Vásárlási szokások cikkek


Új riválist kap a hazai online kiskereskedelmi piac

Új riválist kap a hazai online kiskereskedelmi piac 

Az Avokado 5-10 százalékot szakítana ki az FMCG szektorból.
Megvan, mi lehet a webáruházak szuperstratégiája 2024-ben

Megvan, mi lehet a webáruházak szuperstratégiája 2024-ben 

A hazai webáruházak 67 százaléka számított forgalomnövekedésre tavaly.
Ezek voltak 2023 legkeresettebb műszaki cikkei

Ezek voltak 2023 legkeresettebb műszaki cikkei 

Az idei év nagy vesztese a beépíthető konyhagép kategória.
Rengeteg magyarnak a túlköltekezésről szól az ünnepi időszak

Rengeteg magyarnak a túlköltekezésről szól az ünnepi időszak 

Az emberek többsége 3-4 héttel karácsony előtt kezdi meg az ajándékok beszerzését, csupán két százalék az, aki az utolsó pillanatra hagyja a vásárlást.
Karácsony előtt pár nappal rohamozzák meg a boltokat az árérzékeny magyarok

Karácsony előtt pár nappal rohamozzák meg a boltokat az árérzékeny magyarok 

Elindult a karácsonyi bevásárlási szezon, az élelmiszerláncok várakozásai szerint a tavalyinál erősebb lehet a decemberi forgalom
Halmozzuk az ajándékokat

Halmozzuk az ajándékokat  

Egyre kevesebben hagyják az utolsó pillanatokra az ajándékok beszerzését, és a klasszikus ajándéktételek mellett a kisállat még mindig az egyik legnépszerűbb meglepetés.
Vége egy korszaknak, és ezt a cégeknek is észre kell venni

Vége egy korszaknak, és ezt a cégeknek is észre kell venni 

A megélhetési költségek emelkedésének hatására egyre többen tervezik visszafogni a költéseiket.
Most kerül igazán veszélybe a pénztárcánk - óriási bukta is lehet belőle

Most kerül igazán veszélybe a pénztárcánk - óriási bukta is lehet belőle  

Számos apróságra kell figyelni a Black Friday és karácsonyi online vásárlásoknál.
Inkább hazai, mint külföldi? Változnak a vásárlói szokások

Inkább hazai, mint külföldi? Változnak a vásárlói szokások  

A magyar termékek piaci részesedésének növekedésére számítanak a szakértők.
Milyen lesz a jövő vásárlása?

Milyen lesz a jövő vásárlása?  

A vásárlók következő generációja a valódi vásárlást részesíti előnyben a virtuális valósággal szemben.

Hogyan alakítják az influencerek, az AI és a digitális technológiák a vásárlási szokásainkat?  

A világjárvány óriási hatással volt arra, hogy mire költjük a pénzünket.

Hitelből ajándékoznak idén karácsonykor a magyarok  

A 27-35 éves korosztály a legcéltudatosabb a karácsonyi bevásárlásnál.

Eddig tartott az őrület: a Black Friday már nem hozza lázba a vásárlókat? 

A Black Friday iránti világszintű érdeklődés 43 százalékkal csökkent 2019. és 2020. között.

A fiatalok is érzik az inflációt 

A gyorsuló infláció alapvetően átírja a korábbi években megszokott családi költségvetéseket, és a megtakarítási magatartásra is hatással van mindenkinél, ezen belül a fiataloknál is. A 19-29 éves korosztály tagjainak 20 százaléka nem takarékoskodik, havi rendszerességgel 47 százalék spórol, és 18 százalékos azoknak az aránya, akik csak akkor tudnak félretenni, ha nagyobb összeghez jutnak. Ugyanakkor a rövid távú takarékoskodásban már nyomot hagyott az infláció – ezt mutatja a K&H ifjúsági index, amely a 19-29 évesek megtakarításait vizsgálta. A fiatalok 28 százaléka mondta azt, hogy az előző hónapban tudott spórolni, átlagosan 67 ezer forintot.

Miért akció fun a magyar? 

Magyarországot is magába foglaló régiós felmérés készült a Publicis Groupe megbízásából arról, hogyan változnak az emberek fogyasztási szokásai az erősödő inflációs környezet hatására az egyik leggyakrabban vásárolt kategóriában, a fogyasztói csomagolt áruk (CPG) kategóriájában. A kutatás eredményeiből kiderült, hogy a magyarok érzékenysége a legszembetűnőbb, nagyobb arányban állítják le a költekezésüket, mint például a csehek, akik az infláció ellenére is költenek. A szlovákok és a lengyelek szintén inkább a “magyar trendhez” zárkóznak fel. Általánosan mindegyik országra igaznak bizonyult, hogy az éttermi, szórakozási kiadásaikról mondanak le legkönnyebben a fogyasztók, a gyógyszerekhez, vitaminokhoz és a kávéhoz viszont erősen ragaszkodnak.

Egyre népszerűbbek a hazai termékek 

A PwC 2022 tavaszán végzett globális felmérése szerint a fogyasztók továbbra is alkalmazkodnak az ellátási lánc zavaraihoz és a növekvő inflációhoz. A körülmények ellenére a vásárlók háromnegyede tervezi jelenlegi kiadási szintjének fenntartását vagy növelését a következő fél évben. A Covid-világjárvány alatt megjelenő fogyasztói szokások úgy tűnik, hogy hosszú távon is velünk maradnak: az online vásárlás, az otthoni főzés, illetve a lakáson belül végzett szabadidős tevékenységek is beépültek a mindennapokba.

Járvány, korlátozások: így plázáztak a magyarok 2021-ben 

A pandémia ellenére is inkább személyesen vásároltak a magyarok a hazai plázákban, többségük pedig már nem csak hagyományos vásárlási céllal kereste fel a bevásárlóközpontokat – többek között ez derült ki az Indotek Group által készített, nem reprezentatív felmérésből. Hazánkban a legkiterjedtebb plázaportfólióval rendelkező ingatlanpiaci társaság a portfóliójába tartozó plázák közül 16 bevásárlóközpont esetében vizsgálta a vásárlási és plázalátogatási szokásokat. A felmérés többek között a látogatás gyakoriságát, az eltöltött idő mennyiségét, az online és személyes vásárlás közötti megoszlást, valamint az alternatív vásárlási helyszíneket vizsgálta.

Új trendek a járvány hatására: mire költünk és hogyan vásárolunk? 

A pandémia néhol felgyorsította a már kialakulóban lévő változásokat, máshol új irányt szabott a fejlődésnek. A bizonytalanságban és kiszámíthatatlanságban a fogyasztói magatartás és igények egyik napról a másikra alakultak át, ami az üzleti vállalkozások számára nem kis jelentőséggel bír, hiszen a globális GDP 68 százalékát a lakossági fogyasztások teszik ki.

A járvány miatt a bevásárlókosarat is máshogyan pakoljuk 

Megváltoztak a vásárlói szokások, módosult a fogyasztói kosár összetétele is.

Így változtatta meg 2020 a vásárlási szokásokat - mit mutatnak a magyar adatok? 

Tavaly a globális COVID-19 járvány rengeteg változást hozott, és nemcsak az online vásárlás lendült fel, de a fogyasztáshoz és az online vásárláshoz való hozzáállásunk is megváltozott.

Tudatosabbak lettek a vásárlók - ezek az ajándékok az idei karácsony slágerei 

Egy friss kutatás szerint a vásárlók Európa szerte több időt és energiát fordítanak a megfelelő karácsonyi ajándékok kiválasztására mint a korábbi években. Az európaiak háromnegyede szerint az idei év emlékeztette őket arra, hogy mik az igazán fontos dolgok az életben, 65 százalékuk ezért személyesebb, átgondoltabb ajándékokkal lepi meg szeretteit.

Alapjaiban változtatta meg a vásárlási szokásainkat a járvány 

Kevesebb időt töltenek az élelmiszerboltokban a vásárlók, ami azt is magával hozta, hogy céltudatosabban is vásárolunk a koronavírus hatására.

Ez hiányzott leginkább a magyaroknak a karantén alatt 

A GfK Hungária több mint 2 700 háztartásban végzett online kutatást a COVID-19 vírus hatásáról. A kutatás legfontosabb megállapítása alapján elmondható, hogy a vásárlók próbálták elkerülni a zsúfoltságot, az emberekkel való érintkezést és jóval ritkábban jártak vásárolni, viszont 1-1 alkalommal sokkal nagyobb értékben és többet vásároltak – az átlagos kosárméret közel harmadával nőtt.

Milyenek lesznek a vásárlási szokásaink a krízis hatására? 

Az egészségügyi vészhelyzet a vásárlási szokásainkat is jelentősen átformálja – mutat rá az EY közel 5000 fő bevonásával készült nemzetközi kutatása.

Nagy karácsonyi kutatás: így ünnepelnek a magyarok 

A magyarok többsége ragaszkodik a karácsonyi tradíciókhoz. Egyes ünnepi fogyasztói szokások azonban több tekintetben változtak a rendszerváltás óta: ma például változatosabban étkezünk, nagyobb figyelmet fordítunk a dekorációra, és többen vásárolunk kész vagy félkész terméket.

Mivel érdemes készülni Valentin-napra? Meglepődnél az eredményen 

A romantikus vacsora tuti tipp, a virággal kettő az egyhez az esélyed, a városi séta vagy otthoni összebújós filmnézés is bejöhet. A Picodi elemzőinek segítségével a Valentin-napi vásárlási és ajándékozási preferenciák nyomába eredtünk.

A vásárlás teszi boldoggá a fiatalokat 

A vásárlási döntések szempontjából az Y és a Z generáció, vagyis az 1980 és 2000, illetve a 2000 után születettek a legkönnyebben befolyásolhatók. Ezek a korosztályok hajlamosak leginkább az impulzív, vagyis hirtelen döntésből fakadó, átgondolatlan vásárlásokra – derül ki az Antall József Tudásközpont (AJTK) Suschool ismeretterjesztő fórumán ismertetett, reprezentatív kutatás adataiból.

50 éve volt az első Black Friday őrület 

Immár 5. éve hódít a Black Friday hazánkban is, elsősorban az e-kereskedelemben. Az Ecommerce Hungary várakozásai szerint ezen a napon legalább 1. 000.000 darab kedvezményes árú termékkel várják a kereskedők a már a karácsonyra készülő vásárlókat. A hazai e-kereskedelem meghatározó szereplőit tömörítő egyesület a körültekintő tájékozódás fontosságára is felhívja a figyelmet.

Minden harmadik ember vásárolhat a Black Friday-en 

Közeledik az online webáruházak nagy napja, a Black Friday. 10-ből 9 ember ismeri az akciót és túlnyomó többségük online vásárol ezen a napon – derül ki a CIB Bank reprezentatív kutatásából. A pénzintézet várakozásai szerint idén minden harmadik ember vásárolni fog az év egyik legnagyobb leárazásának keretében és a webáruházak forgalma akár háromszorosára is nőhet ezen a napon.

50.000 forintot szánunk karácsonyi ajándékokra 

Karácsonyi dalok a plázákban, tömeg és fahéjillat: indul az év legnagyobb bevásárlássorozata. Az ajándékkeresők több mint 85 százaléka a következő hetekben tervez megvenni szinte mindent, amit majd a fa alá tesz december 24-én – többek között ez derült ki a Vatera saját felhasználói körében végzett friss felméréséből. A válaszadók zöme (36%) 4-5 fő számára tervez vásárolni, valamivel kevesebben (32%) pedig 1-3 személynek. Átlagosan 46.870 forintot szánunk a karácsonyi ajándékokra, és ennek majdnem a felét online költjük majd el.

Ritkábban, de akkor többet vásárolunk 

A GfK Kereskedelmi Analízisek idei első félévet elemző tanulmánya szerint a háztartások ritkábban vásároltak nagyobb összegben napi fogyasztási cikket 2017. január–június között. Az év első felében újra a diszkontok teljesítménye bizonyult a legjobbnak; a vásárlói magatartás pedig továbbésszerűsödött.

Egyre tudatosabban választunk használt autót 

Fontos a megbízhatóság és a praktikum a hazai használtautó-vásárlóknak – derült ki a Totalcar és a JóAutók.hu közös felméréséből, ami arra is rámutat, hogy a kérdőívet kitöltők 67 százaléka leginkább az autó szervizelőéletére és jelenlegi állapotára fókuszál vásárláskor. Ez jelentős előrelépés a korábbiakhoz képest – állítják a JóAutók szakértői, akik szerint bár változó az emberek tudatossága és szakmai ismerete ezen a területen, azért mégis érezhetően növekszik az igény az ellenőrzött forrásból származó, dokumentált autók iránt.

Nem az a kérdés mit adunk el a neten, hanem az, hogyan 

Világszerte – így hazánkban is – évről évre többet és többször vásárolunk online. Ráadásul a vásárlási gyakoriság növelése ma már nálunk is sokkal fontosabb tényezője a piac bővülésének, mint az új vásárlók bevonása. Ehhez viszont egyre inkább szükség van a perszonalizált marketingeszközök használatára – derül ki a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei harmadik felméréséből, melynek fókuszában a webáruház-marketing állt.

Mitől félnek a legtöbben online vásárláskor? 

Bár folyamatosan nő és fejlődik az e-kereskedelem, egyelőre csak a teljes hazai kiskereskedelmi forgalom valamivel több, mint 5 százalékát bonyolítják online. A piac növekedésével a vásárlók tudatossága is nő, ami az ügyfélszolgálatok leterheltségén is megmutatkozik.

Van, hogy sörpótlékra kényszerül az ember 

A sörforradalommal párhuzamosan a magyarok sörfogyasztási szokásai is átalakulni látszanak, már ami az alkohol fontosságát illeti a fogyasztók számára. A sörivók közel fele ugyanis már nyitott az alkoholmentes változatok fogyasztására. Az alkohol szerepe egyre kevésbé fontos, a férfiak számára egy buliban például fontosabb, hogy felkeltik-e a hölgyek érdeklődését. Ilyen és ehhez hasonló érdekességek derültek ki a Heineken 0.0 megbízásából készített kutatásból.

Egyre népszerűbbek a termelői piacok 

Egyre népszerűbbek a termelői piacok, tavaly már 261 működött az országban. A termelői piacokon mindenki csak a saját maga által termelt, előállított árut értékesítheti, egyre több vásárló keresi ezt a közvetlen értékesítési formát. A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara internetes piackeresője mindenkinek megmutatja, hol talál ilyen piacot, vagy akár konkrét terméket.

Teker a magyar, főleg ha pesti 

Az elmúlt néhány évben Magyarország felsorakozott a legnagyobb biciklis nemzetek sorába. Felmérések szerint rendszeres kerékpárhasználatban európai szinten a harmadik helyet foglaljuk el a legendásan sokat kerékpározó hollandok és dánok mögött. Míg a két másik dobogós nemzet polgárainak 36, illetve 23 százaléka választja első számú napi közlekedési eszközként a biciklit, Magyarországon a válaszadók 22 százaléka indul minden nap kerékpárral munkába vagy iskolába. A Vatera adatelemzéséből többek között az is kiderül, hogy 36 százalékban hegyi kerékpárt választunk, a „legbringásabb” magyar város címe pedig nem meglepő módon Budapesté, öt év alatt 8.793 darab eladott kerékpárral.

Így bánik a pénzzel az Y és a Z generáció 

A különböző generációk érthető módon teljesen más elvárásokkal állnak az élethez, a munkához vagy épp a pénzhez, így ahhoz is, hogy mire és mennyit érdemes költeni - olvasható a Vienna Life Biztosító bejegyzésében.

Egyre több vásárlónál nem az ár számít 

Jelentősen átrendeződtek a fogyasztók vásárlási preferenciái 2016-ban. Az árszegmensek tekintetében a top 10 élelmiszer és vegyi áru termékkategóriában egyre nő a prémium termékek iránti kereslet, világít rá a Nielsen kiskereskedelmi indexe. A prémium élelmiszerek értékbeli forgalma 11%-kal, míg a háztartási vegyi áruk forgalma 9%-kal nőtt 2015-tel összevetve. Legdinamikusabban, 34%-kal a prémium gyümölcslevek iránti kereslet emelkedett tavaly.

Családonként negyedmilliót költöttünk el felelősen 

Egész Európában ritkaságszámba menő beszámoló jelenik meg a Föld Napjára: végre Magyarországon megbecsülték a tudatos vásárlás piacát. „Kialakulóban van egy olyan réteg, amely a fogyasztásból fakadó problémákat és annak következményeit felismerve szívesen áldoz egy fenntarthatóbb világra és csökkenteni kívánja az ökológiai lábnyomát” - összegez a Tudatos Vásárlók Egyesülete, a MagNet Bank és a GfK friss felmérése.

Egyre racionálisabbak a vásárlók 

A GfK legfrissebb, 2016. éves trendeket elemző Kereskedelmi Analízisek tanulmánya szerint a kereskedelmi csatornák közül a diszkontok növelték piaci részesedésüket, ugyanakkor a nem szervezett kereskedelem – utcai árusok, illetve piac és az egyéb csatornák – kismértékben veszítettek 2015-höz képest. A racionálisabb vásárlói magatartás irányába ható korábbiakban tapasztalt trendek 2016-ban is jelen voltak: egyrészt tovább nőtt a sajátmárkás termékek súlya; másrészt pedig emelkedett a kártyás vásárlások aránya.

Optimisták a magyarok pénzügyeikkel kapcsolatban 

Stabilizálódott a magyar fogyasztók bizalmi indexe a Nielsen felmérése szerint. A bizalmi index három kérdése közül a magyarok legoptimistábban személyes pénzügyi kilátásaikat ítélik meg.

Az evésről és alvásról is lemondanánk a vásárlásért 

Elég komoly akció esetén még személyes áldozatokat is vállalnánk. Alvást, sportot és az étkezést is kihagynánk, hogy jelentősen olcsóbban szerezhessünk meg egy-egy műszaki cikket. Családi eseményt, munkát, illetve baráti találkozót azonban már nem halasztanánk el egy friss kutatás eredményei szerint.

Mások fotóin gazdagszik a „lusta művész” 

Mások Instagram-képeiről készített másolatokat állít ki, és ad el igen sok pénzért a műkritikusok által „zseniális trollnak” vagy „lusta művésznek” nevezett Richard Prince. De hogy teheti?

Az okos vásárló kihívást jelent a kereskedőnek 

Mindinkább alapos kutatás előzi meg a vásárlásokat, főleg az interneten kutakodó „okos vásárlók” jelentenek egyre nagyobb kihívást a kereskedőknek, mert egyre nehezebbé válik megtartani az ügyfeleket – derül ki a Mastercard kutatásából.

Többet kényeztetik magukat a fogyasztók 

Úgy tűnik, az európaiak fittyet hánynak arra, hogy a gazdasági helyzet nem tudott megnyugtató módon stabilizálódni az elmúlt évek során: 42 százalékuk költ rendszeresen önmagára, ami majdnem 10 százalékos növekedést jelent tavalyhoz képest.

Nemcsak a férfi szívét, hanem a pénztárcáját is megnyitja a karácsony 

Igyekeznek kitenni magukért a férfiak az ünnepek idején: egy friss kutatás szerint többet költenek karácsonyi ajándékokra, mint a hölgyek, különösen, ha a párjuk meglepetéséről gondoskodnak. Mivel azonban a nők közel kétharmada valamilyen személyes, saját készítésű ajándékra vágyik, nem érdemes túlzásokba esni. Milyen ajándékok nyűgözik le a másik nemet és melyek azok, amelyeknek nincs helye a karácsonyfa alatt?

A tablet az egyenjogúság új szimbóluma? 

Az e-kereskedelem nemzetközi szereplői egyre nagyobb figyelmet szentelnek annak, hogy végre virtuális üzleteikbe is becsábítsák a női vásárlókat. Egy friss felmérés rámutat, hogy milyen különbségeket fedezhetünk fel a két nem online vásárlási szokásai között, és mit tehetünk, hogy elnyerjük a hölgyek kegyeit.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Adózás

Apa és fia állította ki a fiktív számlákat, de hamar megbuktak a NAV-nál

Apa és fia állította ki a fiktív számlákat, de hamar megbuktak a NAV-nál  

Egy számlázási láncolat ellenőrzésekor vizsgálták azt a két társaságot, amelyek nevében csomagolási szolgáltatásokról és baromfi-feldolgozásról állítottak ki fiktív számlákat.

Klímablog

Húsvéti üdvözlőlapot küldött az ügyfeleinek? Fizethet utána

Húsvéti üdvözlőlapot küldött az ügyfeleinek? Fizethet utána  

Napjaink egyik legnagyobb kihívása a környezet megóvása, és szennyezésének minél erőteljesebb visszaszorítása.

Infokom

Szokatlan helyről érkezhet a környezetvédelem csodafegyvere?

Szokatlan helyről érkezhet a környezetvédelem csodafegyvere? 

Sokan aggódnak az MI környezetre gyakorolt káros hatásai miatt, de vajon tényleg csak veszélyt jelent?


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo