Inkább hazai, mint külföldi? Változnak a vásárlói szokások

A vásárlói tudatosság erősödése kedvezhet a magyar termékeknek, így a piaci részesedésük is növekedhet – mondták a Magyar Termék Nonprofit Kft. szerdai sajtóeseményének szakértői.

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A társaság felmérése szerint Magyarországon a fogyasztók 90 százaléka figyel arra, hogy magyar terméket válasszon a boltokban, majdnem háromnegyed részük keresi a Magyar Termék védjegy promócióit is – közölte Benedek Eszter ügyvezető. Az online kutatás nyáron készült 7 ezer fő megkérdezésével. A Magyar Termék védjegy használóinak száma idén elérheti a 250-et, a védjegyes terméké az 5500-at, a védjegyhasználók árbevétele tavaly elérhette a 4 ezer milliárd forintot – tette hozzá a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője.

Fáj az infláció (Fotó: MTI/Bodnár Boglárka)
Fáj az infláció (Fotó: MTI/Bodnár Boglárka)

Benedek Eszter kiemelte, hogy az áremelkedést a vevők nagy része megterhelőnek érezte, ezért a termékeik árazására a belföldi piacon is figyelniük kell, ha versenyben akarnak maradni a külföldiekkel. A Magyar Termék Nonprofit Kft. tapasztalatai szerint a gyártók egyre inkább törekednek a megbízható eredetet tanúsító védjegyek elnyerésére is. Nekik kedvezett az augusztusban kezdődött, "A hazaiban több van" című kampány is, amely arra hívta fel a fogyasztók figyelmét, hogy a tudatos termékválasztással belföldi munkahelyek megmaradását és magyar családok megélhetését támogathatják.

A CBA Kft. kommunikációs igazgatója szerint mind az áru megbízhatósága, mind a fenntarthatósági szempontok a belföldön előállított termékek mellett szólnak. Ezek a legnehezebb időkben is elérhetők maradtak, utánpótlásukat a gyártók és a kereskedők folyamatosan biztosították, míg az import készleteket a járvány kirobbanását követő pánikvásárlások hamar kimerítették – hangsúlyozta Fodor Attila, aki úgy véli, hogy a magyar termékeket emiatt nem csak a vásárlóknak, a forgalmazóknak is előnyben kell részesíteniük.

Véleményvezér

Bajban a NER cégek a tőzsdén

Bajban a NER cégek a tőzsdén 

Egyszerre több NER cég került gyengülő pozícióba.
Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta

Orbán Viktor barátja teljesen más irányba megy, mint a magyar miniszterelnök gondolta 

Argentína teljesen más modellt választ, mint Magyarország.
Magyarország jobban teljesít, ja mégsem

Magyarország jobban teljesít, ja mégsem 

Valami újat kellene végre kitalálniuk a magyar országvezetőknek.
Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott

Milliós kórházvezetői fizetések, Hadházy Ákos felháborodott 

Bérharc az egészségügyben.
Teljes bukta a kormány családbarát programja

Teljes bukta a kormány családbarát programja 

Nem vagyunk képesek még a társadalom reprodukálására sem.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo