Már algoritmusok is irányítják a médiaköltések többségét

A globális reklámköltések összértéke jövőre várhatóan eléri a 817,7 milliárd dollárt, ami 5,9 százalékos bővülést jelent a 2024-re várható 772,4 milliárd dollárhoz képest – áll a dentsu globális kreatív, marketing- és médiaügynökségi hálózat által közzétett, a világ 56 országára kiterjedő előrejelzésében. A hazai reklámpiac várható növekedési üteme – 5,6 százalék – alig valamivel marad a világátlag alatt.

A második legnagyobb részaránnyal rendelkező, a reklámköltéseknek továbbra is több mint az ötödét közel negyedét kitevő televíziós hirdetések értéke igen marginális mértékben, 0,6 százalékkal fog bővülni 2025-ben. A csökkenéstől elsősorban a connected TV-költések 18,4 százalék feletti növekedése menti meg ezt a szektort. Eközben köztéri hirdetésekre 3,9, rádióreklámokra 1,1, mozireklámokra pedig 3,2 százalékkal fognak többet költeni a hirdetők.

A nyomtatott felületek reklámpiaca az idei 2,9 százalékos zsugorodást követően 2025-ben újabb 2,5 százalékos csökkenést lesz kénytelen elszenvedni: a napilapok és magazinok hirdetési piacának trendszerű, erőteljes zsugorodásának hosszú távú trendje tehát jövőre sem törik meg, ennek nyomán pedig a terület immár csupán 5,5 százalékát teszi majd ki a teljes reklámpiaci tortának.

dentsu előrejelzése világ minden régiójában növekedést vár, azonban annak mértéke területenként eltérően alakul majd. A globális reklámköltések 47 százalékát kitevő amerikai régióban jövőre 6,3 százalékos növekedés várható, a 31 százalékos részarányt képviselő ázsiai-csendes-óceáni régióban pedig 5,8 százalékos lesz a bővülés. Az Európa, a Közel-Kelet és Afrika területeit magába foglaló EMEA régió ugyanakkor csak 5 százalékos átlagos növekedést fog tudni felmutatni. Iparági szegmensek tekintetében a pénzügyi (+6,4 százalék), a gyógyszeripari (+5,8 százalék), valamint az utazási és szállítási (+5,5 százalék), hirdetők növelik legnagyobb mértékben a reklámköltéseiket.

Véleményvezér

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF

Túl szemérmetlenül loptunk, lecsapott az OLAF 

Felelőse vélhetően nem a milliárdos csalásnak.
Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását

Ukrajna felszólította Orbán Viktort, hogy fejezze be a békemisszónak nevezett trollkodását 

A magyar külpolitikát Moszkvában írják az ukránok szerint.
A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet

A Visegrádi Négyek közül Magyarország fogadta be a legkevesebb ukrán menekültet 

A magyar humanitárius segítség az ukránoknak minimális.
Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint?

Mikor van karácsony Orbán Viktor szerint? 

Az ortodox karácsony januárban van, a nyugati keresztény pedig decemberben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo