Sok fogyasztó boldog a személyre szabott reklámoktól

A közösségi média központi eleme a reklám, amit azonban a használók nagy része nem is érzékel. Nem nagyon foglalkoztatja őket, hogy felismerjék és megkülönböztessék azokat más információktól.

Kíváncsi rá, hogyan befolyásolják a világpolitikai viharok az Ön pénztárcáját?
Csatlakozzon azokhoz, akik nemcsak figyelik,
hanem értik is, mi történik a világban - és a tőkepiacokon!

Klasszis Befektetői Klub

2025. május 27. 17:00, Budapest

Részletek és jelentkezés

A közösségi média, mint a Facebook vagy Instagram ingyenesen kínálja fogyasztóinak a platformján megosztott reklámot. A német digitális egyesület, a Bitkom online felmérése szerint a használók ezt nem hogy nem tartják rossznak, 60 százalékuk egyenesen hasznosnak gondolja. Bár azt a megkérdezettek 78 százaléka érzékeli, hogy az utóbbi időben jelentősen megnövekedett az ilyen reklámok száma.

Fotó: Pixabay

A Bitkom felméréséből a hirdetők azt a következtetést vonhatják le, hogy a közösségi médiát használók mintegy harmada nem is akarja a reklámokat nélkülözni. Ennek okát a megkérdezettek azzal indokolták, hogy rendszeresen találnak olyan témákat, amilyennel másutt nem találkoztak. Az különösen tetszik nekik – derül ki a közvélemény-kutatásból – hogy az ajánlatok sok esetben kifejezetten személyre szabottak, érdeklődési körükbe vágnak, szemben a hétköznapi hirdetésekkel.

A Nespresso-trükk, avagy vidd házhoz az élményt
Imádok kávéházakba járni. Egyszerűen jobban ízlik ott a kávé. És persze az illat, ami belengi az egész helyet. Imádom azt az élményt. Sokat próbáltam, de az otthon főzött kávé sosem ízlett annyira.
Az érem másik oldala, hogy a közösségi médiából tájékozódó fogyasztók többségének komoly nehézséget okoz, hogy felismerje és megkülönböztesse a reklámokat. Főként a fiatalok tartoznak ide, a 14-29 éves korosztályból az 1200 megkérdezett közül 1100-nak a közösségi média az egyetlen információs forrása.

Ez jelenti számukra a szórakozást is, az ott látott, olvasott tartalmat pedig azonosítják a valósággal – magyarázza a jelenséget a Bitkom szakembere. Linda van Renning fontosnak tartaná, hogy a fiatalokat az iskolában vagy otthon felvilágosítsák, hol húzódik a határ a valódi információ és a „beetetés” között.

Forrás: t3n.de

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.
 

Véleményvezér

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény

Három és félszeres gázárral riogat a fideszes intézmény 

A Fidesz állandóan riogat, migránsokkal, háborúval, Sorossal, most meg a gázárral.
Főhet szegény Orbán Viktor feje

Főhet szegény Orbán Viktor feje 

Ez ám a meglepetés, mégiscsak Putyin a háborúpárti.
Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint

Hadházy Ákos szerint eltűnt 16 milliárd forint 

Újabb botrány, lesz-e felelős?
Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét”

Magyar Péter nyilvánosságra hozta a Fidesz „őszödi beszédét” 

A Fidesz eddigi állításával ellentétben nem békepárti.
A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért

A magyar vállalkozók az ötödik legmagasabb árat fizetik Európában az áramért 

Az európai átlagár felett kapják az áramot a magyar vállalkozók.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo