Egyre több kkv pártol át az Instagramra 

Még mindig a Facebook a legnépszerűbb marketingeszköz a kkv-k körében, ám egyre többen döntenek az Instagram mellett a hatékonysága miatt. Hiába van bénítóan sok alternatíva online eszközökből, egyre emelkednek a költségek, ezért a kkv-k keresik az ingyenes vagy olcsó eszközöket – derül ki a Marketing Commando 1250 fő megkérdezésével készült online felméréséből.

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

depositphotos.com

Az első háromban nincs meglepetés: a Facebook a legnépszerűbb eszköz a kkv-k marketingeszköztárában. Második a honlap, amit az ajánlás követ harmadikként. Az Instagram a negyedik helyre ugrott, hajszálnyival megelőzve a Google-t. Évek óta először idén erősödött a keresőoptimalizálás, amely így a hatodik helyen végzett. Hetedik a blog, nyolcadik az ajánlatkészítés, kilencedik a hírlevél, tizedik a YouTube.

A legnépszerűbb kkv-marketingeszközök 2019

1. Facebook (79%) 2. Honlap (65%) 3. Ajánlás (51%) 4. Instagram (45%) 5. Google (43%) 6. Keresőoptimalizálás (36%) 7. Blog (33%) 8. Ajánlat készítése (32%) 9. Hírlevél (31%) 10. YouTube (29%)

A válaszadó kkv-k 79 százaléka használja a Facebookot marketingcélokra, ami nagyon magas arány. Hiába csökken egyre az elérés, hiába nő a tartalom-előállítás és a hirdetés költsége, a kék óriás nem veszít népszerűségéből, negyedik éve végez az élen. Pedig a válaszadók nem bíznak benne. A válaszadók mindössze 18 százaléka tartja hitelesnek, amit a Facebookon lát, ezzel szemben a Google találatait 60 százalék.

Egyre több kkv pártol át az Instagramra, a magas organikus elérés, az alacsony hirdetési költségek miatt, és mert ott hatékonyan elérhetők a fiatalabb generációk. Legalábbis jelenleg. Ugyanis az Instagram a Facebook tulajdonában van, ami a korábbi tapasztalatok alapján bármikor megváltoztathatja a feltételeket. De addig is, akinek a célközönsége instázik, annak tanácsos használni – mondta Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, a Marketing Commando vezető tanácsadója.

Drágul az online

A válaszadó kkv-k évente átlagosan 5 millió forintot költenek marketingre. Az online hirdetési költségek a válaszadók 63 százaléka szerint emelkedtek a tavalyihoz képest. A fejlesztési költségeket 60 százalék, a tartalomfejlesztési kiadásokat 37 százalék értékelte magasabbnak.

Wolf Gábor szerint a drágulás hatására a marketingeszközök közt népszerűsödnek az ingyenes és olcsó lehetőségek, amivel a kkv-k kompenzálni próbálják a megdrágult hirdetéseket.

Ugyanakkor tovább nehezíti a cégek helyzetét, hogy túlkínálat van marketingeszközökből. Tíz év alatt tízszeresére, több mint százra bővült a marketingeszközök száma. Ebből a bénító kínálatból leggyakrabban a trendi vagy az egyszerű megoldásokat választják a kkv-k, a célravezető helyett.

A marketingtörténelem megismétli önmagát

A marketing olyan, mint a divat: ciklikus – magyarázza Wolf Gábor. Amikor megjelenik egy új marketingeszköz, kevesen használják, nincs verseny, alacsony a költség, nagy a hatékonyság, ami nagyszerű lehetőség a kis cégek számára. Ahogy az újdonság elterjed, egyre többen kezdik használni, nő a verseny, nőnek a költségek, romlik a hatékonyság. Ez játszódott le korábban offline, most pedig online.

Wolf Gábor úgy véli, ebben a piaci helyzetben tanácsos szakértőkre bízni a hirdetések kezelését, hogy a hatékonyság növekedjen. Ugyanakkor új eszközöket kell keresni, azonban nem csak online: érdemes elkezdeni kísérletezni offline eszközökkel is.

Ugyanis ha nem gyakoriság, hanem hatékonyság szempontjából vizsgáljuk a kkv-k által használt marketingeszközöket, egészen más sorrendet kapunk. Míg gyakoriság alapján egyetlen offline eszköz sem szerepel a top tízben, hatékonyság szerint négy is.

A kkv marketingeszközök sorrendje hatékonyság szerint 2019

1. Ajánlás – offline 2. Facebook 3. Google 4. Honlap 5. Webshop 6. Networking – offline 7. Hírlevél 8. Keresőoptimalizálás 9. Hideghívás – offline 10. Rendezvény – offline

Véleményvezér

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.
Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek

Magyarország a technikai államcsőd felé tart, megszorítások jöhetnek 

A világgazdaság számai egyre javulnak, miközben a magyar államháztartás senyved.
Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben

Magyar Péter szerint levitézlett, idegen nyelven nem beszélő magyar politikusok vannak Brüsszelben 

Tényleg ciki Brüsszelben az idegen nyelvet alig tudó magyar képviselők jelenléte.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo