Költekezés cikkek

Visszafogott ünnepre készülnek a magyarok
A lakosság majdnem kétharmada kevesebb, mint 50 ezer forintot költ a karácsonyra.

Vége egy korszaknak, és ezt a cégeknek is észre kell venni
A megélhetési költségek emelkedésének hatására egyre többen tervezik visszafogni a költéseiket.

Nem bírunk magunkkal, ha vásárolunk
Ugyan a magas inflációs környezetben nő a fogyasztói tudatosság, továbbra is meghatározóak az impulzusok a kelet-közép európai fogyasztók vásárlási szokásaiban.

Vészesen fogy a magyarok tartaléka, kétszer annyian spórolnak már, mint tavaly
Ma már azok is spórolnak, akik tavaly nem tették.

Nem félünk a hiteltől, de óvatosabban költekezünk
Bár bő 10 év távlatából a lakosság körében konszenzus van abban, hogy a válság 2 legfőbb fő oka a devizahitelezés elterjedése (46%) és a túlzott hitelfelvétel (38%) volt, az MNB adatai alapján napjainkban a hitelszerződések száma stabilan növekedik.

Ész nélkül megvesszük, amit a neten látunk
A társadalmi nyomás és a közösségi média platformok erősen befolyásolják költési szokásainkat – derül ki az Intrum felméréséből. A magyarok harmada többet költ a közösségi média hatására, és a szülők 35 százaléka legalább egyszer vásárolt a társadalmi nyomás hatására gyermekeinek olyan dolgot, amit nem engedhetett meg magának.