Először lesz ugyanannyi nő és férfi sportoló az olimpián, az új biznisz a női sport

Idén nyáron a férfiak és a nők egyenlő számban képviseltetik magukat az olimpián. Az 1900-as párizsi játékokon mindössze 22 nő vett részt, vagyis a versenyző sportolók 2,2 százaléka. Az 1984-es Los Angeles-i játékokon a versenyző sportolók kevesebb mint negyede volt nő. A 2024-es viadalok azonban új mércét állítottak fel a sportegyenlőség terén. A 32 olimpiai sportág közül 28-ban lesz egyenlő a nemek száma.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A paritás a női sportok növekvő népszerűségét tükrözi a szurkolók, a befektetők és a média körében. Évtizedeken át az olimpia volt az egyetlen alkalom, ahol egyes női sportolók elismerést és tiszteletet vívhattak ki maguknak. A női sport viszont most virágzik, a piac megnőtt és tükrözi a női profi ligák bővülő közönségét.

A női sport ugrásszerűen fejlődik
A női sport ugrásszerűen fejlődik
Fotó: Pixabay

Az amerikai székhelyű olimpiai médiajog-tulajdonosok, mint például az NBC Universal és a Warner Bros. Discovery éberen figyelik a női sportok iránti növekvő érdeklődést. Bővítik a főműsoridőben a népszerű női sportok, például a torna és az úszás műsorát, és azt tervezik, hogy a párizsi játékokon minden női eseményt több nyelven közvetítenek az Eurosporton, a Discovery+-on vagy a Maxon. A médiavállalatok növelték a női sportok közvetítési idejét, mert nagy és elkötelezett közönséget vonzanak az Egyesült Államokban, valamint Európában.

A nem olimpiai években az USA-ban a női kosárlabda, Európában pedig a női labdarúgás kap nagyobb figyelmet. Az olyan nagynevű sztárok, mint Caitlin Clark és Angel Reese hatalmas szerepet játszottak a női NCAA Division I kosárlabda közvetítések népszerűségében. 2024-ben a March Madness női torna átlagosan 2,2 millió nézőt ért el az ESPN platformjain, ami 121 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Ugyanilyen növekedés figyelhető meg a Női Kosárlabda Szövetségben (WNBA). A jegyeladások 93 százalékkal nőttek ebben a szezonban a WNBA-mérkőzésekre, miközben a látogatottság és a nézőszám is rekordokat döntöget.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo