Eddig tartott az őrület: a Black Friday már nem hozza lázba a vásárlókat?

A Black Friday iránti világszintű érdeklődés 43 százalékkal csökkent 2019. és 2020. között.

Tudni szeretné, mi vár Önre 2025-ben?
Mit okoz, hogy ingatlancélra is elkölthetőek a nyugdíjmegtakarítások?
Hogyan érinti ez a piacokat, merre mennek az ingatlanárak és az épitőipari árak?
Pogátsa Zoltán, Farkas András, Nagygyörgy Tibor
és sok más kíváló szakértő ezúttal élőben osztja meg nézeteit!

Találkozzunk személyesen!

2024. november 21. 16:00 Budapest

Részletek és jelentkezés itt

A Picodi csapata vizsgálta meg a Black Friday ajánlatok keresési statisztikáit Magyarországon és nemzetközi szinten, valamint elemezte a Black Friday és Black Week egyes napjaira és időpontjaira vonatkozó eladási statisztikákat.

Eszerint:

  • Magyarország a lista élén áll abban, hogy milyen mértékben veszítették el az érdeklődésüket a vásárlók az elmúlt 3 évben (53 százalékkal kevesebben érdeklődnek a Black Friday iránt, mint korábban);
  • November vége még mindig aktív időszak a magyar e-kereskedelemben, amikor az eladások száma másfélszeresére nő egy átlagos naphoz képest;
  • A Black Friday akció során egy átlagos kosárérték 15.018 forint,
  • Legszívesebben ilyenkor bútorokat, ruházati-és elektronikai termékeket vásárolunk, ezeket követik az utazások és az ékszerek;
  • Pénteken, a legmagasabb vásárlási számmal rendelkező napszak 19:00–21:00 óra közé tehető;
  • Az üzletek átlagosan 41 százalékos árengedményt ajánlottak, bár csak korlátozott számú termékre és termékkategóriákra vonatkoztak ezek a kedvezmények.

Ennyi volt?

Annak érdekében, hogy megnézzük, hogyan változott a Black Friday leárazások iránti érdeklődés, a Google Trends platform adataihoz fordultak, a 2019-es pandémia előtti évet tekintve kiindulási alapnak. Az országok túlnyomó többségében csökkent a Black Friday akciókkal kapcsolatos keresések száma. A legnagyobb csökkenés Törökországban (−81 százalék), Nigériában (−67 százalék), Kolumbiában (−63 százalék), Oroszországban (−58 százalék) és Lengyelországban (−54 százalék) volt. Magyarországon a vásárlók 53 százalékkal kevésbé érdeklődtek a Black Friday leárazások iránt. 

Ez valószínűleg nem csak a világjárvánnyal és a bizonytalan pénzügyi helyzettel függ össze, hanem azzal is, hogy a „Black Friday” vagy „Black Week” elnevezéseket túlzottan gyakran használják a november végi leárazásokon kívül más promóciókra is.

Vannak azonban olyan országok, ahol a járvány ellenére a vásárlók gyakrabban keresték a Black Friday ajánlatokat, mint korábban. Ilyen ország Chile (+33 százalék), Japán (+22 százalék) és Finnország (+1 százalék).

Bár a fekete péntek kevésbé népszerű, mint korábban, a november végi leértékelések még mindig a magyar e-kereskedelem egyik legforróbb időszakát jelentik. 2021. november 26-án az eladások száma 167 százalékkal nőtt egy átlagos nap eladási számához képest. A Black Week mutatója a többi napra 54 százalék és 96 százalék között mozog.

A november végi kiárusításokban résztvevő magyarok körében a legnépszerűbb termékkategóriák a bútorok, ruházati-és elektronikai termékek, háztartási gépek, utazások és ékszerek voltak. Egy átlagos kosárérték 15 ezer forint volt, és a megszerzett kedvezmény mértéke −41 százalék, mellyel átlagosan 10.600 forintot lehetett spórolni. Fontos azonban megjegyezni, hogy az üzletek által bejelentett százalékos árengedmények általában az eladott termékek kis hányadára vonatkoztak.

 

Véleményvezér

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten

Bécsben olcsóbb lakni, mint Budapesten 

A jövedelemhez képest Bécsben a legolcsóbb a lakhatás egész Európában.
Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt

Obszcén szavakkal fideszes nyugdíjas kommandó fogadta Magyar Pétert a miskolci gyermekotthon előtt 

A nyugdíjas fizetések nagyon felizgultak Magyar Péter látogatása miatt.
Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben

Elképesztő állapotokat talált Magyar Péter egy gyermekvédelmi intézményben 

Az ellenzéki vezető szerint a Fidesz propagandistákat vet be, hogy az emberek ismerhessék meg a valóságot.
Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről

Lesújtó adat a magyarok életesélyeiről 

Az elmaradt reformok tragédiája.
Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben

Kövér László gigabüntetést osztana az új-zélandi parlamentben 

Rendet kellene tenni az új-zélandi parlamentben.
Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát

Ünnepélyes keretek között adtak át 200 méter felújított járdát 

Nagy az erőlködés a Fidesznél a sikerélményekért.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo