Pokémon lenyomta Micimackót, avagy a leggazdagabb médiafranchise

A mindenkori bevételek alapján Micimackó csak a harmadik. Pikachutól Hello Kittyig néhány média franchise olyan nagyra nőtt, hogy ikonikus karaktereiket szinte mindenhol felismerik a világon.

A Fandomtól származó adatok szerint a japán médiafranchise az uralkodó. A média franchise-ok több mint fele a szigetországból származik, az ázsiai ország dominanciája megkerülhetetlen ezen a piacon. Az ország létrehozta a legnagyobb médiafranchise-t, amely több médiumra kiterjed, legyen szó videojátékokról Pokémonnal és Marióval, vagy képregényekről, animációs sorozatokról és játékokról, vagy olyan franchise-okkal, mint a Dragon Ball és a Transformers.

Még az olyan japán média franchise-ok is, amelyeknek kisebb volt a nemzetközi megjelenése és bevétele, mint például az Anpanman és a Jump Comics, több tízmilliárdos bevételre tettek szert, főként hazai népszerűségükből.

Japán mellett a Disney a másik domináns erő a globális média franchise-ok terén, a 10 legnagyobb franchise mindegyike vagy Japánból származik, vagy a Disney tulajdonában van.

A Disney főbb médiabeszerzései

Az elmúlt két évtizedben a Disney jelentős médiafranchise katalógust épített fel két kulcsfontosságú, több milliárd dolláros felvásárlás révén. A Disney által 2009-ben 4,4 milliárd dollárért felvásárolt Marvel Entertainment és 2012-ben 4,05 milliárd dollárért a Lucasfilm olyan hatalmas médiafranchise-okkal bővítette portfólióját, mint a Star Wars, a Marvel Cinematic Universe és a Pókember.

Míg a Sony 1999-ben mindössze 7 millió dollárért megvásárolta a Pókember filmjogait a Marveltől, addig a Disney birtokolja a Pókember jogait minden más formában, beleértve az árusítást, a televíziózást és a képregényeket.

Véleményvezér

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad

Kormányváltás lesz Csehországban, de Ukrajna támogatása marad 

Babis célja egypárti kormány létrehozása, amelyet más pártok kívülről támogatnának.
Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből

Hadházy Ákos szerint luxusutakra jártak a köztévé vezetői az adófizetők pénzéből 

Az adófizetők pénze könnyen vihető préda.
Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása

Egy magyar szervezet is részt vett egy olyan gyűlésen, amelynek célja az Orosz Birodalom helyreállítása 

Az Orosz Birodalom helyreállítása sok ember álma Keleten.
Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok

Fellélegeztek Európában, buktak az oroszbarátok 

EU-párti győzelem a moldovai választásokon.
Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött

Török Gábor előkapott egy dokumentumot, amikor Orbán Viktor egy politikustársa nemi identitásán élcelődött 

Elfajzott-e a Fidesz, ez a kérdés uralja a közbeszédet.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo