A netes hirdetőkre ácsingóznak a tévék

Számos új hirdető jelent meg tavaly az interneten, akit a televíziós piacnak is be kell csatornáznia. Az év eleji felmérések szerint tavaly már többet költöttek a hirdetők online, mint televíziós reklámra. A tévénézésre fordított napi négy óra azonban még mindig duplája az online médiafogyasztásra szánt időnek.

Kép: Pixabay

„A televízió nagy előnye, hogy ezzel a médiummal lehet a leggyorsabban és a legnagyobb költséghatékonysággal elérni a közönséget, és ez a következő években sem fog változni” - mondta Lukács Csaba, a több tucat televízió, köztük a közszolgálati adók reklámidejét értékesítő Atmedia Kft. ügyvezető igazgatója a Médiapiac 2016 című konferencián. Vörös Csilla, a Nielsen Közönségmérés Kft. ügyvezetője igazgatója a férfiak és a nők televíziózási szokásai közötti különbségről elmondta: míg a nők mintegy kétharmada, addig a férfiaknak csak valamivel több, mint fele tévézik egyedül, ráadásul a két nem képviselői más-más időpillanatban ülnek a képernyő elé.

A nők délután és főműsoridőben tévéznek, míg a férfiak jellemzően később, este; a tévéadók naponta 3,5 millió nőt és 2,8 millió férfit érnek el, előbbiek 97, utóbbiak 79 reklámot látnak egy átlagos napon.

Mindig a tartalom lesz a király
Magyarországon kiemelkedően népszerű a hagyományos tévé, annak ellenére, hogy nálunk is gyorsan fejlődik a média kínálata, és a fogyasztók minden eddiginél több lehetőség közül választhatnak videót saját szórakoztatásukra – és egyre inkább elvárják, hogy az igényeikhez igazítsák a tartalmat.
Dudás Gergely, az RTL-csoport reklámidejét is értékesítő R-time Sales & Marketing Kft. kereskedelmi és ügyvezető igazgatója annak a véleményének adott hangot, hogy a tévés reklámbevételek tavalyi növekedése ingatag lábakon állt, hiszen a bővülés csupán a GDP-emelkedés három százalék körüli ütemét hozta csak a piac.

Megjegyezte: a növekedés motorja a nagy csatornáknál jóval nagyobb mértékben, mintegy 30 százalékkal növekvő kábeles értékesítés volt, hozzátéve, az RTL-től eltérően több médiacsoport - így az MTVA és a TV2 - is átállt a hatperces reklámblokkokra; ezekkel ugyan több reklámidő értékesíthető, ám a hosszabb egységekben sugárzott hirdetéseket később kevésbé tudják visszaidézni a nézők.

A nézői érdeklődés változásáról rendezett kerekasztal-beszélgetésen Kolosi Péter, az RTL Klub programigazgatója, az RTL Magyarország vezérigazgató-helyettese kijelentette: ugyanazok a műsortípusok népszerűek, mint tíz éve, legfeljebb más megjelenéssel.

Videóstratégia az ötlettől a publikálásig
Egyre-másra olvassuk ebben a magazinban, hogy a videós tartalommarketing milyen nagyszerű eszköz. Ha már elég lelkes az ötlettől, ez a cikk segíteni fog stratégia mentén, jól átgondolva, kidolgozva, tervszerűen és hatékonyan publikálni az első videókat, és a tartalommarketinget egy következő szintre emelni. Arra a szintre, amelyre a konkurenseink (remélhetőleg) még nem emelkedtek fel.

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo