Különös dolog derült ki a vásárlási szokásainkról: tízből kilenc magyar vásárló ilyen

A magyarok ötöde vásárol rendszeresen olyan terméket, amit előre nem tervezett – derül ki a MediaMarkt legfrissebb, országos reprezentatív kutatásából. A fiatalabb korosztályra különösen jellemző, hogy a vásárlási döntéseket hangulatok és külső ingerek formálják, nem pedig tudatos tervek.

A kutatás szerint az impulzusvásárlás egyértelműen generációs jelenség: míg a 30 év alattiak 16 százalék-a hetente több alkalommal is „elcsábul” valamilyen előre nem tervezett termékre, addig az 50 év felettieknél ez az arány mindössze 6 százalék. Összességében a magyar lakosság 15 százalék-a havonta legalább egyszer vásárol impulzívan, míg 10 százalék heti rendszerességgel teszi ezt.

Az impulzusok hajtanak
Az impulzusok hajtanak
Fotó: Depositphotos

Nem terveztem, de jött egy akció…

A vásárlási döntések mögött leggyakrabban a jó ár-érték arány (62 százalék) és az akciók (52 százalék) állnak. Minden harmadik impulzusvásárlás valamilyen kedvezményes ajánlat hatására történik. Ezt követik a pozitív érzelmek (17 százalék) – boldogság, jutalmazás, izgatottság –, nem utolsósorban pedig a stressz (11 százalék) befolyásolja az impulzusvásárlásokat. A nők nagyobb arányban hajlamosak „stresszvásárlásra”, míg a férfiaknál az unalom is jelentős tényező.

A digitális tér a kísértések melegágya?

Bár manapság azt gondolnánk, hogy az impulzusvásárlások döntő többsége online környezetben történik, a válaszadók jelentős többsége (28 százalék) mégis a fizikai boltokat jelölte meg a leggyakoribb helyszínként. Ezt szorosan követik a webáruházak (24 százalék), és a válaszadók mindössze pár százaléka vallotta, hogy a közösségi média platformokon hozná meg a gyors döntést. A 16–29 évesek több mint fele vallotta be, hogy gyakran rendel úgy online, hogy azt előzetesen nem tervezte be.

Véleményvezér

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.
Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből

Egyre kevesebb kenyeret tud venni a magyar a fizetéséből 

A kenyérinfláció tűpontos jelzőszáma a gazdaság működésének.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo