Eddig tartott az őrület: a Black Friday már nem hozza lázba a vásárlókat?

A Black Friday iránti világszintű érdeklődés 43 százalékkal csökkent 2019. és 2020. között.

Tudjon meg mindent az EU vadonatúj Omnibus-csomagjáról, a szabályozás aktualitásairól, az MNB elvárásairól!
Hallgasson meg tapasztalt cégvezetőket az ESG-kihívások leküzdéséről!
Inspirálódjon, networkingeljen és szerezzen versenyelőnyt a fenntarthatóság terén!

Klasszis Talks & Wine Fenntarthatóság2025. február 26. Budapest

Részletek és jelentkezés >>

A Picodi csapata vizsgálta meg a Black Friday ajánlatok keresési statisztikáit Magyarországon és nemzetközi szinten, valamint elemezte a Black Friday és Black Week egyes napjaira és időpontjaira vonatkozó eladási statisztikákat.

Eszerint:

  • Magyarország a lista élén áll abban, hogy milyen mértékben veszítették el az érdeklődésüket a vásárlók az elmúlt 3 évben (53 százalékkal kevesebben érdeklődnek a Black Friday iránt, mint korábban);
  • November vége még mindig aktív időszak a magyar e-kereskedelemben, amikor az eladások száma másfélszeresére nő egy átlagos naphoz képest;
  • A Black Friday akció során egy átlagos kosárérték 15.018 forint,
  • Legszívesebben ilyenkor bútorokat, ruházati-és elektronikai termékeket vásárolunk, ezeket követik az utazások és az ékszerek;
  • Pénteken, a legmagasabb vásárlási számmal rendelkező napszak 19:00–21:00 óra közé tehető;
  • Az üzletek átlagosan 41 százalékos árengedményt ajánlottak, bár csak korlátozott számú termékre és termékkategóriákra vonatkoztak ezek a kedvezmények.

Ennyi volt?

Annak érdekében, hogy megnézzük, hogyan változott a Black Friday leárazások iránti érdeklődés, a Google Trends platform adataihoz fordultak, a 2019-es pandémia előtti évet tekintve kiindulási alapnak. Az országok túlnyomó többségében csökkent a Black Friday akciókkal kapcsolatos keresések száma. A legnagyobb csökkenés Törökországban (−81 százalék), Nigériában (−67 százalék), Kolumbiában (−63 százalék), Oroszországban (−58 százalék) és Lengyelországban (−54 százalék) volt. Magyarországon a vásárlók 53 százalékkal kevésbé érdeklődtek a Black Friday leárazások iránt. 

Ez valószínűleg nem csak a világjárvánnyal és a bizonytalan pénzügyi helyzettel függ össze, hanem azzal is, hogy a „Black Friday” vagy „Black Week” elnevezéseket túlzottan gyakran használják a november végi leárazásokon kívül más promóciókra is.

Vannak azonban olyan országok, ahol a járvány ellenére a vásárlók gyakrabban keresték a Black Friday ajánlatokat, mint korábban. Ilyen ország Chile (+33 százalék), Japán (+22 százalék) és Finnország (+1 százalék).

Bár a fekete péntek kevésbé népszerű, mint korábban, a november végi leértékelések még mindig a magyar e-kereskedelem egyik legforróbb időszakát jelentik. 2021. november 26-án az eladások száma 167 százalékkal nőtt egy átlagos nap eladási számához képest. A Black Week mutatója a többi napra 54 százalék és 96 százalék között mozog.

A november végi kiárusításokban résztvevő magyarok körében a legnépszerűbb termékkategóriák a bútorok, ruházati-és elektronikai termékek, háztartási gépek, utazások és ékszerek voltak. Egy átlagos kosárérték 15 ezer forint volt, és a megszerzett kedvezmény mértéke −41 százalék, mellyel átlagosan 10.600 forintot lehetett spórolni. Fontos azonban megjegyezni, hogy az üzletek által bejelentett százalékos árengedmények általában az eladott termékek kis hányadára vonatkoztak.

 

Véleményvezér

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat

Újabb uniós pénzből épült fideszes luxusvillára lelt Hadházy Ákos, fedőneve borászat 

Nincs következménye az uniós pénzek széthordásának.
Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni

Bealudt a nemzeti egészségbiztosító, 2017-es díjakkal próbálnak orvost találni 

Nyolc éve nem veszik észre az egészségbiztosítónál az inflációt.
Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból

Bayer Zsolt is kapott a guruló dollárokból 

Becsapott a villám a Fideszbe.
A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest

A lengyelek féláron mobilozhatnak hozzánk képest 

Szomorú statisztika a mobilpiacon.
Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra

Egy fideszes polgármester bepöccent a kormányra 

Meglepetésre ébredt egyik reggel a polgármester.
Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben

Újabb megszorítás a szenzációsnak ígért évben 

A betegek is pórul járnak.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo