A kutatás megvizsgálta, mire is fordítjuk az online térben eltöltött időt. A TOP 10-es ranglista első helyezettje az információszerzés (76 százalék), második helyen a barátokkal, családdal való kapcsolattartás (71 százalék) áll és harmadik helyre kerültekaz arra irányuló kereséseink, hogyan kell egy adott dolgot megcsinálni (68 százalék).
Csupán nyolcadik a sorban az inspirációgyűjtés és egészen meglepő, hogy csak a kilencedik n a megvásárolni kívánt termékek megtalálása.
Külön megvizsgálva a ranglista vásárlással kapacsolatos helyezettjeit, kiderül, hogy a fogyasztók fontosabbnak tartják a vásárlásra való ráhangolódást még az adott termék tényleges megtalálásánál is.
Mindez a bolgárokra (53 százalék vs. 48 százalék) és a csehekre (59 százalék vs. 41 százalék) a legjellemzőbb. A magyaroknál ez a két szempont szinte fej-fej mellett halad (48 százalék vs. 47 százalék), míg a lengyeleknél (54 százalék vs. 58 százalék) és a románoknál (55 százalék vs. 57 százalék) kicsit erősebb az információszerzésre való igény.
Vajon az áraknak is utánanézünk?
Arra is kitért a felmérés, hogy milyen csatornákon keresgélünk leginkább, amikor bővebb információt szeretnénk online a minket érdeklő termékekről, szolgáltatásokról és árakról. A megkérdezettek 56 százaléka tájékozódik keresőmotorokat használva, 44 százaléka figyeli a vásárlói értékeléseket és 40 százaléka az árösszehasonlító és közösségi média oldalakat.