A vásárlás ma már az egyik legnépszerűbb okostelefonos tevékenység. A legfrissebb kutatások szerint az okostelefon-tulajdonosok több mint fele vásárol mobilon, kétharmad részben legalább hetente egyszer.
A Viber új funkciója a mobilvásárlást a tartalommegosztás élményével köti össze. Az alkalmazáson keresztül a felhasználónak nem csupán arra nyílik lehetősége, hogy ugyanazon a felületen keressen termékeket és mutassa meg azokat ismerőseinek és beszélgessen róluk, de arra is, hogy akár azonnal kapcsolatba lépjen kedvenc márkáival vagy éppen megvásárolja a kiválasztott árucikket. A felhasználók mostantól egyszerűen, a csevegésablakban található gomb megnyomásával neki is kezdhetnek a vásárlásnak.
A funkció segítségével a képekkel és egyéb vizuális tartalmakkal kiegészített információkat pedig a csevegésekben azonnal megoszthatják barátaikkal, akik rögtön vissza is jelezhetnek azokról. Emellett a márkákkal vagy kereskedőkkel is közvetlenül kapcsolatba léphetnek a userek, szükség esetén azok weboldalára vagy alkalmazásába átirányítva fejezhetik be a vásárlást.
„Az okostelefonos üzenetküldés csak most nyeri el valódi értelmét” – fogalmazott Djamel Agaoua, a Viber vezérigazgatója.
Nem a Viber és anyacége, a Rakuten az egyetlen, amely meglátta a lehetőséget a mobilvásárlásban. A Facebook tavaly ősszel kezdte meg a Messenger frissítését, a számos új marketing funkció mellett pedig a fizetési lehetőség is a fejlesztések között van. Év végén pedig az Instagram kezdte meg - igaz, szintén még csak tesztüzemben - az azonnali vásárlás funkció bevezetését.