A közösségi média, mint a Facebook vagy Instagram ingyenesen kínálja fogyasztóinak a platformján megosztott reklámot. A német digitális egyesület, a Bitkom online felmérése szerint a használók ezt nem hogy nem tartják rossznak, 60 százalékuk egyenesen hasznosnak gondolja. Bár azt a megkérdezettek 78 százaléka érzékeli, hogy az utóbbi időben jelentősen megnövekedett az ilyen reklámok száma.
A Bitkom felméréséből a hirdetők azt a következtetést vonhatják le, hogy a közösségi médiát használók mintegy harmada nem is akarja a reklámokat nélkülözni. Ennek okát a megkérdezettek azzal indokolták, hogy rendszeresen találnak olyan témákat, amilyennel másutt nem találkoztak. Az különösen tetszik nekik – derül ki a közvélemény-kutatásból – hogy az ajánlatok sok esetben kifejezetten személyre szabottak, érdeklődési körükbe vágnak, szemben a hétköznapi hirdetésekkel.
Ez jelenti számukra a szórakozást is, az ott látott, olvasott tartalmat pedig azonosítják a valósággal – magyarázza a jelenséget a Bitkom szakembere. Linda van Renning fontosnak tartaná, hogy a fiatalokat az iskolában vagy otthon felvilágosítsák, hol húzódik a határ a valódi információ és a „beetetés” között.
Forrás: t3n.de