Reflektorfénybe kerülnek az ételallergiával élők, elsőként a gluténérzékenyek

Komplex felmérést indít a Nemzeti Agrárgazdasági Kamara a mentes termékek piacán. A NAK Mentes munkacsoportján belül megalakult Piackutatás alcsoport célja, hogy feltérképezzék az úgynevezett mentes termékek iránti fogyasztói igényeket, szokásokat, emellett részletes adatokat nyerjenek ezen áruk kiskereskedelemben elfoglalt helyéről. A felmérésre a tervek szerint 2025. nyarán kerülhet sor. 

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamarán belül 2024 tavaszán alakult meg a Mentes termékek munkacsoportja, amelynek célja elsősorban – a fogyasztók érdekében – az előállítók szakmai támogatása, valamint érdekeik képviselete a termékkörök szabályozási környezetének alakítása során. A munkacsoportban a gyártók, a kereskedők, a kutatók és a szakértők megosztják egymással a termék- és a gyártás-technológiai fejlesztési eredményeket, valamint segítik egymást a felmerülő nehézségek kezelésében. A csoport elősegíti a szakmai együttműködést és a tudásmegosztást a területen tevékenykedő vállalkozások között.

Egy mentes kenyér is lehet jó
Egy mentes kenyér is lehet jó
Fotó: NAK

A napokban megtartotta első ülését a Mentes munkacsoporton belül megalakult Piackutatási alcsoport, amelynek célja a mentes termékek kínálatának megismerése és a fogyasztói igények részletes feltérképezése. A fogyasztói preferenciákról, vásárlási szokásokról és az azokat befolyásoló tényezőkről egy online kérdőív segítségével indulhat majd adatgyűjtés. Ennek eredményei várhatóan a többi alcsoport – Adózás, illetve Edukációs alcsoport – munkáját is hasznos információval fogja támogatni.

Emellett hozzájárulna a 2018-as Gluténmentes élelmiszerek kiadvány megújításához, valamint a hazai előállítók termékfejlesztési és piactervezési tevékenységéhez is érdemben használható eredményeket szolgáltathat.

Az alcsoport a részletes információk gyűjtése érdekében több kutatást is indítana, amelyek közül lehetőségként kínálkozik a kiskereskedelmi polcfelmérés, valamint a piackutató cégek által végzett reprezentatív felmérések során gyűjtött adatok célzott lekérdezése.

Véleményvezér

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.
Hatalmas fegyverüzletet kötött Ukrajna és Németország

Hatalmas fegyverüzletet kötött Ukrajna és Németország 

A hadiipari részvényeké a jövő.
Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz

Zalaegerszegen lenyúlta a civilek pénzét a Fidesz 

A pénzelosztás mintha részrehajló lenne, nem kicsit.
Már Bulgária is faképnél hagyott minket

Már Bulgária is faképnél hagyott minket 

Dobhatják a levát a bolgárok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo