Vége egy korszaknak, és ezt a cégeknek is észre kell venni

A megélhetési költségek emelkedésének hatására egyre többen tervezik visszafogni a költéseiket – mutat rá az EY több mint 22 ezer fogyasztó bevonásával készült nemzetközi kutatása.

Világszerte szinte kivétel nélkül mindenki aggódik (94 százalék) a megélhetési költségek drágulása miatt. A válaszadók több mint fele (54 százalék) a jövőben kevesebbet vásárolna egyrészt azért, hogy megtakarítson (73 százalék), másrészt, mert úgy érzi, nincs szüksége újabb holmikra (49 százalék).

Kevesebb megy ruhára is (Fotó: Depositphotos)
Kevesebb megy ruhára is (Fotó: Depositphotos)

Leginkább a divatos kiegészítőkön (61 százalék), a játékokokon és technikai eszközökön (51 százalék) spórolnának az emberek, de visszafognák a ruhára és cipőre is (44 százalék) fordított költéseiket is. A takarékoskodás jegyében gyakrabban főznének otthon, és sokan (43 százalék) az ételrendelésről is lemondanának.

„Annak a korszaknak gyakorlatilag vége van, amikor elég volt a megfelelő helyen, jó áron árulni a terméket, az pedig megtalálta a vevőit. Az emberek napról napra egyre tudatosabban vásárolnak. Számos esetben látunk már példát arra, hogy a márkahűség hátrébb kerül a fogyasztói preferencialistán, az ár-érték aránnyal szemben, olyannyira, hogy sokan hónapokat is várnak az ünnepi időszak akcióira egy-egy nagyobb cikk beszerzésével” – hívta fel a figyelmet Palincsár László, az EY Customer & Growth szolgáltatások vezetője. „Olyan, a fogyasztói elköteleződést támogató üzleti stratégiát kell kidolgozniuk a vállalatoknak, ami amellett, hogy vásárlásra ösztönzi a fogyasztókat, képes növelni a vevők elégedettségét és ezáltal biztosítani a cég hosszútávú eredményességét” – tette hozzá.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo