A Fornetti lett a legjobb

A franchise szakma legjobbjait díjazták a Franchise Szövetség gáláján. A Fornetti vehette át az „Év Franchise Hálózata 2015” díjat. Az értékelésnél szempont volt az előző évi egységszámok és a forgalom alakulása, illetve a márka ismertsége.

Az idén fennállásának 25. évfordulóját ünneplő Magyar Franchise Szövetség saját alapítású díját minden évben a franchise szakterületen kiemelkedő tevékenységet nyújtó vállalkozások és vállalkozók kaphatják meg. A díjkiosztóval egybekötött gálavacsorára ebben az évben január 21-én, a Boscolo Budapest Hotelben került sor. A gálaestet a Szövetség egykori és jelenlegi tisztségviselői, valamint több külföldi díszvendég is megtisztelte jelenlétével, köztük Manuel Vescovi és Sonia Pira, a Best Franchisee of the World alapítója, illetve esemény igazgatója.

A franchise díjak hét különböző kategóriában osztották ki a pályázók között, akik a Magyar Franchise Szövetség rendszergazda tagjai, valamint a hozzájuk tartozó franchise átvevők lehettek.

Kép: Magyar Franchise Szövetség

Az Év Franchise Hálózata a Fornetti, melyet 2015 augusztusában felvásárolt a világ harmadik legnagyobb fagyasztott pékárut forgalmazó cégcsoportja, az Aryzta Ag., így az elmúlt év komoly fordulópontot hozott a vállalat életében. Eközben a Fornetti megkezdte az üzletek arculati megújítását is, amihez kapcsolódóan 2015 őszén egy 600 millió forintos fejlesztési programot indított el a vállalat. A cég a Piac & Profit magazin különdíját is átvehette.

„A mostani elismerés is mutatja, hogy a Fornetti és partnerei a megfelelő úton járnak: folyamatosan figyeljük a vásárlói szokásokat, piaci trendeket, és ezekhez igazítjuk stratégiánkat. Ez a titka annak, hogy meg tudunk felelni az vásárlók elvárásainak és ennek mentén alakítjuk a termékkínálatot, az arculati elemeket vagy éppen az üzletek berendezését. Így vagyunk képesek a partnereinkkel közösen évről-évre növekedni” – mondta Sebastian Gooding, a cég ügyvezető igazgatója.

Az Év Legdinamikusabban Fejlődő Franchise Hálózatának az Otthon Centrum bizonyult, mely látványos növekedést produkált a fellendülő ingatlanpiacon. Az elmúlt évben 30%-al emelkedett tanácsadóinak száma, hálózatuk pedig 46 új irodával bővült.

Az Év Külföldön Sikeresen Terjeszkedő Hálózata a DIEGO lett. Az első alkalommal kiírt kategóriában a DIEGO több mint 20 éves piaci jelenlétének, valamint szlovákiai és romániai terjeszkedésének köszönhetően került ki győztesen a pályázók közül. A legtöbb romániai áruházat üzemeltető átvevő 2015-ben kiemelkedő, harmadik helyezést ért el a nemzetközi Best Franchisee of the World megmérettetésen.

A 2015-ös év Marketing Díjában a BioHair részesült. A 46 hajvágó szalonból álló franchise hálózat 2015-ben ünnepelte ötödik születésnapját, melyet több marketingakcióval ünnepelt. Az elmúlt év fejlesztései között szerepelt a vendég-elégedettséget mérő rendszer bevezetése, valamint a szolgáltatások folyamatos bővítése, így például a saját rádióadás az üzletekben, illetve a férfiakat célzó, saját arculatot kapó borbélyszolgáltatás is.

Az Év Innovatív Franchise Hálózata a Duna House, mely kimagasló informatikai megoldásaival megkönnyíti az ingatlaneladást munkatársai és partnerei számára. Legújabb fejlesztésük, a myDH portál az első olyan oldal, ahol az eladók és a vevők a nap 24 órájában, online nyomon követhetik az értékesítés folyamatát és aktuális állapotát. A honlap így egyszerűbbé, átláthatóbbá és biztonságosabbá teszi az ingatlanügyek intézését.

Az Internet Média és Web Díj a BENU Magyarországhoz került. A hálózat 2015-ben megújította weboldalát és bővítette az online elérhető szolgáltatásainak körét (pl. gyógyszertárkereső, „kérdezze gyógyszerészét”, termékajánlók). Új oldalukat havonta hatvanezren látogatják, Facebook-oldalukat több mint százezren követik. Az üzenetek célja mindkét felületen az egészségre nevelés és a közvetlen kapcsolatteremtés. A cég a Piac & Profit magazin különdíját is átvehette.

Az Év Fiatal Sikeres Franchise Átvevője díjat a Borháló franchise átvevői, a Szántó testvérek vehették át. Sashalmi borkereskedésüket folyamatosan fejlesztik, az előző évhez képest 20%-kal növelték forgalmukat. Rendszeres borkóstolóiknak, helyi rendezvényeken való megjelenésüknek, és a különböző kulturális és társadalmi egyesületekkel, klubokkal ápolt jó viszonyuknak köszönhetően aktív tagjai lettek a helyi közösségnek.

A jubiláló Szövetség gálavacsorájának programját számos fellépő és meglepetés-produkció színesítette, a jó hangulatú est végén pedig a Magyar Franchise Szövetséghez 2015-ben csatlakozó Dolce Dance Tánciskola képviselői invitálták közös táncra a résztvevőket.

A gálán díjazott franchise hálózatok és átvevők

Az Év Franchise Hálózata: Fornetti

Az Év Legdinamikusabban Fejlődő Franchise Hálózata: Otthon Centrum

Az Év Külföldön Sikeresen Terjeszkedő Hálózata: DIEGO

Marketing Díj: BioHair

Az Év Innovatív Franchise Hálózata: Duna House

Internet Média és Web Díj: BENU

Az Év Fiatal Sikeres Franchise Átvevője: Szántó testvérek (Borháló)

 

Véleményvezér

Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo