Magyar termék cikkek


Magyar találmány vethet véget a kórházi fertőzéseknek

Magyar találmány vethet véget a kórházi fertőzéseknek 

A termék bevonatot képez a kezelt felületeken és egy évig távol tartja a kórokozókat.
Szenzációs magyar termék: a fűtő üveg

Szenzációs magyar termék: a fűtő üveg  

A hő- és energiaveszteség közel 40 százalékát szoktuk a nyílászárók számlájára írni, ami meghatározó mennyiség akkor is ha gázzal, villannyal vagy fával fűtünk.
Inkább hazai, mint külföldi? Változnak a vásárlói szokások

Inkább hazai, mint külföldi? Változnak a vásárlói szokások  

A magyar termékek piaci részesedésének növekedésére számítanak a szakértők.
Több pénzt kapnak a hungarikumok

Több pénzt kapnak a hungarikumok  

Az Agrárminisztérium többletforrást biztosít az idei évi hungarikum pályázatra.
Magyar kistermelők, családi cégek izgalmas termékeit keresik

Magyar kistermelők, családi cégek izgalmas termékeit keresik 

2022-ben negyedszer indul el a Hungaricool termékverseny.
Még többen használhatják a Magyar Termék védjegyeket

Még többen használhatják a Magyar Termék védjegyeket 

Országszerte 17 szociális szövetkezet kínálhatja 120 féle portékáját Magyar Termék vagy Hazai Termék védjeggyel, ugyanennyi különböző árucikk vár arra, hogy hazai és ellenőrzött eredetét igazolják - jelentette be az Innovációs és Technológiai Minisztérium foglalkoztatáspolitikáért felelős államtitkára.
Több magyar terméket vásároltunk a járvány hatására

Több magyar terméket vásároltunk a járvány hatására 

Egy friss kutatásból kiderült, hogy a vásárlók több mint egyharmada 10 százalékkal többet is hajlandó fizetni egy termékért, ha az Magyarországon készült. A járvány ideje alatt megugrott azoknak a száma, akik több magyar árut vesznek. A fogyasztókat a hazai áruk kiválasztásában leginkább a védjegyek segítik. Ezek közül a Magyar Terméket tanúsító védjegyet nevezte meg a legtöbb megkérdezett a magyar eredetet mutató jelölések közül.
Új kihívások előtt az élelmiszeripar - szokatlan üzleti lépések sikeres példái

Új kihívások előtt az élelmiszeripar - szokatlan üzleti lépések sikeres példái 

Miért készít vegán terméket egy húscég, és gyárt magának felvágottat egy kereskedő?  Mit keres a brazíliai őserdőben egy európai gyümölcslégyártó, és Kastélyosdombón egy söripari óriás? Az újszerű üzleti gondolkodásra mutatott példákat a Magyar Termék Nonprofit Kft. Agóra konferenciája, amelyen az előadók másokat is arra ösztönöztek, hogy a siker érdekében érdemes „kilépni a dobozból”.   
Így nyaralunk idén

Így nyaralunk idén 

Katasztrofális év után van a hazai turizmus és a vendéglátás, és a jelenlegi helyzetet, a fokozatos nyitást is áthatja a bizonytalanság. A rendkívül nehéz időszaknak azonban néhány érdekes, sőt kedvező hozadéka is van, amely reménysugárt jelenthet a járvány utáni időszakra nézve. Az elmúlt év tapasztalata ugyanis az, hogy nem csupán kényszer, hanem trendi lett a belföldi nyaralás, és erre a korábbiaknál sokkal komplexebb csomagokkal készültek a borászatok is. A járványban kifejezetten népszerű alternatívát jelentettek a borturizmus szabadtéri, kulturális vagy családi programokkal fűszerezett eseményei, amely tartós változást hozhat az ágazatban.
„Az elismerések igazolják, hogy jó úton járunk” - Schieber Anita borról, alkotásról és üzletről

„Az elismerések igazolják, hogy jó úton járunk” - Schieber Anita borról, alkotásról és üzletről 

Egy szokatlanul barátságtalan időjárással megvert évben, nehéz évjáratban indult útjára tíz évvel ezelőtt a Schieber Pincészet, a kezdeti nehézségek azonban így sem tudták elvenni a kedvet a továbbiaktól. Schieber Anita és férje, Schieber Markus tudatos technológia-fejlesztési lépésekkel, elhivatottsággal, tapasztalatszerzéssel vágott neki a megmérettetésnek, amely a borbarátok kegyeiért zajlik. A tudatos beruházások, a minőségre törekvés és a küldetéstudat meghozta az eredményeket is. A Schieber borok több rangos díjat elhoztak már, Schieber Anita mégis arra a legbüszkébb, hogy a szekszárdi borvidék messze földön híres borászokból álló mezőnye tavaly a borvidék legjobbjának választotta a Tabu kékfrankost.

Ha magyar terméket veszel, hazai munkahelyeket védesz 

Tovább folytatódik a tavasszal elrajtolt „Vedd a hazait! Védd a hazait!” kampány. Az üzenet egyszerű: ha magyar terméket vásárolunk, azzal hazai munkahelyeket lehet megvédeni.

Új kampányt indít a kormány 

A cél a hazai termékek népszerűsítése lesz.

A Magyar Termék ereje a védjegyhasználók összefogásában rejlik 

A #veddahazait kampányban részt vevő cégek képviselői azt emelték ki, hogy minden gazdasági szereplőből – gyártók, kereskedők, fogyasztók ­– pozitív érzéseket váltott ki a járványhelyzetben elindított akció. Az is ismét bebizonyosodott, hogy a Magyar Termék igazi ereje a védjegyhasználóik összefogásában rejlik.

A járványhelyzetben nőtt a fogyasztók elkötelezettsége a hazai termékek iránt 

A koronavírus okozta veszélyhelyzetben a magyar gazdaság támogatására, a munkahelyek megőrzésére hív fel a „Vedd a hazait! Védd a hazait!” kampány – jelentette be az akciót elindító Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője, Benedek Eszter.

Május 19-ig lehet pályázni a Magyar Termék Nagydíjra 

20. alkalommal, 46 főkategóriában hirdették meg a Magyar Termék Nagydíj Pályázatot – jelentette be a Magyar Termék Nagydíj Pályázat Kiírói Tanácsa. A pályázat jubileumi évében is az innovatív szemlélet, a kreatív megoldások és a kiemelkedő minőség áll a fókuszban. A meghirdetett 46 pályázati főcsoport érinti többek között a vendéglátást, az építő- a mezőgazdasági- és élelmiszeripart, szabadidős, kulturális tevékenységeket, rendezvényeket az orvostechnikai- és kozmetikai szegmenset, vagy akár a bútor- és ruházati termékek gyártását is. Újdonságként idén először kapnak lehetőséget helyi közösségek tevékenységeik megmérettetésére. Május 19-ig lehet pályázni.

Rágyúrnak a termelői mézre 

A Nemzeti Agrárgazdasági Kamara (NAK) közreműködésével hetek óta zajlik az Országos Magyar Méhészeti Egyesület (OMME) magyar termelői méz népszerűsítését célzó marketingkampányának előkészítése. Az ősszel induló promóciós program célja, hogy ráirányítsa a figyelmet a kiváló minőségű hazai termelői mézre és a tudatos mézfogyasztásra.

Hungarikum lett a Törley, a Piros Arany és a cimbalom 

A magyar cimbalommal, a Törley pezsgővel, a Piros Arannyal és az Erős Pistával, illetve a kaptárkövekkel és a bükkaljai kőkultúrával bővült a Hungarikumok Gyűjteménye. A Hungarikumok Gyűjteményébe a pénteki döntéssel már 60 érték tartozik, a Magyar Értéktár pedig 143 tételesre bővült.

Újabb Hungarikummal gazdagodtunk 

A Hungarikum Bizottság egyhangú döntéssel hungarikummá nyilvánította csütörtöki ülésén a kürtőskalácsot, amely egyszerre székely, erdélyi és magyar érték - jelentette be Fazekas Sándor földművelésügyi miniszter sajtótájékoztatón Budapesten.

Hétfőn jönnek a hungarikumpályázatok 

A hazai és a külhoni értékgyűjtés támogatására, valamint a kihalófélben lévő hagyományos népi mesterségek továbbörökítésére október 26-án, hétfőn megjelennek az idei hungarikumpályázatok.

Miért a hazait? 

Van egy furcsa magyar szokás: jobban szeretjük a külföldit. Holott a helyi piacon szocializálódott, hasonló méretű megoldásszállítók már egy szóból megértik a problémát, és könnyebben adnak rá jó választ. A vállalatirányítási rendszerek esetében sem feltétlenül a nagy multinacionális szoftvercégek kínálatában kell keresnie egy hazai kkv-nak a számára ideálisat.

Kínában készül már a Pécsi Kesztyű is 

A továbbiakban nem Magyarországon gyártják majd az ikonikus Pécsi Kesztyűt. A fennmaradáshoz kénytelenek Kínába és Etiópiába telepíteni az üzemet.

Így ne bukjuk el az új megrendelőt 

Az első megrendelés kiszállításánál különösen fontos, hogy minden tökéletesen menjen, hiszen egy jó kapcsolat további és a jelenleginél is nagyobb megrendeléseket hozhat. A kézműves termékeknél még több a rizikó, hogy az első nagyobb szállítmánynál hiba csússzon valamibe. Mutatunk 5 dolgot, amire ügyeljen e megrendelés teljesítésekor.

Újra keresik a legjobb Magyar Termékeket! 

Meghirdették a 2014. évi Magyar Termék Nagydíj pályázatot; az idén 17. alkalommal kiírt pályázaton 31 főcsoport 53 témakörében lehet nevezni május 16-ig, az elismeréseket szeptember 3-án az Országházban adják át

A legnagyobb márkák mellett mutatkoznak be a magyar tervezők 

A Design Terminál négy magyar tervezőt juttat ki Európa egyik legjelentősebb divateseményére, a London Fashion Week-re. A legnagyobb nemzetközi divatmárkák mellett Tomcsányi Dóri, a KELE clothing, a The FOUR és a ZAKO is bemutatja Londonban legfrissebb kollekcióját február 13-23. között.

Hungarikum az adatmentés is a paprika mellett 

Négy új értékkel bővítette a hungarikumok körét a Hungarikum Bizottság, mától védett értékünk a Kürt adatmentés, a pingálás a kalocsai paprika és a halasi csipke. Magyar érték lett a cigányzene és a Gundel étterem.

A Rába és a Pick idén a legkiválóbb hazai márka 

Az idén negyedik alkalommal díjazták MagyarBrands elismeréssel a legjobb magyar vonatkozású márkákat: az üzleti ágazatban a Rába, a fogyasztói szektorban a Pick volt az idén a legkiválóbb hazai márka. A díjazottak között van a Piac&Profit is.

Hivatalosan is magyar a csabai kolbász 

A csabai kolbásszal, a hízott libából előállított termékekkel, a tokaji aszúval és a Béres-cseppel bővítette a hungarikumok gyűjteményét a Hungarikum Bizottság a keddi, székesfehérvári ülésén – jelentette be a bizottság elnöke.

Akik jó úton járnak 

Minden eddiginél több pályázat érkezett idén a Magyar Termék Nagydíj elnyerésére, a bírált pályázatok közül, 78-at, az előző évhez képest 32%-kal többet tüntettek ki Magyarország legtekintélyesebb, nem szakma specifikus, minőségtanúsító rendszerében.

Hungarikum a pálinka, a törköly és a Herendi 

A herendi porcelánnal, a pálinkával és a törkölypálinkával bővül a hungarikumok listája - jelentette be a vidékfejlesztési miniszter.

Továbbra sem a minőségi bor éri meg igazán 

Konzervatív, de változik a magyar borízlés: feljövőben vannak a fehérborok, de a fogyasztók továbbra is a vörös édes asztali borokat kedvelik, ezek pedig nem a minőségi kategória képviselői - mondta az Agrár Marketing Centrum (AMC) vezérigazgató-helyettese egy soproni szaktanácskozáson.

Indul az idei Magyar Termék Nagydíj pályázat 

Új kategória bevezetésével, új különdíj alapításával, új kiíróitanács-taggal: egy, a Kárpát-régióban működő vállalkozások összefogását szolgáló új szervezettel indul útjára immár 16. alkalommal a Magyar Termék Nagydíj Pályázat.

Összefogás a magyar értékek védelmében 

Az összefogás szerepe megkérdőjelezhetetlen, aminek szellemében a Felelős Családi Vállalkozásokért Magyarországon Egyesület (FBN-H), a Hungarikum Szövetség, illetve a „Magyar Termék” Nonprofit Kft. a jövőben szorosabb együttműködésre törekszik annak érdekében, hogy gazdasági-társadalmi szempontok mentén erősítse egymás célkitűzéseit, így a hazai értékeket.

Nemzetközi elismerés egy magyar márka promóciójának 

„Highly commended” vagyis rendkívüli elismeréssel tüntette ki a világ egyik legnagyobb szakmai szervezete a Heinemann Duty Free, a Zwack Unicum és a Budapest Airport közös nyári kampányát.

Útmutató a magyar termék rendelethez 

A Vidékfejlesztési Minisztérium elkészítette azt az útmutatót, amely megkönnyíti az élelmiszer-vállalkozások számára az eredetre, származásra történő utalásokkal kapcsolatos jelölési nehézségek kezelését. A rendelet szövegéhez készített részletes magyarázat mindamellett, hogy megfogalmazza a felhasznált összetevőkkel kapcsolatos elvárásokat, az egyes összetevőkre vonatkozóan értelmezi az általános jelölési szabályokat is.

A Magyar Termék Nagydíj vándorkiállítás nyílt Kolozsváron 

A 2012-ben Magyar Termék Nagydíjjal kitüntetett termékek vándorkiállítását nyitották meg Kolozsváron, egy – a Kárpát Régió Üzleti Hálózat és a Kárpátia Magyar–Román Kereskedelmi és Iparkamara által szervezett – konferencia keretében.

Munkás, de megéri küzdeni a Nagydíjért 

Az összetett és szigorú pályázati rendszerben öt fordulóból álló megmérettetésen kell megfelelniük a pályázóknak. A legfontosabb kritériumok a minőség és a piac. Több mint 100 pályázat került idén a főzsűri elé, és végül 58 termék nyerte el a Magyar Termék Nagydíj minősítést.

Külföldi lehetőség magyar beszállítóknak 

A Lidl Magyarország bemutatta a ’Lidl a Magyar Beszállítókért’ elnevezésű programját amely a magyar beszállítók külföldi piacra jutási lehetőségeit kívánja elősegíteni.

Harmadszorra díjazzák a magyar márkákat 

Idén harmadik alkalommal díjazták MagyarBrands elismeréssel azokat a magyar vonatkozású márkákat, amelyek a magyar vállalkozások méltó képviselői lehetnek hazánkban és határainkon kívül is. A díjazott márkákhoz kapcsolt értékek olyan kézzel fogható előnyt jelentenek, amely révén növelhető a termékek megbízhatósága, elismertsége.

Élelmiszermaffia Magyarországon – Bekeményít a VM 

Ki fogjuk takarítani a magyar piacról azokat a cégeket, amelyek hamisított vagy nem megfelelő eredet-megjelölésű terméket hoznak forgalomba - mondta Budai Gyula, a Vidékfejlesztési Minisztérium parlamenti államtitkára kedden Budapesten sajtótájékoztatón. A nagybani piacok augusztusban indult ellenőrzései során sok gyanús cég neve merült fel, s ezért kimondható, hogy maffiaszerű hálózat működik a magyar élelmiszeriparban.

Újra díjazták a legjobb magyar termékeket 

Immár 15. alkalommal adták át a Magyar Termék NagydíjŸ kitüntetéseket, melyeket idén minden eddiginél több, összesen 53 pályázó 58 pályázata érdemelt ki. A pályázat célja idén is az, hogy elismerje és díjazza a kiváló minőségű Magyarországon gyártott, és forgalmazott termékeket, szolgáltatásokat, elősegítse a minőségtudatos szemléletet, valamint hogy a gyártók, termelők és szolgáltatók ösztönzésével emelje a fogyasztóvédelem általános szintjét.

Szeptember 1-jén lép hatályba a magyartermék-rendelet 

Szeptember 1-jén lép hatályba az egyes önkéntes megkülönböztető megjelölések élelmiszereken történő használatáról szóló vidékfejlesztési miniszteri rendelet (magyartermék-rendelet), amely többek között szabályozza, hogy milyen feltételek mellett tüntethető fel az élelmiszerek csomagolásán a „magyar termék", a „hazai termék" és a „hazai feldolgozású termék" jelölés.

Mire jó az eredetvédelem? 

Hangos tőle a sajtó, hogy a hazai tejágazat helyzetének javítására eredetvédelmet kér az Európai Uniótól a Tej Terméktanács a magyar rögös túróra. De miért éri meg a hosszas procedúra?

Siker lépésről lépésre 

Kalácska Zsana ékszerkészítő hiszi, hogy vidékről is lehet sikeresnek lenni. Most épp „helyzeti hátránya" ledolgozásával foglalkozik, erről is mesél.

Csak magyar csirkét árul majd a SPAR 

Megállapodást írt alá július elején a Spar Magyarország Kft. és a Baromfi Termék Tanács (BTT), az áruházlánc mintegy 400 üzletében kizárólag a magyar baromfivédjegy használatára jogosult termelőktől származó friss és előkészített, csomagolt baromfihúsokat értékesít.

Jöhet a magyar termék jelölés 

A kormány úgy döntött, hogy megjelenhet a magyar termék rendelet. A jövőben önkéntes alapon feltüntethető az élelmiszereken a „magyar termék”, a „hazai termék” és a „hazai feldolgozású termék” jelölés. A vidékfejlesztési miniszteri rendelet a kormány szándékai szerint a hazai vásárlók jobb tájékoztatását, a magyar termékek kiemelt pozícióját biztosítja. 

Önkéntes lesz a „magyar termék" jelölés használata 

A jövőben önkéntes alapon feltüntethető az élelmiszereken a „magyar termék", a „hazai termék" és a „hazai feldolgozású termék" jelölés. A vidékfejlesztési miniszteri rendelet a hazai vásárlók jobb tájékoztatását, a magyar termékek kiemelt pozícióját biztosítja.

Ingyen szoftver helyett ingyen szoftver? 

Együttműködési megállapodást kötött a kormány és a Microsoft egy többmilliárd forint értékű oktatási csomagról. A cég ingyen bocsátja rendelkezésre a szoftvereket. A dolog pikantériája csupán annyi, hogy kissé visszás olyasminek a felajánlásával tüntetni, ami számos helyről már eddig is ingyen elérhető volt - hívja fel a figyelmet a szabad szoftverekkel foglalkozó Nyílt Dokumentumformátum Szövetség.

Világhódító úton a magyar beton 

A családi vállalkozásként induló magyar luxusbeton cég komoly nemzetközi expanzióban van, a befektetők bevonásának megkönnyítése érdekében még cégformát is váltottak.
Feliratkozás a Piac & Profit Online magazin hírlevelére
Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport

Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport 

Magasabb fokozatba kapcsolt 2023-ban a tisztán magyar tulajdonban lévő cégcsoport.
Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Professzionális online sales és marketing vezetőt keresünk!

Részletek

Privátbankár
Mfor
Piac és Profit

Munkatársakat keresünk!

Online lapcsaládunk bővítéséhez újságírókat, szerkesztőket keresünk.

Részletek

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben

Mindig az ember a leggyengébb láncszem a kibervédelemben 

Kétféle ember, és kétféle cég van: akit már meghekkeltek, és akit meg fognak.

Költségkímélés

A szomszédtól félünk legjobban Budapesten

A szomszédtól félünk legjobban Budapesten  

Márciusban felbolydult a lakásbiztosítási piac, először válthattunk lakásbiztosítást évfordulótól függetlenül.

Adózás

Milliókat spórolhat, mielőtt kopogtat a NAV

Milliókat spórolhat, mielőtt kopogtat a NAV 

A NAV ellenőrzési terve szerint az informatikai rendszerek által gyűjtött adatok és az adózók magatartása egyaránt meghatározó tényező az ellenőrzési folyamatokban.

Cégblog

Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport

Kiemelkedő évet zárt 2023-ban a BioTechUSA-cégcsoport 

Magasabb fokozatba kapcsolt 2023-ban a tisztán magyar tulajdonban lévő cégcsoport.

Klímablog

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben

Hódítanak a balkon napelemek Bécsben  

Míg 2022-ben nem egészen ezer, addig tavaly már több mint négyezer balkon napelemet telepítettek Bécsben.

Gazdaság

A szomszédtól félünk legjobban Budapesten

A szomszédtól félünk legjobban Budapesten  

Márciusban felbolydult a lakásbiztosítási piac, először válthattunk lakásbiztosítást évfordulótól függetlenül.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo