Az evésről és alvásról is lemondanánk a vásárlásért

Elég komoly akció esetén még személyes áldozatokat is vállalnánk. Alvást, sportot és az étkezést is kihagynánk, hogy jelentősen olcsóbban szerezhessünk meg egy-egy műszaki cikket. Családi eseményt, munkát, illetve baráti találkozót azonban már nem halasztanánk el egy friss kutatás eredményei szerint.

Bár a Black Friday típusú kedvezménynapok jelentősége egyre növekszik hazánkban is, a külföldön gyakori viselkedéstípusok (hisztéria, áruházak megrohamozása, szabadság kivétele) még nem figyelhetőek meg itthon. Ugyanakkor Magyarországon is lemondana a felnőtt korú internetezők fele valamilyen napi feladatáról, hogy a Fekete Pénteken vásárolhasson. A válaszadók közel harmada (29%) aludna kevesebbet, ötöde (22%) sportról, közel ötöde (18%) pedig étkezésről is lemondana. Azonban családi eseményt mindössze 7 százalék halasztana el, munkából csak a válaszadók egytizede lógna, de szabadnapot is csak a válaszadók 14 százaléka venne ki a nagy kedvezményekért – derült ki a Media Markt és az NRC Marketingkutató által készített reprezentatív kutatásból.

Miről mondanék le a jó akcióért?
Forrás: Media Markt NRC kutatás

Se veszteni, se vesztegelni nem tudunk

Akik hallottak már a Black Friday-ről, azok legtöbbjét (61%) az zavarja a legjobban, ha az általuk megvásárolni kívánt terméket nem találják meg akciósan. Majdnem ugyanennyi válaszadót zavarnak a hosszú sorok a kasszáknál, valamint a nagy tömeg is. Mindemellett szintén sokan érzik úgy, hogy egyes áruházakban csak az olcsóbb termékeket adják nagy kedvezménnyel.

A Black Friday kapcsán idegesítő tényezők
Forrás: Media Markt NRC kutatás

A bosszúság elkerülése érdekében a kereskedőknek jobb előre felmérni az igényeket, de a készletek azért sehol sem végtelenek, tehát a vásárlók jól teszik, ha előre készülnek, és korán mennek a boltba – véli Szánthó Balázs, a Media Markt Árkád ügyvezető igazgatója.

Piros betűs ünnep lehet a Fekete Péntek
Idén minden eddiginél nagyobb lehet a forgalom a Black Friday, azaz a Fekete Péntek napján. A vásárlók tizede tudatosan készül az eseményre, a kereskedők pedig egyre nagyobb számban csatlakoznak a kezdeményezéshez. Ugyanakkor ilyenkor megszaporodnak a fogyasztóvédelemmel kapcsolatos panaszok.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo