Először lesz ugyanannyi nő és férfi sportoló az olimpián, az új biznisz a női sport

Idén nyáron a férfiak és a nők egyenlő számban képviseltetik magukat az olimpián. Az 1900-as párizsi játékokon mindössze 22 nő vett részt, vagyis a versenyző sportolók 2,2 százaléka. Az 1984-es Los Angeles-i játékokon a versenyző sportolók kevesebb mint negyede volt nő. A 2024-es viadalok azonban új mércét állítottak fel a sportegyenlőség terén. A 32 olimpiai sportág közül 28-ban lesz egyenlő a nemek száma.

A paritás a női sportok növekvő népszerűségét tükrözi a szurkolók, a befektetők és a média körében. Évtizedeken át az olimpia volt az egyetlen alkalom, ahol egyes női sportolók elismerést és tiszteletet vívhattak ki maguknak. A női sport viszont most virágzik, a piac megnőtt és tükrözi a női profi ligák bővülő közönségét.

A női sport ugrásszerűen fejlődik
A női sport ugrásszerűen fejlődik
Fotó: Pixabay

Az amerikai székhelyű olimpiai médiajog-tulajdonosok, mint például az NBC Universal és a Warner Bros. Discovery éberen figyelik a női sportok iránti növekvő érdeklődést. Bővítik a főműsoridőben a népszerű női sportok, például a torna és az úszás műsorát, és azt tervezik, hogy a párizsi játékokon minden női eseményt több nyelven közvetítenek az Eurosporton, a Discovery+-on vagy a Maxon. A médiavállalatok növelték a női sportok közvetítési idejét, mert nagy és elkötelezett közönséget vonzanak az Egyesült Államokban, valamint Európában.

A nem olimpiai években az USA-ban a női kosárlabda, Európában pedig a női labdarúgás kap nagyobb figyelmet. Az olyan nagynevű sztárok, mint Caitlin Clark és Angel Reese hatalmas szerepet játszottak a női NCAA Division I kosárlabda közvetítések népszerűségében. 2024-ben a March Madness női torna átlagosan 2,2 millió nézőt ért el az ESPN platformjain, ami 121 százalékos növekedést jelent az előző évhez képest. Ugyanilyen növekedés figyelhető meg a Női Kosárlabda Szövetségben (WNBA). A jegyeladások 93 százalékkal nőttek ebben a szezonban a WNBA-mérkőzésekre, miközben a látogatottság és a nézőszám is rekordokat döntöget.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo