Pokémon lenyomta Micimackót, avagy a leggazdagabb médiafranchise

A mindenkori bevételek alapján Micimackó csak a harmadik. Pikachutól Hello Kittyig néhány média franchise olyan nagyra nőtt, hogy ikonikus karaktereiket szinte mindenhol felismerik a világon.

Miből lesz pénz a választási osztogatásra?
Mit okoz az árrésstop?
Mit kellene tenni a költségvetéssel?

Online Klasszis Klub élőben Békesi Lászlóval!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. június 11. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Fandomtól származó adatok szerint a japán médiafranchise az uralkodó. A média franchise-ok több mint fele a szigetországból származik, az ázsiai ország dominanciája megkerülhetetlen ezen a piacon. Az ország létrehozta a legnagyobb médiafranchise-t, amely több médiumra kiterjed, legyen szó videojátékokról Pokémonnal és Marióval, vagy képregényekről, animációs sorozatokról és játékokról, vagy olyan franchise-okkal, mint a Dragon Ball és a Transformers.

Még az olyan japán média franchise-ok is, amelyeknek kisebb volt a nemzetközi megjelenése és bevétele, mint például az Anpanman és a Jump Comics, több tízmilliárdos bevételre tettek szert, főként hazai népszerűségükből.

Japán mellett a Disney a másik domináns erő a globális média franchise-ok terén, a 10 legnagyobb franchise mindegyike vagy Japánból származik, vagy a Disney tulajdonában van.

A Disney főbb médiabeszerzései

Az elmúlt két évtizedben a Disney jelentős médiafranchise katalógust épített fel két kulcsfontosságú, több milliárd dolláros felvásárlás révén. A Disney által 2009-ben 4,4 milliárd dollárért felvásárolt Marvel Entertainment és 2012-ben 4,05 milliárd dollárért a Lucasfilm olyan hatalmas médiafranchise-okkal bővítette portfólióját, mint a Star Wars, a Marvel Cinematic Universe és a Pókember.

Míg a Sony 1999-ben mindössze 7 millió dollárért megvásárolta a Pókember filmjogait a Marveltől, addig a Disney birtokolja a Pókember jogait minden más formában, beleértve az árusítást, a televíziózást és a képregényeket.

Véleményvezér

Bajban van a pápai kórház

Bajban van a pápai kórház 

A pápai egészségügyi ellátás megbillent.
Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje

Gyönyörű autót kapott Mészáros Lőrinc neje 

Van itt pénz emberek, nem mindenkinek ugyan, de akinek jut, az nem panaszkodhat.
Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is

Teljes meglepetés, rekordszinten az euró népszerűsége, még Magyarországon is 

Fájdalmas, hogy még Bulgária is előbb vezeti be az eurót, mint Magyarország.
Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper

Görögországban két, háromszor olcsóbb a cseresznye és az eper 

Gigászi gyümölcsárak a piacokon.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo