Pokémon lenyomta Micimackót, avagy a leggazdagabb médiafranchise

A mindenkori bevételek alapján Micimackó csak a harmadik. Pikachutól Hello Kittyig néhány média franchise olyan nagyra nőtt, hogy ikonikus karaktereiket szinte mindenhol felismerik a világon.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Fandomtól származó adatok szerint a japán médiafranchise az uralkodó. A média franchise-ok több mint fele a szigetországból származik, az ázsiai ország dominanciája megkerülhetetlen ezen a piacon. Az ország létrehozta a legnagyobb médiafranchise-t, amely több médiumra kiterjed, legyen szó videojátékokról Pokémonnal és Marióval, vagy képregényekről, animációs sorozatokról és játékokról, vagy olyan franchise-okkal, mint a Dragon Ball és a Transformers.

Még az olyan japán média franchise-ok is, amelyeknek kisebb volt a nemzetközi megjelenése és bevétele, mint például az Anpanman és a Jump Comics, több tízmilliárdos bevételre tettek szert, főként hazai népszerűségükből.

Japán mellett a Disney a másik domináns erő a globális média franchise-ok terén, a 10 legnagyobb franchise mindegyike vagy Japánból származik, vagy a Disney tulajdonában van.

A Disney főbb médiabeszerzései

Az elmúlt két évtizedben a Disney jelentős médiafranchise katalógust épített fel két kulcsfontosságú, több milliárd dolláros felvásárlás révén. A Disney által 2009-ben 4,4 milliárd dollárért felvásárolt Marvel Entertainment és 2012-ben 4,05 milliárd dollárért a Lucasfilm olyan hatalmas médiafranchise-okkal bővítette portfólióját, mint a Star Wars, a Marvel Cinematic Universe és a Pókember.

Míg a Sony 1999-ben mindössze 7 millió dollárért megvásárolta a Pókember filmjogait a Marveltől, addig a Disney birtokolja a Pókember jogait minden más formában, beleértve az árusítást, a televíziózást és a képregényeket.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo