pesszimistának, passzívnak és halogatónak tartja, 89 százalékuk szerint magyarként is lehet sikeresnek lenni. Ehhez kínál új lehetőséget a digitális világ: a netezők harmada ismer a környezetében olyan valakit, aki digitális eszközök segítségével látványos változást tudott elérni az életében – derül ki az eNET–Telekom „Jelentés az internetgazdaságról” októberi kutatásából.
A magyar gyerekek negyedét éri online zaklatás

A magyar gyerekek negyedét éri online zaklatás 

Megdöbbentő adatokra derült fény a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság reprezentatív kutatásából. A magyar gyerekek – különösen a lányok – negyedét éri online zaklatás. Ennek fényében elgondolkodtató, hogy a szülők egy jelentős részét különösebben nem izgatja, mibe fut a gyerek a neten.
Ezek a munkakörök szűnhetnek meg tíz éven belül

Ezek a munkakörök szűnhetnek meg tíz éven belül 

A munkaerőpiac átalakulásával a jövő generációknak a maitól gyökeresen eltérő készségekre és képességekre lehet szükségük a sikeres karrierhez – derül ki a Futureal-csoport és a TEDxDanubia közös rendezvényén végzett felmérésből. A megkérdezettek szerint elsősorban a gyári munkásokat, a kézbesítőket és az ügyfélszolgálati munkaköröket veszélyeztetheti a digitális technológia térhódítása. A résztvevők a Corvin Sétányon megvalósuló eseménysorozat első interaktív estjén anonim szavazáson fejezték ki véleményüket, az előadókkal közösen pedig arra keresték a választ, hogy miként változtatja meg életmódunkat, valamint személyes és üzleti kapcsolatainkat a körülöttünk zajló technológiai forradalom.
Távolról kell azonosítania minket a bankoknak

Távolról kell azonosítania minket a bankoknak 

Az MNB új rendelete szerint személyes ügyintézés helyett például számítógép, okostelefon kamerája és mikrofonja révén − távolról is azonosíthatja magát egy ügyfél pénzügyi intézményénél. Emellett számos esetben – kiemelve a jelentős készpénzes tranzakciókat – szigorodnak az ügyfél-átvilágítás és az ehhez kapcsolódó monitoringtevékenység szabályai.
Telefon nélkül nyaralni sem tudunk

Telefon nélkül nyaralni sem tudunk 

A magyarok kétharmada nem tudja elképzelni a nyaralását az okostelefonja nélkül, amit leginkább fotózásra, navigációra, étterem és hotel keresésére használ a vakáció során - derült ki a Huawei megbízásából készített kutatásból.
Óriási a digitális lemaradók aránya a magyar társadalomban

Óriási a digitális lemaradók aránya a magyar társadalomban 

A fejlett országok netező polgárai körében is nagy az aránya azoknak, akik nem használják a közösségi médiát. A törzsközönség a jól kereső fiatalok. A magyar lakosság 33%-a az internethez sem fér hozzá, de állítólag ez már jövőre másképp lesz.
A játék nem időpazarlás – teljesítmény fokozás!

A játék nem időpazarlás – teljesítmény fokozás! 

A digitális világ nem csak az eszközeinket, de a gondolkodásunkat is megváltoztatta. Nincs mit tenni, a kesergés helyett, inkább használjuk ki az ebben rejlő új lehetőségeket! Többek között játsszunk –javasolta a téma kutatója a Variációk egy témára üzleti reggelin.
Az 5.0-ás társadalom az idei CeBIT fő témája

Az 5.0-ás társadalom az idei CeBIT fő témája 

Az élet egyre több területét átható digitalizáció és a partnerország, Japán révén az úgynevezett 5.0-ás társadalom (Society 5.0) kialakulása a központi téma a németországi Hannoverben a hét végén kezdődő CeBIT-en, a világ legnagyobb információs technológiai szakkiállításán.
Lemaradtunk a digitális fejlődésben

Lemaradtunk a digitális fejlődésben 

Az Európai Unióba tartozó országok lakosai számára a digitális szolgáltatások a mindennapok részévé váltak, napról-napra egyre több és összetettebb szolgáltatások érhetők el online, ezért mind a vállalkozói, mind a lakossági szektorban a szélessávú vezetékes- és mobil internet folyamatos fejlesztése napjaink egyik legfontosabb feladatává nőtte ki magát. Magyarországon a kkv-k bizalmatlanul állnak az informatikai eszközökhöz, így a vállalati szektorban még a lakosságinál is rosszabbul állunk.
Álhírek és hazug ismerősök miatt menekülünk a Facebook-ról

Álhírek és hazug ismerősök miatt menekülünk a Facebook-ról 

Idén jelentősen csökkenhet a közösségi oldalak, így például a Facebook népszerűsége, egyre többen meg is szüntethetik regisztrációjukat - többek között ez derül ki a Telenor 2017-es technikai előrejelzéséből.

Már filmet is telefonon nézünk 

Okostelefont mára közel 4 és félmillióan használnak hazánkban, 90 százalékuk valamilyen tartalmat is rendszeresen fogyaszt a mobilján. Az okostelefonok minden más eszközt pótolni tudnak: a hírek, cikkek olvasása és a zenehallgatás mellett már nemcsak rövid videókat, hanem filmeket is nézünk rajtuk.

Letűnőben a blockchain-őrület 

A blockchain körüli felhajtás, amelynek az utóbbi 12-18 hónapban tanúi lehettünk, 2017-ben alábbhagy – ennek első jelei már a múlt év második felében megmutatkoztak. De ebből nem következik, hogy a blockchain érdektelenné válna. Éppen ellenkezőleg. Egyszerűen arról van szó, hogy a szakma kezdi felismerni, hogy a blockchain alkalmazások sokkal összetettebbek a végletekig leegyszerűsített képnél, amelyet a szélesebb nyilvánosság az utóbbi években kialakított róluk.

Új telefon? Egy éven belül összetörik 

A 35 év alatti okostelefon tulajdonosok 12 hónapon belül összetörik új készüléküket, és a felhasználók közel fele sérülten is tovább használja készülékét. Bár drágán vesszük őket, a legtöbben egyszerűen lusták ahhoz, hogy vegyenek rá egy sima tokot.

Csak a leggyorsabban alkalmazkodó cégeknek van jövője 

A vállalatok 52%-a tapasztalt máris jelentős változásokat saját szektorában az elmúlt három évben, mégis kénytelenek fokozni a tempót. A cégvezetők mintegy fele ugyanis úgy véli, hogy üzleti tevékenységük a következő öt évben elavulttá válhat – derült ki egy friss kutatásból.

Csak irigykedni járunk a Facebook-ra? 

A közösségi média alapvetően azért jött létre, hogy könnyen tudjuk tartani a kapcsolatot a barátainkkal és meg tudjuk osztani a boldog emlékeinket. A Kaspersky Lab szakemberei által végzett legújabb kutatási eredmények azonban azt jelzik, hogy a közösségi médiumok hatása sok emberben negatív érzést kelt. A lájkok utáni vadászat központi szerepet játszik ebben: az emberek többsége rosszkedvű vagy ideges lesz, ha nem annyi lájkot kap egy bejegyzésére, mint amennyit remélt, és 42% -uk féltékeny, ha a barátaik népszerűbbek, mint ők. Ezen túlmenően a vizsgálatok azt mutatják, hogy az emberek irigyek, ha az ismerőseik látszólag boldogabb életet élnek.

Korai még temetni a munkahelyi e-mailt 

Az elektronikus levelezés alig néhány évvel ezelőtt is még a kommunikáció legkényelmesebb, leggyakrabban használt eszköze volt. Ám az okostelefonok és az azokon futó alkalmazások elterjedése itt is változásokat hozott. Azonban garantálható, hogy az e-mailezés nem fog egyhamar kikopni mindennapi életünkből.  

Internetszolgáltatót könnyedén vált a magyar 

A hűségidő lejártával főként az internetes szolgáltatáscsomag váltására nyitottak a hazai ügyfelek – derül ki a Telenet.hu-n végzett felmérésből. A mintegy 7 ezer válaszból az is kiolvasható, hogy az átlagos ügyfél ragaszkodik valamelyik ismertebb szolgáltatóhoz, 72 százalékuk számára fontos a kiválasztott szolgáltató ismertsége.

Jövőre megtapasztalhatjuk az emberfelettit 

A Samsung Electronics Europe tíz olyan technológiai trendet leplezett le, amelyek jövőre nagy hatással lesznek az életmódunkra. Az előrejelzés olyan kulturális és társadalmi átalakulásokat, valamint technológiai fejlesztéseket gyűjt össze, amelyek amellett, hogy meghatározzák vásárlási és munkahelyi szokásainkat, életvitelünket is megváltoztathatják. 

A high-tech ma már fontosabb, mint a luxus? 

Bár látszólag minden változatlan, reptereken bámuljuk a gyönyörű svájci órareklámokat, az elmúlt években észrevétlenül fordult nagyot az óraipar világa. Mára már a mechanikus óragyártásban is kiemelkedő japánok az eddig domináns svájci óra-óriások ajtóin dörömbölnek. Persze csak szerényen, japánosan. A high tec ma már fontosabb, mint a régi vágású luxus, és az Y-generációhoz is más hangon is kell szólni. Ilyen egy trendforduló.

A bankoknak már nem éri meg a tévében hirdetni 

A pénzügyi tájékozódásban a negyven évnél fiatalabb korosztályokban már egyértelművé vált a világháló vezető szerepe, ugyanakkor a 40 fölöttiek még főleg a bankfiókokban, személyes tanácsadás keretében ismerkednek a lehetőségekkel.

Van mit behozni a digitális lemaradásunkból 

A magyar cégeknek iparágtól függetlenül van még hova fejlődniük IT területen. Nem használják tudatosan a digitális eszközök kínálta lehetőségeket, gyakran csak egy-egy részterületre fókuszálnak, ezzel pedig jelentős digitális hátrányba kerülhetnek európai uniós versenytársaikkal szemben.

Szép lassan a mobilra költözik a vállalat 

Itthon is érzékelhető az a globális trend, hogy az okostelefon válik az elsődleges levelező eszközzé, amelyről elérhető a teljes céges postaláda. Vannak speciális ágazatok, ahol az egyéb üzleti alkalmazások is egyre nagyobb arányban érhetők el mobil eszközökön.

Véglegesen mobilra állt át a web 

Most fordult elő először, hogy mobil eszközökön többet netezett a világ, mint hagyományos számítógépeken a StatCounter adatai szerint. Ez a tendencia az online vásárlásoknál is megfigyelhető, az internet a jelek szerint véglegesen mobilra állt át.

A fiatalokat is könnyen átverik 

Nem csak az idősebbek vannak kitéve veszélynek az interneten, egy friss Microsoft-kutatás szerint ugyanis a harminc éve alattiakat is könnyedén átverik a csalók.

Ezek a jövőálló IT-szakmák 

Webfejlesztő legyen a gyerek, vagy adattudós, esetleg szoftvermérnök? Bármelyiket választja is, jobbnál jobb álláslehetőségek között válogathat. A CareerCast listája hat IT-szakmát sorol a legmenőbbek közé.

A cybergyárakba nem kellenek melósok 

Már itt zúg a negyedik ipari forradalom az ablak alatt, hatékonyabb gyártást, jobb megtérülést hoz a cégeknek. Azonban a cybergyárak hatása nem áll meg csak itt, a foglalkoztatásban is alapvető változásokat hoznak az új ipari módszerek, amelyek csaknem a felére csökkentik a munkaerőigényt.

Okosteló nélkül jobban megy a munka 

Egy friss kutatás eredményei szerint 26 százalékkal vagyunk hatékonyabbak az okostelefonjaink nélkül. Ugyanakkor, ha nincs nálunk a telefonunk, hajlamosak vagyunk szorongani. A megoldás az arany középút lehet, azaz az okostelefon nélküli munkaórák beiktatása.

Ennek a sztereotípiának vége 

A nők és a technológia viszonya korántsem úgy fest, mint ahogy elsőre gondolnánk, ráadásul számos ellentmondással is találkozhatunk – derült ki a Samsung kutatásából. A nők sokkal érdeklődőbbek a technológiai újítások iránt, jobban is élvezik azok előnyeit a mindennapokban, mint a férfiak, ugyanakkor többször füllentenek arról, hogy értenek-e egy-egy szakkifejezést és gyakrabban okoz nekik gondot egy film vagy zene letöltése.

Nem is akarunk több százezres kütyüt 

Kevésbé számít a márkahűség, új eszköz a régi elavultsága miatt kell. Inkább üzletben vásárolunk, mint online, és még nem mindenkinek kell a mobilnet. 150 ezer forint alatt szeretnénk megúszni a laptopot, míg telefonnál 80 ezer a lélektani határ a notebook.hu friss felmérése szerint.

Chat a mobilról, vásárlás az asztali gépről 

A hazai internethasználók mintegy napi 209 percet, azaz közel három és fél órát töltenek a világhálón. A legfőbb internetes tevékenységek listáján továbbra is vezet a közösségi oldalak látogatása, az elektronikus levelezés és a hírolvasás, amit jellemzően mobil eszközökön végeznek a netezők. Fix eszközökön zajlik viszont a nagyobb elmélyülést megkívánó online ügyintézések többsége.

Takarítórobot, napenergia: mi lesz a magyar otthonokban? 

A magyarok körében kisebbségben vannak azok, akik az innovatív háztartási megoldások, többek között a napenergia-ellátás vagy akár a takarítórobotok elterjedését pár éven belül reálisnak látják - derül ki a K&H biztos jövő indexéből. A felmérés szerint a megkérdezettek 40 százaléka gondolja úgy, hogy a következő években mindennapos lehet a napenergia a magyar lakásokban, a távvezérelhető okos otthonok elterjedésére pedig rövidtávon csak a magyarok ötöde számít.

Randiappok a Szigetre 

Az idei Szigetre idén is rekordszámú látogatót várnak a szervezők. Európa egyik legnagyobb fesztiválja töretlen népszerűségnek örvend a külföldiek körében, sokan érkeznek Nagy-Britanniából, Hollandiából és Franciaországból. Összeszedtük azokat a legnépszerűbb alkalmazásokat, amelyeket kifejezetten ezek a nemzetek használnak és a Szitizenek számára is hasznosak lehetnek, ha nemzetközileg is ismerkedni szeretnének egymással.

Négy tipp a digitális karrierért 

Már nem is olyan távoli jövő, hogy az alapszintű kódolói, programozói jártasság ugyanúgy szükséges lesz bizonyos munkakörök betöltéséhez, mint jelenleg a szövegszerkesztői ismeretek, derült ki a GE Digitális vezetőképző programjának budapesti nyári szakmai képzésén.

Nem tartanak lépést az újdonságokkal de szeretnének 

A magyar idősebb korosztály európai viszonylatban kimagasló arányban vallja azt a nézetet, hogy a folyamatos technológiai fejlődés szükséges és elkerülhetetlen. Az álláspontjuk viszont nincs összhangban azzal, hogy milyen technológiai eszközöket és vívmányokat használnak, vagyis hogy mennyire tartanak lépést az újdonságokkal – derül ki a Samsung legújabb, 18 európai országban végzett kutatásából.

Még mindig offline a világ fele 

Az infokommunikációs szolgáltatások ma már nem számítanak luxusnak. Mégis, még napjainkban is a világon megközelítőleg 3,9 milliárd ember nem jut hozzá az internethez – írja a Nemzetközi Távközlési Unió (ITU) éves jelentésében. Pedig a szolgáltatások ára folyamatosan csökken.

Be sem fogunk járni a jövő munkahelyére 

A munkavállalók több mint 50 százaléka arra számít, hogy öt éven belül már okos irodában fog dolgozni, minden második dolgozó szerint a technológia további fejlődése a közeli jövőben szükségtelenné teszi majd a személyes találkozókat. Az Y generáció tagjainak 82 százaléka az alapján is dönt leendő munkahelye kiválasztásáról, hogy milyenek a munkavégzés feltételei – ezek a legfontosabb tanulságai az Intel és a Dell közös felmérésének.

A csetgeneráció játszótere ma az internet 

Globális közösségi összetartozásunk platformja, kommunikációnk médiuma, össztudásunk őrzője. Az internet a születése óta fejlődik, bővül anélkül, hogy ennek számos aspektusával tisztában lennénk. Ma épp a csetalkalmazások fénykorában járunk.

Csak álom marad a három napos munkahét 

Az elmúlt két évtized alatt alapjaiban változtak meg a munkavégzési szokásaink. Napjainkra az ötvenes évek víziója – miszerint három napos lesz a munkahét – végérvényesen eltűnni látszik. Egyre inkább elszakadunk a hagyományos irodai munkakörnyezettől, és helyette a mindinkább az "örökké online" életmód kerül a középpontba. Mi hozta ezt a változást? Milyen tényezők befolyásolják a munkavégzési szokások átalakulását és az irodapiac fejlődését? A Leitz utána járt, mi állhat a trendek hátterében.

A 21. század olaja a Big Data 

A digitalizáció nemcsak az emberek boldogságérzetét növeli, hanem gyakorlatilag a gazdaság fejlődésének motorjaként is szolgál: a Big Data lesz a jövő társadalmában a legfontosabb erőforrás, az új olaj.

Rákattannak a kütyükre a magyar csajok 

A magyarok az európai átlagnál sokkal intenzívebben érdeklődnek a technológiai innovációk iránt – derül ki egy friss felmérésből. A kutatás azt is feltárta, hogy bár a magyar férfiak – egy bizonyos korig – fogékonyabbak az új kütyük iránt, mégis a nők élvezik jobban azok előnyeit.

Meglóduló jövő 

Szenzorok teszik lehetővé a helyzetérzékelést, és algoritmusok a helyzetértelmezést. Emiatt okos megoldások. Lévén szó exponenciális technológiákról, hamarabb teret nyernek, mint gondolnánk. Akár öt-tíz éven belül.

Inkább a mobil, mint a barátok? 

A Würzburgi és a Nottingham Trent Egyetem Kaspersky Lab megbízásából folytatott kísérletében arra kérték a résztvevőket, hogy fontosságuk szerint rangsoroljanak különbőző tárgyakat és személyeket. Az eredmény rámutatott, hogy 37 százalékuk ugyanolyan fontosnak, vagy fontosabbnak tartja okostelefonját, mint közeli barátait. Ez gyakorlatilag azt jelenti, hogy eszközeinket lassan többre becsüljük a barátainknál.

Nem tudunk lépést tartani a fejlődéssel? 

Bár a magyar munkavállalók nem tartanak a digitalizációtól, a többség úgy gondolja, hogy csak továbbképzés segítségével tudna lépést tartani a fejlődéssel – derült ki a Randstad kutatásából. A dolgozók azzal is egyetértenek, hogy a technológia terjedése a munkájuk során ugyan lehetőséget jelent, a személyes kapcsolatok kialakítását megnehezíti.

Kiéheztek az új szolgáltatásokra a fogyasztók 

Minden korábbinál több magyar okostelefon-felhasználó vesz igénybe digitális szolgáltatásokat. A jelenleg elérhető mobil szolgáltatások nem elégítik ki a fogyasztói igényeket, és jelentős a szolgáltatóváltási hajlandóság.

Nem a foci a jövő sportja 

A világszerte egyre nagyobb népszerűségnek örvendő elektronikus sportesemények iránti hatalmas érdeklődésnek és a növekvő nézőszámnak köszönhetően az eSportból származó árbevételek már több hagyományos sport- és iparág eredményeit is megelőzik. A PayPal a legnagyobb eSport esemény, a World of Tanks bajnokság döntőjének közeledtével nyolc európai országban készített kutatást a piac aktuális helyzetéről.

Alkalmazkodni kell az új digitális küzdőterekhez 

A vállalatok jól teszik, ha felkészülnek a digitális világ kihívásaira, mert az átalakulás nem csak a technológiát érinti, hanem a fogyasztók elvárásait is felülírja. Megmutatjuk a 10 legfontosabb trendet, amelyre figyelni kell az elkövetkező években.

Végre elszabadulhat a dolgok internete 

A technológiai fejlődésnek és a változó fogyasztói igényeknek megfelelően az idén végre elszabadulhat a dolgok internetében rejlő potenciál. Ugyanakkor felvirrad a hajnal a virtuális realitás piacán, ahol a forgalom áttörheti az egymilliárd dolláros lélektani határt.

Négy változás, ami idén átalakítja az életünket 

2016 a digitális innováció felgyorsulásáról szól a robotikától a mesterséges intelligencián át a virtuális valóságig. A Future Hunters jövőkutató ügynökség szerint a digitális világ határai átíródnak.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Anyagilag belerokkannak a magyarok a magánegészségügybe

Anyagilag belerokkannak a magyarok a magánegészségügybe 

Már minden második magyar vett igénybe magánegészségügyi szolgáltatást az elmúlt két évben.

Pénzszerzés

Mi most a legnépszerűbb befektetés a magyaroknál?

Mi most a legnépszerűbb befektetés a magyaroknál?  

A befektetési alapokban kezelt vagyon 2,9 százalékkal, 445 milliárd forinttal nőtt márciusban.

Adózás

Fontos határidő jár le: ne felejtsen el fizetni!

Fontos határidő jár le: ne felejtsen el fizetni! 

Vészesen fogy az idő, ezt a befizetést nem szabad elfelejteni.

Cégblog

Az Aldi is elárulta, mennyiért keresnek dolgozókat a nyárra

Az Aldi is elárulta, mennyiért keresnek dolgozókat a nyárra  

A vállalat mintegy 100 szezonális új munkavállalót keres a turisztikai régiókban, a kezdőbér több mint bruttó 550 000 forint.

Klímablog

Zöldül a Wizz Air

Zöldül a Wizz Air 

A Wizz Air az évtized végére járatainak 10 százalékát tervezi üzemeltetni fenntartható repülőgép-üzemanyaggal.

Társadalom

Anyagilag belerokkannak a magyarok a magánegészségügybe

Anyagilag belerokkannak a magyarok a magánegészségügybe 

Már minden második magyar vett igénybe magánegészségügyi szolgáltatást az elmúlt két évben.

Infokom

Meglepő találmányok a NASA-tól, amelyeket ma már mindannyian használunk

Meglepő találmányok a NASA-tól, amelyeket ma már mindannyian használunk  

Morzsaporszívó, babatápszer, láthatatlan fogszabályzó. Ma már hétköznapinak számító eszközök, melyekről nem is gondolnánk, hogy a világ legnagyobb űrügynöksége, a NASA áll kifejlesztésük mögött. A National Geographic összegyűjtött 10 olyan forradalmi találmányt, melyet a kezdetekben az űrkutatásban használtak, de később gyökeresen alakították át az emberek életét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo