Kilenc tipp, hogy téged is szeressen az Instagram-algoritmus

Két út áll a felhasználók előtt, hogy magas legyen az organikus elérésük az Instagramon: csillagászati összegeket költhetnek hirdetésekre, vagy megfogadhatják a 7digits szakértőjének tippjeit a jobb elérés érdekében.

Megváltó vagy „csak” leváltó lehet Magyar Péter? Kihúzza az Orbán-kormány 2026-ig?
Meddig marad szankciós listán Rogán Antal? Mi lesz a régi ellenzékkel?
Online Klasszis Klub élőben Kéri Lászlóval!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is a politológustól!

2025. január 23. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Mióta a posztok organikus elérése a 10 százalékot sem éri el a céges Instagram-oldalaknál, ezek a profilok ádáz harcot folytatnak a közönség figyelméért. Azonban sokan megfeledkeznek arról, hogy az organikus elérés növeléséhez és a közönség aktiválásához az első lépés az, hogy megértsék a platformot működtető Instagram-algoritmus mechanizmusát. A 7digits szakértője, Marko Lilian legfrissebb blogbejegyzésében kilenc jó tanácsot osztott meg, hogyan generálható nagyobb organikus elérés anélkül, hogy csillagászati összegeket kelljen költened fizetett hirdetésekre.

Instagram-marketing – mi legyen a profilomon?
Az Instagram az egyik legnépszerűbb, ugyanakkor még mindig alulértékelt marketingeszköz – ha jól tudjuk használni. Farkas Zsolt közösségi marketing-szakértő segítségével most bemutatjuk, hogyan használjuk megfelelően ezt a csatornát.
Értsd meg az algoritmus alapjait!

Az applikáció letöltésével mindenki hozzájárul ahhoz, hogy az Instagram-algoritmus folyamatosan adatokat gyűjtsön a felhasználói viselkedésről, és hozzáférjen a telefon adataihoz. Magyarán, pontosan tudja, hol van, és mit csinál a júzer, miközben figyel, és kombinál, hogy releváns tartalmakat válogasson össze az Instagram-hírfolyamra.

Íme a 6 legfontosabb tevékenység, ami alapján a rendszer kimaxolja a felhasználói élményt:

  • Fogyasztott tartalmak
Az algoritmus adatokat gyűjt arról, hogy a felhasználó milyen típusú tartalmak fogyasztásával mennyi időt tölt el.
  • A posztolás ideje
A hírfolyamon előre kerülnek a frissen megosztott tartalmak, de ha egy poszt népszerű, napokkal később is megjelenhet a hírfolyamon.
  • Kapcsolat
Ha volt bármilyen kapcsolat egy júzer és egy profil között, jó eséllyel látják a hírfolyamon egymás tartalmait.
  • Megosztás
Ha a júzer sokszor nyitja meg az alkalmazást, a hírfolyam is sokszor frissül.
  • Követések
Minél több profilt követ a júzer, annál több tartalom versenyez a hírfolyamán.
  • Idő
Minél több időt tölt egy júzer az Instagramon, annál relevánsabb tartalmat tud az algoritmus mutatni számára.

Kép: Pexels.com

Légy sokszínű!

Ha többféle posztformátumot posztolsz, az organikus elérés magasabb lesz.

A platformon az alábbi formátumokat használhatod:

  • KÉPES POSZT
  • CAROUSEL
  • BOOMERANG
  • VIDEÓ
Az Instagram-algoritmus a posztformátumok között aszerint tesz különbséget, hogy a felhasználók mennyi időt töltenek az adott tartalom elfogyasztásával. Értelemszerűen a többrészes vagy mozgóképes posztok jobban lekötik a közönség figyelmét. Ennek ellenére, ha nagyon ütős egy sima képes poszt, akkor az is lehet szuper értékes tartalom az algoritmusnak, ezáltal az új felhasználóknak is.

Aktiváld a közönséged

A megosztott tartalmaiddal kapcsolatban az alábbi elköteleződéseket tehetik a júzerek:

  • Kedvelés
Ez a legkisebb értékkel bíró, mára már jócskán elinflálódott elköteleződés az algoritmus számára.
  • Hozzászólás
Komolyabb mértékű és komplexebb elköteleződés a közönségtől, hiszen egy gomb megnyomásánál jóval többről van szó.
  • Direkt üzenet
A júzer privátban felveszi a profillal a kapcsolatot, amit az algoritmus az egyik legértékesebb elköteleződésnek értékel.
  • Mentés
A felhasználó saját kollekciói közé menti a megosztott tartalmat, ami a legértékesebb akció az Instagramon.

Minél gyorsabban, minél többet zsebelsz be ezekből az elköteleződésekből, az Instagram-algoritmus annál inkább „minőséginek” értékeli a posztodat, és a jutalmad a magasabb organikus elérés lesz. Fontos tudnod, hogy a tartalom megosztása után az első egy órában megtörténik az elköteleződések 70 százaléka – ezután már nehéz bármilyen aktivitást is kicsikarni a közönségből, és az algoritmus azt is figyeli, hogy milyen gyorsan reagálsz a felhasználóknak.

A posztra érkező hozzászólásokra vagy üzenetekre a legjobb, ha írásban válaszolsz, de ha nincs épp időd a válaszadásra, akkor jobb híján nyomj egy kedvelést, vagy küldj emojikat a válaszban, mert az Instagram-algoritmus díjazni fogja a gyors reakciót.

Csak óvatosan a hashtagekkel!

Bár a megfelelő hashtaghasználat 30-40 százalékkal is növelheti az elköteleződések számát, ha rosszul választod meg a címkéket, akkor visszafelé is elsülhet a dolog. Ha sokszor használod ugyanazt a hashtaget, az Instagram-algoritmus úgy értelmezi, hogy mindenáron előre akarsz kerülni az adott hashtagre, ezért nem fogja megjeleníteni a tartalmat a hashtag hírfolyamában.

Az egyoldalú hashtaghasználattal tehát a poszt kikerül a hashtag hírfolyamából, míg a tiltólistás hashtagek használata a poszt tiltásával jár, ezért mindig győződj meg róla, hogy az adott hashtag nem tiltólistás-e.

Az algoritmus nem érti az iróniát vagy a kapcsolt jelentéseket.
Az Instagram-algoritmus képfelismerő rendszere már olyan kifinomult, hogy korlátozza azokat a posztokat, amik olyan hashtagekkel vannak megjelölve, amik irrelevánsak a képen szereplő tartalom szempontjából.

Ne kamuzz!

Az Instagram-algoritmusnak kismillió adat áll rendelkezésére, amiből nagyszerűen dolgozik, így egyből kiszúrja, ha ki akarod játszani a nagyobb elérés reményében. Automatikusan korlátozni fogja a tartalmaid megjelenítését – jellemzően anélkül, hogy erről bármilyen értesítést is kapnál. Csupán az fog feltűnni, hogy a kedvelések és a kommentek száma messze elmarad az eddigiektől…

Az organikus elérés lecsökken, ha olyan lokációt jelölsz meg a poszton, ahol nem jártál.
Mindig legyen valós alapja annak, ha megjelölsz egy helyszínt a poszton. Az Instagram-algoritmus tudja a rendelkezésére álló információkból, hogy milyen kapcsolatod van egy adott lokációval. Ha például a poszton használod a #cantwait, #nextdestination, #dreamdestination hashtageket, a rendszer képes értelmezni az összefüggést, miszerint bár nincs kapcsolatod a helyszínnel, de okkal osztod meg. Ilyen esetekben nem korlátozza a tartalom organikus elérését.
Farkas Zsolt: így válassz hashtaget, hogy mindenki téged nézzen
A hashtag olyan, mint egy összekötő kapocs. A közösségi médián posztolt tartalmainkat egy kalap alá fogja és megjeleníti hasonló tematikus tartalmakkal egy hírfolyamban. Ha okosan hashtagelünk, széles körben lesz látható a közlendőnk.
Az organikus elérés drasztikusan csökken, ha a megosztást követő 24 órában módosítasz a lokáción, a szövegezésen, vagy plusz hashtageket adsz a poszthoz.

Ne szövegelj sokat!

Az Instagram-algoritmus képfelismerő rendszere képes detektálni a képen lévő szöveget, és nem díjazza, ha az túl nagy helyet foglal el a kép teljes területén. Jól bevált gyakorlat a szöveg-kép 30-70 százalékos aránya. Érdemes emberi arcokat is elhelyezni rajta, mivel a júzerek könnyen tudnak velük azonosulni, az emberi agynak ugyanis erős affinitása van az arckifejezések processzálásához. A kép szövegezése ne haladja meg a kép területének 30 százalékát.

Használd a megjelöléseket!

Ahol van rá lehetőséged, jelölj meg személyeket és lokációt, hiszen így a megjelölt profilok követői és az adott lokációra kereső júzerek is jó eséllyel fognak találkozni a posztoddal. A népszerűbb lokációval megjelölt posztok organikus elérése nagyobb. Az általános lokációval megjelölt tartalmak népszerűbbek, mert az Instagram helyszín alapú keresés hírfolyamában több ember láthatja. A specifikus lokációkra ritkábban keresnek a júzerek.

Nyomd a történeteket!

Az Instagram 2019-es trendjei között kiemelkedő szerepet kapnak az Instagram-történetek és az IGTV videók. Rengeteg opció áll rendelkezésre, hogy színesítsd történeteidet, vagy promózd velük IGTV videódat, és a platform folyamatosan szélesíti a funkciók tárházát. Az Instagram-történetekbe ágyazható funkciók (pl. szavazás, emoji-scale, kérdések, IGTV link) elköteleződési pontokkal szolgálnak a felhasználók számára. Minden ilyen elköteleződés interakciót jelent a profiloddal, és ezt az Instagram-algoritmus garantáltan nem hagyja figyelmen kívül!

Maradj organikus!

A botok használata mára széles körben elterjedt az Instagram felületén. A legtöbb profil így vásárol magának követőket, vagy hajt végre ezerszámra kedveléseket és hozzászólásokat. Az Instagram-algoritmus azonban jegyzi az ilyen harmadik féltől származó aktivitásokat és „büntet” is érte. Minden profil rendelkezik meghatározott akciókerettel (be- és kikövetés, kedvelés, hozzászólás száma/nap), amelyet, ha túllép, napokig eltiltja az Instagram-algoritmus az adott tevékenységtől.

A felhasználói élmény és az organikus tevékenység jegyében az Instagram arra törekszik, hogy a júzerek valós akciókat hajtsanak végre. Ha a fent említett 9 tanácsot megfogadod, és az Instagram-algoritmus szabályai szerint kitartóan játszol, nem marad el a jutalom: a magasabb organikus elérés és az aktív közönség!

Forrás:

7digits blog

Szerző:

Marko Lilian

Szabad-e felhasználni Instagram-képet?
A fenti kérdés sokakban felmerül, amikor honlapjukon, blogjukon képeket, híreket osztanak meg. A legtöbben erre azt válaszolják, hogy ha nyilvánosságra hozták a képeket, akkor miért ne lehetne őket szabadon átvenni? Az Instagram szolgáltatásának felhasználási feltételei – melyet valljuk be, sokunk különösebb elolvasással való bajlódás nélkül elfogad magára nézve kötelezőként – azonban egy kevéssé ismert buktatót hordoznak az instagramos képek megosztására vonatkozóan. Ezt a kérdést jártuk körül dr. Beraczkai Dávid, a Sár és Társai Ügyvédi Iroda szerzői és webjoggal foglalkozó jogásza segítségével.

Véleményvezér

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe

Magyar Péter ezúttal nagyon bele szállt Gulyás Gergelybe 

Kölcsönösen árulással vádolják egymást.
A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe

A szankciók hatására beállt a Gazprom a földbe 

Vége a Gazprom nagyhatalmi státuszának.
Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart

Bréking, Orbán Viktor a dzsungelbe tart 

Reméljük Orbán Viktor testőrei remek dzsungelharcosok.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo