Franchise cikkek


Fánkozókat üzemeltető cég bukott el a NAV-nál

Fánkozókat üzemeltető cég bukott el a NAV-nál  

A hiányosságok feltárásával mintegy 30 millió forint befizetést értek el.
Ezeket a cégeket kevésbé viselte meg a járvány

Ezeket a cégeket kevésbé viselte meg a járvány 

Külföldön, főként a tengerentúlon bevált gyakorlat, hogy a vállalkozások – áruházak, éttermek, szépségszalonok stb. – nagy része franchise hálózathoz csatlakozva kezdi meg működését. Ez a trend már Magyarországra is begyűrűzött, egyre több hazai cég ismeri fel, hogy egy sikeres üzleti koncepció átvétele, számos más előnye mellett azt a kockázatot is csökkenti, amit egy új vállalkozás indítása jelenthet.
Nagy mérföldkőhöz ért Magyarországon a Spar

Nagy mérföldkőhöz ért Magyarországon a Spar 

A Bács-Kiskun megyei Vaskúton nyitotta meg hatszázadik üzletét a Spar Magyarország Kereskedelmi Kft., amellyel már 199 magyar településen van jelen – közölte a vállalat.
Mi az a franchise és mik a szerződés jellemzői?

Mi az a franchise és mik a szerződés jellemzői? 

A magyar jog hosszú időn keresztül nem szabályozta külön, átfogóan a franchise – más néven jogbérleti – szerződést, bár széles körben alkalmazott megoldásról van szó. Franchise rendszerben működnek például a legnagyobb nemzetközi gyorsétterem-láncok és több ingatlan-közvetítő hálózat is.
40 éves, lusta és világhírű: mi a titkod cicus?

40 éves, lusta és világhírű: mi a titkod cicus? 

Alig egy hónapja ünnepelte negyvenedik születésnapját a világtörténelem leghíresebb macskája, a narancsszínű kandúr, az amerikai származású Garfield. A cinikus humorú, lusta macska immáron négy évtizede sikert sikerre halmoz. De mi a titka?
Országos lefedettségre készül a díjnyertes SMART Ingatlan

Országos lefedettségre készül a díjnyertes SMART Ingatlan 

A SMART Ingatlan nyerte idén az Év Legdinamikusabban Fejlődő Franchise Hálózatának járó díjat a Magyar Franchise Szövetségnél. A franchise vezetői a díjátadó apropóján nyilatkoztak a Piac&Profitnak, mint mondták, az ingatlanpiac a jövőben is növekedni fog, így az országos lefedettség elérése lesz a hálózat célja, amihez most is érdemes csatlakozni.
Országos lefedettségre készül a díjnyertes SMART Ingatlaniroda

Országos lefedettségre készül a díjnyertes SMART Ingatlaniroda 

A SMART Ingatlaniroda nyerte idén az Év Legdinamikusabban Fejlődő Franchise Hálózatának járó díjat a Magyar Franchise Szövetségnél. A franchise vezetői a díjátadó apropóján nyilakoztak a Piac&Profitnak, mint mondták, az ingatlanpiac a jövőben is növekedni fog, így idén az országos lefedettség elérése lesz a hálózat célja, amihez most is érdemes csatlakozni.
Jön a digitális mekizés

Jön a digitális mekizés 

Októberben, a fővárosi Vörösvári úti étterem átalakításával kezdi meg hazai egységei „Jövő Élménye” koncepció szerinti átalakítását a McDonald’s. A vállalat áprilisban jelentette be, hogy már az idei évtől az „Experience of the Future” koncepció szerint, innovatív konyha- és kiszolgálási folyamtokkal, valamint interaktív digitális technológiával támogatott szolgáltatásokkal modernizálják a mekizés élményét. A Vörösvári úti egység átalakítását október és november folyamán négy további étterem megújítása követi, a tervek szerint pedig 2019 végére a hálózat valamennyi egysége az új koncepció szerint üzemel majd. A vállalat a friss éttermi élmény támogatására egy új „Vendégélmény Menedzser” pozíciót is létrehozott, amelyre a munkatársak kiválasztása már folyamatban van.
A legnagyobb vagyon a jól csengő név

A legnagyobb vagyon a jól csengő név 

Richard Branson és Donald Trump egyaránt franchise-uknak köszönhetik sikerüket és vagyonukat. Branson a Virgint, Trump a saját családnevét adja más cégeknek és azok termékeinek. Mindketten elsősorban arra használják az üzleti modellt, hogy ne saját tőkéjüket kösse le a növekedés, és hogy másokra hárítsák a legkülönfélébb kockázatokat.
Meglepő, de ebből is lehetett pénzt csinálni

Meglepő, de ebből is lehetett pénzt csinálni 

Nemcsak hamburgerek készíthetők franchise rendszerben. A rovarirtástól a humánus költöztetésen és a madárlesésen át a kutyaólak takarításáig sok mindenből lehet annyi pénzt kihozni, hogy sorozatban is megérje nyújtani a szolgáltatást.

A világ legfurcsább franchise-bizniszei 

Nemcsak hamburgerek készíthetők franchise-rendszerben. Az emberi találékonyság abban is utolérhetetlen, hogyan terjesszen ki jól bevált, ám furcsa üzleti ötleteket hálózatba. A rovarirtástól a dühöngőszobán át a szárított marhahúsig bármit.

Mit tegyünk, ha párunk nem akarja, hogy vállalkozzunk? 

Gyakori, hogy egy házastárs vagy élettárs hezitál vagy egyenesen ellenzi a vállalkozás gondolatát, a párjuk viszont nagyon akarná. Hogyan lehet kompromisszumot kötni?

Franchise = automatizált siker? 

Sokan azért döntenek franchise vállalkozás indítása mellett, mert abban bíznak, a bevált marketing és know-how miatt biztosra vehetik a sikeres üzletet. A dolog azonban sajnos ennyire azért nem egyszerű.

Másodszor se könnyebb üzletet nyitni - erre kell figyelni 

Ha azt hittük, az első üzlet megnyitása volt a nagyobb kihívás, várjunk, amíg belevágunk a másodikba. Az se lesz sétagalopp, mondják az öreg rókák.

A Fornetti lett a legjobb 

A franchise szakma legjobbjait díjazták a Franchise Szövetség gáláján. A Fornetti vehette át az „Év Franchise Hálózata 2015” díjat. Az értékelésnél szempont volt az előző évi egységszámok és a forgalom alakulása, illetve a márka ismertsége.

Hazai sikerek a nemzetközi franchise szektorban 

Két magyar koncepció a világ legígéretesebb franchise koncepciói között az Egyesült Államokban. Firenzében a 3. helyet hozták el a Diego hálózat átvevői a világ legjobb franchise átvevői megmérettetésen.

Kihalás helyett sikersztori 

Az emberek nagy része már temette a mosodákat, azt gondolván, éppúgy eltűnnek majd, ahogy például a szódások. Van viszont, aki elgondolkodott, ha külföldön mennek az önkiszolgáló mosodák, miért ne lehetne sikeres a koncepció itthon is?

Tibi atya vállalkozik, és a Jóisten tolja a szekerét… 

Tibi atya, a kitalált, részeges pap csak egy fiktív felhasználóként indult a Facebookon. Mára egy gyorsan fejlődő vállalkozás arca. A Tibi atyás srácok fénysebességgel haladnak előre, vissza is forgatnak pénzt, de már nyereséges a Fröccskocsma és újabbak nyitását tervezik, holott pár kollégiumi viccel kezdődött az egész, olyannal, mint ez: „Mindenkinek hinni kell valamiben. Én azt hiszem, iszom még egyet.”

Franchise: így lesz jogszerű 

A franchise sokak számára lehetőség, de ne árt tisztában lenni vele, hogy milyen bonyolult jogviszonyt jelent. A Piac&Profit KKV-Akadémiáján jogász szakértői foglalta össze a lényeget.

Franchise vagy új vállalkozás? Öntől függ! 

Egy nagyobb egység részeként sok tekintetben könnyebb, mint egyedül. De csak annak, akinek a vállalkozói habitusa is alkalmas a szigorú keretek közötti működésre. Segítünk kideríteni, Önnek melyik való!

Így működik a sikeres franchise 

Újabbnál újabb sikersztorik, rohamosan bővülő hálózatok hívják fel az üzleti szektor figyelmét a franchise-ra mint követni érdemes üzleti modellre. A sikerhez azonban fontos tisztán látni a franchise üzleti modell legfontosabb jellemzőit, az elvárásokat és előnyöket. Minderről Mandel Katalin a Magyar Franchise Szövetség főtitkára beszélt a Piac&Profit KKV-Akadémiáján.

A tökéletes másolatok üzlete 

A franchise láncok tagjai, úgy tűnik – ahogyan a világon mindenhol –, Magyarországon is nagyobb arányban élték túl a válságot, mint a „magányos” kis- és középvállalatok. Sőt, voltak olyanok is, amelyek kihasználva a hálózati működésben rejlő erőt, még növekedni is tudtak.Milyen vállalkozásból lehet sikeres franchise? Egyáltalán nem ágazatfüggő, de az biztos, hogy könnyen másolhatónak kell lennie az eredeti üzletnek.

Hitelforradalom 

Megjelent a Piac & Profit márciusi száma. Az innovatív üzletemberek szórakoztató magazinjában több mint egy tucat franchise rendszergazda és átvevő mondja el tapasztalatait, osztja meg sikerének titkát. Az összeállításból kiderül: miért vészelték át jobban a válság éveit a hálózatban működő vállalkozások.

Ünnepelt a franchise szakma, kiosztották a 2014 évi franchise díjakat 

Január 22-én sor került a Magyar Franchise Szövetség Díjkiosztó Gálaestjére. A gálavacsora a hazai franchise szektor legrangosabb eseménye. A Szövetség gálavacsoráján számos díjat adtak át a szakma képviselőinek, többek között a Piac&Profit által felajánlott elismeréseket.

Sorvezető szerződésekhez az új Ptk.-ban 

Az új Ptk. az egyes nevesített szerződések között több olyan szerződés típusra tartalmaz szabályozást (forgalmazási szerződés, faktoring szerződés, pénzügyi lízingszerződés, franchise szerződés), melyek tartalmát korábban a piaci szereplők alakították ki, nagyrészt a nemzetközi mintákat alkalmazva a hazai jogszabályi környezetben. Szakértők szerint azért továbbra is a gyakorlat dönt majd.

Új szerződésformák a Ptk.-ban 

Számos gazdasági szerződés forma kerül be az új Polgári törvénykönyvbe, a jogszabály március 15-én hatályba lépő változatával: a franchise, a faktoring, a pénzügyi lízing. A törvényhozók létrehozták a Magyar Országos Közjegyzői Kamara (MOKK) által működtetett hitelbiztosítéki nyilvántartást, amelybe be kell vezetni a faktoring, az ingóságra vonatkozó pénzügyi lízingszerződéseket, zálogjogot és tulajdonjog fenntartást.

Díjazták a sikereket 

Gyorsan fejlődő borkereskedés, innovatív gyógyszertár koncepció, nyelviskola, ingatlanközvetítő és élelmiszer ipari vállalkozások szerepeltek idén a díjazott franchise koncepciók között.

Franchise: a siker útja 

A jól szervezett franchise képes a válságot is túlélni. Van olyan vállalkozás, amely a mai nehéz időkben is akár 15-20 új átvevőt képes vonzani egy-két év alatt, és van olyan rendszer, amelyhez már néhány millió forinttal is lehet csatlakozni, s a befektetés akár egy év alatt megtérülhet. Persze ahhoz, hogy ez a mi vállalkozásunk esetében is így legyen, érdemes alaposan tájékozódni!

Csábító modell, de nem mindenkinek mentőöv 

A franchise szó hallatán a legtöbb vállalkozó előtt a népszerű péksütemények vagy az országszerte gombamód szaporodó gyorsétterem-láncok példája lebeg. Csábító vállalkozási modell lehet sok kisvállalat számára, hiszen látszólag kockázatmentes. A siker mégsem száz százalék.

Nem csodaszérum, de jó recept a növekedésre 

A franchise-modellben működő vállalkozások közül sokan még a válságban is dinamikusan nőttek, de nem azért, mert ez lenne a varázspálca. A sikersztorik kapcsán rendre kiderül, hogy a kiindulásként szolgáló üzleti modell önmagában is átütően sikeres volt.

4 jótanács kisvállalkozásoknak a franchise-hoz 

Megjelent a Piac&Profit februári száma, benne olvashat a kisvállalkozások számára is növekedési lehetőséget jelentő franchise-ról és feltárjuk a Lipóti Pékség sikerének titkát. Összeszedtük a legfontosabb idei előrejelzéseket és az üzletemberek számára hasznos számos mobilalkalmazást is.

Díjeső a Franchise Szövetségnél 

Január 24-én sor került a Magyar Franchise Szövetség Díjkiosztó Gálaestjére. A gálavacsora a hazai franchise szektor legrangosabb eseménye amely minden év elején kerül megrendezésre. A Díjkiosztó Gálán ünnepélyes keretek között számos díj kerül kiosztásra a hazai franchise szakma képviselőinek.

A Coop Üzletlánc lett az Év Hazai Franchise Hálózata 

A Magyar Franchise Szövetség által szervezett díjátadó gálán vette át a Coop Üzletlánc a 2012-es Év Hazai Franchise Hálózatának járó elismerést. A szakértőkből álló bírálóbizottság, az élelmiszerlánc nagyarányú hálózatbővítésével és példátlan fejlesztéseivel indokolta a kiskereskedelmi hálózat kitűntetését.

Franchise sikerek Magyarországon 

Január 26-án sor került a Magyar Franchise Szövetség Díjkiosztó Gálaestjére. A gálavacsora a hazai franchise szektor legrangosabb eseménye. A Szövetség gálavacsoráját minden év elején rendezik meg, ahol számos díjat adnak át a szakma képviselőinek.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Pénzszerzés

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség

Külföldi piacra lépne a cége? Itt a lehetőség  

 A Nemzeti Innovációs Ügynökség április 26-án induló XPAND programja a külföldi piacszerzésben segíti az innovatív magyar vállalkozásokat.

Infokom

Hol tartanak a cégek a digitalizációban?

Hol tartanak a cégek a digitalizációban? 

A Digiméter negyedik alkalommal mérte fel a hazai kis- és középvállalkozások digitalizációjának szintjét.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo