A vállalat 2016 és 2024 között mutatott kumulált éves növekedési rátája az árbevételt tekintve 13, míg a kamatok, adózás és értékcsökkenési leírás előtti eredmény (EBITDA) terén 12 százalék volt. Az eredménytermelő képesség stabilitását mutatja, hogy a vállalatcsoport árbevételének tavaly már 38 százaléka származott külföldi piacokról.
A Pek-Snack Csoport termékeit hat régiós országban kiterjedt franchise-hálózat mellett helyi és nemzetközi áruházláncokkal, valamint más kulcspartnerekkel kialakított hosszú távú együttműködéseken keresztül értékesítik. A horvátországi leányvállalat 28, míg az egyéb külföldi piacok 10 százalékkal járultak hozzá az árbevételhez.
Fotó: Pek Snack
Novák Zoltán, a Pek-Snack Csoport ügyvezetője a közleményben kiemelte: az árbevételében már közel 40 százalékos a nemzetközi értékesítés aránya, amelynek további bővítése stratégiai céljaik között szerepel, mert így szeretnék erősíteni a vállalat stabil eredménytermelő képességét.
A fenntartható működés jegyében idén elindították a csomagolóanyag-súlycsökkentési programjukat, amelynek egyik első eredménye, hogy a fánkok csomagolásához használt kartonpapír cseréjével 15 százalékkal csökkentették a hulladék mennyiségét. A csoport igali központja mindemellett saját szennyvíz-előkezelő teleppel rendelkezik, így a közösségi hálózatba már csak tisztított szennyvizet juttatnak. A Pek-Snack arra is figyelmet fordít, hogy a gyártás során a fagyasztórendszer működése közben keletkező hulladékhőt melegvíz előállítására használják.