Online vásárlás cikkek

hirdetés

Tényleg spórolásba fogtak a magyarok, karácsonykor is elmaradt a pénzszórás

Tényleg spórolásba fogtak a magyarok, karácsonykor is elmaradt a pénzszórás

Az elmúlt években megszokott volt, hogy az online eladások rekordokat döntöttek a kereskedelmi szektorban a karácsonyi szezon során.
Sokba fáj a cégeknek is, ha sérült terméket kap a vásárló

Sokba fáj a cégeknek is, ha sérült terméket kap a vásárló

Karácsonykor ezeknek a termékeknek a visszaküldése 18,1 milliárdos kárt okozhat az európai vállalatoknak.
Meghúzzák a nadrágszíjat a magyar háztartások

Meghúzzák a nadrágszíjat a magyar háztartások

Aggódik, és változtat vásárlási szokásain az emberek többsége a magas infláció miatt.
Még most érdemes tartós háztartási gépet, műszaki cikket vásárolni

Még most érdemes tartós háztartási gépet, műszaki cikket vásárolni

Éles az árverseny - mi látszik az inflációból az e-kereskedelemben?
Változtak online vásárlási szokásaink

Változtak online vásárlási szokásaink

Felértékelődött a rugalmas szolgáltatások iránti igény.
hirdetés
70 millió vásárlás: elképesztő év van az online kiskereskedelem mögött

70 millió vásárlás: elképesztő év van az online kiskereskedelem mögött

32,4 százalékos éves növekedés után 1203 milliárd forintos forgalommal zárta 2021-et a belföldi online kiskereskedelem. A teljes kiskereskedelmi forgalomból 10,4 százalékkal részesedő online piac a 2020-as rekord év után vesztett ugyan a sebességéből, de még mindig kétszer gyorsabb volt a 2021-es bővülés, mint a Covid előtti években. A növekedés motorja immár a vásárlási gyakoriság folyamatos emelkedése – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, kilencedik éve készülő Online Kiskereskedelmi Index kutatásából.
Az e-kereskedelmi cégek is megérezték a háború kitörését

Az e-kereskedelmi cégek is megérezték a háború kitörését

Az orosz-ukrán háború egy héttel ezelőtti kitörése óta az e-kereskedelmi cégek 58 százaléka tapasztalt visszaesést a forgalmában, 42 százalékuk esetében ennek mértéke elérte a 20 százalékot is – derül ki az Olcsóbbat.hu ár-összehasonlító portál gyorsfelmérésében részt vevő közel száz internetes áruház válaszaiból.
Megrohamozták a magyarok a webáruházakat

Megrohamozták a magyarok a webáruházakat

Az uniós tagállamok közül a második legnagyobb mértékben nőtt az internetet vásárlásra is használók aránya Magyarországon az elmúlt öt évben. 
Elkelt a legrégebbi magyar ár-összehasonlító portál

Elkelt a legrégebbi magyar ár-összehasonlító portál

Új tulajdonoshoz került a depo.hu.
Sok pénzt bukhat, aki nem tudja, milyen jogok illetik meg a netes vásárlás során

Sok pénzt bukhat, aki nem tudja, milyen jogok illetik meg a netes vásárlás során

Egyre többen intézik online a karácsonyi ajándékvásárlást, ennek ellenére sokan nincsenek tisztában azzal, milyen jogok illetik meg őket az internetes rendelés során, és mit tehetnek, ha nem elégedettek a kifizetett termékkel – derül ki a Magyar Országos Közjegyzői Kamara online felméréséből. A kitöltők fele nem tudta például, hogy az online rendelt termékekre is ugyanolyan garanciát kell vállalniuk az eladóknak, mintha egy üzletben vásárolták volna. Sokan azzal sincsenek tisztában, hogy nem kell búcsút mondaniuk a pénzüknek, ha a webshopot tulajdonló cég nem hajlandó visszafizetni a jogszerűen visszaküldött termék árát.
hirdetés

Még hátra van egy hónap, de milyen évre számíthatnak a kereskedők?

Csúcsot dönthetnek a webáruházak.

Átverős csodaszerek: retteghetnek a csaló netes cégek

Az Innovációs és Technológiai Minisztérium IT Laboratóriuma és a fogyasztóvédelmi hatóság folyamatosan végzi próbavásárlással egybekötött hatósági ellenőrzéseit az elektronikus kereskedelemben is - közölte az ITM.

Netes vásárlás: lehet, te is csalás áldozatává váltál az elmúlt hetekben

A Black Friday közeledtével növekedés észlelhető az e-fizetési oldalakat utánzó adathalász támadások számában. Az e-fizetési rendszereknek álcázott pénzügyi adathalász támadások száma 2021. szeptemberéről (627 560) 2021. októberére (1 935 905) összességében több mint a duplájára nőtt, ami 208 százalékos növekedést jelent. Többek között ezekkel a megállapításokkal szolgál a Kaspersky jelentése.

Az online térbe is követni kell a vevőt

Nagyságrendileg 50-70 ezer új vevő jelent meg az online térben az év eleje óta. Ezzel párhuzamosan csökken a személyes értékesítés – és így például az impulzusvásárlás jelentősége is. Minden egyes új online vásárló azonban számtalan többletfeladatot jelent a vállalkozásoknak, amire legtöbbjük digitálisan nincs felkészülve. Azonban számukra is van segítség, a Modern Vállalkozások Programja.

Újra itt van a Black Friday: mekkora bombát dobnak le a kereskedők?

Magyarországon immár 2014 óta tart a Black Friday őrület. Bár az eredeti, amerikai kezdeményezés továbbra is csak egynapos, és mindig a hálaadás utáni első péntekre esik, nálunk az utóbbi 2 évben már az egész november a Black Friday jegyében telik: a kereskedők fekete hetet, hónapot, hétvégét is tartanak és általánossá vált a többször is visszatérő (és akár egyenként is több napos) Black Friday akció. Ezzel az online kereskedelem tekintetében várhatóan idén is az év legerősebb hónapjává válik a november, az online forgalom pedig elérheti a 140 milliárd forintot – derül ki az Árukereső.hu és a GKI Digital legfrissebb Online Kiskereskedelmi Index jelentéséből.

Mit lehet tenni, ha nem jött meg a külföldről rendelt áru?

Az év bármely szakában kellemetlenséget okoz, ha az online rendelt termék nem érkezik meg, vagy hamar meghibásodik. Még fontosabb a megbízható szállítás és a lehető leggyorsabb garanciális ügyintézés, ha a webshopban kiválasztott árucikket karácsonyi ajándéknak szánjuk. Nehézségeinket tetézheti, ha külföldi felületen vásároltunk. A német, cseh vagy román webshopokkal való zöld ágra vergődésben is érdemes lehet az Európai Fogyasztói Központ (EFK) díjmentes közreműködését kérni.

Most van igazán nagy nyomás a vásárlókon

A Black Friday szokása négy-öt évvel ezelőtt kezdett el begyűrűzni hazánkba, és alaposan megváltoztatta a vásárlói szokásokat. Míg a korábbi években jellemző volt a karácsony előtti, decemberi nagy roham mind az online térben, mind pedig az üzletekben, mára ez szétvált, és az arányok eltolódtak. Bár a vásárlóközönség Magyarországon is nyitott az eredetileg amerikai gyakorlatra, azonban itthon sok kereskedő megpróbál visszaélni az akciók nyújtotta lehetőségekkel, vagy éppen hiteltelenné teszi ezt az egyébként remek kezdeményezést – hívta fel a figyelmet Krajnyák Tamás, a Laptophardware.hu operatív vezetője.

Berobbantak a webáruházak – mint imádnak a netről rendelni a magyarok?

A Magyarországon üzemelő webáruházak 43 százalékának növekedett a forgalma a koronavírus-járvány kirobbanása óta - derül ki a 14. Nagy Webáruház Felmérés adataiból. Az egyik legmeglepőbb eredmény az volt, hogy a megkérdezett webshopok közel fele idén vagy tavaly indult. Ebből egyértelműen leszűrhető, hogy a piac elképesztő ütemben fejlődik.

Jön az Amazon, nő a magyar webshopok fenyegetettsége - mi lesz így a cégekkel?

Az Amazon a világ vezető e-kereskedelmi piactere. Tavaszi, lengyelországi piacra lépésével megkezdte terjeszkedését Közép-Kelet-Európában. Már nem az a kérdés, hogy jön-e Magyarországra, hanem hogy mikor. A hazai e-kereskedőknek fel kell készülniük, hogy megvédhessék a piacaikat. Jelentős hátrányt kell ledolgozni, és az idő sürget.

Bolt helyett online: ennyire jött be a fiataloknak a netes vásárlás

A fiatalok 86 százaléka vásárolt, valamint az utóbbi egy évben az interneten. 23 százalékuk számít rendszeres online vásárlónak – derül ki a K&H ifjúsági indexéhez készült reprezentatív kutatásból, amely választ adott arra is, hogy a nők vagy a férfiak részesítik előnyben a netes vásárlást. A K&H összefoglalója bemutatja azt is, hogyan lett a kiskereskedelem sztárja az online vásárlás.

Ráéreztek a magyarok az online vásárlás ízére

Másfél évvel a koronavírus megjelenése után eldőlni látszik a kérdés: 2021 év első hat hónapjának eredményei alapján úgy tűnik, hogy a járvány hatására tavaly hirtelen hatalmasat bővülő online kiskereskedelem meg tudta tartani a lendületét, ráadásul a növekedés motorja továbbra is a rendelési gyakoriság növekedése – derül ki az Árukereső.hu és a GKI Digital legfrissebb Online Kiskereskedelmi Index jelentéséből.

Berobbant az e-kereskedelem, de hogyan lesz hűséges ügyfél a karantén-vásárlóból?

A koronavírus-járvány minden bizonnyal örökre megváltoztatta fogyasztási szokásainkat, hiszen mindennél fontosabbá vált a kényelmes és mindenekelőtt biztonságos vásárlás. Az e-kereskedelemben soha nem látott eredményeket hozott a karantén-bumm: 2021 júniusában az online költések volumene 95 százalékkal meghaladta 2019 ugyanezen időszakában mért értéket. Habár egyelőre nem látjuk tisztán, mit tartogat a poszt-COVID időszak az e-kereskedelem számára, a webáruházak akkor járnak a legjobban, ha folyamatos fejlesztésekkel igyekeznek biztosítani a járvány alatt szerzett vásárlói bázisuk hosszú távú hűségét. Fizetési opciók, feliratkozás, mobiloptimalizálás - a Stylers Group szakértői 5 pontban gyűjtötték össze a legfontosabb tennivalókat, amelyekkel az e-kereskedők továbbra is hasíthatnak.

Kilőtt az online vásárlás a pandémia alatt

A pandémia alatt mintegy felével nőtt azoknak a száma, akik főbevásárlásaikat hosszútávon is online tervezik elvégezni, és negyedével csökkent azoké, akik továbbra is elsősorban üzletekben vásárolnának - derül ki a világ vezető logisztikai vállalata, a UPS 2021-es Smart E-commerce Report című jelentéséből. A kutatásban Európa-szerte 10 ezer fogyasztót kérdezett meg, arra keresve a választ, hogy a közelmúltban lezajlott világjárvány milyen hatással bírhat az e-kereskedelem fogyasztói keresletére az elkövetkező évek során.

Vége lesz a jó világnak - ezután majd kevesebbet rendelünk külföldről?

Visszafoghatja eleinte a vásárlási kedvet, hogy július elsejétől áfát kell fizetni azon 22 euró alatti küldemények után is, amelyek az Európai Unión kívülről érkeznek - derült ki a Magyar Posta megbízásából készített reprezentatív kutatásból.

Bolt helyett webshop - így rendeltünk online a járvány alatt

Gyakrabban rendeltünk online az elmúlt egy évben, inkább készpénzmentesen fizettünk, futárral szállíttattuk ki és a legnépszerűbb kategória a ruházat volt, de háztartási kis- és nagygépekre is nagy volt az online kereslet – derült ki egy friss kutatásából. Két év alatt megduplázódott, 6 százalékról 12 százalékra nőtt a legalább hetente online vásárlók aránya a 18-79 éves magyarok körében. A készpénztől való elfordulásban némi visszarendeződés érezhető 2020-hoz képest, ám a korábbi évekhez viszonyítva még így is alacsonyabb szinten látszik stabilizálódni a kizárólag készpénzes megoldásokat preferálók aránya.

Súlyos büntetés vár a szabálytalankodó webáruházakra

Az online értékesítési csatorna előretörésével az ellenőrző hatóságok is egyre több olyan honlapot találnak Magyarországon, amelyek hamisított, tiltott módon előállított vagy forgalomba hozott terméket kínálnak eladásra.

Sajátos fogyasztótípust hozott létre az online kereskedelem robbanásszerű növekedése

Az új technológiák iránti nyitottságának köszönhetően Közép- és Kelet-Európa e-kereskedelme a globális átlag feletti ütemben bővült az elmúlt évben, így a régió akár az európai piac mozgatórugójává is válhat. Az online értékesítési felület létrehozása azonban még nem garantálja a kis- és középvállalkozások sikerét a digitális világban.

Adatkezelés az online vásárlás korában - mire kell odafigyelni?

A koronavírus világjárvány hatására mindennapi ügyintézésünk nagy része átkerült az online térbe, például gyakran internetes webáruházakon keresztül vásárlunk. Míg azonban a „hagyományos” bevásárlásainknak már évek óta kialakult kultúrája van (pl. megbízható helyekről vásárlunk), addig ez az online térben egyelőre még nem jelent meg egyértelműen, pedig az adatvédelmi tudatosság rendkívül fontos tényező internetes ügyintézéseink során, hiszen az információ lényegében az internet pénzneme.

Újdonság a Kifli.hu-tól: már gyógyszert is lehet házhoz rendelni

Összeállt a Kifli.hu-val a Benu Gyógyszertár. A szolgáltatás keretében vény nélküli gyógyszerek rendelhetők, akár 3 órás kiszállítási idővel.

Mi történik a magyar kiskereskedelemben?

Miközben a teljes kiskereskedelmi forgalom 2020-ban 0,2 százalékkal csökkent, addig a teljes forgalom felét adó élelmiszer kereskedelem éves szinten 3 százalékkal nőtt a járvány ellenére. Jelentős életmódbeli változások is formálták a szektort.

Újítások a magyar IKEA-nál - mire készülnek a következő években?

Többek között tervben van, hogy újradefiniálják a vásárlói élményt és újabb átvételi pontokat létesítsen Közép-, Délnyugat- és Kelet-Magyarországon.

Átrajzolta a vásárlási szokásokat a 19 órás boltzár

Az online kasszaadatok alapján decemberben 2,4 százalékkal csökkent a hagyományos boltok bevétele.

Hatalmas lökést adott a koronavírus-járvány az e-kereskedelemnek

A rövidített nyitvatartási időszak, illetve a tömegek elkerülésének vásárlói igénye az év végén pótlólagos lökést adhat a csomagküldő és internetes kereskedelemnek, amely szegmens idei összforgalma várhatóan meghaladja az 1050 milliárd forintot.

Tényleg biztonságosabb otthonról vásárolni? 8 tipp a zökkenőmentes online rendelésekhez

Az év utolsó szakaszába értünk, és vele együtt eljött az őszi kuponnapok, leárazások ideje, melyet nemsokára a Black Friday akciók, majd az ünnepi ajánlatok követnek.

A járvány nyertese az internetes vásárlás?

A koronavírus-járvány elhúzódásának egyértelmű nyertesei az online kereskedések, az internetes vásárlások értéke mind belföldi, mind pedig külföldi viszonylatban jelentősen nőtt idén a második negyedévben - egyebek között ez derült ki a Magyar Nemzeti Bank a magyarországi pénzforgalomról közzétett elemzéséből.

Idén előbb beköszönthet az online vásárlási láz

A koronavírus járvány miatt az e-kereskedelem legpörgősebb időszaka akár két-három héttel korábban megkezdődhet. Az állítás az Egyesült Államokban működő Coresight Research tanácsadó cég kutatásán alapszik, a tendencia azonban az európai piacokon is várható.

E-kereskedelem: ezek a szektorok bővülhetnek még

Az e-kereskedelmi szektor a koronavírus-járvány kereskedelemre gyakorolt hatásai miatt rakétaszerű növekedésre kapcsolt, éves szinten akár 25 százalékkal növekedhet a hazai online piac. Nemcsak a járvánnyal közvetlenül összefüggő piacok, mint az FMCG, vagy a műszaki cikkek online piaca erősödhet, de egyes prognózisok szerint a pharma, az építőipar, és a B2B szektor jelentős digitalizációjára is számítani lehet. Számos vállalkozás most indít webáruházat, vagy fejleszti webshopját: az ideális e-kereskedelmi szoftver kiválasztását a LogiNet most megjelent ingyenes e-bookja segíti.

A pénztárcabarát vodka

A vodka alapvetően nem egy drága ital, még a legnevesebb gyártók által fémjelzett palackokban található átlátszó, testet-lelket átmelegítő nedűhöz is viszonylag kedvező áron lehet hozzájutni. Vannak olyan helyek, ahol már maga a beszerzési ár is annyira kedvező, hogy már az megér egy koccintást.

Nem egyszerű most online bevásárolni

A megnőtt kereslet miatt a termékek darabszámának maximalizálásával, a kiszállítási határidő hetekkel történő megnövekedésével is számolni kell annak, aki bevásárlását most az interneten keresztül akarná lebonyolítani. A Spar arra kéri a vásárlókat, ne halmozzanak fel feleslegesen sok élelmiszert, az Auchannál már most bizonytalan ideig nem tudnak új rendelést felvenni.

Az online vásárlás már mindennapos, de a készpénzről nem tudunk leszokni

A magyar internetezők szívesebben fizetik ki személyesen, készpénzben a megrendelt terméket. Az online fizetési megoldásokat egyelőre inkább a fiatalabbak preferálják, mégis ők tartják be legkevésbé az adatvédelmi óvintézkedéseket.

A heti nagybevásárláshoz is az internetet használjuk

Az az e-kereskedelmi iparág intenzíven bővül, mára 4,5 százalékát adja a teljes magyar kiskereskedelmi forgalomnak. GKI Digital mérései szerint a magyarországi internetes rendelések összértéke 2018-ban mintegy 17 százalékkal múlta felül a 2017-es szintet. 2019 elején 3,2 millió fő vásárol rendszeresen online, ami a tavalyi évhez képest 6,5 százalékos bővülést mutat.

Online vásárlás – van még tovább?

Hazánkban közel 5,4 millióan szoktak rendszeresen online vásárolni, a felnőtt magyar internetezők 91 százaléka. Meddig tarthat az online vásárlók táborának bővülése?

Az Instagram még jobban ráfekszik az online shoppingra

Az Instagramnak egyre fontosabb szerepe lesz az e-kereskedelemben, legalább is a Facebook szándékai szerint. Ez kiderült korábban Mark Zuckerberg bejelentéséből is, akkor is, amikor bevezették a Checkout funkciót, most pedig további érdekességekkel gazdagodott a kép.

Ki nyelje be, ha rosszul van kiírva az ár a webshopban?

Nemrég egy gluténmentes lisztkeverék tizedáron volt kiírva egy webshopban, mire a szemfüles vevők rögtön kiszúrták a hibát és vitték is. Vajon megtehette volna a webáruház, hogy nem adja oda ezen az áron a megvásárolt termékeket?

Mindennel szembemennek a magyar vásárlók

A magyar online vásárlók szembe mennek a globális fogyasztói szokásokkal. Okostelefon helyett számítógéppel rendelnek, méghozzá a legtöbbet nem a karácsonyi szezonban, hanem februárban, méghozzá mindig a hét második felében.

Sunyi módon ver át sok online portál

Az Európai Bizottság és a tagállami fogyasztóvédelmi hatóságok vizsgálata szabálytalanságokat tárt fel az e-kereskedelmi honlapokkal kapcsolatban. A legtöbb esetben az árak és a különleges ajánlatok feltüntetése esetén nem volt megfelelő a tájékoztatás.

Online is egyre többet költünk a prémium termékekre

A magyarok közel fele már online szerzi be a kívánt prémium terméket, ezzel lassan közelít a 61 százalékos európai és a 69 százalékos világátlaghoz. Sőt 15 százalék akár szívesen rendel a tengerentúlról is, és leginkább magasabb minőségű kávéért/teáért ad ki több pénzt.

Az online vásárlóknak is tartogat meglepetéseket a Brexit

Komoly meglepetéseket hozhat a Brexit azok számára is, akik az Egyesült Királyságból rendelnek terméket az interneten keresztül, mivel jelentősen nőhetnek a költségek és az adminisztratív tennivalók is.
hirdetés
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
hirdetés
hirdetés
Generációváltás: jeles!

Generációváltás: jeles!

Interjú Farkas Péterrel, a Nelson Flotta ügyvezető igazgatójával.

Költségkímélés

Mennyire éri meg most egy garzonlakás?

Mennyire éri meg most egy garzonlakás?

Bár a kislakások még ezekben a nehéz hónapokban is kelendőnek bizonyulnak, az OTP Ingatlanpont szakértői szerint ebből még nem következik, hogy 2023 a garzonok éve lesz a lakáspiacon.

Adózás

Sumák zöldségkereskedő bukott meg a NAV-nál

Sumák zöldségkereskedő bukott meg a NAV-nál

 Tartósan milliós nagyságrendű veszteséges működése, és az áfabevallásban lejelentett, beszállítói adatok miatt rendeltek el ellenőrzést.

Cégblog

Sumák zöldségkereskedő bukott meg a NAV-nál

Sumák zöldségkereskedő bukott meg a NAV-nál

 Tartósan milliós nagyságrendű veszteséges működése, és az áfabevallásban lejelentett, beszállítói adatok miatt rendeltek el ellenőrzést.

Klímablog

Sokkal több mikroműanyag van a víz mélyebb rétegeiben, mint eddig gondolták

Sokkal több mikroműanyag van a víz mélyebb rétegeiben, mint eddig gondolták

A mélyebb rétegekben, azaz 6-10 méter mélységben nagyobb arányban vannak jelen az 1 mm-nél kisebb mikroműanyagok, mint a felszínen.

Gazdaság

Mennyire éri meg most egy garzonlakás?

Mennyire éri meg most egy garzonlakás?

Bár a kislakások még ezekben a nehéz hónapokban is kelendőnek bizonyulnak, az OTP Ingatlanpont szakértői szerint ebből még nem következik, hogy 2023 a garzonok éve lesz a lakáspiacon.

Infokom

Kevesebb mobil és számítógép fogy

Kevesebb mobil és számítógép fogy

A személyi számítógépek, táblagépek és mobiltelefonok kiszállítása az idén várhatóan 4,4 százalékkal, 1,7 milliárdra csökken globálisan.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo