Az evésről és alvásról is lemondanánk a vásárlásért

Elég komoly akció esetén még személyes áldozatokat is vállalnánk. Alvást, sportot és az étkezést is kihagynánk, hogy jelentősen olcsóbban szerezhessünk meg egy-egy műszaki cikket. Családi eseményt, munkát, illetve baráti találkozót azonban már nem halasztanánk el egy friss kutatás eredményei szerint.

Bár a Black Friday típusú kedvezménynapok jelentősége egyre növekszik hazánkban is, a külföldön gyakori viselkedéstípusok (hisztéria, áruházak megrohamozása, szabadság kivétele) még nem figyelhetőek meg itthon. Ugyanakkor Magyarországon is lemondana a felnőtt korú internetezők fele valamilyen napi feladatáról, hogy a Fekete Pénteken vásárolhasson. A válaszadók közel harmada (29%) aludna kevesebbet, ötöde (22%) sportról, közel ötöde (18%) pedig étkezésről is lemondana. Azonban családi eseményt mindössze 7 százalék halasztana el, munkából csak a válaszadók egytizede lógna, de szabadnapot is csak a válaszadók 14 százaléka venne ki a nagy kedvezményekért – derült ki a Media Markt és az NRC Marketingkutató által készített reprezentatív kutatásból.

Miről mondanék le a jó akcióért?
Forrás: Media Markt NRC kutatás

Se veszteni, se vesztegelni nem tudunk

Akik hallottak már a Black Friday-ről, azok legtöbbjét (61%) az zavarja a legjobban, ha az általuk megvásárolni kívánt terméket nem találják meg akciósan. Majdnem ugyanennyi válaszadót zavarnak a hosszú sorok a kasszáknál, valamint a nagy tömeg is. Mindemellett szintén sokan érzik úgy, hogy egyes áruházakban csak az olcsóbb termékeket adják nagy kedvezménnyel.

A Black Friday kapcsán idegesítő tényezők
Forrás: Media Markt NRC kutatás

A bosszúság elkerülése érdekében a kereskedőknek jobb előre felmérni az igényeket, de a készletek azért sehol sem végtelenek, tehát a vásárlók jól teszik, ha előre készülnek, és korán mennek a boltba – véli Szánthó Balázs, a Media Markt Árkád ügyvezető igazgatója.

Piros betűs ünnep lehet a Fekete Péntek
Idén minden eddiginél nagyobb lehet a forgalom a Black Friday, azaz a Fekete Péntek napján. A vásárlók tizede tudatosan készül az eseményre, a kereskedők pedig egyre nagyobb számban csatlakoznak a kezdeményezéshez. Ugyanakkor ilyenkor megszaporodnak a fogyasztóvédelemmel kapcsolatos panaszok.

Véleményvezér

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek

Lázár János hatalmas öngólja, a betiltott vonatinfó helyére egyre újabb verziók születnek 

A betiltás a digitális világban immár mulatság tárgya.
Semmi nem fog Magyar Péteren

Semmi nem fog Magyar Péteren 

Ezúttal komoly kihívóra lelt Orbán Viktor.
Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania

Ha valaki féláron szeretne friss gyümölcsöt csak Bécsbe kell kiugrania 

Hol van már Magyarország egykori olcsósága.
A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban

A fideszes oligarcháknak már annyi pénzük van, hogy lebegő luxusvillára is jut Tihanyban 

A luxizás magyar császára nagyot villantott.
Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda

Gázra lépett a MÁV, pontosság és tisztaság helyett propaganda 

A MÁV biztosítja a késést, a sző valódi és átvitt értelmében egyaránt.
Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint

Újabb furfangot eszelt ki a kormány a szabad sajtó betiltására Hadházy Ákos szerint 

Csökken a normativitása a magyar társadalomnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo