"Nagy öröm a Magyar Franchise Szövetség számára, hogy évről évre egyre többen tartják fontosnak, hogy részt vegyenek a rendezvényen és, hogy ez a rangos díj nagy presztízzsel bír a hazai franchise szakmában." - hangzott el a Díjkiosztó Gála ünnepi köszöntőjében.
A gálaest egyik különlegessége volt, hogy egy nemzetközileg elismert franchise szakember, Brian Smart, a Brit Franchise Szövetség igazgatója tartott előadást. Brian Smart több mint két évtizede a franchise meghatározó szereplője Nagy Britanniában és Európában. A díjkiosztó ünnepség további külföldi vendégei voltak még Ljiljana Kukec, a Horvát Franchise Szövetség elnöke, valamint Petra Ritschelova, a Cseh Franchise Szövetség igazgatója.
A díjak a következő kategóriákban kerültek kiosztásra: az Év Hazai Franchise Hálózata, az Év Legdinamikusabban Fejlődő Franchise Hálózata, az Év Franchise Átvevője, az Év Fiatal Sikeres Franchise Átvevője, az Év Mester Franchise Hálózata, Marketing Díj, az Év Innovatív Franchise Hálózata, Internet Média és Web Díj. A díjazottak kizárólag a Magyar Franchise Szövetség rendszergazda tagjai, valamint a hozzájuk tartozó franchise átvevők pályázatainak elbírálása alapján részesültek az elismerésekben.
A 2013. Év Franchise Hálózata a McDonald's Magyarország. A McDonalds az elmúlt negyedévszázad alatt a magyar gazdaság komoly szereplőjévé nőtte ki magát. A magyarországi beruházások eddigi összértéke eléri a 37 milliárd Forintot, hazai beszállítóktól pedig 97 milliárd Forint értékben vásárolt alapanyagokat a vállalat. A hálózat egységeiben az elmúlt 25 év alatt csaknem 1 milliárd vendég fordult meg, és jelenleg éttermeikben évente átlagosan 80 millió vendéget szolgálnak ki.
Az Év Mester Franchise Hálózata a Hertz Magyarország. A Hertz Autókölcsönző hálózat a világ 150 országában működő több mint 7000 irodájával, és 680 ezer gépkocsiból álló flottájával a világ legnagyobb és legrégebbi múltra visszatekintő autókölcsönzője. Jelenleg 11 Hertz egység működik országszerte, amellyel elmondható, hogy a lefedettség teljes. A hálózat hazánkban a válság éveit leszámítva töretlenül fejlődött és pozitív előjel, hogy 2013-ban a bérleti szerződések számát tekintve újra elérték a válságot megelőző időszak forgalmát.
Az Év Legdinamikusabban Fejlődő Franchise Hálózata díjat a Borháló borkereskedés érdemelte ki, a díjazott a Piac&Profit különdíját is átvehette. A Borháló 2012 novemberében látott hozzá franchise hálózatának kiépítéséhez. A franchise koncepció alapítói hálózatukat a magas minőségű magyar folyó borok országos, terjesztésének céljából hozták létre. Küldetésük olyan borászok termékeinek kínálatukba állítása, akik szorgalmas munkájukkal bizonyítják, hogy a magyar föld különleges adottságaival méltó kihívója bármely bortermelő ország termékeinek. A hálózat Kelet- és Nyugat-Magyarországon egyaránt dinamikus intenzitással növekszik. Célkitűzése az idei évre, hogy szervezeti megerősítés mellett év végére teljes országos lefedettséget, ismertséget érjen el.
Az Év Innovatív Franchise Hálózata kategóriában két hálózat megosztva részesült a díjban, a Duna House és az Otthon Centrum ingatlan franchise hálózatok. A Duna House és az Otthon Centrum a két legnagyobb hazai ingatlanhálózatként 2013-ban merőben új együttműködést indított el, amely a jelenlegi magyar piacnál jóval fejlettebb, angolszász piacokon bevett működési formák irányába mutat. Lényegében a Duna House és az Otthon Centrum saját kizárólagos megbízásában lévő ingatlanjait hozzáférhetővé, így pedig saját weboldalaikon hirdethetővé teszi egymás számára. Az eddig precedens nélküli együttműködés célja, hogy a két kizárólagos ingatlanállományt egyesítve gyorsabb és hatékonyabb módon tudja mind a vevőket, mind az eladókat kiszolgálni. Ahogy egy franchise hálózaton belül a tagoknak is néha a közös érdek alá kell rendelnie a sajátját, úgy ebben az együttműködésben is a közös érdekek szem előtt tartása játszik kiemelt szerepet.
A 2013. Év Marketing Díjában a BENU Gyógyszertár franchise hálózat részesült, a díjazott a Piac&Profit különdíját is átvehette. A BENU Gyógyszertárak hazánk legnagyobb gyógyszertár-hálózata. A nemzetközi márka Magyarországon több mint 140 gyógyszertárral és közel 30 fiókpatikájával van jelen. A BENU külső kommunikációs eszközei széles körben hívják fel a figyelmet az egészség megőrzésének fontosságára. A BENU-nál ugyanis a megszokott, bevált, eredményes akcióik mellett nagy hangsúlyt fektetnek az edukációra, egészségtudatos tartalmak közvetítésére. Így teszik még hitelesebbé a BENU gyógyszerészek szakértelemmel, hozzáértéssel, odafigyeléssel végzett munkáját.
A 2013. Év Internet Média és Web Díját a Katedra Nyelviskola hálózat érdemelte ki, a díjazott a Piac&Profit különdíját is átvehette. A több mint 20 éves múltra visszatekintő Katedra Nyelviskola Hálózat 2013-ban új honlapot indított, amely mind letisztult megjelenésével, mind kereső optimalizáltságában teljes mértékben megfelel jelen korunk követelményeinek. A Katedra Nyelviskola weboldala mellett nagy figyelmet fordít központi Facebook-oldalának üzemeltetésére is. Követői száma meghaladja a 77 ezret, ami a hazai nyelviskolák körében kiemelkedően magasnak számít.
Az Év Franchise Átvevője díjat Penczné Bölcskei Zita, a Diego hálózat franchise partnere kapta. Penczné Bölcskei Zita 2004-ben vette át az akkor még központi üzemeltetésben lévő bajai Diego áruház irányítását. Fiatalos lendületével, kimagasló kereskedelmi érzékével, szorgos munkájával 5 éven át sikeresen működtette az áruházat, amikor is a Diego hálózat franchise partnerévé lépett elő, és sajátjaként vette át az áruház üzemeltetését. A hálózat vezetői értekezleteinek rendszeres, aktív résztvevőjeként hűen követi a Diego által meghatározott irányvonalat, melynek köszönhetően a hálózaton belül 2009-ben az Év Marketing Díját, 2012-ben és 2013-ban Az Év Minőségbiztosítási Díját is elnyerte.
Az Év Fiatal Sikeres Franchise Átvevője elismerést Miha Sarolta, a Katedra Nyelviskola hálózat partnere vehette át. A Miha&Miha Nyelvstúdió Kft. Miha Sarolta ügyvezető-tulajdonos vezetésével 2011 szeptemberében csatlakozott a Katedra Nyelviskola Hálózathoz. Eredményei, innovatív tevékenysége, növekvő árbevétele, hallgatói létszáma, valamint vállalati megrendelései alapján a nagykanizsai Katedra mára a helyi nyelvoktatási piac megkerülhetetlen tényezőjévé vált.