„Azt mondták, túl fiatalok vagyunk. Mi meg azt, hogy akkor ideje felnőnie a piacnak” – Nem csak nagyobb, érettebb is: 18 éves lett a MediaSales

Idén nagykorúvá vált Magyarország egyik független médiaügynöksége. A MediaSales márka alá tartozó cégcsoport 2007-ben egy mini, galériás irodából indult útnak a József körútról, ma pedig már több mint 3 ezer kampánnyal, 150+ ügyféllel, 7 milliárd forintos forgalommal, díjnyertes projektekkel, és egy több mint ezer fős utánpótlás-programmal a háta mögött ünnepli 18. születésnapját.

Szakmai lázadásból multimédiás sikertörténet

A MediaSales alapítói – Béres Szilárd, Gerzsényi Tamás és Csarnai Marianna – 2007-ben döntöttek úgy, hogy saját kezükbe veszik sorsukat, és egy értékalapú, ügyfélközpontú médiaügynökséget hoznak létre. “A Pesti Esttől jöttünk el, azt gondoltuk, hogy jól ismerjük a médiapiac működését és a hirdetési piacot is. Saját céget szerettünk volna. Máshogy menedzselni a dolgokat, mint ahogy eddig láttuk. A József körúton egy kicsi, de saját irodában kezdtük meg a működésünket. Anno még a Világgazdaságban is megjelent, hogy a volt Pesti Estesek új céget hoztak létre MediaSales néven” – mesél a kezdetekről Béres Szilárd, a MediaSales egyik alapítója. 

A tulajdonosok
A tulajdonosok
Fotó: MediaSales

„Nem volt pitch, nem volt business plan. Volt egy kávé, egy flipchart és három makacs ember” – emlékeznek vissza az alapítók. Rövidesen csatlakozott hozzájuk Gulya Gergely és Szeles Tamás is, akik ma már tulajdonosként formálják a MediaSales jövőjét.

Az első időszak ikonikus pillanata volt a MediaSales Akadémia elindítása az Uránia Mozi büféjében, ahol péntekenként a médiaipar szereplői adtak elő, miközben a csapat a sales-kollégákat képezte. Innen indult a hosszú távú építkezés. Jelenleg 23 fő dolgozik a cégcsoportnál.

Az első Crocs-kampánytól a Hipnózis-díjakig

A Crocs hazai bevezetése, a Rolling Stones-koncert mellé időzített részben gerilla Quad Light ambient kampány – ahol a Crocs papucsokból kirakott plakát hirdette az új márkát – már korán megmutatta: a MediaSales tud mást, tud többet.

Az elmúlt években a csapat több díjat is elhozott. Néhány példa: 

Hipnózis Fődíj és Festival of Media Global Awards nemzetközi verseny „Best use of Technology” kategória arany díja (2018) – Társügynökségként, a 17 000 egyedi futóvideóval készült Telekom Vivicittá kampányért. Ügynökség: Wavemaker és Umbrella

Arany Effie (2023) – Társügynökségként, a Magyar Orvosi Kamara „Karácsonyi ügyelet” kampányáért. Ügynökség: A Hatodik Szék

Hipnózis Arany (2024) – Társügynökségként, a kultikus Pesti Est újraélesztéséért a Kék Pelikán projekttel. Ügynökség: Umbrella

Lollipop (2024) offline & online brand activation – Társügynökségként, bronz – a kultikus Pesti Est újjáélesztéséért a Kék Pelikán projekttel

18 év, több mint 28 bevásárlóközpont, 3 000+ kampány, 7 milliárdos forgalom

A cég mára stratégiai tervezéssel, médiavásárlással, tartalomgyártással, PPC- és programmatic kampányokkal, AI-alapú marketing és kreatív automatizációval támogatja ügyfeleit. Olyan márkákat visznek több mint egy évtizede, mint a Live Nation (16 éve), a MediaMarkt (14 évig), vagy a Xella (14 éve). Portfóliójukban döntően multinacionális cégek, bevásárlóközpont-hálózatok és rendezvényszervezők szerepelnek, de nonprofit ügyfelek kampányai is megjelennek időről-időre.

Utánpótlás, mint küldetés: több mint 1 000 fiatal karrierje indult itt

A MediaSales utánpótlásprogramjában, a MediaGo program keretében több mint ezer fiatal indult el a szakmai pályán – sokan közülük ma már vezetőként térnek vissza az ügynökséghez, akár ügyféloldalon, akár oktatóként. Falus Dávid (Bayer Consumer Health üzletágának digitális vezetője), Szabó Edit Ditte (ex-Microsoft illetve Citibank és OTP bank , ma saját céget vezet), vagy Hell Csilla (BeSocial, key account manager) karrierje is innen indult – és mindannyian máig aktív szakmai kapcsolatban maradtak az ügynökséggel.

És a csapat
És a csapat
Fotó: MediaSales

„A MediaSales-nél nemcsak a szakmát tanultuk meg, hanem azt is, hogy merni kell nagyot álmodni – mert itt komolyan veszik a tehetséget. Ez volt az első hely, ahol megerősítettek minket abban, hogy igazán jó szakemberré és akár vezetővé is válhatunk” – foglalta össze Szabó Edit Ditte, aki az egykori gyakornoki helyről ma már a METU Executive MBA oktatójaként tér vissza a csapathoz, amely 14 éve szakmai felelőse a digitális marketing képzésének. 

A jövő: innováció, AI, nemzetközi horizont

A cég fókuszában továbbra is az ügyfélérték, a rugalmasság és a szakmai alázat áll. A marketing automatizációs részleg Írországból szolgál ki nemzetközi ügyfeleket, az AI-alapú marketing, kreatív és kampányeszközökkel pedig új szintre emelik az ügyfélélményt. Az új mediasales.hu weboldal is hamarosan debütál, tükrözve a cég új korszakát.

Együtt nőttünk fel a magyar reklámpiac változásaival

A MediaSales története egyben a hazai médiapiac lenyomata is. 18 év alatt végigéltek gazdasági válságokat, jogszabályi változásokat, médiafogyasztási trendfordulókat – és minden kihívásból megerősödve kerültek ki.

„Az alapításkor kialakított értékeinkhez továbbra is tartjuk magunkat, és erre büszkék vagyunk. Nem vagyunk a legnagyobbak, de biztos, hogy az egyik legkitartóbbak és  legszenvedélyesebbek. Ez a mi nagykorúságunk valódi jelentése számunkra” – mondják a tulajdonosok. 

Rólunk mondták

Falus Dávid – Bayer Consumer Health üzletágának digitális vezetője

“Szakmai pályafutásom több mint egy évtizede indult a MediaSales-nél, ahol nemcsak a média és a digitális marketing világával ismerkedtem meg alaposabban, hanem egy olyan szakmai együttműködés is elindult, amely a mai napig aktív. Az itt megszerzett tapasztalatokat és tudást később a Central Médiacsoportnál, majd a Telekomnál mélyíthettem tovább, jelenleg pedig a Bayer Consumer Health üzletágának digitális vezetőjeként dolgozom, három ország piacáért felelve. Különösen nagy büszkeség számomra, hogy a MediaSales-hez fűződő szakmai kapcsolat nemcsak megmaradt, hanem új szintre is lépett: jelenleg közösen oktatunk a Budapest Metropolitan Egyetem digitális marketing szakán.”

Szabó Edit Ditte – Ditte Digital, Digital Marketing Consultant & Trainer

„Egy gyakornoki helynek indult, de végül életem egyik legmeghatározóbb szakmai állomásává vált: a MediaSalesnél tanultam meg a digitális marketing alapjait – amikor ez még újdonságnak számított –, és együtt dolgoztunk ki egy olyan képzést, amely ma már Executive MBA-ként működik a METU-n, és amelynek oktatójaként azóta is visszatérek. De ami ennél is fontosabb: ott kaptam először valódi megerősítést és lehetőséget arra, hogy ne csak jó legyek abban, amit csinálok, hanem higgyek benne, hogy vezetővé válhatok. Ez volt az a kezdőlökés, amely elindította azt a karrierutat, amely később vezetői szerepekhez segített a Citibanknál, majd az OTP Banknál, aztán a Microsoftnál és egy nemzetközi kitérőn át egészen odáig, hogy ma már a saját vállalkozásomat és márkámat építhetem – azzal a szenvedéllyel és elhivatottsággal, amit a MediaSalesnél tanultam meg először igazán komolyan venni.”

Hell Csilla – BeSocial key account manager

“A MediaSales lehetőséget biztosított nekem arra, hogy rájöjjek, hogy amit az iskolában tanítottak, az valójában a gyakorlatban néha teljesen másképp működik. Valós ügyfeleken, valós feladatokat végezhettem, és a digitális szakma alapjait itt sajátítottam el. A szakmai tapasztalatok mellett pedig a mai napig barátságokat köszönhetek nekik, és értékes szakmai kapcsolatokat.” 

Véleményvezér

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa

Elképesztő nagyságú adófizetői pénzt kapott Áder János alapítványa 

A Fidesz politikusai nem tudják ott hagyni az állami zsíros bödönt.
Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát

Mészáros Lőrinc és neje hatalmas luxusba fojtotta a magyar fanyalgók miatt érzett bánatát 

Hadházy Ákos független országgyűlési képviselő ismét utolérte a Mészáros házaspárt.
Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely

Újabb eseményt szervez Karácsony Gergely 

Nem nyugszik a főpolgármester.
Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak

Nincs neurológiai betegsége Orbán Viktornak 

Nyelvi botlás lehetett csak.
Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo