A bankoknak már nem éri meg a tévében hirdetni

A pénzügyi tájékozódásban a negyven évnél fiatalabb korosztályokban már egyértelművé vált a világháló vezető szerepe, ugyanakkor a 40 fölöttiek még főleg a bankfiókokban, személyes tanácsadás keretében ismerkednek a lehetőségekkel.

Kép: Pixabay

Bár jellemzően ötből négy fogyasztó spontán módon, minden segítség nélkül említ banki hirdetőt az elmúlt időszakból, a tévéreklámok információforrásként háttérbe szorulni látszanak az internet adta lehetőségekkel szemben – rögzíti a GfK a témában végzett felméréseire alapozva. Így lehetséges az, hogy a legfontosabb három tájékozódási forrás között a tévéreklámokat a fogyasztóknak csupán 14 százaléka említi.

A negyven évnél fiatalabb korosztályokban egyértelműen látszik az online csatorna meghatározó szerepe: ezek a generációk elsősorban már a világhálón tájékozódnak pénzügyi lehetőségekről, nem pedig a bankfiókokban, szemben a 40 évesnél idősebbekkel, akik még sokkal inkább bíznak a személyes felvilágosítás és kérdezés erejében. A felmérésben a válaszadók 17 százaléka vallotta, hogy egyáltalán nem szokott információkat szerezni banki szolgáltatásokkal kapcsolatban.

Általánosan jellemző vonása a fogyasztóknak egyfajta bizonytalanság a nem mindennapos pénzügyi termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatban. A már kiismert bankszámlán, bankkártyán vagy online bankoláson túl, például egy új befektetési vagy hitelkonstrukció igénybevételekor kedvelt tájékozódási forma lehet a bankfióki tanácsadás, hiszen itt lehetőség van kérdezni, szakértővel megbeszélni az igényeket, részleteket. Ennek ellenére ma már azt látjuk, hogy 40 év alatt elsősorban az internetes forrásokhoz fordulnak az emberek, ha információra van szükségük.

A jövő internete a kkv-k nagy lehetősége
A mai folyamatok a jövőben várhatóan sokkal személyesebbé és önmegvalósítóbbá teszi a világhálót. Ez nemcsak a közösségi oldalakat jelenti a fiatalok számára, hanem akár a kkv-k is versenyhelyzetbe juthatnak a nagy cégekkel szemben, éppen a specializálódás miatt.
Ma már nemcsak a hozzáértők, az önállóan tájékozódni képesek keresik az interneten az információkat, hanem egy egész korosztály. Az igényeknek megfelelően az online tartalmak és lehetőségek rendre fejlődnek, így még tovább növekedhet a jövőben azoknak az aránya, akik a világhálóhoz fordulnak információért. Az ismeretek megfelelő tálalása a pénzügyi kultúra terjedését és szintjének emelkedését is eredményezheti.

A GfK szakértőinek várakozásai szerint gyakorlatilag minden korosztályban átveheti az elsőséget az online csatorna a pénzügyi tájékozódás terén, a bankfiókok pedig hosszú távon megváltozott profillal működhetnek tovább – jellemzően a komplex termékekre és magasabb szintű tanácsadásra szakosodva.

„Az online információforrások nagyon sokszínűek tudnak lenni, de pénzügyek terén kifejezetten minőségi magyar nyelvű tartalmak találhatók az interneten, és több, kifejezetten jól használható termék-összehasonlító oldal is elérhető – jellemzi a helyzetet Ertl András, a GfK pénzügykutatási szakembere. – Az internetes információk által teremtett átláthatóságnak köszönhetően fokozódik a pénzügyi szolgáltatók közötti verseny intenzitása, ezért különösen fontos lenne a bankok, illetve biztosítók számára megismerni, hogy mely ponton hoznak vásárlási döntést a potenciális ügyfelek.”

„Szerinted ez jó? Te mit csinálnál?” – bármilyen témában természetesen felmerülő kérdések ezek, így miért a pénzügyek terén ne lenne fontos a család és a barátok szerepe? A felmérés adatai szerint a tájékozódók kiemelkedő fontosságot tulajdonítanak közvetlen környezetük véleményének, és nyilvánvalóan figyelembe veszik az így hallott tapasztalatokat is. „Ma már a szolgáltatóval való szimpla elégedettség nem elegendő a termék vagy szolgáltatás továbbajánlásához, a szolgáltatóknak meg kell találniuk annak módját, hogy ügyfeleiket lenyűgözzék, és emlékezetesen jót nyújtsanak. Kizárólag ennek ellenében számíthatnak arra, hogy baráti tanácsként konkrétan az ő vállalatuk neve kerül említésre megfelelő megoldásként” – állítja Ertl András.

Megfizetik a vevők a megbecsülést
Egyértelmű versenyhátrányt jelent, ha egy cég nem foglalkozik az ügyfélélmény fejlesztésével, ez már bizonyos. De mit tegyünk? Adjuk a megbecsültség érzését a vásárlóknak! Azt is elmondjuk, hogyan.

Véleményvezér

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet

Aggasztó, hány évig élnek a magyarok – Romániában és Bulgáriában is jobb a helyzet  

A két ország újabb listán ver minket. 
A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban

A magyar idősek számíthatnak a legrövidebb élettartamra az EU-ban  

Még Bulgáriában és Romániában is tovább élnek az idősek. 
Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország

Nem lehetünk büszkék: ezen a listán is utolsó helyen szerepel Magyarország  

Ukrajna és Románia is jobban teljesített. 
Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok

Hadházy Ákos megmutatta, hogyan szépül a hatvanpusztai Orbán-birtok 

Épül, szépül a körbezárt uradalom környéke is. 
Kövér Lászlónál betelt a pohár, megbüntette Hadházy Ákost

Kövér Lászlónál betelt a pohár, megbüntette Hadházy Ákost 

A független országgyűlési képviselőnek hétmillió forintba került egy régebbi Orbán-beszéd lejátszása a parlamentben. 


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo