Az evésről és alvásról is lemondanánk a vásárlásért

Elég komoly akció esetén még személyes áldozatokat is vállalnánk. Alvást, sportot és az étkezést is kihagynánk, hogy jelentősen olcsóbban szerezhessünk meg egy-egy műszaki cikket. Családi eseményt, munkát, illetve baráti találkozót azonban már nem halasztanánk el egy friss kutatás eredményei szerint.

Bár a Black Friday típusú kedvezménynapok jelentősége egyre növekszik hazánkban is, a külföldön gyakori viselkedéstípusok (hisztéria, áruházak megrohamozása, szabadság kivétele) még nem figyelhetőek meg itthon. Ugyanakkor Magyarországon is lemondana a felnőtt korú internetezők fele valamilyen napi feladatáról, hogy a Fekete Pénteken vásárolhasson. A válaszadók közel harmada (29%) aludna kevesebbet, ötöde (22%) sportról, közel ötöde (18%) pedig étkezésről is lemondana. Azonban családi eseményt mindössze 7 százalék halasztana el, munkából csak a válaszadók egytizede lógna, de szabadnapot is csak a válaszadók 14 százaléka venne ki a nagy kedvezményekért – derült ki a Media Markt és az NRC Marketingkutató által készített reprezentatív kutatásból.

Miről mondanék le a jó akcióért?
Forrás: Media Markt NRC kutatás

Se veszteni, se vesztegelni nem tudunk

Akik hallottak már a Black Friday-ről, azok legtöbbjét (61%) az zavarja a legjobban, ha az általuk megvásárolni kívánt terméket nem találják meg akciósan. Majdnem ugyanennyi válaszadót zavarnak a hosszú sorok a kasszáknál, valamint a nagy tömeg is. Mindemellett szintén sokan érzik úgy, hogy egyes áruházakban csak az olcsóbb termékeket adják nagy kedvezménnyel.

A Black Friday kapcsán idegesítő tényezők
Forrás: Media Markt NRC kutatás

A bosszúság elkerülése érdekében a kereskedőknek jobb előre felmérni az igényeket, de a készletek azért sehol sem végtelenek, tehát a vásárlók jól teszik, ha előre készülnek, és korán mennek a boltba – véli Szánthó Balázs, a Media Markt Árkád ügyvezető igazgatója.

Piros betűs ünnep lehet a Fekete Péntek
Idén minden eddiginél nagyobb lehet a forgalom a Black Friday, azaz a Fekete Péntek napján. A vásárlók tizede tudatosan készül az eseményre, a kereskedők pedig egyre nagyobb számban csatlakoznak a kezdeményezéshez. Ugyanakkor ilyenkor megszaporodnak a fogyasztóvédelemmel kapcsolatos panaszok.

Véleményvezér

Kimaradtak a pedagógus-béremelésből a gyermekvédelmi gyámok

Kimaradtak a pedagógus-béremelésből a gyermekvédelmi gyámok 

Vannak még gondok a gyermekvédelem területén.
Megszületett az első magyar extra szűz olívaolaj, nem tréfa

Megszületett az első magyar extra szűz olívaolaj, nem tréfa 

Egy álom lett kézzelfogható igazság.
Szenved Európa, kivétel litvánok és lengyelek

Szenved Európa, kivétel litvánok és lengyelek 

Nem bízunk a pozitív pénzügyi jövőnkben.
Magyar Péter felajánlotta az összes jobboldali médiának, hogy szívesen ad nekik interjút

Magyar Péter felajánlotta az összes jobboldali médiának, hogy szívesen ad nekik interjút 

Köszörüljük ki a csorbát üzeni Magyar Péter azoknak, akik eddig azért bírálták, mert baloldali médiumoknál beszélt.
Rekordot döntött a lengyel valuta ára a magyarral szemben

Rekordot döntött a lengyel valuta ára a magyarral szemben 

90 forint felett egy zloty ára.
Orvos híján a polgármester költözött az uniós pénzből felújított szolgálati lakásba

Orvos híján a polgármester költözött az uniós pénzből felújított szolgálati lakásba 

Nem is tudni melyik a nagyobb baj, hogy nincs orvos, vagy, hogy illetéktelenül lakik a polgármester a szolgálati lakásban.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo