Különös dolog derült ki a vásárlási szokásainkról: tízből kilenc magyar vásárló ilyen

A magyarok ötöde vásárol rendszeresen olyan terméket, amit előre nem tervezett – derül ki a MediaMarkt legfrissebb, országos reprezentatív kutatásából. A fiatalabb korosztályra különösen jellemző, hogy a vásárlási döntéseket hangulatok és külső ingerek formálják, nem pedig tudatos tervek.

Mire készülhet a kormány?
Meg lehet még menteni az idei évet az ezer sebből vérző gazdaságban?

Online Klasszis Klub élőben Győrffy Dórával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a közgazdászt, egyetemi tanárt!

2025. július 16. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A kutatás szerint az impulzusvásárlás egyértelműen generációs jelenség: míg a 30 év alattiak 16 százalék-a hetente több alkalommal is „elcsábul” valamilyen előre nem tervezett termékre, addig az 50 év felettieknél ez az arány mindössze 6 százalék. Összességében a magyar lakosság 15 százalék-a havonta legalább egyszer vásárol impulzívan, míg 10 százalék heti rendszerességgel teszi ezt.

Az impulzusok hajtanak
Az impulzusok hajtanak
Fotó: Depositphotos

Nem terveztem, de jött egy akció…

A vásárlási döntések mögött leggyakrabban a jó ár-érték arány (62 százalék) és az akciók (52 százalék) állnak. Minden harmadik impulzusvásárlás valamilyen kedvezményes ajánlat hatására történik. Ezt követik a pozitív érzelmek (17 százalék) – boldogság, jutalmazás, izgatottság –, nem utolsósorban pedig a stressz (11 százalék) befolyásolja az impulzusvásárlásokat. A nők nagyobb arányban hajlamosak „stresszvásárlásra”, míg a férfiaknál az unalom is jelentős tényező.

A digitális tér a kísértések melegágya?

Bár manapság azt gondolnánk, hogy az impulzusvásárlások döntő többsége online környezetben történik, a válaszadók jelentős többsége (28 százalék) mégis a fizikai boltokat jelölte meg a leggyakoribb helyszínként. Ezt szorosan követik a webáruházak (24 százalék), és a válaszadók mindössze pár százaléka vallotta, hogy a közösségi média platformokon hozná meg a gyors döntést. A 16–29 évesek több mint fele vallotta be, hogy gyakran rendel úgy online, hogy azt előzetesen nem tervezte be.

Véleményvezér

Rettegnek a fideszes polgármesterek

Rettegnek a fideszes polgármesterek 

Fideszes polgármesternek együtt szerepelni egy ellenzékivel egy fotón, skandallum.
Élve fejeztek le egy magyart az oroszok

Élve fejeztek le egy magyart az oroszok 

Miért hallgat a magyar kormány, amikor az oroszok gyilkolnak magyarokat?
A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára

A lengyel gazdaság száguldása hatalmas égés a magyar gazdaságpolitika számára 

A munkavállalók a lábukkal szavaznak.
Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata

Teljes bukta lett Orbán Viktor igazságpillanata 

Orbán Viktor egyre nagyobbakat lódít egyre kevesebb sikerrel.
Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen

Elutasították Magyar Péter feljelentését Orbán Viktor ellen 

Az ügyészség döntött Orbán Viktor feljelentése ügyében.
Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta

Vatikán már nem békepárti, a pápa az ukrán elnököt fogadta 

Az új pápa előbb fogadta az ukrán elnököt, mint Orbán Viktort.

Info & tech

Cégvezetés & irányítás

Piac & marketing


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo