Nem változtak a Covid utáni folyamatok, tovább erősödött az áruházi forgalom, az online súlya pedig 18 százalék körül alakult az év végére – derül ki Magyarország legnagyobb műszaki áruházláncának év végi visszatekintőjéből. A fizikai üzletek növekvő forgalmát a cég részben a terjeszkedések sikerének tulajdonítja, hiszen három új, stratégiailag fontos városban (Dunakeszi, Gödöllő, Hódmezővásárhely) nyitottak fizikai üzletet 2023-ban.
„Bár a forgalmon február után jelentősen visszaesett, év végére lassan, de visszatért az emberek vásárlási kedve” - értékelte az évet Magyar Norbert, a Media Markt Magyarország kereskedelmi igazgatója.
„Sokan halogatták a nagyobb értékű műszaki cikk beszerzéseiket és kivárták a novemberi akciókat. A karácsonyi vásárlásokkal együtt így az év végi hajrá mérsékelte az éves visszaesést. Idén már nem volt jellemző a fennakadás az áruellátottságban sem. Gyakorlatilag megszűntek a chiphiányból származó problémák. A vásárlások zökkenőmentesen történhettek mind online, mind pedig a fizikai áruházainkban, aminek köre ismét 3 helyszínnel bővült. És bővülni fog, hiszen jövőre további üzletek nyitását tervezzük. Megerősödött az omnichannel stratégiánk is, amit különösen karácsonykor kifejezettem preferáltak a vásárlók. Egy online kinézett termék esetében ugyanis a késői szállítástól való félelem miatt akár az értékesítési pontok bármelyikén át tudták venni a készüléket, de kisebb termékek esetében akár az év végén indított 2 órás házhozszállítási opciót is kérhették” – tette hozzá a kereskedelmi igazgató.