A paritás a női sportok növekvő népszerűségét tükrözi a szurkolók, a befektetők és a média körében. Évtizedeken át az olimpia volt az egyetlen alkalom, ahol egyes női sportolók elismerést és tiszteletet vívhattak ki maguknak. A női sport viszont most virágzik, a piac megnőtt és tükrözi a női profi ligák bővülő közönségét.
Az amerikai székhelyű olimpiai médiajog-tulajdonosok, mint például az NBC Universal és a Warner Bros. Discovery éberen figyelik a női sportok iránti növekvő érdeklődést. Bővítik a főműsoridőben a népszerű női sportok, például a torna és az úszás műsorát, és azt tervezik, hogy a párizsi játékokon minden női eseményt több nyelven közvetítenek az Eurosporton, a Discovery+-on vagy a Maxon. A médiavállalatok növelték a női sportok közvetítési idejét, mert nagy és elkötelezett közönséget vonzanak az Egyesült Államokban, valamint Európában.
A nem olimpiai években az USA-ban a női kosárlabda, Európában pedig a női labdarúgás kap nagyobb figyelmet. Az olyan nagynevű sztárok, mint Caitlin Clark és Angel Reese hatalmas szerepet játszottak a női NCAA Division I kosárlabda közvetítések népszerűségében. 2024-ben a March Madness női torna átlagosan 2,2 millió nézőt ért el az ESPN platformjain, ami 121 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Ugyanilyen növekedés figyelhető meg a Női Kosárlabda Szövetségben (WNBA). A jegyeladások 93 százalékkal nőttek ebben a szezonban a WNBA-mérkőzésekre, miközben a látogatottság és a nézőszám is rekordokat döntöget.