Média cikkek
Megállíthatatlanul tör előre az Instagram
A médiapiac teljesen átalakult.
Következő életemben Magyar Péter nője szeretnék lenni, avagy a magyar média valósága
Csak óvatosan a sértett hölgyek mondandójával.
Először lesz ugyanannyi nő és férfi sportoló az olimpián, az új biznisz a női sport
A médiabirodalmak készülnek az új helyzetre.
Példátlan dolog történt egy magyar hírportállal Oroszországban
Nyolcvanegy európai médiaszolgáltatóhoz korlátozták a hozzáférést, válaszul arra, hogy az Európai Unióban orosz tömegtájékoztatási eszközöket tiltottak be.
Médiaiparban dolgozó bűnbandára csaptak le
Csaknem kétmilliárd forint általános forgalmi adót nem fizetett be egy médiaiparban tevékenykedő bűnszervezet a Nyugat-Dunántúlon.
Ringgé változott az ATV stúdiója, igazából egy pitiáner ügyben
Hiba az ATV stúdiójában.
Az RTL klub az élen, ha azt nézzük, melyik média tud a legerősebben befolyásolni minket
Befolyásos médiások: megőrizte első helyét az RTL vezetője.
Magyar Péter kibukott, a köztelevízió szabályozni akarja miről beszélhetnek az EP listavezetők
Korlátozná a köztelevízió a véleménynyilvánítás szabadságát.
Pokémon lenyomta Micimackót, avagy a leggazdagabb médiafranchise
A legnagyobb világsztárok, akiket bárhol felismernek a bolygón.
A videókazetták megjelenésekor már megjósolták egyszer a mozik végét, most újabb veszély fenyeget
A popcorn korszak véget ér?
Médiaháború kezdődött Lengyelországban
A lengyel Jog és Igazságosság párt tiltakozó akciót kezdett a közszolgálati televízió székházánál.
Megtámadta a homoszexuálisokat a Hír FM
Médiatanács: bírság a Hír FM médiaszolgáltatójának.
Divatmárkát reklámozott burkoltan a TV2, több ország jogszabályát megsértve
Médiatanács: bírság a TV2 szolgáltatójának.
Átvert televízióvásárlók akár 50 ezer forintot kaphatnak vissza a Media Marktól
GVH: ezer vásárló 15 és 50 ezer forint közötti visszatérítést kaphat a Media Marktól.
Folyik a pénz a streaming szolgáltatókba
Szakértői várakozások szerint a szórakoztató- és médiaipari bevételek globálisan folyamatosan növekvő tendenciát mutatnak 2027-ig.
A reklámokon faragnak a cégek a költségekből
A magyar média- és kommunikációs piac nominálisan 3 százalékkal csökkenhet, ezzel 553 milliárd forintot érhet el 2023-ban.
Ilyen sem volt még, amikor egy közszolgálati hírműsorban majd nulla idő jutott az ellenzéknek
Kevesen tudják, de a kereskedelmi televíziók és rádiók, amikor koncesszióra pályáznak, akkor hírműsoraikkal közszolgáltatot vállalnak.
Putyin csicskája ki van bukva, hogy nem fagyott meg Európa köztük a magyarok
Putyin nagy tervében az is benne volt, hogy pusztuljon minden és mindenki, aki szembeszáll vele.
Kevés a politikailag megbízható tulajdonos a médiapiacon
Médiatanács: nem maradhat egy kézben a két budapesti rádió.
Egy interjú, amelyet várhatóan soha nem láthatunk a megrendelőnél
A kormánypárti Hír TV Márki-Zay Pétertől, az ellenzék egykori miniszterelnök-jelöltjétől kért és kapott interjút.
Tudunk egy iparágat, amelyiken nem fog a válság
A globális szórakoztató- és médiaipar tavaly ugrásszerűen fejlődött, meghaladva az általános világgazdasági növekedést. A 2020-as, világjárvány okozta 2,3 százalékos csökkenést követően a szektor bevételei 2021-ben erőteljesen, 10,4 százalékkal emelkedtek, 2,12 ezer milliárd dollárról 2,34 ezer milliárd dollárra. Az iparág egyre digitálisabbá, mobilabbá és ifjúság-orientáltabbá válik, így a virtuális valóság (VR), mint leggyorsabban növekvő szegmens, valamint a játékipar erőteljes növekedési hajtóerőt jelentenek. A világjárvány lecsengésével a globális mozibevételek ismét emelkednek és várhatóan jövőre új csúcsot érnek el. Mindeközben a hagyományos televíziózás háttérbe szorulása tovább folytatódik.
Léket kapott a fideszes médiabirodalom zászlóshajója
A kedvezőtlen gazdasági környezetben a Mediaworks tovább optimalizálja működését, ennek egyik lépéseként a társaság kihasználatlan nyomdai kapacitásait leépíti, és öt nyomdájából a két legkevésbé korszerűt: Veszprémben és Debrecenben bezárja - közölte a Mediaworks Hungary Zrt.
Imádják a magyar kormányt az oroszok
Miközben a nyugati sajtó jelentős részében negatív a magyar kormány megítélése, az orosz média szinte kizárólag pozitív hangon számol be a kabinet lépéseiről. Ugyanakkor ha a Kreml pillanatnyi érdeke azt diktálja, az orosz média Magyarországot is eszközként használja saját Nyugat-ellenes információs műveleteiben.
Éles verseny, növekvő fogyasztói igények - mi történik a globális médiapiacon?
A világjárvány felgyorsította a már megmutatkozó iparági trendeket és megváltoztatta a szórakozással kapcsolatos magatartásunkat – derül ki a Deloitte legújabb Digital Media Trends felméréséből. A hosszú távú pontos következményeket még a média- és szórakoztatóipari (M&E) vállalatok sem ismerik teljesen, de az már biztosan látható, hogy a digitális média elfogadottsága már az idősebb generáció körében is rendkívüli ütemben emelkedik.
Lengyelországnak kemény döntésekre is képes köztársasági elnöke van
Megvétózta Andrzej Duda lengyel elnök a médiatörvény tervezett módosítását, amely a külföldi részesedésű média működését korlátozta volna. A tervezet miatt tüntetések is voltak a sajtószabadság védelmében.
Amerikaiakat dobnának ki Lengyelországból
Támadás az amerikai tulajdonú médiacégek ellen. Véglegesen elfogadta a lengyel szejm a külföldi részesedésű média működési engedélyeiről szóló törvénymódosítást, amelyet szeptember elején az ellenzéki többségű szenátus elutasított.
Jönnek a robotújságírók
1994: Egy személyes emlék - Negyedéves egyetemista koromban rövid ideig a Világgazdaságnál gyakornokoskodtam Golubeff Lóri jóvoltából, aki az értékpapírpiacok szekció vezetője volt akkoriban. Nagy örömmel buszoztam fel a Naphegy téri szerkesztőségbe, büszkeséggel töltött el, hogy a vezető gazdasági napilap szerkesztőségét erősíthetem. Ez még az az időszak volt, amikor az újság táblázatos formában közölte valamennyi magyar bank napi devizajegyzését és kamatait.
Kevesen használják a tévés és internetes gyerekzárakat
A szabályozás megfelelő, de még mindig csak kevés szülő veszi igénybe a gyerekzár-funkciókat a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának hatósági vizsgálata szerint.
Mészáros Lőrinc már nincs a médiapiaci toplistán
Egy évnyi szünet után ismét az RTL vezére végzett a médiaipar ötven legbefolyásosabb vezetőjének a listáján, miközben a német hátterű televíziós csoport mellett a Magyar Telekom is jelentősen erősödött tavaly óta. Érdekes fejlemény, hogy még soha nem volt olyan kevés médiavállalati szakember a Top 50-ben, mint az idén.
Internet vs. médiaóriások: elmaradt forradalom
A 2000-es évek elején még általános volt az az elképzelés, hogy az internet terjedése, az illegális letöltések és a tartalmak szabad áramlása meg fogja törni a nagy kiadók, stúdiók, médiavállalatok monopóliumát. Ez máig nem történt meg, a nagy médiavállalatok bevételei egyre csak nőnek, és a globális médiapiac centralizáltabb, mint valaha.
Verseny a figyelemért
Gyakori kritika a közösségi médiával kapcsolatban, hogy véleménybuborékba zárják az embereket. Az algoritmusok miatt folyamatosan olyan tartalmakkal találkozunk, mint amilyenekkel kapcsolatban korábban jeleztük: ez nekünk tetszik. Így az algoritmusok elzárnak minket a miénktől különböző véleményektől, folyamatosan csak azt halljuk, amit szeretnénk hallani. A kritika jogos, de csak félig fedi a valóságot.
Ennyi zenei jogdíjat fizetünk
1,3 milliárd forintot osztott ki az Az Előadóművészi Jogvédő Iroda (EJI) magyar és külföldi jogtulajdonosoknak a médiában, üzlethelyiségekben lejátszott zenékért.
Külön büntethetik a megtévesztő címadást
Az Alkotmánybíróság friss határozatában megállapította, hogy egy cikk címének a személyiségi jogok sérelmére nézve fokozott hatása lehet, így nem szerepelhet benne olyan lényeges, megtévesztő pontatlanság vagy valótlanság, amely a cikk egésze szempontjából fontos.
Új rádió indulhat Budapesten
A jelenleg használaton kívüli Budapest 98,6 MHz-en indulhat új körzeti közösségi rádió Cross FM néven, miután a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Manna Vision Media Kft. ajánlatát nyilvánította nyertesnek eheti ülésén.
Indulhat az új országos kereskedelmi rádió
Hozzájárult a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa az új országos kereskedelmi rádiós pályázaton nyertes médiaszolgáltató kérelmében foglaltakhoz, amely szerint a korábban tervezett POP FM helyett Retro Rádió néven kezdheti majd meg műsorának sugárzását. Emellett két másik rádió neve is megváltozhat június közepétől a testület eheti döntéseinek megfelelően.
Milliárdosok milliói - a gyógyszeriparban kerestek a legjobban
A legnagyobb amerikai cégek vezetői átlag 12.1 millió dollárt kerestek tavaly. Legtöbbjük javadalmazása a gazdasági fellendülésnek köszönhetően majd 10 százalékkal nőtt az elmúlt évben.
Hol találkozhatunk idén politikai hirdetésekkel?
A választási kampányok megszokott elemei a pártokat népszerűsítő reklámfilmek. Négy éve volt az első választás, hogy ez a kampányelem is szigorú szabályozás alá került. Ennek volt köszönhető, hogy végül csak a közszolgálati csatornákon lehetett találkozni politikai hirdetéssel. A mostani választás kapcsán a Policy Agenda heti elemzésében azt vizsgálta meg, a kereskedelmi televíziók változtatnak e ezen az idei évben.
Nálunk a legnépszerűbb a Facebook
Bár egy helyet rontott, de a teljes média- és reklámköltés 14%-os növekedése és a hazai online szegmens töretlen bővülése idén is dobogós helyre repítette Magyarországot a közép-kelet-európai országok reklámpiaci rangsorában. A ma megjelent CANnual Report 2017. kiadványból – amit a térség legnagyobb független kommunikációs ügynökséghálózata, a weCAN szakemberei állítottak össze – kiderül továbbá, hogy a legfejlettebb országok piacaihoz hasonlóan, Magyarországon is tovább nő a közösségi média, valamint a nem hagyományos reklámmegoldások, köztük a tartalommarketing jelentősége.
Lévai Richárd: A közösségi médián is pontosan kell célozni
A social media marketing hazai guruja szerint a fókuszálatlan, túl nagy közönségnek szóló kampányok elvesznek a Facebook zsivajában. Minden közönségszegmenst máshogy kell megszólítani. Ráadásul a felhasználók azt is elvárják, hogy ha írnak egy márkának, fél órán belül kapjanak választ. Ha nincs gyors reakció, mennek a konkurenciához.
Farkas Zsolt: így válassz hashtaget, hogy mindenki téged nézzen
A hashtag olyan, mint egy összekötő kapocs. A közösségi médián posztolt tartalmainkat egy kalap alá fogja és megjeleníti hasonló tematikus tartalmakkal egy hírfolyamban. Ha okosan hashtagelünk, széles körben lesz látható a közlendőnk.
A cégvezető kötelessége a personal branding
Itthon még kevés cégvezető tudja, hogy önmagát is fel kell építenie, mint egy brandet. Pedig nyugaton egyre nagyobb a keletje a személyes márka építésnek. Versenyelőnyt jelent a vállalkozás számára, ha a vezető jól prezentálható és hiteles figura - mondta Serényi János kommunikációs szakember a Piac & Profit Cégvezetők Csúcstalálkozója 2017 konferenciáján.
Döglődik a sajtó: a New York Times is ebédet szállít
Úgy tűnik a digitális lapelőfizetési modell még a világ legnagyrabecsültebb lapjának sem jelent biztos üzleti alapot. Ahogy folyamatosan csökkennek a reklámbevételek, a Wall Street Journal és a Men's Health is gasztronómiával akar szert tenni gyorsabban növekvő melléküzletágakra.
A podcast a márkaépítés következő terepe
A podcastok afféle online rádióadások, amelyek itthon is egyre népszerűbbek. A nagy márkák már látják, érdemes ezeket is ekébe fogni a márkaépítésben. Finomabban, vagy akár durvább eszközökkel.
A bankoknak már nem éri meg a tévében hirdetni
A pénzügyi tájékozódásban a negyven évnél fiatalabb korosztályokban már egyértelművé vált a világháló vezető szerepe, ugyanakkor a 40 fölöttiek még főleg a bankfiókokban, személyes tanácsadás keretében ismerkednek a lehetőségekkel.
A deep linking az online marketing új trükkje
A deep linking technológia azért keltette fel az elmúlt években a marketingesek figyelmét, mert lehetőséget ad a mobilalkalmazások használóinak elkötelezettebbé tételére. De miről is van szó?
A sportteljesítmény kevés, bulvárban kell jónak lenni
Magánéletük kiteregetésével keresnek igazán a sportolók Amerikában. Európában a focisták átigazolása, átcsábítása egyik csapattól a másikra hozhat nagy pénzesőt.
Nem keres sokat az olimpikonok többsége
Irdatlanul sok időt, költséget és a többi mellett pénzügyi fegyelmet igényel, hogy az ember eljusson arra a szintre, ahol olimpiai játékosként lehetőséget kap a világhírnévre. A részvételt azonban kevés sportoló tudja vagyonná konvertálni.
Egy ember profitál nagyot az izlandi focicsapat szerepléséből
Az izlandi csapat erős szereplése a foci-EB-n sokaknak sokat jelent. De egy embernek különösen sok pénzt is. Az illető a középhátvéd Ragnar Sigurdsson, akinek a siker miatt megugrott az ázsiója. Több klub is szeretné őt átigazolni Angliába.