Média cikkek
A tiltakozás mint művészet
Zongorista játszott nemrég az Északi-sarkon, a globális felmelegedésre hívva fel a figyelmet. A látványos akció kapcsán felelevenítjük az elmúlt évek legemlékezetesebb környezetvédelmi üzenetű performanszait és köztéri műalkotásait.
Most mindent megtudunk a Kellemetlen Igazságról
Tíz éve mutatták be a Kellemetlen igazság című dokumentumfilmet, mely Al Gore klímaváltozásról szóló előadásának rögzített változata, némi háttéranyaggal megtoldva. A film világsikere meghozta az USA egykori alelnöke számára a Nobel békedíjat. Az évforduló kapcsán a politikus visszaemlékezett a film készítésének kulisszatitkaira. Megtudjuk, hogy nem szabad a lábán leütni a szúnyogot.
A netes hirdetőkre ácsingóznak a tévék
Számos új hirdető jelent meg tavaly az interneten, akit a televíziós piacnak is be kell csatornáznia. Az év eleji felmérések szerint tavaly már többet költöttek a hirdetők online, mint televíziós reklámra. A tévénézésre fordított napi négy óra azonban még mindig duplája az online médiafogyasztásra szánt időnek.
Világsiker a szeméten játszó zenekar
A szeméttelepi guberálók nyomornegyedében gondolt egy nagyot egy zenetanár és a hulladékból hangszereket kezdett készíttetni egy helyi lakossal. A környékbeli gyerekekből szimfonikus zenekart verbuvált - showjuk hetedhét országra szóló siker lett. A sikertörténetet bemutató Landfillharmonicot a Thessaloniki Dokumentumfilm Fesztiválon láttuk.
Beleszeretett a tévésztár a génmódosításba
A Disney-birodalom által felkapott tévés-tudós-showman Bill Nye sokat tett a klímaváltozás problémájának ismertté tételéért, így sokakat meglepetésként ért, hogy beállt a GMO-pártiak táborába.
Rákapcsoltak a tévés reklámokra a kereskedők
Az élelmiszer, háztartási vegyi és kozmetikai termékek hazai tévéreklámjai az idei első félévben 7 százalékkal több nézőt értek el, mint egy évvel korábban. Többek között ezt állapította meg a Nielsen Közönségmérés Kft. összesítése.
A kereskedőknek, a kiadóknak és a vásárlóknak is fáj a vasárnap
A kiskereskedelmi egységek harmadának csökkent a bevétele, a kiadóknál komoly kiesést okoz, a vásárlók utálják a vasárnapi zárvatartást. Múlt hétvégén már a világörökségi helyszíneken lévő boltok sem nyithattak ki, automatákból viszont szabad árusítani.
Újra Kovács Tibor az MLE elnöke
A Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) harmadik alkalommal is elnökké választotta Kovács Tibort a május 7-ei rendes tisztújító közgyűlésén. A közgyűlés elfogadta az elnökség éves jelentését, a 2014. évi zárszámadást, valamint a 2015. évi költségvetési előirányzatot. Az Egyesület ezúton is köszöni az előző Elnökség tagjainak munkáját. Az elnökségnek továbbra is tagja a Piac&Profit kiadói igazgatója, Demcsák Lajos is.
Támadják a tudósok a Wall Street Journalt
Továbbra is az olajlobbit támogatja és a megújuló energiahordozókat támadja a Wall Street Journal. Egy új alkalmazás azonban lehetővé teszi, hogy a tudósok gyorsan beszóljanak a helytelen állításokat publikáló sajtóorgánumoknak.
Hollywodd blöffje lenne a klímaváltozás?
Barbra Streisand beszólt a szenátornak, aki a "hollywoodi elitet" és a dívát hibáztatta azért, hogy egy összeesküvés jegyében elhitették a közvéleménnyel, a klímaváltozás létezik.
Tőkéhez jutott a regionális médiacég
Regionális médiacsoportba, a győri Oxygen Media Groupba száll be tőkével a Széchenyi Tőkebefektetési Alap. A friss tőke bevonása a további fejlesztésekhez és a tartalomszolgáltatás bővítéséhez vált szükségessé.
Íme, a Média a társadalomért idei díjazottjai
Sívó Júlia és Surányi z. András (szabadúszó filmkészítők), Altbäcker Zsuzsanna (Duna Televízió) és Krug Emília (168 Óra) kapta a Hungarian Business Leaders Forum (HBLF) „Média a Társadalomért” díját. Az elismeréseket február 6-án, ünnepi fogadáson adták át a Brit Nagykövetségen.
Szuperdrága, szuperzöld és nem biztos, hogy megéri
Drága mulatság lesz Londonnak az olimpiai rendezés, amelyre mintegy 380 milliárd forintnak megfelelő fontot költött az angol főváros. A befektetés ugyanis nem biztos, hogy megtérül. A közhiedelemmel ellentétben ugyanis a kiskereskedelem és a turizmus nem profitál kiugróan jobban a nagy sporteseményekből, ezzel szemben a szponzoráló cégek fogyasztói megítélése jelentősen javul.
Nem változtak az olvasottsági trendek
A Millward Brown elkészítette az első olvasottsági riportot a tender elnyerését követően. A kutatást jelenleg 25 kiadó és 9 médiaügynökség finanszírozza.
"Mi lett volna, ha szavaikat nem hallja meg senki?"
A Lapkiadók Világszövetsége (WAN-IFRA) figyelemfelkeltő reklámkampányt indít, hogy lapokkal és hírportálokkal közösen emlékezzen meg május 3-ról, a nemzetközi sajtószabadság napjáról.
Előremenekül a média: havi 3 euróért lehet a neten olvasni
Szokatlan egységet mutatnak a szlovák média egyébként egymással konkuráló vállalatai, ha bevételeik növeléséről van szó: megállapodtak abban, hogy mindannyian bevonulnak egy internetes fizetőkapu mögé és - közérdekű híreik kivételével - csak havi átalánydíj ellenében teszik elérhetővé tartalomszolgáltatásuk bizonyos, külön érdeklődésre számot tartó részét.
Van ilyen is: limuzin helyett metróval jár a tévéelnök
Lemond a sofőr vezette hivatali autóról a BBC májusban munkába álló új elnöke, aki ehelyett inkább ingyenes nyugdíjas bérletét használva jár majd be munkahelyére.
Médiatörvény: a kormány négy ponton változtat
A magyar kormányzat és az Európai Bizottság február 16-án megállapodott arról, hogy a Neelie Kroes alelnök által indított jogsértési eljárást lezárják, mivel a magyar kormány kötelezettséget vállalt a médiatörvény megváltoztatására. A Kormányzati Kommunikációért Felelős Államtitkárság és a Bizottság egybehangzó tájékoztatása szerint négy területen fogják megváltoztatni a törvényt. A változtatást Neelie Kroes és Martonyi János is ismertették az Európai Parlamenttel, ahol azonban nem minden politikai erő volt elégedett az egyezséggel. A biztos asszony kérdésre válaszolva elmondta, hogy a jelenlegi jogszabályok alapján az EU nem tud fellépni a Médiatanács EBESZ által kifogásolt működésével szemben.
Nemzetközi tiltakozás az új médiatörvény miatt
A Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) után az Európai Lapkiadók Egyesülete (ENPA) és a Lapok és Lapkiadók Világszövetsége (WAN-IFRA) is aggodalmát fejezte ki a magyar médiatörvény tervezetével kapcsolatban.
Hiába a tiltakozás, elfogadták a médiatörvényt
Minden médiumra, így a lapokra, hírportálokra és internetes újságokra is kiterjed az új médiatörvény hatálya. A törvényjavaslat kétharmados többséget igénylő részét 256 igen szavazattal, 87 nem ellenében fogadta el a parlament.
Jobban utánanézne az EU a médiatörvénynek
Az Európai Bizottság azt az előzetes választ kapta a magyar kormánytól a médiatörvénnyel kapcsolatos érdeklődésére, hogy az összhangban van az uniós joggal, de a brüsszeli testület jelenleg még várja a részletesebb tájékoztatást ebben a kérdésben - mondta el hétfőn a testület egyik szóvivője.
Orbán: elhamarkodottan ítélkeztek a bírálók
Az új médiatörvényre adott heves reagálások nem térítik el Magyarországot attól, hogy európai uniós elnökségének kritikus kérdésére, az EU gazdaságpolitikájára összpontosítson - írta a Financial Times című brit napilap által pénteken "Magyarország bírálói túl gyorsan ítélkeznek" címmel közölt cikkében Orbán Viktor miniszterelnök. A brüsszeli uniós illetékesek kedvenc lapjának tartott újságban a kormányfő leszögezte: világossá kell tenni, hogy Magyarország soros EU-elnökként talán minden eddiginél elkötelezettebb az unió demokratikus értékei mellett, amelyekben az EU ereje rejlik.
Orbán hajlandó visszavonulót fújni
"Az Európai Unió tagja vagyunk, és vannak játékszabályok" - közölte a kormányfő, amikor külföldi újságírók a sokat bírált médiatörvényről kérdezték.
Gyors döntés várható a médiatörvényről
Az Európai Bizottság gyorsan és határozottan el fogja végezni a magyar médiatörvény objektív, mélyreható elemzését abból a szempontból, hogy az megfelel-e az uniós jognak - közölte kedden Brüsszelben, a témában tartott európai parlamenti (EP-) közmeghallgatáson Neelie Kroes médiaügyi EU-biztos.
Médiatörvény: még tart az EU vizsgálata
Az Európai Bizottságban még folyik a magyar médiatörvény elemzése, a munka távolról sem fejeződött be - közölte hétfőn az MTI kérdésére az uniós végrehajtó testület.
Folytatódik a vita a médiatörvény körül
Franciaország azt szeretné, hogy "módosítsák" az új magyar médiatörvényt - jelentette ki kedden a francia kormány szóvivője a France Inter rádiónak adott nyilatkozatában.
Hollywood is csökkenti az ökológiai lábnyomát
Nem "csak" tehetség és művészi érzék, de rengeteg nyersanyag, üzemanyag, elektromos áram megy el arra, hogy a mozivásznon vagy a tévéképernyőn másfél órás élményben legyen részünk. A filmgyártásnak, ennek az erőforrás-intenzív iparágnak a szereplői sok mindent megtesznek Hollywoodban, hogy zöldebb módon gyártsák terméküket: a játékfilmeket.
Tizenévesek: napi öt óra a tévé és a net előtt
Az elmúlt tíz évben tizenhatszorosára növekedett azon fiatalok száma, akik naponta interneteznek. A szélesedő kínálat és az újabb platformok használatának eredményeként ma már naponta 4,9 órát töltenek el a különböző képernyők előtt a 15-19 évesek. A rádió és a magazinok fogyasztása pedig lassú csökkenést mutat körükben. - derül ki a GfK Hungária és az Ipsos Nemzeti MédiaAnalízisából.
Hazudik az ENSZ Klíma Tanácsa, vagy a sajtó ferdít?
A novemberi Climategate-botrány csak a jéghegy csúcsa volt. A tudósok munkájának hiányosságaira jogosan rámutató, leleplező írások és az őket támadva valótlanságokat állító, csúsztató cikkek egyaránt sorra jelennek meg a világsajtóban - mindnek a globális felmelegedést bizonygató klimatológusokat lejáratása a célja. Két ilyen nagy visszhangot kiváltó cikket nemrég utólag vontak vissza az azokat publikáló lapok és bocsánatot kértek az érintettektől. Kinek mikor van és nincs igaza? Tekinstük végig a Climategate-botrányhoz hasonló sajtóügyeket.
Felmentő határozatok: nem csaltak a klímatudósok
A brit vizsgálóbizottság arra a konklúzióra jutott, hogy a tudóscsoport valójában nem másított meg tudományos adatokat. Mint ismeretes, 2009 novemberében a világsajtóban kipattant a hír, hogy neves klimatológusok egy hacker által ellopott és megszellőztetett email-kommunikációja arra engedett utalni, a szakemberek igyekeztek eltúlozni az éghajlatváltozás tényét és azt, hogy a természeti folyamat okozója az ember. Zöld csoportok úgy látták, a koppenhágai Klímacsúcs előtt történt hacker-támadással a klímaegyezményt próbálták meghiúsítani az ellenérdekeltek.
Hová lapozunk?
A felgyorsult híráramlás vajon megpecsételi a nyomtatott lapok sorsát? Minden gond ellenére lassú az áttérés a lapozásról a klikkelésre, a papírlapról az érintőképernyőre.
Rendszeres Zöld Különszámmal jelentkezik a Pesti Est
Az Est Media Group (EMG) 11 vezető zöld szervezettel közösen rendszeresen megjelenő "zöld" különszámot ad ki 2010. május 20-tól, jelentette be a laptermék kiadója. A Pesti Est mellékleteként megjelenő 16 oldalas kiadvány a zöld szervezetek saját anyagait tartalmazza majd.
Bulvár, sport és női dolgok kellenek a magyarnak
A magyar lakosság körében továbbra is nagy népszerűségnek örvend az újságolvasás - ezt tükrözik a GfK Hungária és az Ipsos Nemzeti Médiaanalízis tanulmányának 2009 első félévére vonatkozó adatai. A 15 évnél idősebb népesség 82 százaléka vett a kezébe ebben az időszakban valamilyen sajtóterméket. A magyar lakosság leginkább a szűkebb környezetét érintő hírekről, eseményekről szeret olvasni.
Több ember olvas újságot, mint ahány Big Mac-et eszik
A globális pénzügyi válság ellenére is 1,3 százalékkal nőtt az újságok példányszáma a világon, jelentette be a Lapkiadók Világszövetségének (World Association of Newspapers - WAN) elnöke egy beszédében, rácáfolva ezzel az újságok küszöbön álló haláláról szóló „félrevezető" jelentésekre.
"Szerencsére a netezők 90 százaléka újságot is olvas"
Magyarországon háromezer sajtótermék jelenik meg, és majdnem nyolcmillió ember olvas rendszeresen - mondta a Sajtófesztiválon mondott megnyitójában a Vörösmarty téren Kázmér Judit, a szervező Magyar Lapkiadók Egyesülete (MLE) elnöke.
Egyre felelősebben viselkedik a média
Hét újságíró illetve szerkesztőség nyert a Magyar Public Relations Szövetség CSR Média 2008. pályázatán, amelyet a szervezet tavaly nyáron hirdetetett meg. A pályázók magas száma azt jelzi: egyre inkább partner a média a fenntarthatóság és a felelős üzleti magatartás kommunikálásában.
Nagy lehetett a sajtó szerepe a válság kialakulásában
"Alaptalan rémhírek terjesztésével" a brit sajtó is hozzájárult a jelenlegi pénzügyi válság elmélyítéséhez, és ez ellen a köztájékoztatási normák fenntartásáért felelős testület nem tett semmit, mondta nagy feltűnést keltő nyilatkozatéban a Brit Iparszövetség (CBI) vezérigazgatója.
Az internet a politikusok új szócsöve
Az új módszerek fordíthatják a politika és a közéleti részvétel felé az elbizonytalanodott, elfásult polgárokat - hangoztatta két amerikai médiaszakember is kedden az Internet Hungary konferencián Tihanyban.