Média cikkek


Támadják a tudósok a Wall Street Journalt

Támadják a tudósok a Wall Street Journalt 

Továbbra is az olajlobbit támogatja és a megújuló energiahordozókat támadja a Wall Street Journal. Egy új alkalmazás azonban lehetővé teszi, hogy a tudósok gyorsan beszóljanak a helytelen állításokat publikáló sajtóorgánumoknak.
Hollywodd blöffje lenne a klímaváltozás?

Hollywodd blöffje lenne a klímaváltozás? 

Barbra Streisand beszólt a szenátornak, aki a "hollywoodi elitet" és a dívát hibáztatta azért, hogy egy összeesküvés jegyében elhitették a közvéleménnyel, a klímaváltozás létezik.
Tőkéhez jutott a regionális médiacég

Tőkéhez jutott a regionális médiacég 

Regionális médiacsoportba, a győri Oxygen Media Groupba száll be tőkével a Széchenyi Tőkebefektetési Alap. A friss tőke bevonása a további fejlesztésekhez és a tartalomszolgáltatás bővítéséhez vált szükségessé.
Íme, a Média a társadalomért idei díjazottjai

Íme, a Média a társadalomért idei díjazottjai 

Sívó Júlia és Surányi z. András (szabadúszó filmkészítők), Altbäcker Zsuzsanna (Duna Televízió) és Krug Emília (168 Óra) kapta a Hungarian Business Leaders Forum (HBLF) „Média a Társadalomért” díját. Az elismeréseket február 6-án, ünnepi fogadáson adták át a Brit Nagykövetségen.
Szuperdrága, szuperzöld és nem biztos, hogy megéri

Szuperdrága, szuperzöld és nem biztos, hogy megéri 

Drága mulatság lesz Londonnak az olimpiai rendezés, amelyre mintegy 380 milliárd forintnak megfelelő fontot költött az angol főváros. A befektetés  ugyanis nem biztos, hogy megtérül. A közhiedelemmel ellentétben ugyanis a kiskereskedelem és a turizmus nem profitál kiugróan jobban a nagy sporteseményekből, ezzel szemben a szponzoráló cégek fogyasztói megítélése jelentősen javul.
Nem változtak az olvasottsági trendek

Nem változtak az olvasottsági trendek 

A Millward Brown elkészítette az első olvasottsági riportot a tender elnyerését követően. A kutatást jelenleg 25 kiadó és 9 médiaügynökség finanszírozza.
"Mi lett volna, ha szavaikat nem hallja meg senki?"

"Mi lett volna, ha szavaikat nem hallja meg senki?" 

A Lapkiadók Világszövetsége (WAN-IFRA) figyelemfelkeltő reklámkampányt indít, hogy lapokkal és hírportálokkal közösen emlékezzen meg május 3-ról, a nemzetközi sajtószabadság napjáról.
Előremenekül a média: havi 3 euróért lehet a neten olvasni

Előremenekül a média: havi 3 euróért lehet a neten olvasni 

Szokatlan egységet mutatnak a szlovák média egyébként egymással konkuráló vállalatai, ha bevételeik növeléséről van szó: megállapodtak abban, hogy mindannyian bevonulnak egy internetes fizetőkapu mögé és - közérdekű híreik kivételével - csak havi átalánydíj ellenében teszik elérhetővé tartalomszolgáltatásuk bizonyos, külön érdeklődésre számot tartó részét.
Van ilyen is: limuzin helyett metróval jár a tévéelnök

Van ilyen is: limuzin helyett metróval jár a tévéelnök 

Lemond a sofőr vezette hivatali autóról a BBC májusban munkába álló új elnöke, aki ehelyett inkább  ingyenes nyugdíjas bérletét használva jár majd be munkahelyére.
Médiatörvény: a kormány négy ponton változtat

Médiatörvény: a kormány négy ponton változtat 

A magyar kormányzat és az Európai Bizottság február 16-án megállapodott arról, hogy a Neelie Kroes alelnök által indított jogsértési eljárást lezárják, mivel a magyar kormány kötelezettséget vállalt a médiatörvény megváltoztatására. A Kormányzati Kommunikációért Felelős Államtitkárság és a Bizottság egybehangzó tájékoztatása szerint négy területen fogják megváltoztatni a törvényt. A változtatást Neelie Kroes és Martonyi János is ismertették az Európai Parlamenttel, ahol azonban nem minden politikai erő volt elégedett az egyezséggel. A biztos asszony kérdésre válaszolva elmondta, hogy a jelenlegi jogszabályok alapján az EU nem tud fellépni a Médiatanács EBESZ által kifogásolt működésével szemben.

Nemzetközi tiltakozás az új médiatörvény miatt 

A Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) után az Európai Lapkiadók Egyesülete (ENPA) és a Lapok és Lapkiadók Világszövetsége (WAN-IFRA) is aggodalmát fejezte ki a magyar médiatörvény tervezetével kapcsolatban.

Hiába a tiltakozás, elfogadták a médiatörvényt 

Minden médiumra, így a lapokra, hírportálokra és internetes újságokra is kiterjed az új médiatörvény hatálya. A törvényjavaslat kétharmados többséget igénylő részét 256 igen szavazattal, 87 nem ellenében fogadta el a parlament.

Jobban utánanézne az EU a médiatörvénynek 

Az Európai Bizottság azt az előzetes választ kapta a magyar kormánytól a médiatörvénnyel kapcsolatos érdeklődésére, hogy az összhangban van az uniós joggal, de a brüsszeli testület jelenleg még várja a részletesebb tájékoztatást ebben a kérdésben - mondta el hétfőn a testület egyik szóvivője.

Orbán: elhamarkodottan ítélkeztek a bírálók 

Az új médiatörvényre adott heves reagálások nem térítik el Magyarországot attól, hogy európai uniós elnökségének kritikus kérdésére, az EU gazdaságpolitikájára összpontosítson - írta a Financial Times című brit napilap által pénteken "Magyarország bírálói túl gyorsan ítélkeznek" címmel közölt cikkében Orbán Viktor miniszterelnök. A brüsszeli uniós illetékesek kedvenc lapjának tartott újságban a kormányfő leszögezte: világossá kell tenni, hogy Magyarország soros EU-elnökként talán minden eddiginél elkötelezettebb az unió demokratikus értékei mellett, amelyekben az EU ereje rejlik. 

Orbán hajlandó visszavonulót fújni 

"Az Európai Unió tagja vagyunk, és vannak játékszabályok" - közölte a kormányfő, amikor külföldi újságírók a sokat bírált médiatörvényről kérdezték.  

Gyors döntés várható a médiatörvényről 

Az Európai Bizottság gyorsan és határozottan el fogja végezni a magyar médiatörvény objektív, mélyreható elemzését abból a szempontból, hogy az megfelel-e az uniós jognak - közölte kedden Brüsszelben, a témában tartott európai parlamenti (EP-) közmeghallgatáson Neelie Kroes médiaügyi EU-biztos.

Médiatörvény: még tart az EU vizsgálata 

Az Európai Bizottságban még folyik a magyar médiatörvény elemzése, a munka távolról sem fejeződött be - közölte hétfőn az MTI kérdésére az uniós végrehajtó testület. 

Folytatódik a vita a médiatörvény körül 

Franciaország azt szeretné, hogy "módosítsák" az új magyar médiatörvényt - jelentette ki kedden a francia kormány szóvivője a France Inter rádiónak adott nyilatkozatában.

Hollywood is csökkenti az ökológiai lábnyomát 

Nem "csak" tehetség és művészi érzék, de rengeteg nyersanyag, üzemanyag, elektromos áram megy el arra, hogy a mozivásznon vagy a tévéképernyőn másfél órás élményben legyen részünk. A filmgyártásnak, ennek az erőforrás-intenzív iparágnak a szereplői sok mindent megtesznek Hollywoodban, hogy zöldebb módon gyártsák terméküket: a játékfilmeket.

Tizenévesek: napi öt óra a tévé és a net előtt 

Az elmúlt tíz évben tizenhatszorosára növekedett azon fiatalok száma, akik naponta interneteznek. A szélesedő kínálat és az újabb platformok használatának eredményeként ma már naponta 4,9 órát töltenek el a különböző képernyők előtt a 15-19 évesek. A rádió és a magazinok fogyasztása pedig lassú csökkenést mutat körükben. - derül ki a GfK Hungária és az Ipsos Nemzeti MédiaAnalízisából.

Hazudik az ENSZ Klíma Tanácsa, vagy a sajtó ferdít? 

A novemberi Climategate-botrány csak a jéghegy csúcsa volt. A tudósok munkájának hiányosságaira jogosan rámutató, leleplező írások és az őket támadva valótlanságokat állító, csúsztató cikkek egyaránt sorra jelennek meg a világsajtóban - mindnek a globális felmelegedést bizonygató klimatológusokat lejáratása a célja. Két ilyen nagy visszhangot kiváltó cikket nemrég utólag vontak vissza az azokat publikáló lapok és bocsánatot kértek az érintettektől. Kinek mikor van és nincs igaza? Tekinstük végig a Climategate-botrányhoz hasonló sajtóügyeket.

Felmentő határozatok: nem csaltak a klímatudósok 

A brit vizsgálóbizottság arra a konklúzióra jutott, hogy a tudóscsoport valójában nem másított meg tudományos adatokat. Mint ismeretes, 2009 novemberében a világsajtóban kipattant a hír, hogy neves klimatológusok egy hacker által ellopott és megszellőztetett email-kommunikációja arra engedett utalni, a szakemberek igyekeztek eltúlozni az éghajlatváltozás tényét és azt, hogy a természeti folyamat okozója az ember. Zöld csoportok úgy látták, a koppenhágai Klímacsúcs előtt történt hacker-támadással a klímaegyezményt próbálták meghiúsítani az ellenérdekeltek.

Hová lapozunk? 

A felgyorsult híráramlás vajon megpecsételi a nyomtatott lapok sorsát? Minden gond ellenére lassú az áttérés a lapozásról a klikkelésre, a papírlapról az érintőképernyőre. 

Rendszeres Zöld Különszámmal jelentkezik a Pesti Est 

Az Est Media Group (EMG) 11 vezető zöld szervezettel közösen rendszeresen megjelenő "zöld" különszámot ad ki 2010. május 20-tól, jelentette be a laptermék kiadója. A Pesti Est mellékleteként megjelenő 16 oldalas kiadvány a zöld szervezetek saját anyagait tartalmazza majd.

Bulvár, sport és női dolgok kellenek a magyarnak 

A magyar lakosság körében továbbra is nagy népszerűségnek örvend az újságolvasás - ezt tükrözik a GfK Hungária és az Ipsos Nemzeti Médiaanalízis tanulmányának 2009 első félévére vonatkozó adatai. A 15 évnél idősebb népesség 82 százaléka vett a kezébe ebben az időszakban valamilyen sajtóterméket. A magyar lakosság leginkább a szűkebb környezetét érintő hírekről, eseményekről szeret olvasni.

Több ember olvas újságot, mint ahány Big Mac-et eszik 

A globális pénzügyi válság ellenére is 1,3 százalékkal nőtt az újságok példányszáma a világon, jelentette be a Lapkiadók Világszövetségének (World Association of Newspapers - WAN) elnöke egy beszédében, rácáfolva ezzel az újságok küszöbön álló haláláról szóló „félrevezető" jelentésekre.

"Szerencsére a netezők 90 százaléka újságot is olvas" 

Magyarországon háromezer sajtótermék jelenik meg, és majdnem nyolcmillió ember olvas rendszeresen - mondta a Sajtófesztiválon mondott megnyitójában a Vörösmarty téren Kázmér Judit, a szervező Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) elnöke.

Egyre felelősebben viselkedik a média 

Hét újságíró illetve szerkesztőség nyert a Magyar Public Relations Szövetség CSR Média 2008. pályázatán, amelyet a szervezet tavaly nyáron hirdetetett meg. A pályázók magas száma azt jelzi: egyre inkább partner a média a fenntarthatóság és a felelős üzleti magatartás kommunikálásában. 

Nagy lehetett a sajtó szerepe a válság kialakulásában 

"Alaptalan rémhírek terjesztésével" a brit sajtó is hozzájárult a jelenlegi pénzügyi válság elmélyítéséhez, és ez ellen a köztájékoztatási normák fenntartásáért felelős testület nem tett semmit, mondta nagy feltűnést keltő nyilatkozatéban a Brit Iparszövetség (CBI) vezérigazgatója.

Az internet a politikusok új szócsöve 

Az új módszerek fordíthatják a politika és a közéleti részvétel felé az elbizonytalanodott, elfásult polgárokat - hangoztatta két amerikai médiaszakember is kedden az Internet Hungary konferencián Tihanyban.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.

Költségkímélés

Mindent a mobilunkkal intézünk, még ezt is

Mindent a mobilunkkal intézünk, még ezt is 

A múlt évben összességében 63 százalékkal nőtt a mobilbankon keresztül kötött biztosítások száma.

Jogi kisokos

Az évszázad tulajdonjogi vitája zárulhat le Olaszország és az USA között

Az évszázad tulajdonjogi vitája zárulhat le Olaszország és az USA között 

Az EJEB megerősítette Olaszország jogát arra, hogy visszaszerezze az amerikai Getty Múzeumban tárolt értékes görög bronzszobrot.

Cégblog

Gond volt a fogyasztók kompenzálásával, ment a bírság a cégeknek

Gond volt a fogyasztók kompenzálásával, ment a bírság a cégeknek 

A Gazdasági Versenyhivatal 40 millió forint bírságot szabott ki a 4Life Directre és biztosító-partnereire.

Klímablog

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben  

Míg 2022-ben nem egészen ezer, addig tavaly már több mint négyezer balkon napelemet telepítettek Bécsben.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo