Instagram-marketing – mi legyen a profilomon?

Az Instagram az egyik legnépszerűbb, ugyanakkor még mindig alulértékelt marketingeszköz – ha jól tudjuk használni. Farkas Zsolt közösségi marketingszakértő segítségével most bemutatjuk, hogyan használjuk megfelelően ezt a csatornát.

Az Instagram-marketing – népszerűsége ellenére – jelentősen alulértékelt a marketingmixekben. Az igazi jelentősége, hogy mind az Instagram-hirdetések, mind pedig az influencerek még roppant módon alul vannak árazva. Az Instagram ezért egy olcsó és hatékony marketingcsatorna – már amennyiben jól használják. Farkas Zsolt közösségi marketingszakértő blogbejegyzésének segítségével most tanácsokat adunk, hogyan használd megfelelően ezt a közösségi oldalt, kezdve a saját profillal.

Minden az üzleti profilon alapszik

Az egész Instagram-marketing alapja az üzleti profil. Mindegy, hogy a céged számára szeretnéd menedzselni az insta-profilt (vagy akár a személyes márkád kiépítéséhez), bizonyosodj meg róla, hogy üzleti profilra váltasz át – ez ugyanis számos előnyt fog nyújtani neked a későbbiekben.

Az egyik előnye például, hogy több elérhetőséget is megadhatunk, így könnyen meg tudnak találni azok, akik kapcsolatba akarnak lépni a vállalkozásoddal. Amikor létrejön az üzleti profil, akkor azt hozzá tudod rendelni más social media profiljaidhoz is.

Irány az Instagram! De ne fejvesztve!
A cégek többsége még csak ismerkedik a tudatos Facebook-használattal, pedig a fiatalok már az Instagramon vannak! Látja ezt a cég is, szóval ideje belevágni, ha még ingyen akar jó elérést magának!
Így lehet később hirdetéseket is feladni – ez lényegében a saját posztjaid promócióját fogja jelenti a gyakorlatban. Nem kell majd a Facebook hirdetéskezelőjébe belemászni, hanem Instán belül, csupán pár kattintással lehet promotálni a posztokat – trust me: megéri a váltás!

Mi legyen a profilon?

Cégnév

Minden profilnak egyedi neve van. Érdemes minél egyszerűbb és letisztultabb nevet választani az Insta-profilodnak. Ha van mód rá, akkor a céged neve legyen az. Ha már foglalt, akkor próbálkozz 1-2 alulvonással vagy toldalékkal.

Kép

Amikor az értesítési hírfolyamban meglátják a profilodat, akkor két dolgot látnak az emberek. Az Instagram ID-dat, valamint a profilképedet kicsiben. Ennek a kettőnek kell olyannak lennie, hogy rákattintsanak az emberek minél nagyobb arányban. A profilkép egy cég esetében legtöbbször a logó, kivéve, ha ez nem illeszkedik a kör formába. Ebben az esetben ki lehet választani a logónak egy részét vagy egy domináns színt is, amely illeszkedik az összképbe. Ha személyes márkaépítésre használod az Instát, akkor érdemes az arcképedet betenni képnek. Vagy egy olyan pózban magad, mely arra utal, amit csinálsz.

Bio

A bio összetétele az egyik legfontosabb tényező egy hatékony Instagram-marketingmenedzselés során. Mivel szinte mindenki, aki a profilodat be akarja követni, előbb le fogja ellenőrizni az életrajzunkat.

Farkas Zsolt: így válassz hashtaget, hogy mindenki téged nézzen
A hashtag olyan, mint egy összekötő kapocs. A közösségi médián posztolt tartalmainkat egy kalap alá fogja és megjeleníti hasonló tematikus tartalmakkal egy hírfolyamban. Ha okosan hashtagelünk, széles körben lesz látható a közlendőnk.
Apróságnak tűnik, de nem mindegy, hogy kis- vagy nagybetűvel írod a céged nevét, hogy használsz-e emojikat, valamint milyen infót osztasz meg a cégedről. Itt a cél, hogy a lehető legfontosabb információkat oszd meg. Személy szerint én szeretem az odaillő emojikat is használni a cégemben betöltött szerepemnél. Érdemes elválasztani az egyes részeket szemmel jól látható módon, hogy könnyen felfogják a felhasználók, hogy mivel is foglalkozik a céged.

Bio link

A bio link lényegtelen apróságnak tűnhet, pedig ez a kapocs az Instagram-profilod és minden más online felületed között. A legtöbben simán csak a weboldalukat linkelik be, ami első lépésnek elmegy, de az Instagram-marketing bajnokainak ligájában már vajmi kevés.

Ha profi akarsz lenni, akkor megépítesz egy URL-t a Google eszközével, majd lerövidíted a Google másik eszközével, és ezt teszed be a linkhez. Így mérhetővé válik az Instagramról jövő forgalom a Google Analytics-ben.

Amennyiben pedig igazi nagypályás Instagram-marketing nindzsa akarsz lenni, akkor a Linktree megoldását használhatod, mellyel nem csupán egy linkre tudod továbbnavigálni a felhasználókat, hanem mindjárt akár ötre is. Sőt, mindegyik URL-t külön meg tudod építeni, így a kezdeti sima linked helyett ötször több mérhető linket tudsz használni ügyfélszerzésre.

A folytatásból megtudhatja, hogyan szerezzünk követőket az Instagramon!

Forrás:

Instagram Marketing Tippek - 7 Blog

Szabad-e felhasználni Instagram-képet?
A fenti kérdés sokakban felmerül, amikor honlapjukon, blogjukon képeket, híreket osztanak meg. A legtöbben erre azt válaszolják, hogy ha nyilvánosságra hozták a képeket, akkor miért ne lehetne őket szabadon átvenni? Az Instagram szolgáltatásának felhasználási feltételei – melyet valljuk be, sokunk különösebb elolvasással való bajlódás nélkül elfogad magára nézve kötelezőként – azonban egy kevéssé ismert buktatót hordoznak az instagramos képek megosztására vonatkozóan. Ezt a kérdést jártuk körül dr. Beraczkai Dávid, a Sár és Társai Ügyvédi Iroda szerzői és webjoggal foglalkozó jogásza segítségével.

Véleményvezér

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos

Kísértetszállodát talált Hadházy Ákos 

Különös pénzosztások az idegenforgalmi beruházások körül.
A korrupció rontja a boldogságindexet

A korrupció rontja a boldogságindexet 

Ötvenhatodik helyen a magyarok.
Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért

Hadházy Ákos újabb fél méter magas kilátót talált 217 millió forintért 

Lombkoronasétány helyett ezúttal nádkoronasétány épült.
Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval

Száguldhatna a forint, ha Orbán Viktor kiegyezne az unióval 

A jogállamiság helyreállítása sok pénzt hozna.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo