A Facebooknak már nem elég az online világ

A Facebook eddig elsősorban az online világra fókuszált, mostantól az offline világban is még komolyabb helyet követel magának. A változások nem csak a felhasználókat, de a marketingeseket és a cégeket is érinti - olvasható a Közösségi kalandozások blogon.

Ki a felelős az EU-s rekorder hazai inflációért?
Élesedik a konfliktus a jegybank és a kormány közt: kinek van igaza?

Online Klasszis Klubtalálkozó élőben Simor Andrással - vegyen részt és kérdezzen Ön is a korábbi jegybankelnöktől!

2023. november 29. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Egyrészről olyan kiterjesztett valóság megoldásokat kínál a cégóriás, amivel felturbózhatjuk és informatívabbá tehetjük a valóságos környezetünket, másrészt olyan földrajzi információs infrastruktúrát nyújt más fejlesztőknek, amivel még több információt tud meg a felhasználókról, és persze a vállalkozásokról is - írja a Közösségi kalandozások blog szerzője.

Kép:GData

Ezek a megoldások ráadásul közelebb vannak, mint gondolnánk. Persze a gondolatolvasás, aminek a hardverein már dolgoznak, még jó pár év, a kiterjesztett valóság elterjesztése azonban mindössze néhány hónapnyira van. Ez pedig felhasználóként és marketingesként is új lehetőségeket jelent.

Természetesen addig sem fogunk unatkozni, hiszen olyan, azonnal használható megoldásokat is bemutattak a Facebook fejlesztői konferenciáján, mint a Messenger Platform 2.0-ás verziója, vagy a Facebook Analytics. Ezek segítségével tovább tudjuk erősíteni a kapcsolatunkat a célcsoportunk felé, és erősíthetjük, optimalizálhatjuk a közösségi jelenlétünket.

Sokan bezárhatnák a boltot, ha holnap megszűnne a Facebook
Téves az az elképzelés, mely szerint az online közösségi terek csak kapcsolat –és márkaépítésre jók. Már most komoly szerepet kapnak ezek az oldalak az értékesítésben is, és a jövőben ez egyre inkább így lesz. Ezt támasztják alá a már ma is szembetűnő trendek, és az RG Stúdió Kft. friss kutatása is.
Ha azonban a jövőt középtávon nézzük, akkor egy olyan világot látunk, ahol az üzleti kapcsolat márkázott kiterjesztett valóság elemekkel kezdődik és a Facebookon vagy az Instagramon folytatódik. Természetesen a vásárláshoz és a fizetéshez sem kell elhagyni ezeket a platformokat, a követéshez pedig a Messenger biztosítja a terepet, ahol az ügyfélszolgálati kommunikáció és az upsell is meg tud történni.

Például egy 3D-s virtuális tárgyat adhatunk a cégünk logójával azoknak, akik eljöttek egy kiállításon a standunkra, voltak az éttermünkbe, vagy feliratkoztak a hírlevelünkre. Ezekre a felhasználókra ráhirdethetünk majd remarketinggel, beterelhetjük őket a Facebookos vagy az Instagramos boltba, ahol rögtön fizethetnek is. A termékhez mellékelt Messenger kóddal (QR kód szerű megoldással) pedig olyan virtuális animációkkal vagy képkeretekkel ajándékozhatjuk meg a vásárlóinkat, amit büszkén oszthatnak meg az ismerőseikkel bármelyik Facebookos platformon, így terelve be másokat is a folyamatba.

Az online és az offline marketing régóta nem választható szét. A Facebook tervei szerint azonban most már a virtuális világ is a mindennapjaink része lesz, erre pedig cégként is fel kell készülni.

Véleményvezér

Nincs pénze a gazdáknak, csak féláron veszik tőlük a búzát és a kukoricát

Nincs pénze a gazdáknak, csak féláron veszik tőlük a búzát és a kukoricát 

Úgy tűnik az idén egyedül a repcetermelők számíthatnak nyereségre.
A magyarok spórolása miatt nem teljesülnek a tervezett áfa bevételek

A magyarok spórolása miatt nem teljesülnek a tervezett áfa bevételek 

A megszorítások, extraadók ellenére továbbra is sok helyen lyukas a költségvetés. A tervezett áfa bevételek és a valóság között szakadék tátong.
Már a románok után kullogunk, ha megnézzük mennyit költünk az üzletekben

Már a románok után kullogunk, ha megnézzük mennyit költünk az üzletekben 

Már nominálisan is kevesebbet tud költeni egy magyar polgár a boltokban, mint egy román. Ráadásul a magyar a pénzéért még kevesebbet is kap a hipermagas itthoni áfa miatt.
A bíróság szerint ellopta ugyan a közmunkások bérének a felét, de azért maradhat polgármester

A bíróság szerint ellopta ugyan a közmunkások bérének a felét, de azért maradhat polgármester 

Bízzuk nyugodtan kecskére a káposztát, ez a magyar jogállamiság legújabb mérföldköve.
Lebukott a magyar sajtmaffia

Lebukott a magyar sajtmaffia 

Az Agrárközgazdasági Intézet munkatársai vették a fáradtságot és összehasonlították a magyar és a nyugati sajtárakat. Aztán tátva maradt a szájuk.
A gazdag migráns jöhet, újraélesztik a letelepedési kötvény koncepciót

A gazdag migráns jöhet, újraélesztik a letelepedési kötvény koncepciót 

Vendégbefektetői jogviszony bevezetéséről készült törvénytervezet. A szakembereket az elképzelés erősen emlékezteti a csúfosan megbukott letelepedési kötvényekre.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo