Reklám cikkek


Itt a meglepetés: ennek a reklámhordozónak a jelentősége nőtt

Itt a meglepetés: ennek a reklámhordozónak a jelentősége nőtt 

A tévé és az internetes oldalak reklámértéke zuhant nagyot.
A mozipremierek és a zenei világturnék döntik a pénzt a szórakoztatóiparba

A mozipremierek és a zenei világturnék döntik a pénzt a szórakoztatóiparba 

Globális mozipremierek és zenei világturnék hajtják a szórakoztatóipart.
Már nem dőlnek be a vásárlók, a celebek ideje lejárt

Már nem dőlnek be a vásárlók, a celebek ideje lejárt  

Egyre tudatosabb vevők, kevésbé hatnak már rájuk a hagyományos vásárlásösztönző reklámok.
Minden vevőt érintő újítás a Lidltől 

Minden vevőt érintő újítás a Lidltől  

A diszkontlánc reklámújságjaiban feltűnteti azt is, hogyha egy termék visszaváltható.
Rossz bőrben a magyar reklámpiac

Rossz bőrben a magyar reklámpiac 

A magyar gazdaság tükre nem jó képet mutat.
Betiltanák az egészségtelen termékek reklámozását

Betiltanák az egészségtelen termékek reklámozását  

Az LMP szeretné elérni, hogy 2027. január 1-jétől ne lehessen reklámozni azt, ami egészségtelen.
Lecsapott a hatóság a Foodorára

Lecsapott a hatóság a Foodorára  

A Gazdasági Versenyhivatal indított vizsgálatot.
A versenyhivatal elkapta a Magyar Telekomot

A versenyhivatal elkapta a Magyar Telekomot 

A versenyhivatal csaknem 22 millió forintra bírságolta a Magyar Telekomot.
A bíróság szerint is jogos a fogfehérítő forgalmazóira kiszabott bírság

A bíróság szerint is jogos a fogfehérítő forgalmazóira kiszabott bírság 

A Fővárosi Törvényszék megerősítette a Gazdasági Versenyhivatal határozatát.
A reklámokon faragnak a cégek a költségekből

A reklámokon faragnak a cégek a költségekből  

A magyar média- és kommunikációs piac nominálisan 3 százalékkal csökkenhet, ezzel 553 milliárd forintot érhet el 2023-ban.

Gond van a cégek zöld reklámjaival  

Sok esetben eltérés van a magyarországi vállalkozások fenntarthatósági reklámüzeneteinek valós tartalma és azok fogyasztói értelmezése között.

Idén tovább bővülhet a globális reklámpiac 

A globális reklámköltések összértéke idén várhatóan eléri a 740,9 milliárd dollárt.

Újabb drágulás, amit a cégek képtelenek megfizetni  

Felemészti az infláció a magyar kkv-k marketingkiadásait.

Megtévesztő volt az Euronics reklámja  

Az áruházlánc egyes termékeit valótlan árkedvezményekkel reklámozta honlapján.

Nem volt minden rendben a MindentMent reklámjaival - frissítve 

Fogyasztókat megtévesztő fogászati hirdetései miatt a GVH figyelmeztetésben részesítette a MindentMent Egészségügyi Szolgáltató Kft.-t.

Gond volt az egyik gyógyszer reklámjával - bírságolt a hatóság 

Jogsértő gyógyszerreklám miatt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 28 millió forint bírságot szabott ki a Venoruton Forte tabletta forgalmazójára, a STADA Hungary Kft.-re.

Elege lett a hatóságnak: leszedik a hatástalan gyógygomba reklámját 

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) eltávolíttatja a Facebookról, a YouTube-ról és a Vimeoról a gyógygomba készítményeiről ismert Max-Immun Kft. hirdetéseit, miután a cég továbbra sem szüntette be a C-peptid termékek jogsértő reklámozását.

Kamu akció miatt indított eljárást a GVH egy vállalkozással szemben 

Elég megtévesztő a budapesti cég reklámja.

Ez lenne a televíziós reklámok jövője? 

Évtizedek óta a televíziós reklámok jelentik a legnagyobb hirdetési bevételeket a reklámpiacon, és ma már az online kiskereskedők és a közösségi médiaplatformok hirdetéseihez hasonlóan szintén megcélozhatnak bizonyos fogyasztói szegmenseket ezzel a reklámtípussal. A targetált hirdetési technológia lehetőséget teremt arra, hogy különböző hirdetések jelenjenek meg ugyanazt a műsort néző fogyasztóknak. A Deloitte Global előrejelzése szerint a célzott televíziós reklám 2022-ben világszerte mintegy 7,5 milliárd dollár bevételt jelent majd a társaságoknak.

Milyen hirdetéssel lehet a legjobban megfogni az embereket? 

Meglepő eredmény született.

Hogyan adóznak az influenszerek? 

Egyre többen keresnek pénzt az interneten bloggerként, vloggerként vagy influenszerként. A közösségi hálókon keresztül milliókhoz lehet eljutni egy-egy jól célzott üzenettel, amely komoly jövedelmet is hozhat. Az adózás ezeket a jövedelmeket sem kerüli el – nem mindegy azonban, hogyan adózunk utánuk. A Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője néhány mindennapi példán keresztül mutatja be a buktatókat.

Büntetés komment-törlésért: erre GVH-bírságra minden vállalkozásnak figyelni kell 

Az elmúlt időszakban jelentősen megnövekedett ételszállítás iránti kereslet miatt a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) az ételrendelésre és házhozszállításra szakosodott oldalak kapcsán elemezte, hogy miként kezelik a vásárlói értékeléseket. A GVH megállapításainak és javaslatainak megértését a Cerha Hempel Dezső és Társai Ügyvédi Iroda fogyasztóvédelmi és versenyjogi szakértői igyekeznek segíteni.

Nem lehet mindent eladni a koronavírus elleni védelemre hivatkozva! 

A koronavírus-járvány hatására megszaporodtak az egészséget védő termékek és szolgáltatások hirdetései: a régiek mellett olyan új szereplők is megjelentek a piacon, akik a fő profiljukba nem illeszkedő termék vagy szolgálatás értékesítésébe kezdtek. Fontos azonban, hogy az új üzleti lehetőségeket mindenki tisztességesen használja ki, hiszen az illetékes hatóságok fokozottan figyelik a kereskedelmi kommunikációt. A Kapolyi Ügyvédi Iroda szakértője a reklámokra, valamint a vállalatok közötti együttműködésre vonatkozó legfontosabb versenyjogi szempontokat foglalta össze.

Érnek-e még valamit a hagyományos papíralapú reklámok a digitális korban? 

Kétségtelen, hogy a technológiai fejlődés leállíthatatlanul felgyorsult. Gyermekeink már mással játszanak, mint amikkel mi játszottunk, másként írnak és olvasnak és olyan eszközöket használnak, amik nem is léteztek amikor még mi születtünk. Megérkeztünk az okostelefonok korába, amikor már a farmer zsebünkben több gigabájtos tárhelyt cipelünk magunkkal mint amit anno az asztali számítógépünk tartalmazott, amikor szebb képet készít egy telefon, mint amilyen videófelvételt készíteni tudott a legprofesszionálisabb VHS kamera és amikor a körömnyi pendrive-ra annyi zene fér rá, mint korábban két polcnyi CD-re vagy fél szekrénnyi magnó kazettára.

Milliós bírság gyermekreklámok miatt – ki a felelős a szülők nyaggatásáért? 

A Gazdasági Versenyhivatal az elmúlt időszakban közel harminc millió forint bírságot szabott ki két vállalkozásra jogsértő gyermekreklámok közzététele miatt. A beavatkozásokat tájékoztató közzététele követte, amelyben a hatóság összegezte a gyermekreklámokkal kapcsolatos legfontosabb elvárásokat.

Cégeknek segít a GVH, hogyan kell reklámozni 

Gyermekeknek szánt reklámokról szóló tájékoztatóval segíti a versenyhivatal.

Honnan veszi a gyerek, miért kell nyaggatni a szülőt? 

A fogyasztók jogait a digitalizáció miatt jelentősen átalakult reklámpiacon fokozottan védeni kell, különösen azért, mert az online vásárlás egyre népszerűbb már a gyerekek körében is.

Egy ártatlannak tűnő blogbejegyzés is lehet adóköteles 

Egy magánszemély promotálja a vállalkozásom a social médiában. Keletkezik-e adófizetési kötelezettség? A részletek kiderülnek az alábbi összeállításból.

Mi akarsz lenni? Influencer! 

A megkérdezett tizenévesek 12%-a figyeli a SnapChat-en a kedvelt véleményvezérét, míg a blogokon és a Twitch-en csak 7%. A Facebook is csökkenő arányban van jelen (19%) a tinédzserek életében, már a TikTok is jócskán megelőzi.

Nem lehet majd pénzért véleményvezérkedni 

Bírságra számíthatnak a véleményvezérek, a GVH szigorúbban lép fel velük és a hirdetőkkel szemben.

A tudatlanságunkból kaszálnak vagyonokat a celebek 

Dollár-tízezreket keresnek illegális reklámmal a közösségi portálokon jelentkező „véleményvezérek”, de már van, ahol nyomukban vannak a hatóságok.

Ha bonyolult, akkor jobban is emlékszünk rá? 

Régi kérdés, hogy milyen betűtípust használjunk, ha azt szeretnénk, hogy megjegyezzék az üzenetünket. A legtöbben azt gondolják, hogy a legjobb a legegyszerűbb, de mint kiderült, ez nem mindig igaz. A könnyen olvasható betűtípusok cselekvésre késztetnek, a nehezebben olvashatók viszont nagyobb figyelmet kapnak, és jobban megjegyezzük őket – hívta fel a figyelmet szakértőnk.

Az influencerek archetípusai 

Az influencerek azaz befolyásolók, vagy véleményvezérek, egyre növekvő szerepet játszanak a marketingben. Ennek egy erős mutatója, hogy már influencer marketingről is beszélünk, sőt kifejezett ügynökségek működnek már itthon és külföldön is, az influencerekkel való “ kereskedelem” működtetésére. Vajon mitől olyan fontosak az influencerek, miért tudnak ennyire befolyásolni? A válasz a közösség média terjedésében és szociálpszichológia okokban és a négy archetípusban keresendő.

Itt most mellényúltak Ronaldóval 

A hetest általában szerencsés számnak tekintik Kínában, de nem mindenütt. Erről feledkezett meg egy nagy ruházati cég, amely Christiano Ronaldot bérelte fel reklám-emberének, annak 7-es számú mezében.

Orángutánokat ölnek meg a csokidért 

A Greenpeace 2010-ben a KitKatot orangutánujjal helyettesítette egy provokatív reklámjában, tudatosítva a fogyasztókban, hogy nassolásunk állatpusztítással jár. Az élelmiszerekben felhasznált pálmaolaj létrehozásához őserdőket égetnek fel, hogy helyet nyerjenek a hatalmas ültetvényeknek.

Egyre nagyobbat harapnak a globális szereplők a magyar reklámtortából 

A 2018-as Reklámtorta mérete 259.69 milliárd forint, amely 2017-hez (240,98 Mrd Ft) képest 7,77 %-os, az előző évek növekedési üteméhez képest kisebb növekedést jelent ez 2016-nak és 2017-ben meghaladta 11%-ot.

Törölte a Lidl a szexista viccelődést 

Vitatható sikerű reklám-tréfa került a németországi Lidl Facebook-oldalára. A képen kerek, lyukas fánk volt látható, a felirat: „A lyuk az lyuk.”

Borotvaélen a macsók 

A férfiak többségének nem tetszik a Gillette új reklámfilmje, amely a macsó helyett a lovagias férfiképet népszerűsíti.

Ölik a nagyok egymást a piac újrafelosztásáért 

Tízmillió dolláros összegeket kapnak kosarasok a sportcipők reklámozásáért, miközben régi és új cégek küzdenek a Nike és az Adidas ellen a piac újrafelosztásáért.

Reklámban Magyarország jól teljesít 

A közép- és kelet-európai reklámpiac rohamléptekkel nőtt az elmúlt évben is, értéke elérte a nettó 13 milliárd eurót. Bár a televízió maradt a legjelentősebb hirdetési felület a térség legtöbb országában, az online platformok szinte mindenütt egyre jobban felzárkóztak mögötte.

Törlés után is követnek az alkalmazások 

Több Android- és iOS-alkalmazás akkor is követi a falhasználót, ha letörölte őket – írja a Bloomberg. Törlés után olyan reklámokat kaphatunk, amik arra próbálnak rávenni, hogy telepítsük újra a programot.

Alexa gyógyszert is rendel, ha fáj a torkunk 

Alexa, az Amazon okos hangszórója arra is képes lesz, hogy használója hangjából feliismerje egészségi állapotának változását és megfelelő lépésekkel, ajánlásokkal szolgáljon.

Védi a gyerekeket és korlátozza a reklámot az új szabályozás 

Az európai képviselők megszavazták az audiovizuális médiaszolgáltatásokra vonatkozó új szabályzást, amely fokozottabb védelmet nyújt a gyerekeknek, szigorítja a reklámszabályokat, és 30 százalékos európai tartalmat ír elő a videókínálatban.

Hogyan hirdessünk a Facebookon? 

Az utóbbi néhány évben Facebook hirdetési rendszere és annak hatékonysága rengeteget fejlődött. A Kosárérték Magazin összeszedett pár tippet, hogy érdemes az oldalon hirdetni a webáruházunkat.

Egyszer kell híresnek lenni és dől a pénz 

Roger Federer, a tenisz svájci világsztárja csak reklámozással évi 74 millió dollárt keres. A 37 éves bajnok tíz évre írt alá újabb szerződést és nem foglalkozik még a visszavonulással.

Online vagy offline hirdessünk? 

Adódik a kérdés, vajon online vagy offline marketing eszközöket használjunk? Vajon milyen jellegű célcsoportok mentén kell ezen döntést meghozni? Vajon mi szolgálja a hatékonyságot? A Marketing Döntések blog erre kérdésekre kereste a választ.

Jól jött a Nike-nak a "botrányos" reklám 

Ugyan sokan kiakadtak és Nike-cipőket égettek a cég új reklámja miatt, úgy tűnik, a felhajtás mégis a cégnek kedvezett: a reklámköltségeken egy nap alatt 43 millió dollárt spóroltak.

7 sikeres reklámkampány - miért működnek? 

Vajon mi ösztönöz inkább vásárlásra: a humor, vagy az adott termék használatából adódó exkluzivitás-érzet? A Marketing Döntések hét sikeres reklámkampányt mutatott be, és azt, miért működnek ezek a reklámok.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Mi lesz a nyugdíjmegtakarításokkal?

Mi lesz a nyugdíjmegtakarításokkal?  

A témában nagyszabású konferenciát rendez november 21-én a Klasszis Média Budapesten.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen

Igazi kincs lehet az Ön személyes bankára, és nem is elérhetetlen 

Miközben a kamatok világszerte egyre alacsonyabbak, és a forint is veszít értékéből, idén is rekordokat döntögettek a tőzsdeindexek és a nemesfémek.

Adózás

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának

Ezért örülhet a magyar adófizető Donald Trump megválasztásának 

A kormány újraélesztené az Egyesült Államok által korábban felmondott kettős adóztatás tilalmáról szóló egyezményt.

Cégblog

10 napjuk maradt megegyezni, különben sztrájk jön a német autógyártónál

10 napjuk maradt megegyezni, különben sztrájk jön a német autógyártónál  

A Volkswagen a bértárgyalások harmadik fordulójába lépett, továbbra is fennál a sztrájk veszélye.

Klímablog

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca

Felpörgés előtt az elektromos autók piaca  

Az elektromobilitás előretörése miatt a megtorpanás várhatóan csak ideiglenes és a gyártók hamarosan újra növelhetik a kapacitásokat.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo