A versenyhatóság vizsgálata feltárta, hogy a fogászati klinika-láncot működtető MindentMent Egészségügyi Szolgáltató Kft. kereskedelmi gyakorlata több ponton tisztességtelen a fogyasztókkal szemben.
A cég nem tudta alátámasztani honlapjának és közösségi reklámjainak egyes állításait, például a "piacvezető", "az ország legkedvezőbb árai", "országosan egyedülálló dupla garancia", "környezettudatos rendelő" kijelentést. Jogsértőnek bizonyult a vállalkozás egyoldalú ügyfélvélemény-megjelenítési gyakorlata is, a cég ugyanis kizárólag a kedvező visszajelzéseket tette közzé honlapján, mellőzve erről a fogyasztók megfelelő tájékoztatását.
A fogklinika-lánc az eljárás során együttműködött a versenyhatósággal, elismerte egyes jogsértéseit, módosította azokat a reklámállításokat, amelyek nem voltak alátámasztva és korrigálta a megtévesztő vélemény-feltüntetési gyakorlatát is.
A GVH Versenytanácsa emellett tekintettel volt arra, hogy a cég kis- és középvállalkozásnak minősül, valamint első alkalommal követett el versenyjogi jogsértést. A hatóság ezért eltekintett a bírság kiszabásától és figyelmeztetésben részesítette a vállalkozást.
A Gazdasági Versenyhivatal egyúttal arra kötelezte a céget, hogy alakítson ki megfelelő vállalati eljárásrendet a jövőbeli hasonló jogsértések elkerülésére, és a megadott határidőn belül igazolja ennek bevezetését a hatóságnál - közölte a GVH az MTI-vel.
Beismerik, hogy hibáztak
A GVH határozatára a MindentMent Kft. is regált. Mint közölték:
"Mint ünnepnapon a fogfájás, úgy hiányzott ez nekünk. Rosszul esik a Gazdasági Versenyhivatal döntése, mert szerintünk a gyakorlatban nagyon nehezen betartható a szabályok egy része, de a szabály az szabály, ezt tudomásul kell venni. Beismerjük, hogy hibáztunk, és mindent megteszünk, hogy a legapróbb részletekig megfeleljünk a jogszabályoknak. Mert nem csak a betegekért teszünk meg mindent, hanem a jogszabályok betartásáért is. Elkötelezettek vagyunk a tisztességes üzleti magatartás mellett” - mondta Aranyi Rita a MindentMent fogászati rendelők igazgatója.