Az Instagram még jobban ráfekszik az online shoppingra

Az Instagramnak egyre fontosabb szerepe lesz az e-kereskedelemben, legalább is a Facebook szándékai szerint. Ez kiderült korábban Mark Zuckerberg bejelentéséből is, akkor is, amikor bevezették a Checkout funkciót, most pedig további érdekességekkel gazdagodott a kép.

Elkerülhetetlen lesz a választások utáni megszorítás?
Tényleg egy újabb Bokros-csomagot szeretne a Tisza Párt?

Online Klasszis Klub élőben Bokros Lajossal!

Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. december 10. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Instagram számára az e-kereskedelem nagyon fontos terület. Hamarosan olyan fontos lehet ez a terület a cég számára, mint a hirdetések. Ezt azzal magyarázza Vishal Shah az Instagram termékfejlesztési vezetője a Cheddar-nak adott interjújában, hogy a kereskedelem nagyobb részét teszi ki a GDP-nek, mint a marketing. Ezen belül még az e-kereskedelem a kisebb rész, a mobil pedig még kisebb. Így van tere a fejlődésnek a platform számára - hívta fel a figyelmet Lévai Richárd közösségi marketing szakértő legfrissebb blogbejegyzésében.

Az Instagram termékfejlesztési vezetője elmondta azt is, hogy több, mint 25 millió cég használja a platformot, ezek fele nem rakott ki webcímet. Az Instagram az ő digitális platformjuk. Ezek a cégek tartják a kapcsolatot az ügyfeleikkel a Feedben, a Sztorik között és üzenetben a Direct-ben. Vagyis a felfedezés és megfontolás fázisában ott vannak a felhasználók a platformon találkoznak a cégekkel, ezt pedig át lehet fordítani vásárlássá.

Kép: Pixabay

Az Instagram nem lesz termékkereső?

A cég úgy látja, hogy az Instagram jó pozíciója nem a direkt termék keresésben van. A legjobb abban, amikor a felhasználók „vásárlási hangulatban” vannak, akkor segít nekik felfedezni a számukra érdekes termékeket. Ebben az irányban fejlesztik a rendszert, ezért került bele a shopping csatorna a Felfedező felületbe is.

Ez a cégek számára azt is jelentheti, hogy két külön folyamatra kell készülniük. Az egyik a kapcsolattartás Feedben és a Sztorikban, amikor „bevonják” a követőket a rendszeres posztokkal. A másik pedig a termékkínálat bemutatása, ami pedig a shopping címkékkel megjelölt termékeken, a Felfedező felületen és a Profilon tud hatékonyan megtörténni.

Várhatólag ezt további eszközökkel is fogja támogatni az Instagram. Az interjúban szóba került, hogy a shopping címkével ellátott posztok is támogathatók lesznek hirdetésekkel valószínűleg, de nem lepődnék meg, ha az Explorer Shopping szekciója kicsit “marketplaceesedne” a közeljövőben.

A témában érdeklődik? Gyakorlatban alkalmazható tudást keres?

Lévai Richárd 4 konkrét kampányon keresztül mutatja meg, hogy hogyan lehet a Facebookon hatékonyan hirdetni kkv-ként.A Facebook Marketing minikurzus az első 500 beiratkozónak ingyenesen elérhető! Ha még több tudásra vágyik, a Piac & Profit Online Akadémián megtalálja Magyarország legnagyobb, kkv-k számára készült online képzési portfólióját.

Miért választják a cégvezetők online képzéseinket? Mert elismert szakemberek hot topic képzéseit érik el, nincs utazás, terembérlés vagy elmaradt óra, és igény szerint, bárhol bármikor tanulhatnak.
 

Véleményvezér

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.
Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot

Történelmi pillanat, jóváhagyta az Európai Parlament az Európai Védelmi Ipari Programot 

A magyar képviselőknek nem tetszett az európai hadiipar közös fejlesztése.
Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet

Sikerült leépíteni Románia szintjére a magyar egészségügyet 

Már Egészségügyi Minisztériuma sincs az országnak.
Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait

Külföldön kezelik a Digitális Polgári Körök tagjainak személyes adatait 

Nemcsak a Tisza párt kezel külföldön adatokat.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo