Sok fogyasztó boldog a személyre szabott reklámoktól

A közösségi média központi eleme a reklám, amit azonban a használók nagy része nem is érzékel. Nem nagyon foglalkoztatja őket, hogy felismerjék és megkülönböztessék azokat más információktól.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A közösségi média, mint a Facebook vagy Instagram ingyenesen kínálja fogyasztóinak a platformján megosztott reklámot. A német digitális egyesület, a Bitkom online felmérése szerint a használók ezt nem hogy nem tartják rossznak, 60 százalékuk egyenesen hasznosnak gondolja. Bár azt a megkérdezettek 78 százaléka érzékeli, hogy az utóbbi időben jelentősen megnövekedett az ilyen reklámok száma.

Fotó: Pixabay

A Bitkom felméréséből a hirdetők azt a következtetést vonhatják le, hogy a közösségi médiát használók mintegy harmada nem is akarja a reklámokat nélkülözni. Ennek okát a megkérdezettek azzal indokolták, hogy rendszeresen találnak olyan témákat, amilyennel másutt nem találkoztak. Az különösen tetszik nekik – derül ki a közvélemény-kutatásból – hogy az ajánlatok sok esetben kifejezetten személyre szabottak, érdeklődési körükbe vágnak, szemben a hétköznapi hirdetésekkel.

A Nespresso-trükk, avagy vidd házhoz az élményt
Imádok kávéházakba járni. Egyszerűen jobban ízlik ott a kávé. És persze az illat, ami belengi az egész helyet. Imádom azt az élményt. Sokat próbáltam, de az otthon főzött kávé sosem ízlett annyira.
Az érem másik oldala, hogy a közösségi médiából tájékozódó fogyasztók többségének komoly nehézséget okoz, hogy felismerje és megkülönböztesse a reklámokat. Főként a fiatalok tartoznak ide, a 14-29 éves korosztályból az 1200 megkérdezett közül 1100-nak a közösségi média az egyetlen információs forrása.

Ez jelenti számukra a szórakozást is, az ott látott, olvasott tartalmat pedig azonosítják a valósággal – magyarázza a jelenséget a Bitkom szakembere. Linda van Renning fontosnak tartaná, hogy a fiatalokat az iskolában vagy otthon felvilágosítsák, hol húzódik a határ a valódi információ és a „beetetés” között.

Forrás: t3n.de

Bemutatjuk a Piac & Profit Online Akadémia kurzusvezetőit!
Új szolgáltatással jelentkezik a Piac & Profit a hazai kkv-döntéshozók üzleti tudásának gyarapítása érdekében. Piac & Profit Online Akadémiát indítottunk a Piac & Profit Konferenciák legsikeresebb, legjobb előadói kurzusvezetői közreműködésével. Az online képzések egyre népszerűbbek, sokak számára elérhetőbbek. A konferenciákon felhalmozott tudásokat ajánljuk a kkv-döntéshozóknak és az adott szakma jövőjét előre megismerni akaróknak.
 

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo