Már algoritmusok is irányítják a médiaköltések többségét

A globális reklámköltések összértéke jövőre várhatóan eléri a 817,7 milliárd dollárt, ami 5,9 százalékos bővülést jelent a 2024-re várható 772,4 milliárd dollárhoz képest – áll a dentsu globális kreatív, marketing- és médiaügynökségi hálózat által közzétett, a világ 56 országára kiterjedő előrejelzésében. A hazai reklámpiac várható növekedési üteme – 5,6 százalék – alig valamivel marad a világátlag alatt.

Mi lesz az árrésstop vége?
Belebukhat valaki az MNB-alapítványi botrányba?
Mik lennének egy új kormány legfontosabb teendői?

Online Klasszis Klub élőben Csillag Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi gazdasági és közlekedési minisztert!

2025. június 25. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Továbbra is lendületesen fejlődik a világ reklámpiaca: A Dentsu Global Ad Spend Forecasts című elemzés adatai azt mutatják, hogy miközben idén várhatóan 6,8 százalékkal nő a globális reklámköltések összértéke, 2025-ben – annak ellenére is, hogy jövőre kevesebb sporteseményhez és választásokhoz kapcsolódó kampányra kerül sor – további 5,9 százalékkal bővül az reklámiparba áramló pénz mennyisége. Mindez jelentősen meghaladja a világgazdaság növekedési rátáját, ami az IMF előrejelzése szerint jövőre 3,2 százalékos lesz.

A dentsu előrejelzése szerint az idei az első olyan év, amikor a teljes költések többségét már az algoritmusokkal segített hirdetési kiadások teszik ki: 2024-re várt arányuk 59,5 százalékot tesz ki, és három éven belül eléri a 79 százalékos mértéket is.

„Izgalmas határponthoz érkeztünk: a reklámipar végérvényesen belépett az algoritmusokkal vezérelt korszakba, ahol az adatvezérelt médiaköltési stratégiák olyan új lehetőségeket is kínálnak a márkák számára, amelyekkel sosem látott hatékonysággal minden eddiginél egyedibb élményeket lesznek képesek nyújtani a meglévő és új fogyasztók számára” – mondta Turóczi András, a dentsu Hungary vezérigazgatója.

A reklámköltések csatornák szerinti megoszlását vizsgálva megállapítható, hogy a digitális szegmens térnyerése továbbra is töretlen. A korábbi prognózisokra rácáfolva 2024-ben még továbbra is kétszámjegyű, 10,7 százalékos növekedést hoz össze ez a csatorna, és a jövő évi előrejelzés – 9,2 százalék – sem sokkal marad el ettől a szinttől. Mindennek hatására a digitális reklámok részaránya erőteljesen tovább nő, jövőre várhatóan eléri a 62,7 százalékot. A következő három év során a digitális szegmensben kétszámjegyű növekedésre főként a retail media (21,9 százalék átlagos éves növekedés), a programmatic (11,1 százalék átlagos éves növekedés), illetve a paid social (8,7 százalék átlagos éves növekedés) területeken számíthatunk.

Véleményvezér

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség

Enyveskezű lehet Orbán Viktor barátja, nyomozást indított az Európai Ügyészség 

Vége az Európai Unió elnéző magatartásának.
Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában

Nincs lejjebb, utolsók vagyunk Európában 

Tragikusan teljesít az Orbán-kormány.
A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly

A meggy és a málna kétszer annyiba kerül, mint tavaly 

Nem jön össze a kisebb infláció.
Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül

Itt a rezsicsökkentés ára, 15 ezren ivóvíz nélkül 

Ma már nincs ingyen semmi, a rezsicsökkentés se.
Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja

Cserbenhagyta Orbán Viktort barátja 

Most már Szlovákia is támogatja Ukrajna EU tagságát.
Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján

Illegális nádvágásokkal épül az új NER villa a Balaton partján 

Szépen gazdagodnak a NER vitézek.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo