Instagram cikkek
Megállíthatatlanul tör előre az Instagram
A médiapiac teljesen átalakult.
A közösségi oldalak már nem törölhetnek profilokat és tartalmakat következmények nélkül
Egyre több ország szabályozza a közösségi oldalak működését.
A Facebook és az Instagram kidobta a Russia Today és az Oroszország ma tartalmait
A Meta blokkolta a Russia Today és az Oroszország ma médiacsoportot.
A Facebook már csak a harmadik helyen a fiataloknál
A digitális bennszülöttek szokásai.
Fontos szolgáltatás szűnt meg a Facebookon és az Instagramon, az Európai Bizottság már lépett
Az Európai Bizottság tájékoztatást kért a Metától arról, hogy milyen intézkedéseket hoz a cég az átláthatóság érdekében.
Újabb csapás a Facebookra és az Instagramra
Az ír adatvédelmi hatóság tegnap jelentette be a Facebook és Instagram ellen indult adatvédelmi eljárás lezárultát.
Nem vették elég komolyan a GDPR-t, ment a gigabírság
Fiatalkorú felhasználók adatvédelmi jogait sértette meg Európában a Meta-csoporthoz tartozó Instagram.
Cégvezetők a kamera előtt: hogyan lehet 90 másodpercben jó üzleti bemutatkozást tenni?
A TikTok és az Instagram korában nem érdemes behúzódnia egyetlen cégvezetőnek sem a négy fal közé. A nemzetközi trendekkel egyetemben idehaza is egyre több vállalat vezetője, tisztségviselője dönt úgy, hogy egy képzésen tanulja meg a közönség előtti szereplés mesterfogásait. Becslések szerint évente több, mint 100 kurzust tartanak az országban, a trendekből pedig az is látszik, hogy a 8-10 fős cégek irányítói ugyanúgy fontosnak tartják az előadói képességek, praktikák elsajátítását, mint a 100-200 főt foglalkoztató nagyobb magyar vállalatok.
Egyre több kkv pártol át az Instagramra
Még mindig a Facebook a legnépszerűbb marketingeszköz a kkv-k körében, ám egyre többen döntenek az Instagram mellett a hatékonysága miatt. Hiába van bénítóan sok alternatíva online eszközökből, egyre emelkednek a költségek, ezért a kkv-k keresik az ingyenes vagy olcsó eszközöket – derül ki a Marketing Commando 1250 fő megkérdezésével készült online felméréséből.
Még mindig erős, de visszaesőben a Facebook
Továbbra is a Facebook vezet a közösségimédia-marketing szinte minden területén. A marketingesek elkezdtek reagálni az organikus eredmények csökkenésére, ugyanakkor hirdetésekben még most is mindent visz a kék platform – derül ki a Social Media Examiner 2019 Social Media Marketing Industry Report tanulmányából.
Veszélyes is lehet az Instagramon cukiskodni
A Facebook mellett, vagy talán már azt maga mögött hagyva pörög az Instagram, a világ egyik legnagyobb képmegosztó közösségi média felülete. A celebeknek már szinte kötelező a jelenlét, de nem csak ők akarják megmutatni magukat a világnak. Nincs ezzel baj addig, míg csak olyan kép tárul a világ szeme elé, melyhez az érintett is hozzájárult.
Oda megyünk nyaralni, ami jól néz ki az Instagramon
A negyven év alattiak kétharmada világszerte a közösségi médiumokban közzétett posztokból merít ötleteket a nyaraláshoz, a tizenévesek pedig tízből hatan az alapján választanak úticélt, hogy mennyire lesz könnyű az átélt élményekből népszerű Instagram posztot készíteni.
Izgalmas lehetőségeket hoz az Instagram újítása
Érdekes új megoldással bővül az Instagram az F8 egyik bejelentése alapján, az ott futó influencerek ugyanis ezentúl közvetlenül is betagelhetik egy-egy márka termékeit - hívta fel a figyelmet Lévai Richárd.
Az Instagram még jobban ráfekszik az online shoppingra
Az Instagramnak egyre fontosabb szerepe lesz az e-kereskedelemben, legalább is a Facebook szándékai szerint. Ez kiderült korábban Mark Zuckerberg bejelentéséből is, akkor is, amikor bevezették a Checkout funkciót, most pedig további érdekességekkel gazdagodott a kép.
Social media: adatokkal pontosan lehet célozni
Új célzási technikák és szolgáltatások állnak már a cégek rendelkezésére, hogy minden eddiginél pontosabban kalibrálhassák kampányaikat. E módszerek is ismertették az előadók a Piac & Profit Social media – Automatizálva: Smart marketing című konferenciáján.
Az újságírókat már meghódította az Instagram
Négyszeresére nőtt az Instagramot rendszeresen használó újságírók száma 2014 óta a legfrissebb Trendlabor Médiaindex felmérés eredményei alapján, így mostanra a sajtó munkatársainak közel fele megtalálható a legnépszerűbb fotómegosztón. A Facebook-felhasználók arányának növekedése is folytatódott, mostanra gyakorlatilag szinte mindannyian naponta felkeresik az oldalt.
Fúvódik az Instagram-lufi?
Az Instagram zseniális platform, remek marketingeszköz. Azonban van egy új trend kibontakozóban, miszerint hagyjuk a fenébe a Facebookot, a Facebook-oldalakat, és irány az Instagram, mert ott vannak a fiatalok, ott van a (marketinges) jövő. Érdemes vigyázni, mert az Insta messze nem ugyanaz a pálya, mint a Facebook – figyelmeztet Lévai Richárd közösségi média szakértő.
Kilenc tipp, hogy téged is szeressen az Instagram-algoritmus
Két út áll a felhasználók előtt, hogy magas legyen az organikus elérésük az Instagramon: csillagászati összegeket költhetnek hirdetésekre, vagy megfogadhatják a 7digits szakértőjének tippjeit a jobb elérés érdekében.
Filléres startup-marketingtrükkök 2019-re
A startupok indításánál mindig kötelezően előkerülő elem a marketing. Lehet egy ötlet, megoldás bármilyen jó, arról értesülnie kell a potenciális célcsoport tagjainak. Általában egy kezdő vállalkozás még nem rendelkezik olyan anyagi és kapcsolati háttérrel, hogy profi marketinggel tudja hirdetni magát, de nem kell elkeseredni, hiszen a probléma orvosolható. A hatékony online marketinghez számtalan lehetőség lelhető fel az interneten, akár freemium modellben is.
Nem bíznak benne, mégis a Facebook a kkv-k kedvence
Még mindig a Facebook dominál a kkv-k eszköztárában, de a felszín alatt már érezhetően romlik a megítélése: nem tartják hitelesnek, és nem bíznak benne – ismertette a legfrissebb felmérés eredményeit Wolf Gábor kisvállalati marketingszakértő.
Social Media 2018: közösséget építünk
A Piac & Profit Social Media 2018 című konferenciáján az online marketingszakma elismert szakemberei adtak képet arról, hol tart ez a terület, és milyen új eszközök, megoldások állnak rendelkezésünkre az irdatlanul gyors fejlődésben.
Eladni is lehet az Instagramon
Az Instagram közösségi platformon naponta 200 millió felhasználó látogat meg legalább egy üzleti profilt, ami komoly lehetőség az e-kereskedők számára. A Kosárérték magazin bemutatott pár eszközt, amik megkönnyítik az Instagramon történő hirdetést, eladást.
Lévai Richárd: 5 új trend az okosmarketingben
Milyen új okos megoldások és trükkök segíthetik a vállalkozásokat termékskálájuk vagy szolgáltatásuk népszerűsítésében - tette fel a kérdést Lévai Richárd, az RG Stúdió Kft. marketingvezetője a Piac & Profit Cégmarketing konfereciáján. Az okos eszközök és a geolokációs applikációk most már célzottabb és költséghatékonyabb elérést tesznek lehetővé.
Magunk szabályozhatjuk, mennyit lógjunk a Facebookon
Új eszközök érkeznek a Facebookra és az Instagramra, hogy a felhasználók hasznosan tölthessék el idejüket a platformokon: az új activity dashboard felületen közösségi aktivitásukat tekinthetik át, de bekapcsolhatnak napi figyelmeztetőt is az oldalon töltött idő szabályozására, illetve egy új funkció áll rendelkezésükre az ismerősöktől érkező értesítések korlátozására is.
Sok fogyasztó boldog a személyre szabott reklámoktól
A közösségi média központi eleme a reklám, amit azonban a használók nagy része nem is érzékel. Nem nagyon foglalkoztatja őket, hogy felismerjék és megkülönböztessék azokat más információktól.
Órákig lógunk a közösségi médián, de üzletet még nem ott kötünk
Alig használják üzleti célokra a közösségi médiát a szakemberek, pedig rendszeresen a Facebookon lógnak, ahol gyakran kapnak kérdéseket és megrendeléseket is - derül ki a Mapei Kft. felméréséből, melynek során 150 építőipari szakembert kérdeztek meg a közösségi média használati szokásaikról.
Feldarabolni a Facebookot?
A Facebook veszélyes monopóliummá vált, ezért a céget fel kellene darabolni – érvelnek a közelmúltban kampányt indító civil szervezetek. A Freedom from Facebook-kampány bírálja a közösségi háló adatkezelési politikáját és azt, hogy teret engednek a megtévesztő tartalmaknak, azonban kevés látszik arra, hogy az amerikai trösztellenes törvényt alkalmazzák Mark Zuckerberg cégével szemben.
Céges Instagram: néhány statisztika, amit jó, ha tudsz
Az Instagram mára megkerülhetetlen lett a cégek számára. Akár B2C, akár B2B iparágban vagy, ha érted a márkaépítés hosszú távú elkerülhetetlenségét, ugyanakkor átlátod a reménytelenbe vesző költségeit, akkor azonnal ráugrasz a még mindig rendkívül olcsónak számító Instázásra.
Palvin Barbi, celebek és céges profilok uralják a magyar instagramot
Palvin Barbara a legnépszerűbb, egyre több képet nézünk, de egyre kevesebbet osztunk meg – elkészült az idei magyar Instagram-körkép.
Szelfit mindenki készít, de csak a másé idegesít minket
Idén is készül felmérés az Instagram használati szokásainkról. A magyarok körében is egyre népszerűbb közösségi felületről először 2015-ben készített online kérdőíves megkérdezést és elemzést a Crane adatvezérelt marketing ügynökség.
Már a karácsony is a Facebookon dől el
Sűrű éve volt a Facebooknak 2017-ben. Megújult a küldetése, közel 150 millió új emberrel bővült a felhasználói kör, és majd 100 millióval azoknak a száma akik naponta használják a közösségi hálózatot. A cég bevétele pedig az egekben szárnyal, az első háromnegyed évben a cég bevétele 50%-kal volt több, magasabb, mint 2016-ban. Az utolsó negyedév pedig még eredményesebb lehet a cégnek, legalábbis ha a hazai kkv-k marketing terveit látjuk. Persze ez valahol kényszer is, hiszen a vállalkozásoknak egyre többet kell költeni ahhoz, hogy eljussanak a célcsoportjukhoz a Facebookon.
Instagram-marketing – mi legyen a profilomon?
Az Instagram az egyik legnépszerűbb, ugyanakkor még mindig alulértékelt marketingeszköz – ha jól tudjuk használni. Farkas Zsolt közösségi marketingszakértő segítségével most bemutatjuk, hogyan használjuk megfelelően ezt a csatornát.
P. Diddy és Wahlberg: dübörög az influencer marketing
A márkák ma már nem kerülhetik meg sem a fősodor nagy hírességeit, sem a mikrocelebeket. Az influencerek bloggerek, Youtuberek és fotófüggő instások éppúgy lehetnek, mint befutott sztárok. Ők a ma és a holnap reklámarcai, márkanagykövetei.
Lévai Richárd: A közösségi médián is pontosan kell célozni
A social media marketing hazai guruja szerint a fókuszálatlan, túl nagy közönségnek szóló kampányok elvesznek a Facebook zsivajában. Minden közönségszegmenst máshogy kell megszólítani. Ráadásul a felhasználók azt is elvárják, hogy ha írnak egy márkának, fél órán belül kapjanak választ. Ha nincs gyors reakció, mennek a konkurenciához.
Farkas Zsolt: így válassz hashtaget, hogy mindenki téged nézzen
A hashtag olyan, mint egy összekötő kapocs. A közösségi médián posztolt tartalmainkat egy kalap alá fogja és megjeleníti hasonló tematikus tartalmakkal egy hírfolyamban. Ha okosan hashtagelünk, széles körben lesz látható a közlendőnk.
Szabad-e felhasználni Instagram képet?
A fenti kérdés sokakban felmerül, amikor honlapjukon, blogjukon képeket, híreket osztanak meg. A legtöbben erre azt válaszolják, hogy ha nyilvánosságra hozták a képeket, akkor miért ne lehetne őket szabadon átvenni? Az Instagram szolgáltatásának felhasználási feltételei – melyet valljuk be, sokunk különösebb elolvasással való bajlódás nélkül elfogad magára nézve kötelezőként – azonban egy kevéssé ismert buktatót hordoznak az Instagram-os képek megosztására vonatkozóan. Ezt a kérdést jártuk körül dr. Beraczkai Dávid, a Sár és Társai Ügyvédi Iroda szerzői és webjoggal foglalkozó jogásza segítségével.
Cégmarketing trendek 2017-ben – aki nem követi, versenyhátrányba kerül
Nem elég jónak lenni, annak is kell látszani – tartja a mondás. A nehéz piaci körülmények között pedig különösen igaz, jó marketing nélkül nagy eséllyel lehúzhatjuk a rolót. Azonban ez a terület manapság olyan gyorsan változik, hogy cégvezető legyen a talpán, aki követni tudja a trendeket. A Piac & Profit június 22-i konferenciáján a legjobb szakértők segítségével egy nap alatt áttekinthet mindent, a Facebook kommunikációtól a személyes márkaépítésig!
A Facebooknak már nem elég az online világ
A Facebook eddig elsősorban az online világra fókuszált, mostantól az offline világban is még komolyabb helyet követel magának. A változások nem csak a felhasználókat, de a marketingeseket és a cégeket is érinti - olvasható a Közösségi kalandozások blogon.
Márciusban jön a chates vásárlás
Márciustól az Egyesült Államokban már a Viber csevegéseken belül is lehetőség lesz mobilos vásárlásra. Az instant vásárlást a világ többi részén ezt követően fokozatosan vezeti be idén a Viber. Az Instagram és a Messenger is beszáll az e-kereskedelembe.
Nem az Apple a legzöldebb
A világsajtó beharangozta, hogy az Apple lett a legzöldebb cég a Greenpeace szerint. De egy futó ránézés a szervezet környezetbarát vállalatokat rangsoroló listájára is elég arra, hogy lássuk: 9 vállalatnak sikerült legalább négy szempontból is A osztályzatot kapnia. De amelyik 100%-ban megújulókból működik és 5 jeles osztályzattal büszkélkedhet, az nem az Apple, hanem a Switch. Alaposan leszerepelt az összesítésben viszont a Netflix.
Így hozhat hárommilliót bárkinek az Instagram
Még fizetnek is a cégek azért, hogy valaki jó szándékkal felfedje a weboldalaik gyenge pontjait. Az sem akadály, ha valaki még ahhoz is fiatal, hogy egyáltalán legálisan használhassa az adott oldalt.
Jövő héttől az Instagramon is vásárolhatunk
Tetszik a táska, amit Kim Kardashian friss Instagram képén a kezében tart? Pár kattintás, és máris az öné lehet, amit a képen lát, jön ugyanis az azonnali vásárlás gomb az Instagramra, igaz, még csak tesztüzemben.
Sokkal több kell egy jó képnél Instragram sikerhez
Nem elég a Facebook, a cégeknek fel kell készülnie az Instagram jelenlétre is. A valódi eredményekhez, az elkötelezettség növeléséhez azonban a jó képek önmagukban nem elegek. Adunk pár tippet, mire kell még figyelni!
Hashtag kisokos - hol, hogyan?
A #, vagyis hashtag jelecske egyre több felületen, egyre több posztban jelenik meg mind a céges, mind a magán kommunikációban. Nem véletlenül. Mutatjuk, hol, hogyan használható.
Mire kattan a Z-generáció?
Még az Y-okkal küzdenek a munkahelyeken, de már figyelni kell az 1995 után született Z-generációra is. A jövő fogyasztói, akik nagyon mást akarnak. A Snapchat, a Spotify és az Instagram Bermuda-háromszögében élnek, a Facebook nekik már "old school".
Irány az Instagram! De ne fejvesztve!
A cégek többsége még csak ismerkedik a tudatos Facebook használattal, pedig a fiatalok már az Instagramon vannak! Látja ezt a cég is, szóval ideje belevágni, ha még ingyen akar jó elérést magának!
Junk food Michelin-csillaggal?
A legjobb éttermek mindent megtesznek azért, hogy kiérdemeljék a pénzt és hírnevet hozó Michelin-csillagokat. Egy anonim szakács szellemes fricskával figurázza ki az igyekezetet.