Kilenc tipp, hogy téged is szeressen az Instagram-algoritmus

Két út áll a felhasználók előtt, hogy magas legyen az organikus elérésük az Instagramon: csillagászati összegeket költhetnek hirdetésekre, vagy megfogadhatják a 7digits szakértőjének tippjeit a jobb elérés érdekében.

Mióta a posztok organikus elérése a 10 százalékot sem éri el a céges Instagram-oldalaknál, ezek a profilok ádáz harcot folytatnak a közönség figyelméért. Azonban sokan megfeledkeznek arról, hogy az organikus elérés növeléséhez és a közönség aktiválásához az első lépés az, hogy megértsék a platformot működtető Instagram-algoritmus mechanizmusát. A 7digits szakértője, Marko Lilian legfrissebb blogbejegyzésében kilenc jó tanácsot osztott meg, hogyan generálható nagyobb organikus elérés anélkül, hogy csillagászati összegeket kelljen költened fizetett hirdetésekre.

Instagram-marketing – mi legyen a profilomon?
Az Instagram az egyik legnépszerűbb, ugyanakkor még mindig alulértékelt marketingeszköz – ha jól tudjuk használni. Farkas Zsolt közösségi marketing-szakértő segítségével most bemutatjuk, hogyan használjuk megfelelően ezt a csatornát.
Értsd meg az algoritmus alapjait!

Az applikáció letöltésével mindenki hozzájárul ahhoz, hogy az Instagram-algoritmus folyamatosan adatokat gyűjtsön a felhasználói viselkedésről, és hozzáférjen a telefon adataihoz. Magyarán, pontosan tudja, hol van, és mit csinál a júzer, miközben figyel, és kombinál, hogy releváns tartalmakat válogasson össze az Instagram-hírfolyamra.

Íme a 6 legfontosabb tevékenység, ami alapján a rendszer kimaxolja a felhasználói élményt:

  • Fogyasztott tartalmak
Az algoritmus adatokat gyűjt arról, hogy a felhasználó milyen típusú tartalmak fogyasztásával mennyi időt tölt el.
  • A posztolás ideje
A hírfolyamon előre kerülnek a frissen megosztott tartalmak, de ha egy poszt népszerű, napokkal később is megjelenhet a hírfolyamon.
  • Kapcsolat
Ha volt bármilyen kapcsolat egy júzer és egy profil között, jó eséllyel látják a hírfolyamon egymás tartalmait.
  • Megosztás
Ha a júzer sokszor nyitja meg az alkalmazást, a hírfolyam is sokszor frissül.
  • Követések
Minél több profilt követ a júzer, annál több tartalom versenyez a hírfolyamán.
  • Idő
Minél több időt tölt egy júzer az Instagramon, annál relevánsabb tartalmat tud az algoritmus mutatni számára.

Kép: Pexels.com

Légy sokszínű!

Ha többféle posztformátumot posztolsz, az organikus elérés magasabb lesz.

A platformon az alábbi formátumokat használhatod:

  • KÉPES POSZT
  • CAROUSEL
  • BOOMERANG
  • VIDEÓ
Az Instagram-algoritmus a posztformátumok között aszerint tesz különbséget, hogy a felhasználók mennyi időt töltenek az adott tartalom elfogyasztásával. Értelemszerűen a többrészes vagy mozgóképes posztok jobban lekötik a közönség figyelmét. Ennek ellenére, ha nagyon ütős egy sima képes poszt, akkor az is lehet szuper értékes tartalom az algoritmusnak, ezáltal az új felhasználóknak is.

Aktiváld a közönséged

A megosztott tartalmaiddal kapcsolatban az alábbi elköteleződéseket tehetik a júzerek:

  • Kedvelés
Ez a legkisebb értékkel bíró, mára már jócskán elinflálódott elköteleződés az algoritmus számára.
  • Hozzászólás
Komolyabb mértékű és komplexebb elköteleződés a közönségtől, hiszen egy gomb megnyomásánál jóval többről van szó.
  • Direkt üzenet
A júzer privátban felveszi a profillal a kapcsolatot, amit az algoritmus az egyik legértékesebb elköteleződésnek értékel.
  • Mentés
A felhasználó saját kollekciói közé menti a megosztott tartalmat, ami a legértékesebb akció az Instagramon.

Minél gyorsabban, minél többet zsebelsz be ezekből az elköteleződésekből, az Instagram-algoritmus annál inkább „minőséginek” értékeli a posztodat, és a jutalmad a magasabb organikus elérés lesz. Fontos tudnod, hogy a tartalom megosztása után az első egy órában megtörténik az elköteleződések 70 százaléka – ezután már nehéz bármilyen aktivitást is kicsikarni a közönségből, és az algoritmus azt is figyeli, hogy milyen gyorsan reagálsz a felhasználóknak.

A posztra érkező hozzászólásokra vagy üzenetekre a legjobb, ha írásban válaszolsz, de ha nincs épp időd a válaszadásra, akkor jobb híján nyomj egy kedvelést, vagy küldj emojikat a válaszban, mert az Instagram-algoritmus díjazni fogja a gyors reakciót.

Csak óvatosan a hashtagekkel!

Bár a megfelelő hashtaghasználat 30-40 százalékkal is növelheti az elköteleződések számát, ha rosszul választod meg a címkéket, akkor visszafelé is elsülhet a dolog. Ha sokszor használod ugyanazt a hashtaget, az Instagram-algoritmus úgy értelmezi, hogy mindenáron előre akarsz kerülni az adott hashtagre, ezért nem fogja megjeleníteni a tartalmat a hashtag hírfolyamában.

Az egyoldalú hashtaghasználattal tehát a poszt kikerül a hashtag hírfolyamából, míg a tiltólistás hashtagek használata a poszt tiltásával jár, ezért mindig győződj meg róla, hogy az adott hashtag nem tiltólistás-e.

Az algoritmus nem érti az iróniát vagy a kapcsolt jelentéseket.
Az Instagram-algoritmus képfelismerő rendszere már olyan kifinomult, hogy korlátozza azokat a posztokat, amik olyan hashtagekkel vannak megjelölve, amik irrelevánsak a képen szereplő tartalom szempontjából.

Ne kamuzz!

Az Instagram-algoritmusnak kismillió adat áll rendelkezésére, amiből nagyszerűen dolgozik, így egyből kiszúrja, ha ki akarod játszani a nagyobb elérés reményében. Automatikusan korlátozni fogja a tartalmaid megjelenítését – jellemzően anélkül, hogy erről bármilyen értesítést is kapnál. Csupán az fog feltűnni, hogy a kedvelések és a kommentek száma messze elmarad az eddigiektől…

Az organikus elérés lecsökken, ha olyan lokációt jelölsz meg a poszton, ahol nem jártál.
Mindig legyen valós alapja annak, ha megjelölsz egy helyszínt a poszton. Az Instagram-algoritmus tudja a rendelkezésére álló információkból, hogy milyen kapcsolatod van egy adott lokációval. Ha például a poszton használod a #cantwait, #nextdestination, #dreamdestination hashtageket, a rendszer képes értelmezni az összefüggést, miszerint bár nincs kapcsolatod a helyszínnel, de okkal osztod meg. Ilyen esetekben nem korlátozza a tartalom organikus elérését.
Farkas Zsolt: így válassz hashtaget, hogy mindenki téged nézzen
A hashtag olyan, mint egy összekötő kapocs. A közösségi médián posztolt tartalmainkat egy kalap alá fogja és megjeleníti hasonló tematikus tartalmakkal egy hírfolyamban. Ha okosan hashtagelünk, széles körben lesz látható a közlendőnk.
Az organikus elérés drasztikusan csökken, ha a megosztást követő 24 órában módosítasz a lokáción, a szövegezésen, vagy plusz hashtageket adsz a poszthoz.

Ne szövegelj sokat!

Az Instagram-algoritmus képfelismerő rendszere képes detektálni a képen lévő szöveget, és nem díjazza, ha az túl nagy helyet foglal el a kép teljes területén. Jól bevált gyakorlat a szöveg-kép 30-70 százalékos aránya. Érdemes emberi arcokat is elhelyezni rajta, mivel a júzerek könnyen tudnak velük azonosulni, az emberi agynak ugyanis erős affinitása van az arckifejezések processzálásához. A kép szövegezése ne haladja meg a kép területének 30 százalékát.

Használd a megjelöléseket!

Ahol van rá lehetőséged, jelölj meg személyeket és lokációt, hiszen így a megjelölt profilok követői és az adott lokációra kereső júzerek is jó eséllyel fognak találkozni a posztoddal. A népszerűbb lokációval megjelölt posztok organikus elérése nagyobb. Az általános lokációval megjelölt tartalmak népszerűbbek, mert az Instagram helyszín alapú keresés hírfolyamában több ember láthatja. A specifikus lokációkra ritkábban keresnek a júzerek.

Nyomd a történeteket!

Az Instagram 2019-es trendjei között kiemelkedő szerepet kapnak az Instagram-történetek és az IGTV videók. Rengeteg opció áll rendelkezésre, hogy színesítsd történeteidet, vagy promózd velük IGTV videódat, és a platform folyamatosan szélesíti a funkciók tárházát. Az Instagram-történetekbe ágyazható funkciók (pl. szavazás, emoji-scale, kérdések, IGTV link) elköteleződési pontokkal szolgálnak a felhasználók számára. Minden ilyen elköteleződés interakciót jelent a profiloddal, és ezt az Instagram-algoritmus garantáltan nem hagyja figyelmen kívül!

Maradj organikus!

A botok használata mára széles körben elterjedt az Instagram felületén. A legtöbb profil így vásárol magának követőket, vagy hajt végre ezerszámra kedveléseket és hozzászólásokat. Az Instagram-algoritmus azonban jegyzi az ilyen harmadik féltől származó aktivitásokat és „büntet” is érte. Minden profil rendelkezik meghatározott akciókerettel (be- és kikövetés, kedvelés, hozzászólás száma/nap), amelyet, ha túllép, napokig eltiltja az Instagram-algoritmus az adott tevékenységtől.

A felhasználói élmény és az organikus tevékenység jegyében az Instagram arra törekszik, hogy a júzerek valós akciókat hajtsanak végre. Ha a fent említett 9 tanácsot megfogadod, és az Instagram-algoritmus szabályai szerint kitartóan játszol, nem marad el a jutalom: a magasabb organikus elérés és az aktív közönség!

Forrás:

7digits blog

Szerző:

Marko Lilian

Szabad-e felhasználni Instagram-képet?
A fenti kérdés sokakban felmerül, amikor honlapjukon, blogjukon képeket, híreket osztanak meg. A legtöbben erre azt válaszolják, hogy ha nyilvánosságra hozták a képeket, akkor miért ne lehetne őket szabadon átvenni? Az Instagram szolgáltatásának felhasználási feltételei – melyet valljuk be, sokunk különösebb elolvasással való bajlódás nélkül elfogad magára nézve kötelezőként – azonban egy kevéssé ismert buktatót hordoznak az instagramos képek megosztására vonatkozóan. Ezt a kérdést jártuk körül dr. Beraczkai Dávid, a Sár és Társai Ügyvédi Iroda szerzői és webjoggal foglalkozó jogásza segítségével.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo