Franchise: a siker útja

A jól szervezett franchise képes a válságot is túlélni. Van olyan vállalkozás, amely a mai nehéz időkben is akár 15-20 új átvevőt képes vonzani egy-két év alatt, és van olyan rendszer, amelyhez már néhány millió forinttal is lehet csatlakozni, s a befektetés akár egy év alatt megtérülhet. Persze ahhoz, hogy ez a mi vállalkozásunk esetében is így legyen, érdemes alaposan tájékozódni!

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A franchise-rendszerben működő vállalkozások túlélési rátája magasabb, mint a hagyományos modellt követő cégeké, s számuk a mai stagnáló gazdaságban is dinamikusan nő, olyannyira, hogy jóval több franchise-hálózat működik nálunk, mint Németországban vagy Ausztriában. Magyarországon az emberek szeretik a brandeket, az ismert üzleteket, valószínűleg ez az oka annak, hogy az ilyen hazai hálózatok száma meghaladja az európai átlagot.

Kép: pixabay

Magyarországon ma 350 hálózat vallja magát franchise-nak, az átvevők pedig úgy 20 ezren lehetnek. Nem véletlen a megoldás népszerűsége. A Magyar Franchise Szövetség elnöke, Mandel Katalin könyvében ismertetett előnyök önmagukért beszélnek. Ugyanis egy már bizonyítottan működő koncepció átvételével csökkenthetjük a vállalkozás indításának kockázatát, s egy már bevezetett márkanevet használhatunk anélkül, hogy annak felépítésére magunknak kellene áldoznunk, ráadásul a központi marketingre is számíthatunk. Emellett a rendszer gazdájától segítséget kaphatunk az üzlet beindításához, s egy nagyobb hálózat részeként kedvezőbb beszerzési feltételekben bízhatunk, s az innováció,.

Igaz, a mérleg másik serpenyőjében ott van az is, hogy mindezekért különböző – gyakran nem csekély összegű – díjakat kell fizetni, a szabályokat pedig szigorúan be kell tartani, míg a hálózat más tagjainak esetleg nem megfelelő működése kihat ránk is. Ami az innovációt illeti, franchise-tagként a termékfejlesztés is folyamatosan biztosított, de előfordulhat, hogy az nem kellően tempóban zajlik.

A sikeres vállalkozások példáján fölbuzdulva könnyen láthatjuk mindenre jó megoldásnak a franchise-t, de azért mindenképpen mérlegelni kell, hogy a modellből eredő előnyök egyensúlyban vannak-e a költségeivel.

Az alapos tájékozódást, a helyes döntést és választást segíti a BKIK és a Piac & Profit Jó üzlet a franchise című közös rendezvénye, amelyen a résztvevők minden felmerülő kérdésükre választ kaphatnak. A Magyar Franchise Szövetség szakmai támogatását élvező konferencia 2013. április 25-én lesz a BKIK székházában, Budapesten a Krisztina körút 99. szám alatt.

Az esemény részletes programja és a regisztráció itt elérhető!

Csábító modell, de nem mindenkinek mentőöv
A franchise szó hallatán a legtöbb vállalkozó előtt a népszerű péksütemények vagy az országszerte gombamód szaporodó gyorsétterem-láncok példája lebeg. Csábító vállalkozási modell lehet sok kisvállalat számára, hiszen látszólag kockázatmentes. A siker mégsem száz százalék. Könnyen tekinthetünk egyfajta mentőövként a franchise-ra, ám a belépőnek is komoly kockázatokkal járhat a csatlakozás a nem lebecsülendő előnyök mellett.

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo