Média cikkek


Megállíthatatlanul tör előre az Instagram

Megállíthatatlanul tör előre az Instagram 

A médiapiac teljesen átalakult.
Következő életemben Magyar Péter nője szeretnék lenni, avagy a magyar média valósága

Következő életemben Magyar Péter nője szeretnék lenni, avagy a magyar média valósága 

Csak óvatosan a sértett hölgyek mondandójával.
Először lesz ugyanannyi nő és férfi sportoló az olimpián, az új biznisz a női sport

Először lesz ugyanannyi nő és férfi sportoló az olimpián, az új biznisz a női sport 

A médiabirodalmak készülnek az új helyzetre.
Példátlan dolog történt egy magyar hírportállal Oroszországban

Példátlan dolog történt egy magyar hírportállal Oroszországban  

Nyolcvanegy európai médiaszolgáltatóhoz korlátozták a hozzáférést, válaszul arra, hogy az Európai Unióban orosz tömegtájékoztatási eszközöket tiltottak be.
Médiaiparban dolgozó bűnbandára csaptak le

Médiaiparban dolgozó bűnbandára csaptak le  

Csaknem kétmilliárd forint általános forgalmi adót nem fizetett be egy médiaiparban tevékenykedő bűnszervezet a Nyugat-Dunántúlon.
Ringgé változott az ATV stúdiója, igazából egy pitiáner ügyben

Ringgé változott az ATV stúdiója, igazából egy pitiáner ügyben 

Hiba az ATV stúdiójában.
Az RTL klub az élen, ha azt nézzük, melyik média tud a legerősebben befolyásolni minket

Az RTL klub az élen, ha azt nézzük, melyik média tud a legerősebben befolyásolni minket 

Befolyásos médiások: megőrizte első helyét az RTL vezetője.
Magyar Péter kibukott, a köztelevízió szabályozni akarja miről beszélhetnek az EP listavezetők

Magyar Péter kibukott, a köztelevízió szabályozni akarja miről beszélhetnek az EP listavezetők 

Korlátozná a köztelevízió a véleménynyilvánítás szabadságát.
Pokémon lenyomta Micimackót, avagy a leggazdagabb médiafranchise

Pokémon lenyomta Micimackót, avagy a leggazdagabb médiafranchise 

A legnagyobb világsztárok, akiket bárhol felismernek a bolygón.

Médiaháború kezdődött Lengyelországban 

A lengyel Jog és Igazságosság párt tiltakozó akciót kezdett a közszolgálati televízió székházánál.

Megtámadta a homoszexuálisokat a Hír FM 

Médiatanács: bírság a Hír FM médiaszolgáltatójának.

Divatmárkát reklámozott burkoltan a TV2, több ország jogszabályát megsértve 

Médiatanács: bírság a TV2 szolgáltatójának.

Átvert televízióvásárlók akár 50 ezer forintot kaphatnak vissza a Media Marktól 

GVH: ezer vásárló 15 és 50 ezer forint közötti visszatérítést kaphat a Media Marktól.

Folyik a pénz a streaming szolgáltatókba  

Szakértői várakozások szerint a szórakoztató- és médiaipari bevételek globálisan folyamatosan növekvő tendenciát mutatnak 2027-ig.

A reklámokon faragnak a cégek a költségekből  

A magyar média- és kommunikációs piac nominálisan 3 százalékkal csökkenhet, ezzel 553 milliárd forintot érhet el 2023-ban.

Ilyen sem volt még, amikor egy közszolgálati hírműsorban majd nulla idő jutott az ellenzéknek 

Kevesen tudják, de a kereskedelmi televíziók és rádiók, amikor koncesszióra pályáznak, akkor hírműsoraikkal közszolgáltatot vállalnak.

Putyin csicskája ki van bukva, hogy nem fagyott meg Európa köztük a magyarok 

Putyin nagy tervében az is benne volt, hogy pusztuljon minden és mindenki, aki szembeszáll vele.

Kevés a politikailag megbízható tulajdonos a médiapiacon 

Médiatanács: nem maradhat egy kézben a két budapesti rádió.

Egy interjú, amelyet várhatóan soha nem láthatunk a megrendelőnél 

A kormánypárti Hír TV Márki-Zay Pétertől, az ellenzék egykori miniszterelnök-jelöltjétől kért és kapott interjút.

Tudunk egy iparágat, amelyiken nem fog a válság 

A globális szórakoztató- és médiaipar tavaly ugrásszerűen fejlődött, meghaladva az általános világgazdasági növekedést. A 2020-as, világjárvány okozta 2,3 százalékos csökkenést követően a szektor bevételei 2021-ben erőteljesen, 10,4 százalékkal emelkedtek, 2,12 ezer milliárd dollárról 2,34 ezer milliárd dollárra. Az iparág egyre digitálisabbá, mobilabbá és ifjúság-orientáltabbá válik, így a virtuális valóság (VR), mint leggyorsabban növekvő szegmens, valamint a játékipar erőteljes növekedési hajtóerőt jelentenek. A világjárvány lecsengésével a globális mozibevételek ismét emelkednek és várhatóan jövőre új csúcsot érnek el. Mindeközben a hagyományos televíziózás háttérbe szorulása tovább folytatódik.

Léket kapott a fideszes médiabirodalom zászlóshajója 

A kedvezőtlen gazdasági környezetben a Mediaworks tovább optimalizálja működését, ennek egyik lépéseként a társaság kihasználatlan nyomdai kapacitásait leépíti, és öt nyomdájából a két legkevésbé korszerűt: Veszprémben és Debrecenben bezárja - közölte a Mediaworks Hungary Zrt.

Imádják a magyar kormányt az oroszok 

Miközben a nyugati sajtó jelentős részében negatív a magyar kormány megítélése, az orosz média szinte kizárólag pozitív hangon számol be a kabinet lépéseiről. Ugyanakkor ha a Kreml pillanatnyi érdeke azt diktálja, az orosz média Magyarországot is eszközként használja saját Nyugat-ellenes információs műveleteiben.

Éles verseny, növekvő fogyasztói igények - mi történik a globális médiapiacon? 

A világjárvány felgyorsította a már megmutatkozó iparági trendeket és megváltoztatta a szórakozással kapcsolatos magatartásunkat – derül ki a Deloitte legújabb Digital Media Trends felméréséből. A hosszú távú pontos következményeket még a média- és szórakoztatóipari (M&E) vállalatok sem ismerik teljesen, de az már biztosan látható, hogy a digitális média elfogadottsága már az idősebb generáció körében is rendkívüli ütemben emelkedik.

Lengyelországnak kemény döntésekre is képes köztársasági elnöke van 

Megvétózta Andrzej Duda lengyel elnök a médiatörvény tervezett módosítását, amely a külföldi részesedésű média működését korlátozta volna. A tervezet miatt tüntetések is voltak a sajtószabadság védelmében.

Amerikaiakat dobnának ki Lengyelországból 

Támadás az amerikai tulajdonú médiacégek ellen. Véglegesen elfogadta a lengyel szejm a külföldi részesedésű média működési engedélyeiről szóló törvénymódosítást, amelyet szeptember elején az ellenzéki többségű szenátus elutasított.

Jönnek a robotújságírók 

1994: Egy személyes emlék - Negyedéves egyetemista koromban rövid ideig a Világgazdaságnál gyakornokoskodtam Golubeff Lóri jóvoltából, aki az értékpapírpiacok szekció vezetője volt akkoriban. Nagy örömmel buszoztam fel a Naphegy téri szerkesztőségbe, büszkeséggel töltött el, hogy a vezető gazdasági napilap szerkesztőségét erősíthetem. Ez még az az időszak volt, amikor az újság táblázatos formában közölte valamennyi magyar bank napi devizajegyzését és kamatait.

Kevesen használják a tévés és internetes gyerekzárakat 

A szabályozás megfelelő, de még mindig csak kevés szülő veszi igénybe a gyerekzár-funkciókat a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsának hatósági vizsgálata szerint.

Mészáros Lőrinc már nincs a médiapiaci toplistán 

Egy évnyi szünet után ismét az RTL vezére végzett a médiaipar ötven legbefolyásosabb vezetőjének a listáján, miközben a német hátterű televíziós csoport mellett a Magyar Telekom is jelentősen erősödött tavaly óta. Érdekes fejlemény, hogy még soha nem volt olyan kevés médiavállalati szakember a Top 50-ben, mint az idén.

Internet vs. médiaóriások: elmaradt forradalom 

A 2000-es évek elején még általános volt az az elképzelés, hogy az internet terjedése, az illegális letöltések és a tartalmak szabad áramlása meg fogja törni a nagy kiadók, stúdiók, médiavállalatok monopóliumát. Ez máig nem történt meg, a nagy médiavállalatok bevételei egyre csak nőnek, és a globális médiapiac centralizáltabb, mint valaha.

Verseny a figyelemért 

Gyakori kritika a közösségi médiával kapcsolatban, hogy véleménybuborékba zárják az embereket. Az algoritmusok miatt folyamatosan olyan tartalmakkal találkozunk, mint amilyenekkel kapcsolatban korábban jeleztük: ez nekünk tetszik. Így az algoritmusok elzárnak minket a miénktől különböző véleményektől, folyamatosan csak azt halljuk, amit szeretnénk hallani. A kritika jogos, de csak félig fedi a valóságot.

Ennyi zenei jogdíjat fizetünk 

1,3 milliárd forintot osztott ki az Az Előadóművészi Jogvédő Iroda (EJI) magyar és külföldi jogtulajdonosoknak a médiában, üzlethelyiségekben lejátszott zenékért.

Külön büntethetik a megtévesztő címadást 

Az Alkotmánybíróság friss határozatában megállapította, hogy egy cikk címének a személyiségi jogok sérelmére nézve fokozott hatása lehet, így nem szerepelhet benne olyan lényeges, megtévesztő pontatlanság vagy valótlanság, amely a cikk egésze szempontjából fontos.

Új rádió indulhat Budapesten 

A jelenleg használaton kívüli Budapest 98,6 MHz-en indulhat új körzeti közösségi rádió Cross FM néven, miután a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa a Manna Vision Media Kft. ajánlatát nyilvánította nyertesnek eheti ülésén.

Indulhat az új országos kereskedelmi rádió 

Hozzájárult a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) Médiatanácsa az új országos kereskedelmi rádiós pályázaton nyertes médiaszolgáltató kérelmében foglaltakhoz, amely szerint a korábban tervezett POP FM helyett Retro Rádió néven kezdheti majd meg műsorának sugárzását. Emellett két másik rádió neve is megváltozhat június közepétől a testület eheti döntéseinek megfelelően.  

Milliárdosok milliói - a gyógyszeriparban kerestek a legjobban 

A legnagyobb amerikai cégek vezetői átlag 12.1 millió dollárt kerestek tavaly. Legtöbbjük javadalmazása a gazdasági fellendülésnek köszönhetően majd 10 százalékkal nőtt az elmúlt évben.

Hol találkozhatunk idén politikai hirdetésekkel? 

A választási kampányok megszokott elemei a pártokat népszerűsítő reklámfilmek. Négy éve volt az első választás, hogy ez a kampányelem is szigorú szabályozás alá került. Ennek volt köszönhető, hogy végül csak a közszolgálati csatornákon lehetett találkozni politikai hirdetéssel. A mostani választás kapcsán a Policy Agenda heti elemzésében azt vizsgálta meg, a kereskedelmi televíziók változtatnak e ezen az idei évben.

Nálunk a legnépszerűbb a Facebook 

Bár egy helyet rontott, de a teljes média- és reklámköltés 14%-os növekedése és a hazai online szegmens töretlen bővülése idén is dobogós helyre repítette Magyarországot a közép-kelet-európai országok reklámpiaci rangsorában. A ma megjelent CANnual Report 2017. kiadványból – amit a térség legnagyobb független kommunikációs ügynökséghálózata, a weCAN szakemberei állítottak össze – kiderül továbbá, hogy a legfejlettebb országok piacaihoz hasonlóan, Magyarországon is tovább nő a közösségi média, valamint a nem hagyományos reklámmegoldások, köztük a tartalommarketing jelentősége.

Lévai Richárd: A közösségi médián is pontosan kell célozni 

A social media marketing hazai guruja szerint a fókuszálatlan, túl nagy közönségnek szóló kampányok elvesznek a Facebook zsivajában. Minden közönségszegmenst máshogy kell megszólítani. Ráadásul a felhasználók azt is elvárják, hogy ha írnak egy márkának, fél órán belül kapjanak választ. Ha nincs gyors reakció, mennek a konkurenciához.

Farkas Zsolt: így válassz hashtaget, hogy mindenki téged nézzen 

A hashtag olyan, mint egy összekötő kapocs. A közösségi médián posztolt tartalmainkat egy kalap alá fogja és megjeleníti hasonló tematikus tartalmakkal egy hírfolyamban. Ha okosan hashtagelünk, széles körben lesz látható a közlendőnk.

A cégvezető kötelessége a personal branding 

Itthon még kevés cégvezető tudja, hogy önmagát is fel kell építenie, mint egy brandet. Pedig nyugaton egyre nagyobb a keletje a személyes márka építésnek. Versenyelőnyt jelent a vállalkozás számára, ha a vezető jól prezentálható és hiteles figura - mondta Serényi János kommunikációs szakember a Piac & Profit Cégvezetők Csúcstalálkozója 2017 konferenciáján.

Döglődik a sajtó: a New York Times is ebédet szállít 

Úgy tűnik a digitális lapelőfizetési modell még a világ legnagyrabecsültebb lapjának sem jelent biztos üzleti alapot. Ahogy folyamatosan csökkennek a reklámbevételek, a Wall Street Journal és a Men's Health is gasztronómiával akar szert tenni gyorsabban növekvő melléküzletágakra.

A podcast a márkaépítés következő terepe 

A podcastok afféle online rádióadások, amelyek itthon is egyre népszerűbbek. A nagy márkák már látják, érdemes ezeket is ekébe fogni a márkaépítésben. Finomabban, vagy akár durvább eszközökkel.

A bankoknak már nem éri meg a tévében hirdetni 

A pénzügyi tájékozódásban a negyven évnél fiatalabb korosztályokban már egyértelművé vált a világháló vezető szerepe, ugyanakkor a 40 fölöttiek még főleg a bankfiókokban, személyes tanácsadás keretében ismerkednek a lehetőségekkel.

A deep linking az online marketing új trükkje 

A deep linking technológia azért keltette fel az elmúlt években a marketingesek figyelmét, mert lehetőséget ad a mobilalkalmazások használóinak elkötelezettebbé tételére. De miről is van szó?

A sportteljesítmény kevés, bulvárban kell jónak lenni 

Magánéletük kiteregetésével keresnek igazán a sportolók Amerikában. Európában a focisták átigazolása, átcsábítása egyik csapattól a másikra hozhat nagy pénzesőt.

Nem keres sokat az olimpikonok többsége 

Irdatlanul sok időt, költséget és a többi mellett pénzügyi fegyelmet igényel, hogy az ember eljusson arra a szintre, ahol olimpiai játékosként lehetőséget kap a világhírnévre. A részvételt azonban kevés sportoló tudja vagyonná konvertálni.

Egy ember profitál nagyot az izlandi focicsapat szerepléséből 

Az izlandi csapat erős szereplése a foci-EB-n sokaknak sokat jelent. De egy embernek különösen sok pénzt is. Az illető a középhátvéd Ragnar Sigurdsson, akinek a siker miatt megugrott az ázsiója. Több klub is szeretné őt átigazolni Angliába.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Költségkímélés

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók?

Milyen ingatlanra harapnak a külföldi vásárlók? 

Noha a számuk az előző évihez képest csökkent, 2023-ban némileg erősödött a külföldi vásárlók súlya a hazai lakáspiacon.
Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen 

Miközben a kamatok világszerte egyre alacsonyabbak, és a forint is veszít értékéből, idén is rekordokat döntögettek a tőzsdeindexek és a nemesfémek.
Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó

Nehéz helyzetben a családok, ahol beteg lesz hirtelen egy idős hozzátartozó 

Az öngondoskodás egy újabb szintje.

Pénzszerzés

Ne béremelést kérjen jövőre – mutatjuk, mivel jár jobban

Ne béremelést kérjen jövőre – mutatjuk, mivel jár jobban 

Január elsejével lép hatályba a kedvezményes adózású lakhatási támogatási rendszer.

Adózás

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának 

A kormány újraélesztené az Egyesült Államok által korábban felmondott kettős adóztatás tilalmáról szóló egyezményt.

Cégblog

Félrevezették a befektetőket, bírságolt az MNB

Félrevezették a befektetőket, bírságolt az MNB  

Az MNB 250 millió forint piacfelügyeleti bírságot szabott ki a Banus Port Zrt.-re.

Klímablog

Ráharaptak a cégek az elektromos autókra

Ráharaptak a cégek az elektromos autókra  

4200 cég igényelt forrást összesen 5005 tisztán elektromos hajtású személygépkocsi, kisteherautó vagy kisbusz beszerzéséhez.

Infokom

Nem kell félni a mesterséges intelligenciától?

Nem kell félni a mesterséges intelligenciától? 

A Unisys friss kutatása szerint mind az alkalmazottak, mind a munkáltatók pozitívnak ítélik meg a mesterséges intelligencia munkahelyi hatását.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo