Különös dolog derült ki a vásárlási szokásainkról: tízből kilenc magyar vásárló ilyen

A magyarok ötöde vásárol rendszeresen olyan terméket, amit előre nem tervezett – derül ki a MediaMarkt legfrissebb, országos reprezentatív kutatásából. A fiatalabb korosztályra különösen jellemző, hogy a vásárlási döntéseket hangulatok és külső ingerek formálják, nem pedig tudatos tervek.

Mit veszünk meg hirtelen felindulásból?

A felmérés szerint az impulzusvásárlások terén a konyhai gépek a legnépszerűbbek: a válaszadók közel ötöde (19 százalék) nyilatkozta, hogy egy jól kinéző air fryer vagy kávéfőző könnyen elcsábíthatja, még akkor is, ha nagyobb összegről van szó. Népszerűek a technológiai kiegészítők is, például az okosórák, vezeték nélküli fülhallgatók vagy powerbankek (17 százalék), illetve a szórakoztatóelektronikai eszközök (13 százalék), mint a Bluetooth hangszórók vagy tévék. A fiatalabb korosztály – különösen a 30 év alattiak – körében a gamer kiegészítők és okosotthon-eszközök is gyakori „gyenge pontnak” számítanak. Ugyanakkor minden harmadik ember (29 százalék) azt vallja, hogy drágább műszaki cikkekre kizárólag tudatosan, nem impulzívan költ – vagyis az észérvek még mindig sokaknál felülírják a hirtelen vágyakat.

Vásárlás utáni megbánás – vagy mégsem?

Bár az impulzusvásárlás gyakran hirtelen döntés eredménye, a legtöbben mégsem bánják meg. A válaszadók 21 százalék-a kifejezetten jó érzéssel gondol vissza ezekre a vásárlásokra, míg 25 százalék ugyan érez némi bűntudatot, de összességében nem sajnálja a döntést. Mindössze 13 százalék vallotta be, hogy többször előfordult már vele, hogy megbánta, amit impulzívan vett meg. Ugyanakkor sokan vannak, akiknél az élmény inkább semleges vagy épp változó – minden ötödik válaszadó (18 százalék) szerint a hangulata és a konkrét termék is befolyásolja, hogyan éli meg utólag az impulzív döntést.

Véleményvezér

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat

Jól hat a putyini propaganda, egyre több orosz gyűlöli az európaiakat 

A gyűlöletet könnyű szítani.
Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál

Hatalmas öngól, nagyot ugrott az EU támogatottsága a magyaroknál 

Milliárdok folytak a kanálisba.
Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül?

Fóbia vagy valóság, hogy Putyin Európa ellen készül? 

Oroszország hatalmas hadi készleteket halmoz fel, de ki ellen?
Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump

Republikánus fellegvárat bukott el Donald Trump 

A republikánus mennyországnak bealkonyult.
Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala

Oroszország győzelme kétszer annyiba kerülne Európának, mint Ukrajna diadala 

A kárpátaljai magyarok is inkább az Európai Unióhoz szeretnének csatlakozni, mint Putyin rémhatalmához.
Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban

Szijjártó Péter diktátor barátja nagy bajban 

Amerika gyakorlatilag megtámadja Venezuelát.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo