Média cikkek
hirdetés

Putyin csicskája ki van bukva, hogy nem fagyott meg Európa köztük a magyarok
Putyin nagy tervében az is benne volt, hogy pusztuljon minden és mindenki, aki szembeszáll vele.

Kevés a politikailag megbízható tulajdonos a médiapiacon
Médiatanács: nem maradhat egy kézben a két budapesti rádió.

Egy interjú, amelyet várhatóan soha nem láthatunk a megrendelőnél
A kormánypárti Hír TV Márki-Zay Pétertől, az ellenzék egykori miniszterelnök-jelöltjétől kért és kapott interjút.

Tudunk egy iparágat, amelyiken nem fog a válság
A globális szórakoztató- és médiaipar tavaly ugrásszerűen fejlődött, meghaladva az általános világgazdasági növekedést. A 2020-as, világjárvány okozta 2,3 százalékos csökkenést követően a szektor bevételei 2021-ben erőteljesen, 10,4 százalékkal emelkedtek, 2,12 ezer milliárd dollárról 2,34 ezer milliárd dollárra. Az iparág egyre digitálisabbá, mobilabbá és ifjúság-orientáltabbá válik, így a virtuális valóság (VR), mint leggyorsabban növekvő szegmens, valamint a játékipar erőteljes növekedési hajtóerőt jelentenek. A világjárvány lecsengésével a globális mozibevételek ismét emelkednek és várhatóan jövőre új csúcsot érnek el. Mindeközben a hagyományos televíziózás háttérbe szorulása tovább folytatódik.

Léket kapott a fideszes médiabirodalom zászlóshajója
A kedvezőtlen gazdasági környezetben a Mediaworks tovább optimalizálja működését, ennek egyik lépéseként a társaság kihasználatlan nyomdai kapacitásait leépíti, és öt nyomdájából a két legkevésbé korszerűt: Veszprémben és Debrecenben bezárja - közölte a Mediaworks Hungary Zrt.
hirdetés

Imádják a magyar kormányt az oroszok
Miközben a nyugati sajtó jelentős részében negatív a magyar kormány megítélése, az orosz média szinte kizárólag pozitív hangon számol be a kabinet lépéseiről. Ugyanakkor ha a Kreml pillanatnyi érdeke azt diktálja, az orosz média Magyarországot is eszközként használja saját Nyugat-ellenes információs műveleteiben.

Éles verseny, növekvő fogyasztói igények - mi történik a globális médiapiacon?
A világjárvány felgyorsította a már megmutatkozó iparági trendeket és megváltoztatta a szórakozással kapcsolatos magatartásunkat – derül ki a Deloitte legújabb Digital Media Trends felméréséből. A hosszú távú pontos következményeket még a média- és szórakoztatóipari (M&E) vállalatok sem ismerik teljesen, de az már biztosan látható, hogy a digitális média elfogadottsága már az idősebb generáció körében is rendkívüli ütemben emelkedik.

Lengyelországnak kemény döntésekre is képes köztársasági elnöke van
Megvétózta Andrzej Duda lengyel elnök a médiatörvény tervezett módosítását, amely a külföldi részesedésű média működését korlátozta volna. A tervezet miatt tüntetések is voltak a sajtószabadság védelmében.

Amerikaiakat dobnának ki Lengyelországból
Támadás az amerikai tulajdonú médiacégek ellen. Véglegesen elfogadta a lengyel szejm a külföldi részesedésű média működési engedélyeiről szóló törvénymódosítást, amelyet szeptember elején az ellenzéki többségű szenátus elutasított.

Jönnek a robotújságírók
1994: Egy személyes emlék - Negyedéves egyetemista koromban rövid ideig a Világgazdaságnál gyakornokoskodtam Golubeff Lóri jóvoltából, aki az értékpapírpiacok szekció vezetője volt akkoriban. Nagy örömmel buszoztam fel a Naphegy téri szerkesztőségbe, büszkeséggel töltött el, hogy a vezető gazdasági napilap szerkesztőségét erősíthetem. Ez még az az időszak volt, amikor az újság táblázatos formában közölte valamennyi magyar bank napi devizajegyzését és kamatait.
hirdetés
Kevesen használják a tévés és internetes gyerekzárakat
A szabályozás megfelelő, de még mindig csak kevés szülő veszi igénybe a gyerekzár-funkciókat a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának hatósági vizsgálata szerint.
Mészáros Lőrinc már nincs a médiapiaci toplistán
Egy évnyi szünet után ismét az RTL vezére végzett a médiaipar ötven legbefolyásosabb vezetőjének a listáján, miközben a német hátterű televíziós csoport mellett a Magyar Telekom is jelentősen erősödött tavaly óta. Érdekes fejlemény, hogy még soha nem volt olyan kevés médiavállalati szakember a Top 50-ben, mint az idén.
Internet vs. médiaóriások: elmaradt forradalom
A 2000-es évek elején még általános volt az az elképzelés, hogy az internet terjedése, az illegális letöltések és a tartalmak szabad áramlása meg fogja törni a nagy kiadók, stúdiók, médiavállalatok monopóliumát. Ez máig nem történt meg, a nagy médiavállalatok bevételei egyre csak nőnek, és a globális médiapiac centralizáltabb, mint valaha.
Verseny a figyelemért
Gyakori kritika a közösségi médiával kapcsolatban, hogy véleménybuborékba zárják az embereket. Az algoritmusok miatt folyamatosan olyan tartalmakkal találkozunk, mint amilyenekkel kapcsolatban korábban jeleztük: ez nekünk tetszik. Így az algoritmusok elzárnak minket a miénktől különböző véleményektől, folyamatosan csak azt halljuk, amit szeretnénk hallani. A kritika jogos, de csak félig fedi a valóságot.
Ennyi zenei jogdíjat fizetünk
1,3 milliárd forintot osztott ki az Az Előadóművészi Jogvédő Iroda (EJI) magyar és külföldi jogtulajdonosoknak a médiában, üzlethelyiségekben lejátszott zenékért.
Külön büntethetik a megtévesztő címadást
Az Alkotmánybíróság friss határozatában megállapította, hogy egy cikk címének a személyiségi jogok sérelmére nézve fokozott hatása lehet, így nem szerepelhet benne olyan lényeges, megtévesztő pontatlanság vagy valótlanság, amely a cikk egésze szempontjából fontos.
Új rádió indulhat Budapesten
A jelenleg használaton kívüli Budapest 98,6 MHz-en indulhat új körzeti közösségi rádió Cross FM néven, miután a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Manna Vision Media Kft. ajánlatát nyilvánította nyertesnek eheti ülésén.
Indulhat az új országos kereskedelmi rádió
Hozzájárult a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa az új országos kereskedelmi rádiós pályázaton nyertes médiaszolgáltató kérelmében foglaltakhoz, amely szerint a korábban tervezett POP FM helyett Retro Rádió néven kezdheti majd meg műsorának sugárzását. Emellett két másik rádió neve is megváltozhat június közepétől a testület eheti döntéseinek megfelelően.
Milliárdosok milliói - a gyógyszeriparban kerestek a legjobban
A legnagyobb amerikai cégek vezetői átlag 12.1 millió dollárt kerestek tavaly. Legtöbbjük javadalmazása a gazdasági fellendülésnek köszönhetően majd 10 százalékkal nőtt az elmúlt évben.
Hol találkozhatunk idén politikai hirdetésekkel?
A választási kampányok megszokott elemei a pártokat népszerűsítő reklámfilmek. Négy éve volt az első választás, hogy ez a kampányelem is szigorú szabályozás alá került. Ennek volt köszönhető, hogy végül csak a közszolgálati csatornákon lehetett találkozni politikai hirdetéssel. A mostani választás kapcsán a Policy Agenda heti elemzésében azt vizsgálta meg, a kereskedelmi televíziók változtatnak e ezen az idei évben.
Nálunk a legnépszerűbb a Facebook
Bár egy helyet rontott, de a teljes média- és reklámköltés 14%-os növekedése és a hazai online szegmens töretlen bővülése idén is dobogós helyre repítette Magyarországot a közép-kelet-európai országok reklámpiaci rangsorában. A ma megjelent CANnual Report 2017. kiadványból – amit a térség legnagyobb független kommunikációs ügynökséghálózata, a weCAN szakemberei állítottak össze – kiderül továbbá, hogy a legfejlettebb országok piacaihoz hasonlóan, Magyarországon is tovább nő a közösségi média, valamint a nem hagyományos reklámmegoldások, köztük a tartalommarketing jelentősége.
Lévai Richárd: A közösségi médián is pontosan kell célozni
A social media marketing hazai guruja szerint a fókuszálatlan, túl nagy közönségnek szóló kampányok elvesznek a Facebook zsivajában. Minden közönségszegmenst máshogy kell megszólítani. Ráadásul a felhasználók azt is elvárják, hogy ha írnak egy márkának, fél órán belül kapjanak választ. Ha nincs gyors reakció, mennek a konkurenciához.
Farkas Zsolt: így válassz hashtaget, hogy mindenki téged nézzen
A hashtag olyan, mint egy összekötő kapocs. A közösségi médián posztolt tartalmainkat egy kalap alá fogja és megjeleníti hasonló tematikus tartalmakkal egy hírfolyamban. Ha okosan hashtagelünk, széles körben lesz látható a közlendőnk.
A cégvezető kötelessége a personal branding
Itthon még kevés cégvezető tudja, hogy önmagát is fel kell építenie, mint egy brandet. Pedig nyugaton egyre nagyobb a keletje a személyes márka építésnek. Versenyelőnyt jelent a vállalkozás számára, ha a vezető jól prezentálható és hiteles figura - mondta Serényi János kommunikációs szakember a Piac & Profit Cégvezetők Csúcstalálkozója 2017 konferenciáján.
Döglődik a sajtó: a New York Times is ebédet szállít
Úgy tűnik a digitális lapelőfizetési modell még a világ legnagyrabecsültebb lapjának sem jelent biztos üzleti alapot. Ahogy folyamatosan csökkennek a reklámbevételek, a Wall Street Journal és a Men's Health is gasztronómiával akar szert tenni gyorsabban növekvő melléküzletágakra.
A podcast a márkaépítés következő terepe
A podcastok afféle online rádióadások, amelyek itthon is egyre népszerűbbek. A nagy márkák már látják, érdemes ezeket is ekébe fogni a márkaépítésben. Finomabban, vagy akár durvább eszközökkel.
A bankoknak már nem éri meg a tévében hirdetni
A pénzügyi tájékozódásban a negyven évnél fiatalabb korosztályokban már egyértelművé vált a világháló vezető szerepe, ugyanakkor a 40 fölöttiek még főleg a bankfiókokban, személyes tanácsadás keretében ismerkednek a lehetőségekkel.
A deep linking az online marketing új trükkje
A deep linking technológia azért keltette fel az elmúlt években a marketingesek figyelmét, mert lehetőséget ad a mobilalkalmazások használóinak elkötelezettebbé tételére. De miről is van szó?
A sportteljesítmény kevés, bulvárban kell jónak lenni
Magánéletük kiteregetésével keresnek igazán a sportolók Amerikában. Európában a focisták átigazolása, átcsábítása egyik csapattól a másikra hozhat nagy pénzesőt.
Nem keres sokat az olimpikonok többsége
Irdatlanul sok időt, költséget és a többi mellett pénzügyi fegyelmet igényel, hogy az ember eljusson arra a szintre, ahol olimpiai játékosként lehetőséget kap a világhírnévre. A részvételt azonban kevés sportoló tudja vagyonná konvertálni.
Egy ember profitál nagyot az izlandi focicsapat szerepléséből
Az izlandi csapat erős szereplése a foci-EB-n sokaknak sokat jelent. De egy embernek különösen sok pénzt is. Az illető a középhátvéd Ragnar Sigurdsson, akinek a siker miatt megugrott az ázsiója. Több klub is szeretné őt átigazolni Angliába.
A tiltakozás mint művészet
Zongorista játszott nemrég az Északi-sarkon, a globális felmelegedésre hívva fel a figyelmet. A látványos akció kapcsán felelevenítjük az elmúlt évek legemlékezetesebb környezetvédelmi üzenetű performanszait és köztéri műalkotásait.
Most mindent megtudunk a Kellemetlen Igazságról
Tíz éve mutatták be a Kellemetlen igazság című dokumentumfilmet, mely Al Gore klímaváltozásról szóló előadásának rögzített változata, némi háttéranyaggal megtoldva. A film világsikere meghozta az USA egykori alelnöke számára a Nobel békedíjat. Az évforduló kapcsán a politikus visszaemlékezett a film készítésének kulisszatitkaira. Megtudjuk, hogy nem szabad a lábán leütni a szúnyogot.
A netes hirdetőkre ácsingóznak a tévék
Számos új hirdető jelent meg tavaly az interneten, akit a televíziós piacnak is be kell csatornáznia. Az év eleji felmérések szerint tavaly már többet költöttek a hirdetők online, mint televíziós reklámra. A tévénézésre fordított napi négy óra azonban még mindig duplája az online médiafogyasztásra szánt időnek.
Világsiker a szeméten játszó zenekar
A szeméttelepi guberálók nyomornegyedében gondolt egy nagyot egy zenetanár és a hulladékból hangszereket kezdett készíttetni egy helyi lakossal. A környékbeli gyerekekből szimfonikus zenekart verbuvált - showjuk hetedhét országra szóló siker lett. A sikertörténetet bemutató Landfillharmonicot a Thessaloniki Dokumentumfilm Fesztiválon láttuk.
Beleszeretett a tévésztár a génmódosításba
A Disney-birodalom által felkapott tévés-tudós-showman Bill Nye sokat tett a klímaváltozás problémájának ismertté tételéért, így sokakat meglepetésként ért, hogy beállt a GMO-pártiak táborába.
Rákapcsoltak a tévés reklámokra a kereskedők
Az élelmiszer, háztartási vegyi és kozmetikai termékek hazai tévéreklámjai az idei első félévben 7 százalékkal több nézőt értek el, mint egy évvel korábban. Többek között ezt állapította meg a Nielsen Közönségmérés Kft. összesítése.
A kereskedőknek, a kiadóknak és a vásárlóknak is fáj a vasárnap
A kiskereskedelmi egységek harmadának csökkent a bevétele, a kiadóknál komoly kiesést okoz, a vásárlók utálják a vasárnapi zárvatartást. Múlt hétvégén már a világörökségi helyszíneken lévő boltok sem nyithattak ki, automatákból viszont szabad árusítani.
Újra Kovács Tibor az MLE elnöke
A Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) harmadik alkalommal is elnökké választotta Kovács Tibort a május 7-ei rendes tisztújító közgyűlésén. A közgyűlés elfogadta az elnökség éves jelentését, a 2014. évi zárszámadást, valamint a 2015. évi költségvetési előirányzatot. Az Egyesület ezúton is köszöni az előző Elnökség tagjainak munkáját. Az elnökségnek továbbra is tagja a Piac&Profit kiadói igazgatója, Demcsák Lajos is.
Támadják a tudósok a Wall Street Journalt
Továbbra is az olajlobbit támogatja és a megújuló energiahordozókat támadja a Wall Street Journal. Egy új alkalmazás azonban lehetővé teszi, hogy a tudósok gyorsan beszóljanak a helytelen állításokat publikáló sajtóorgánumoknak.
Hollywodd blöffje lenne a klímaváltozás?
Barbra Streisand beszólt a szenátornak, aki a "hollywoodi elitet" és a dívát hibáztatta azért, hogy egy összeesküvés jegyében elhitették a közvéleménnyel, a klímaváltozás létezik.
Tőkéhez jutott a regionális médiacég
Regionális médiacsoportba, a győri Oxygen Media Groupba száll be tőkével a Széchenyi Tőkebefektetési Alap. A friss tőke bevonása a további fejlesztésekhez és a tartalomszolgáltatás bővítéséhez vált szükségessé.
Íme, a Média a társadalomért idei díjazottjai
Sívó Júlia és Surányi z. András (szabadúszó filmkészítők), Altbäcker Zsuzsanna (Duna Televízió) és Krug Emília (168 Óra) kapta a Hungarian Business Leaders Forum (HBLF) „Média a Társadalomért” díját. Az elismeréseket február 6-án, ünnepi fogadáson adták át a Brit Nagykövetségen.
Szuperdrága, szuperzöld és nem biztos, hogy megéri
Drága mulatság lesz Londonnak az olimpiai rendezés, amelyre mintegy 380 milliárd forintnak megfelelő fontot költött az angol főváros. A befektetés ugyanis nem biztos, hogy megtérül. A közhiedelemmel ellentétben ugyanis a kiskereskedelem és a turizmus nem profitál kiugróan jobban a nagy sporteseményekből, ezzel szemben a szponzoráló cégek fogyasztói megítélése jelentősen javul.
Nem változtak az olvasottsági trendek
A Millward Brown elkészítette az első olvasottsági riportot a tender elnyerését követően. A kutatást jelenleg 25 kiadó és 9 médiaügynökség finanszírozza.
"Mi lett volna, ha szavaikat nem hallja meg senki?"
A Lapkiadók Világszövetsége (WAN-IFRA) figyelemfelkeltő reklámkampányt indít, hogy lapokkal és hírportálokkal közösen emlékezzen meg május 3-ról, a nemzetközi sajtószabadság napjáról.
Előremenekül a média: havi 3 euróért lehet a neten olvasni
Szokatlan egységet mutatnak a szlovák média egyébként egymással konkuráló vállalatai, ha bevételeik növeléséről van szó: megállapodtak abban, hogy mindannyian bevonulnak egy internetes fizetőkapu mögé és - közérdekű híreik kivételével - csak havi átalánydíj ellenében teszik elérhetővé tartalomszolgáltatásuk bizonyos, külön érdeklődésre számot tartó részét.
Van ilyen is: limuzin helyett metróval jár a tévéelnök
Lemond a sofőr vezette hivatali autóról a BBC májusban munkába álló új elnöke, aki ehelyett inkább ingyenes nyugdíjas bérletét használva jár majd be munkahelyére.