A kormány úgy döntött, hogy a friss tojásra és az étkezési burgonyára is kiterjeszti az árstopot az év végéig. A piacokra ugyanakkor nem vonatkozik a szabályozás.
Első hallásra micsoda öröm, hiszen melyik magyar gyomor ne szeretné a burgonyát és a tojást, de mi fog történni valójában. Az állítólag üldözött multik a legnagyobb örömmel tesznek majd eleget a kormányparancsnak, hiszen az ő üzletpolitikájukban évtizedek óta kulcsszereplők az úgynevezett „küzdőtermékek”. Ez azt jelenti, amikor a beszerzési árnál is olcsóbban adnak egy-egy népszerű árucikket, hogy azzal becsábítsák magukhoz a vevőket. Talán még sokan emlékeznek arra, amikor évekkel ezelőtt ilyen küzdőtermék volt a Trappista sajt, ami akkoriban főszereplője lett az óriásplakátoknak. A képen csak egy szép nagy piros kör Trappista volt látható, egy ár és az üzletlánc neve. Ennek az üzletpolitikának a lényege, hogy a vevő megérkezik a Trappista sajtért és amellett még sok minden apróságot, szinte önmagának is észrevétlenül, bepakol a kosarába, amiken viszont már extraprofitot nyer a multi. Most ezt a reklám és tervező procedúrát spórolja meg a kormány a nagy kereskedőláncoknak, nem nehéz megjósolni, hogy a következő küzdőtermékük a tojás és a burgonya lesz. Ehhez megvannak a megfelelő számítógépes programjaik, belső szervezeti eljárásaik, így egy gombnyomás és már ömlenek is a vásárlók a multikhoz.
És mi lesz a kis magyar piaci tojásárusokkal? Ott dideregnek majd tojáskupacaik mellett és várják a vevőket, akik nem érkeznek meg. Esetleg oldalvást odapillantanak ártábláikra. A zöldségesekre pedig ott rohad a piaci árú burgonyájuk. Mi vásárlók pedig szaladunk a multikhoz tojást és burgonyát venni és persze becsempészünk majd a kosarunkba azért néhány apróságot a gyerekeknek, a férjeknek és feleségeknek, valamint a nagyszülőknek. Hát mégse mehetünk hozzájuk üres kézzel.