Média cikkek


Kezdődik az évszázad pere

Kezdődik az évszázad pere 

Ötmilliárd dolláros kártérítési pert indított a BBC ellen Donald Trump.
Trump is beszállt a CNN körüli harcba

Trump is beszállt a CNN körüli harcba 

Trump szerint a CNN tévécsatornát el kell adni.
Valóságos háború tört ki a világ egyik legnagyobb médiavállalata birtoklásáért

Valóságos háború tört ki a világ egyik legnagyobb médiavállalata birtoklásáért 

Túllicitálták a Netflixet, borulhat a gigafelvásárlás.
Lemondott a közmédia vezérigazgatója

Lemondott a közmédia vezérigazgatója 

Lemondott a BBC vezérigazgatója az amerikai elnök egyik beszédének manipulálásával kapcsolatos vádak miatt.
Új tulajdonos felé tart Harry Potter

Új tulajdonos felé tart Harry Potter 

Médiaipari óriáscég formálódik Amerikában.
Precedensértékű döntés előtt áll a magyar bíróság, hazudott-e a Szuverenitásvédelmi Hivatal?

Precedensértékű döntés előtt áll a magyar bíróság, hazudott-e a Szuverenitásvédelmi Hivatal? 

Elszaladt a ló a Szuverenitásvédemi Hivatallal?
Már algoritmusok is irányítják a médiaköltések többségét

Már algoritmusok is irányítják a médiaköltések többségét  

A hazai reklámpiac várható növekedési üteme – 5,6 százalék – alig valamivel marad a világátlag alatt.
Kínai beavatkozást gyanítanak a romániai elnökválasztásba

Kínai beavatkozást gyanítanak a romániai elnökválasztásba 

Romániai választások – Calin Georgescu médiakampányának kivizsgálását sürgeti a médiahatóság.
Megállíthatatlanul tör előre az Instagram

Megállíthatatlanul tör előre az Instagram 

A médiapiac teljesen átalakult.

Következő életemben Magyar Péter nője szeretnék lenni, avagy a magyar média valósága 

Csak óvatosan a sértett hölgyek mondandójával.

Először lesz ugyanannyi nő és férfi sportoló az olimpián, az új biznisz a női sport 

A médiabirodalmak készülnek az új helyzetre.

Példátlan dolog történt egy magyar hírportállal Oroszországban  

Nyolcvanegy európai médiaszolgáltatóhoz korlátozták a hozzáférést, válaszul arra, hogy az Európai Unióban orosz tömegtájékoztatási eszközöket tiltottak be.

Médiaiparban dolgozó bűnbandára csaptak le  

Csaknem kétmilliárd forint általános forgalmi adót nem fizetett be egy médiaiparban tevékenykedő bűnszervezet a Nyugat-Dunántúlon.

Ringgé változott az ATV stúdiója, igazából egy pitiáner ügyben 

Hiba az ATV stúdiójában.

Az RTL klub az élen, ha azt nézzük, melyik média tud a legerősebben befolyásolni minket 

Befolyásos médiások: megőrizte első helyét az RTL vezetője.

Magyar Péter kibukott, a köztelevízió szabályozni akarja miről beszélhetnek az EP listavezetők 

Korlátozná a köztelevízió a véleménynyilvánítás szabadságát.

Pokémon lenyomta Micimackót, avagy a leggazdagabb médiafranchise 

A legnagyobb világsztárok, akiket bárhol felismernek a bolygón.

Médiaháború kezdődött Lengyelországban 

A lengyel Jog és Igazságosság párt tiltakozó akciót kezdett a közszolgálati televízió székházánál.

Megtámadta a homoszexuálisokat a Hír FM 

Médiatanács: bírság a Hír FM médiaszolgáltatójának.

Divatmárkát reklámozott burkoltan a TV2, több ország jogszabályát megsértve 

Médiatanács: bírság a TV2 szolgáltatójának.

Átvert televízióvásárlók akár 50 ezer forintot kaphatnak vissza a Media Marktól 

GVH: ezer vásárló 15 és 50 ezer forint közötti visszatérítést kaphat a Media Marktól.

Folyik a pénz a streaming szolgáltatókba  

Szakértői várakozások szerint a szórakoztató- és médiaipari bevételek globálisan folyamatosan növekvő tendenciát mutatnak 2027-ig.

A reklámokon faragnak a cégek a költségekből  

A magyar média- és kommunikációs piac nominálisan 3 százalékkal csökkenhet, ezzel 553 milliárd forintot érhet el 2023-ban.

Ilyen sem volt még, amikor egy közszolgálati hírműsorban majd nulla idő jutott az ellenzéknek 

Kevesen tudják, de a kereskedelmi televíziók és rádiók, amikor koncesszióra pályáznak, akkor hírműsoraikkal közszolgáltatot vállalnak.

Putyin csicskája ki van bukva, hogy nem fagyott meg Európa köztük a magyarok 

Putyin nagy tervében az is benne volt, hogy pusztuljon minden és mindenki, aki szembeszáll vele.

Kevés a politikailag megbízható tulajdonos a médiapiacon 

Médiatanács: nem maradhat egy kézben a két budapesti rádió.

Egy interjú, amelyet várhatóan soha nem láthatunk a megrendelőnél 

A kormánypárti Hír TV Márki-Zay Pétertől, az ellenzék egykori miniszterelnök-jelöltjétől kért és kapott interjút.

Tudunk egy iparágat, amelyiken nem fog a válság 

A globális szórakoztató- és médiaipar tavaly ugrásszerűen fejlődött, meghaladva az általános világgazdasági növekedést. A 2020-as, világjárvány okozta 2,3 százalékos csökkenést követően a szektor bevételei 2021-ben erőteljesen, 10,4 százalékkal emelkedtek, 2,12 ezer milliárd dollárról 2,34 ezer milliárd dollárra. Az iparág egyre digitálisabbá, mobilabbá és ifjúság-orientáltabbá válik, így a virtuális valóság (VR), mint leggyorsabban növekvő szegmens, valamint a játékipar erőteljes növekedési hajtóerőt jelentenek. A világjárvány lecsengésével a globális mozibevételek ismét emelkednek és várhatóan jövőre új csúcsot érnek el. Mindeközben a hagyományos televíziózás háttérbe szorulása tovább folytatódik.

Léket kapott a fideszes médiabirodalom zászlóshajója 

A kedvezőtlen gazdasági környezetben a Mediaworks tovább optimalizálja működését, ennek egyik lépéseként a társaság kihasználatlan nyomdai kapacitásait leépíti, és öt nyomdájából a két legkevésbé korszerűt: Veszprémben és Debrecenben bezárja - közölte a Mediaworks Hungary Zrt.

Imádják a magyar kormányt az oroszok 

Miközben a nyugati sajtó jelentős részében negatív a magyar kormány megítélése, az orosz média szinte kizárólag pozitív hangon számol be a kabinet lépéseiről. Ugyanakkor ha a Kreml pillanatnyi érdeke azt diktálja, az orosz média Magyarországot is eszközként használja saját Nyugat-ellenes információs műveleteiben.

Éles verseny, növekvő fogyasztói igények - mi történik a globális médiapiacon? 

A világjárvány felgyorsította a már megmutatkozó iparági trendeket és megváltoztatta a szórakozással kapcsolatos magatartásunkat – derül ki a Deloitte legújabb Digital Media Trends felméréséből. A hosszú távú pontos következményeket még a média- és szórakoztatóipari (M&E) vállalatok sem ismerik teljesen, de az már biztosan látható, hogy a digitális média elfogadottsága már az idősebb generáció körében is rendkívüli ütemben emelkedik.

Lengyelországnak kemény döntésekre is képes köztársasági elnöke van 

Megvétózta Andrzej Duda lengyel elnök a médiatörvény tervezett módosítását, amely a külföldi részesedésű média működését korlátozta volna. A tervezet miatt tüntetések is voltak a sajtószabadság védelmében.

Amerikaiakat dobnának ki Lengyelországból 

Támadás az amerikai tulajdonú médiacégek ellen. Véglegesen elfogadta a lengyel szejm a külföldi részesedésű média működési engedélyeiről szóló törvénymódosítást, amelyet szeptember elején az ellenzéki többségű szenátus elutasított.

Jönnek a robotújságírók 

1994: Egy személyes emlék - Negyedéves egyetemista koromban rövid ideig a Világgazdaságnál gyakornokoskodtam Golubeff Lóri jóvoltából, aki az értékpapírpiacok szekció vezetője volt akkoriban. Nagy örömmel buszoztam fel a Naphegy téri szerkesztőségbe, büszkeséggel töltött el, hogy a vezető gazdasági napilap szerkesztőségét erősíthetem. Ez még az az időszak volt, amikor az újság táblázatos formában közölte valamennyi magyar bank napi devizajegyzését és kamatait.

Kevesen használják a tévés és internetes gyerekzárakat 

A szabályozás megfelelő, de még mindig csak kevés szülő veszi igénybe a gyerekzár-funkciókat a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának hatósági vizsgálata szerint.

Mészáros Lőrinc már nincs a médiapiaci toplistán 

Egy évnyi szünet után ismét az RTL vezére végzett a médiaipar ötven legbefolyásosabb vezetőjének a listáján, miközben a német hátterű televíziós csoport mellett a Magyar Telekom is jelentősen erősödött tavaly óta. Érdekes fejlemény, hogy még soha nem volt olyan kevés médiavállalati szakember a Top 50-ben, mint az idén.

Internet vs. médiaóriások: elmaradt forradalom 

A 2000-es évek elején még általános volt az az elképzelés, hogy az internet terjedése, az illegális letöltések és a tartalmak szabad áramlása meg fogja törni a nagy kiadók, stúdiók, médiavállalatok monopóliumát. Ez máig nem történt meg, a nagy médiavállalatok bevételei egyre csak nőnek, és a globális médiapiac centralizáltabb, mint valaha.

Verseny a figyelemért 

Gyakori kritika a közösségi médiával kapcsolatban, hogy véleménybuborékba zárják az embereket. Az algoritmusok miatt folyamatosan olyan tartalmakkal találkozunk, mint amilyenekkel kapcsolatban korábban jeleztük: ez nekünk tetszik. Így az algoritmusok elzárnak minket a miénktől különböző véleményektől, folyamatosan csak azt halljuk, amit szeretnénk hallani. A kritika jogos, de csak félig fedi a valóságot.

Ennyi zenei jogdíjat fizetünk 

1,3 milliárd forintot osztott ki az Az Előadóművészi Jogvédő Iroda (EJI) magyar és külföldi jogtulajdonosoknak a médiában, üzlethelyiségekben lejátszott zenékért.

Külön büntethetik a megtévesztő címadást 

Az Alkotmánybíróság friss határozatában megállapította, hogy egy cikk címének a személyiségi jogok sérelmére nézve fokozott hatása lehet, így nem szerepelhet benne olyan lényeges, megtévesztő pontatlanság vagy valótlanság, amely a cikk egésze szempontjából fontos.

Új rádió indulhat Budapesten 

A jelenleg használaton kívüli Budapest 98,6 MHz-en indulhat új körzeti közösségi rádió Cross FM néven, miután a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Manna Vision Media Kft. ajánlatát nyilvánította nyertesnek eheti ülésén.

Indulhat az új országos kereskedelmi rádió 

Hozzájárult a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa az új országos kereskedelmi rádiós pályázaton nyertes médiaszolgáltató kérelmében foglaltakhoz, amely szerint a korábban tervezett POP FM helyett Retro Rádió néven kezdheti majd meg műsorának sugárzását. Emellett két másik rádió neve is megváltozhat június közepétől a testület eheti döntéseinek megfelelően.  

Milliárdosok milliói - a gyógyszeriparban kerestek a legjobban 

A legnagyobb amerikai cégek vezetői átlag 12.1 millió dollárt kerestek tavaly. Legtöbbjük javadalmazása a gazdasági fellendülésnek köszönhetően majd 10 százalékkal nőtt az elmúlt évben.

Hol találkozhatunk idén politikai hirdetésekkel? 

A választási kampányok megszokott elemei a pártokat népszerűsítő reklámfilmek. Négy éve volt az első választás, hogy ez a kampányelem is szigorú szabályozás alá került. Ennek volt köszönhető, hogy végül csak a közszolgálati csatornákon lehetett találkozni politikai hirdetéssel. A mostani választás kapcsán a Policy Agenda heti elemzésében azt vizsgálta meg, a kereskedelmi televíziók változtatnak e ezen az idei évben.

Nálunk a legnépszerűbb a Facebook 

Bár egy helyet rontott, de a teljes média- és reklámköltés 14%-os növekedése és a hazai online szegmens töretlen bővülése idén is dobogós helyre repítette Magyarországot a közép-kelet-európai országok reklámpiaci rangsorában. A ma megjelent CANnual Report 2017. kiadványból – amit a térség legnagyobb független kommunikációs ügynökséghálózata, a weCAN szakemberei állítottak össze – kiderül továbbá, hogy a legfejlettebb országok piacaihoz hasonlóan, Magyarországon is tovább nő a közösségi média, valamint a nem hagyományos reklámmegoldások, köztük a tartalommarketing jelentősége.

Lévai Richárd: A közösségi médián is pontosan kell célozni 

A social media marketing hazai guruja szerint a fókuszálatlan, túl nagy közönségnek szóló kampányok elvesznek a Facebook zsivajában. Minden közönségszegmenst máshogy kell megszólítani. Ráadásul a felhasználók azt is elvárják, hogy ha írnak egy márkának, fél órán belül kapjanak választ. Ha nincs gyors reakció, mennek a konkurenciához.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Új szolgáltatásokat vezet be az OTP: minden vállalati ügyfél érintett

Új szolgáltatásokat vezet be az OTP: minden vállalati ügyfél érintett 

Jön a Single Market a vállalatok számára is.
Mostantól a SZÉP Kártya használata olyan egyszerű, mint egy érintés

Mostantól a SZÉP Kártya használata olyan egyszerű, mint egy érintés 

Nincs több keresgélés a pénztárcában.
Hol húzódik a határ? Az AI és az ember szerepe a befektetési döntésekben

Hol húzódik a határ? Az AI és az ember szerepe a befektetési döntésekben 

Interjú a KBC Asset fióktelepének vezetőjével.

Pénzszerzés

Soha nem látott február vár a nyugdíjasokra

Soha nem látott február vár a nyugdíjasokra  

Februárban érkezik a 13. havi nyugdíj és a 14. havi nyugdíj első heti részlete.

Adózás

Jön a dupla családi adókedvezmény

Jön a dupla családi adókedvezmény 

A 2025 év eleji összeghez képest jövőre megduplázódik a családi kedvezményként igénybe vehető összeg.

Jogi kisokos

Hullarabló maffia bukott le Magyarországon

Hullarabló maffia bukott le Magyarországon 

Huszonegy embert gyanúsítanak azzal, hogy törvényes örökös nélkül elhunytak hagyatékát megszerezték.

Klímablog

Hamarosan idul a karácsonyi palackinvázió

Hamarosan idul a karácsonyi palackinvázió 

A MOHU idén is megnövelt kapacitással készül a karácsonyi és az év végi időszakra.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo