A netes hirdetőkre ácsingóznak a tévék

Számos új hirdető jelent meg tavaly az interneten, akit a televíziós piacnak is be kell csatornáznia. Az év eleji felmérések szerint tavaly már többet költöttek a hirdetők online, mint televíziós reklámra. A tévénézésre fordított napi négy óra azonban még mindig duplája az online médiafogyasztásra szánt időnek.

Kép: Pixabay

„A televízió nagy előnye, hogy ezzel a médiummal lehet a leggyorsabban és a legnagyobb költséghatékonysággal elérni a közönséget, és ez a következő években sem fog változni” - mondta Lukács Csaba, a több tucat televízió, köztük a közszolgálati adók reklámidejét értékesítő Atmedia Kft. ügyvezető igazgatója a Médiapiac 2016 című konferencián. Vörös Csilla, a Nielsen Közönségmérés Kft. ügyvezetője igazgatója a férfiak és a nők televíziózási szokásai közötti különbségről elmondta: míg a nők mintegy kétharmada, addig a férfiaknak csak valamivel több, mint fele tévézik egyedül, ráadásul a két nem képviselői más-más időpillanatban ülnek a képernyő elé.

A nők délután és főműsoridőben tévéznek, míg a férfiak jellemzően később, este; a tévéadók naponta 3,5 millió nőt és 2,8 millió férfit érnek el, előbbiek 97, utóbbiak 79 reklámot látnak egy átlagos napon.

Mindig a tartalom lesz a király
Magyarországon kiemelkedően népszerű a hagyományos tévé, annak ellenére, hogy nálunk is gyorsan fejlődik a média kínálata, és a fogyasztók minden eddiginél több lehetőség közül választhatnak videót saját szórakoztatásukra – és egyre inkább elvárják, hogy az igényeikhez igazítsák a tartalmat.
Dudás Gergely, az RTL-csoport reklámidejét is értékesítő R-time Sales & Marketing Kft. kereskedelmi és ügyvezető igazgatója annak a véleményének adott hangot, hogy a tévés reklámbevételek tavalyi növekedése ingatag lábakon állt, hiszen a bővülés csupán a GDP-emelkedés három százalék körüli ütemét hozta csak a piac.

Megjegyezte: a növekedés motorja a nagy csatornáknál jóval nagyobb mértékben, mintegy 30 százalékkal növekvő kábeles értékesítés volt, hozzátéve, az RTL-től eltérően több médiacsoport - így az MTVA és a TV2 - is átállt a hatperces reklámblokkokra; ezekkel ugyan több reklámidő értékesíthető, ám a hosszabb egységekben sugárzott hirdetéseket később kevésbé tudják visszaidézni a nézők.

A nézői érdeklődés változásáról rendezett kerekasztal-beszélgetésen Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese kijelentette: ugyanazok a műsortípusok népszerűek, mint tíz éve, legfeljebb más megjelenéssel.

Videóstratégia az ötlettől a publikálásig
Egyre-másra olvassuk ebben a magazinban, hogy a videós tartalommarketing milyen nagyszerű eszköz. Ha már elég lelkes az ötlettől, ez a cikk segíteni fog stratégia mentén, jól átgondolva, kidolgozva, tervszerűen és hatékonyan publikálni az első videókat, és a tartalommarketinget egy következő szintre emelni. Arra a szintre, amelyre a konkurenseink (remélhetőleg) még nem emelkedtek fel.

Véleményvezér

Egyedül Magyar Péterről kellett titkosan szavazni

Egyedül Magyar Péterről kellett titkosan szavazni 

Magyar Péter szerint a róla szóló szavazáskor megszületett a Fidesz és a Szocialista frakció.
Szlovákia megkapta első F-16-os vadászgépeit

Szlovákia megkapta első F-16-os vadászgépeit 

Vásárolnak a szlovákok, miközben szidják az eladót.
Elismeréseket kap Joe Biden amerikai elnök

Elismeréseket kap Joe Biden amerikai elnök 

Joe Biden lemondott a következő négy évről, de megnyerte a következő hat hónapot!
Már csak az aluliskolázottaknál dübörög a Fidesz

Már csak az aluliskolázottaknál dübörög a Fidesz 

Már gyurcsányozni sem érdemes.
Hatalmas metrót épít a mindössze 300 ezer lakosú Kolozsvár

Hatalmas metrót épít a mindössze 300 ezer lakosú Kolozsvár 

Világváros lesz Kolozsvárból.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo