A Fandomtól származó adatok szerint a japán médiafranchise az uralkodó. A média franchise-ok több mint fele a szigetországból származik, az ázsiai ország dominanciája megkerülhetetlen ezen a piacon. Az ország létrehozta a legnagyobb médiafranchise-t, amely több médiumra kiterjed, legyen szó videojátékokról Pokémonnal és Marióval, vagy képregényekről, animációs sorozatokról és játékokról, vagy olyan franchise-okkal, mint a Dragon Ball és a Transformers.
Még az olyan japán média franchise-ok is, amelyeknek kisebb volt a nemzetközi megjelenése és bevétele, mint például az Anpanman és a Jump Comics, több tízmilliárdos bevételre tettek szert, főként hazai népszerűségükből.
Japán mellett a Disney a másik domináns erő a globális média franchise-ok terén, a 10 legnagyobb franchise mindegyike vagy Japánból származik, vagy a Disney tulajdonában van.
A Disney főbb médiabeszerzései
Az elmúlt két évtizedben a Disney jelentős médiafranchise katalógust épített fel két kulcsfontosságú, több milliárd dolláros felvásárlás révén. A Disney által 2009-ben 4,4 milliárd dollárért felvásárolt Marvel Entertainment és 2012-ben 4,05 milliárd dollárért a Lucasfilm olyan hatalmas médiafranchise-okkal bővítette portfólióját, mint a Star Wars, a Marvel Cinematic Universe és a Pókember.
Míg a Sony 1999-ben mindössze 7 millió dollárért megvásárolta a Pókember filmjogait a Marveltől, addig a Disney birtokolja a Pókember jogait minden más formában, beleértve az árusítást, a televíziózást és a képregényeket.