„Azt mondták, túl fiatalok vagyunk. Mi meg azt, hogy akkor ideje felnőnie a piacnak” – Nem csak nagyobb, érettebb is: 18 éves lett a MediaSales

Idén nagykorúvá vált Magyarország egyik független médiaügynöksége. A MediaSales márka alá tartozó cégcsoport 2007-ben egy mini, galériás irodából indult útnak a József körútról, ma pedig már több mint 3 ezer kampánnyal, 150+ ügyféllel, 7 milliárd forintos forgalommal, díjnyertes projektekkel, és egy több mint ezer fős utánpótlás-programmal a háta mögött ünnepli 18. születésnapját.

Hamarabb hazahozná az uniós pénzeket egy Tisza-kormány, mint az Orbán-kormány?
Maradt még szövetségese Magyarországnak Európában?

Online Klasszis Klub élőben Szent-Iványi Istvánnal!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a neves külpolitikai szakértőt!

2025. július 30. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Szakmai lázadásból multimédiás sikertörténet

A MediaSales alapítói – Béres Szilárd, Gerzsényi Tamás és Csarnai Marianna – 2007-ben döntöttek úgy, hogy saját kezükbe veszik sorsukat, és egy értékalapú, ügyfélközpontú médiaügynökséget hoznak létre. “A Pesti Esttől jöttünk el, azt gondoltuk, hogy jól ismerjük a médiapiac működését és a hirdetési piacot is. Saját céget szerettünk volna. Máshogy menedzselni a dolgokat, mint ahogy eddig láttuk. A József körúton egy kicsi, de saját irodában kezdtük meg a működésünket. Anno még a Világgazdaságban is megjelent, hogy a volt Pesti Estesek új céget hoztak létre MediaSales néven” – mesél a kezdetekről Béres Szilárd, a MediaSales egyik alapítója. 

A tulajdonosok
A tulajdonosok
Fotó: MediaSales

„Nem volt pitch, nem volt business plan. Volt egy kávé, egy flipchart és három makacs ember” – emlékeznek vissza az alapítók. Rövidesen csatlakozott hozzájuk Gulya Gergely és Szeles Tamás is, akik ma már tulajdonosként formálják a MediaSales jövőjét.

Az első időszak ikonikus pillanata volt a MediaSales Akadémia elindítása az Uránia Mozi büféjében, ahol péntekenként a médiaipar szereplői adtak elő, miközben a csapat a sales-kollégákat képezte. Innen indult a hosszú távú építkezés. Jelenleg 23 fő dolgozik a cégcsoportnál.

Az első Crocs-kampánytól a Hipnózis-díjakig

A Crocs hazai bevezetése, a Rolling Stones-koncert mellé időzített részben gerilla Quad Light ambient kampány – ahol a Crocs papucsokból kirakott plakát hirdette az új márkát – már korán megmutatta: a MediaSales tud mást, tud többet.

Az elmúlt években a csapat több díjat is elhozott. Néhány példa: 

Hipnózis Fődíj és Festival of Media Global Awards nemzetközi verseny „Best use of Technology” kategória arany díja (2018) – Társügynökségként, a 17 000 egyedi futóvideóval készült Telekom Vivicittá kampányért. Ügynökség: Wavemaker és Umbrella

Arany Effie (2023) – Társügynökségként, a Magyar Orvosi Kamara „Karácsonyi ügyelet” kampányáért. Ügynökség: A Hatodik Szék

Hipnózis Arany (2024) – Társügynökségként, a kultikus Pesti Est újraélesztéséért a Kék Pelikán projekttel. Ügynökség: Umbrella

Lollipop (2024) offline & online brand activation – Társügynökségként, bronz – a kultikus Pesti Est újjáélesztéséért a Kék Pelikán projekttel

18 év, több mint 28 bevásárlóközpont, 3 000+ kampány, 7 milliárdos forgalom

A cég mára stratégiai tervezéssel, médiavásárlással, tartalomgyártással, PPC- és programmatic kampányokkal, AI-alapú marketing és kreatív automatizációval támogatja ügyfeleit. Olyan márkákat visznek több mint egy évtizede, mint a Live Nation (16 éve), a MediaMarkt (14 évig), vagy a Xella (14 éve). Portfóliójukban döntően multinacionális cégek, bevásárlóközpont-hálózatok és rendezvényszervezők szerepelnek, de nonprofit ügyfelek kampányai is megjelennek időről-időre.

Utánpótlás, mint küldetés: több mint 1 000 fiatal karrierje indult itt

A MediaSales utánpótlásprogramjában, a MediaGo program keretében több mint ezer fiatal indult el a szakmai pályán – sokan közülük ma már vezetőként térnek vissza az ügynökséghez, akár ügyféloldalon, akár oktatóként. Falus Dávid (Bayer Consumer Health üzletágának digitális vezetője), Szabó Edit Ditte (ex-Microsoft illetve Citibank és OTP bank , ma saját céget vezet), vagy Hell Csilla (BeSocial, key account manager) karrierje is innen indult – és mindannyian máig aktív szakmai kapcsolatban maradtak az ügynökséggel.

És a csapat
És a csapat
Fotó: MediaSales

„A MediaSales-nél nemcsak a szakmát tanultuk meg, hanem azt is, hogy merni kell nagyot álmodni – mert itt komolyan veszik a tehetséget. Ez volt az első hely, ahol megerősítettek minket abban, hogy igazán jó szakemberré és akár vezetővé is válhatunk” – foglalta össze Szabó Edit Ditte, aki az egykori gyakornoki helyről ma már a METU Executive MBA oktatójaként tér vissza a csapathoz, amely 14 éve szakmai felelőse a digitális marketing képzésének. 

A jövő: innováció, AI, nemzetközi horizont

A cég fókuszában továbbra is az ügyfélérték, a rugalmasság és a szakmai alázat áll. A marketing automatizációs részleg Írországból szolgál ki nemzetközi ügyfeleket, az AI-alapú marketing, kreatív és kampányeszközökkel pedig új szintre emelik az ügyfélélményt. Az új mediasales.hu weboldal is hamarosan debütál, tükrözve a cég új korszakát.

Együtt nőttünk fel a magyar reklámpiac változásaival

A MediaSales története egyben a hazai médiapiac lenyomata is. 18 év alatt végigéltek gazdasági válságokat, jogszabályi változásokat, médiafogyasztási trendfordulókat – és minden kihívásból megerősödve kerültek ki.

„Az alapításkor kialakított értékeinkhez továbbra is tartjuk magunkat, és erre büszkék vagyunk. Nem vagyunk a legnagyobbak, de biztos, hogy az egyik legkitartóbbak és  legszenvedélyesebbek. Ez a mi nagykorúságunk valódi jelentése számunkra” – mondják a tulajdonosok. 

Rólunk mondták

Falus Dávid – Bayer Consumer Health üzletágának digitális vezetője

“Szakmai pályafutásom több mint egy évtizede indult a MediaSales-nél, ahol nemcsak a média és a digitális marketing világával ismerkedtem meg alaposabban, hanem egy olyan szakmai együttműködés is elindult, amely a mai napig aktív. Az itt megszerzett tapasztalatokat és tudást később a Central Médiacsoportnál, majd a Telekomnál mélyíthettem tovább, jelenleg pedig a Bayer Consumer Health üzletágának digitális vezetőjeként dolgozom, három ország piacáért felelve. Különösen nagy büszkeség számomra, hogy a MediaSales-hez fűződő szakmai kapcsolat nemcsak megmaradt, hanem új szintre is lépett: jelenleg közösen oktatunk a Budapest Metropolitan Egyetem digitális marketing szakán.”

Szabó Edit Ditte – Ditte Digital, Digital Marketing Consultant & Trainer

„Egy gyakornoki helynek indult, de végül életem egyik legmeghatározóbb szakmai állomásává vált: a MediaSalesnél tanultam meg a digitális marketing alapjait – amikor ez még újdonságnak számított –, és együtt dolgoztunk ki egy olyan képzést, amely ma már Executive MBA-ként működik a METU-n, és amelynek oktatójaként azóta is visszatérek. De ami ennél is fontosabb: ott kaptam először valódi megerősítést és lehetőséget arra, hogy ne csak jó legyek abban, amit csinálok, hanem higgyek benne, hogy vezetővé válhatok. Ez volt az a kezdőlökés, amely elindította azt a karrierutat, amely később vezetői szerepekhez segített a Citibanknál, majd az OTP Banknál, aztán a Microsoftnál és egy nemzetközi kitérőn át egészen odáig, hogy ma már a saját vállalkozásomat és márkámat építhetem – azzal a szenvedéllyel és elhivatottsággal, amit a MediaSalesnél tanultam meg először igazán komolyan venni.”

Hell Csilla – BeSocial key account manager

“A MediaSales lehetőséget biztosított nekem arra, hogy rájöjjek, hogy amit az iskolában tanítottak, az valójában a gyakorlatban néha teljesen másképp működik. Valós ügyfeleken, valós feladatokat végezhettem, és a digitális szakma alapjait itt sajátítottam el. A szakmai tapasztalatok mellett pedig a mai napig barátságokat köszönhetek nekik, és értékes szakmai kapcsolatokat.” 

Véleményvezér

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten

Végleges, nem lesz Kneecap a Szigeten 

Kitoloncolják őket, ha mégis jönnének.
Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre

Szijjártó Péter meghívott egy homoszexuális házaspárt Budapestre 

Szijjártó Péter szerint szabad a szerelem Magyarországon.
Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda

Hűtlen kezeléssel vádolja Pokorni Zoltán volt fideszes polgármestert utóda 

Pokorni Zoltán annak idején kéz levágást ígért azoknak, akik lopnak.
Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással

Az Orbán-kormányt gyanúsítják a kárpátaljai templom elleni támadással 

Orosz-magyar közös titkosszolgálati akció?
A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat

A kárpátaljai templom elleni támadás mögött az orosz titkosszolgálat is állhat 

Gyanús körülmények a kárpátaljai templom felgyújtási kísérlete körül.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo