Az Instagram még jobban ráfekszik az online shoppingra

Az Instagramnak egyre fontosabb szerepe lesz az e-kereskedelemben, legalább is a Facebook szándékai szerint. Ez kiderült korábban Mark Zuckerberg bejelentéséből is, akkor is, amikor bevezették a Checkout funkciót, most pedig további érdekességekkel gazdagodott a kép.

Az Instagram számára az e-kereskedelem nagyon fontos terület. Hamarosan olyan fontos lehet ez a terület a cég számára, mint a hirdetések. Ezt azzal magyarázza Vishal Shah az Instagram termékfejlesztési vezetője a Cheddar-nak adott interjújában, hogy a kereskedelem nagyobb részét teszi ki a GDP-nek, mint a marketing. Ezen belül még az e-kereskedelem a kisebb rész, a mobil pedig még kisebb. Így van tere a fejlődésnek a platform számára - hívta fel a figyelmet Lévai Richárd közösségi marketing szakértő legfrissebb blogbejegyzésében.

Az Instagram termékfejlesztési vezetője elmondta azt is, hogy több, mint 25 millió cég használja a platformot, ezek fele nem rakott ki webcímet. Az Instagram az ő digitális platformjuk. Ezek a cégek tartják a kapcsolatot az ügyfeleikkel a Feedben, a Sztorik között és üzenetben a Direct-ben. Vagyis a felfedezés és megfontolás fázisában ott vannak a felhasználók a platformon találkoznak a cégekkel, ezt pedig át lehet fordítani vásárlássá.

Kép: Pixabay

Az Instagram nem lesz termékkereső?

A cég úgy látja, hogy az Instagram jó pozíciója nem a direkt termék keresésben van. A legjobb abban, amikor a felhasználók „vásárlási hangulatban” vannak, akkor segít nekik felfedezni a számukra érdekes termékeket. Ebben az irányban fejlesztik a rendszert, ezért került bele a shopping csatorna a Felfedező felületbe is.

Ez a cégek számára azt is jelentheti, hogy két külön folyamatra kell készülniük. Az egyik a kapcsolattartás Feedben és a Sztorikban, amikor „bevonják” a követőket a rendszeres posztokkal. A másik pedig a termékkínálat bemutatása, ami pedig a shopping címkékkel megjelölt termékeken, a Felfedező felületen és a Profilon tud hatékonyan megtörténni.

Várhatólag ezt további eszközökkel is fogja támogatni az Instagram. Az interjúban szóba került, hogy a shopping címkével ellátott posztok is támogathatók lesznek hirdetésekkel valószínűleg, de nem lepődnék meg, ha az Explorer Shopping szekciója kicsit “marketplaceesedne” a közeljövőben.

A témában érdeklődik? Gyakorlatban alkalmazható tudást keres?

Lévai Richárd 4 konkrét kampányon keresztül mutatja meg, hogy hogyan lehet a Facebookon hatékonyan hirdetni kkv-ként.A Facebook Marketing minikurzus az első 500 beiratkozónak ingyenesen elérhető! Ha még több tudásra vágyik, a Piac & Profit Online Akadémián megtalálja Magyarország legnagyobb, kkv-k számára készült online képzési portfólióját.

Miért választják a cégvezetők online képzéseinket? Mert elismert szakemberek hot topic képzéseit érik el, nincs utazás, terembérlés vagy elmaradt óra, és igény szerint, bárhol bármikor tanulhatnak.
 

Véleményvezér

Magyarországon a legrosszabb a pedagógusok megbecsültsége Európában

Magyarországon a legrosszabb a pedagógusok megbecsültsége Európában 

Van alapja bőven a pedagógusok elégedetlenségének.
Magyar Péter lemondásra szólítja fel Szijjártó Péter külügyminisztert

Magyar Péter lemondásra szólítja fel Szijjártó Péter külügyminisztert 

Szijjártó Péter és az oroszok különös kapcsolata.
Működik az orbáni példa, egy fideszes képviselő rokonsága sorra nyeri a milliókat

Működik az orbáni példa, egy fideszes képviselő rokonsága sorra nyeri a milliókat 

A fényképeken jóságos képviselő kemény üzletember.
Magyar Péter kibukott, a köztelevízió szabályozni akarja miről beszélhetnek az EP listavezetők

Magyar Péter kibukott, a köztelevízió szabályozni akarja miről beszélhetnek az EP listavezetők 

Korlátozná a köztelevízió a véleménynyilvánítás szabadságát.
Vizsgálni kezdte az Integritás Hatóság a kazári 677 millióba kerülő luxusbölcsőde ügyét

Vizsgálni kezdte az Integritás Hatóság a kazári 677 millióba kerülő luxusbölcsőde ügyét 

Aranyat rejtettek a betonba, vagy mi került ennyibe?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo