Verhetetlen a Facebook a hirdetési bevételek alapján

A Facebook hirdetésalapú bevételi modellje immár 20. évében a méretgazdaságosság előnyeit élvezi: közel 250 millió felhasználó átlagosan napi 30 percet tölt a platformon.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Továbbmenve, az Instagram-felhasználók naponta nagyjából kétszer annyi időt töltenek az alkalmazással, mint a Facebook rajongók. Mindkét, a Meta tulajdonában lévő platform olyan hirdetéseket jelenít meg a felhasználók számára, amelyek beállított algoritmusokkal dolgoznak. Ezek legfőbb célja a hirdetők kiadásainak megtérülésének gyors növelése. Ezenkívül a Meta egyre gyakrabban építi be az AI-t, hogy fokozza a hirdetéscélzási képességeket.

2024 első felében az Egyesült Államok hirdetési kiadásainak több mint kétharmada a Meta Platforms Facebookjára és Instagramjára ment, összesen közel 75 milliárd dollár.

Ez a tendencia világszerte számos országban megfigyelhető, beleértve Ausztráliát, Franciaországot, Kanadát és az Egyesült Királyságot. A Meta Advantage+ funkciója lehetővé teszi a hirdetők számára, hogy automatizálják kampányaik egyes aspektusait, míg a vállalat mesterséges intelligencia segítségével elemzi az optimális hirdetésidőzítést és -elhelyezést a konverziós arány növelése érdekében.

A YouTube a digitális hirdetési kiadások 15,5 százalékát húzta be, és ezzel jelentős különbséggel a harmadik helyre esett vissza.

Ez valószínűleg annak a ténynek köszönhető, hogy a YouTube kevésbé sokoldalú hirdetési formátumokat és kevésbé célzott hirdetési lehetőségeket kínál. Míg a YouTube képes kihasználni a Google hatalmas adatarzenálját, a Meta jobban hozzáfér a felhasználók érdeklődési köréhez, viselkedéséhez és közösségi hálózataihoz.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo