A járványhelyzetben nőtt a fogyasztók elkötelezettsége a hazai termékek iránt

A koronavírus okozta veszélyhelyzetben a magyar gazdaság támogatására, a munkahelyek megőrzésére hív fel a „Vedd a hazait! Védd a hazait!” kampány – jelentette be az akciót elindító Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője, Benedek Eszter.

Számos gyártói, kereskedői és vásárlói visszajelzés alapján azt tapasztalják, hogy mind több fogyasztó részesíti előnyben a külföldivel szemben a hazai előállítású árukat – tudatta az ügyvezető. Gazdasági nehézségek idején egyébként mindenhol fokozódik ez a fajta elkötelezettség, hiszen ily módon is oltalmazni kívánják saját országukat, közvetlen közösségüket. Erre erősít rá a „Vedd a hazait! Védd a hazait” kampány. Arra hívja fel a figyelmet, hogy most kiemelten fontos az a támogatás, amelyet tudatos fogyasztóként adhatunk.

„A hazai termékek választásával nemcsak az itthon működő cégeket pártfogoljuk, hanem hozzájárulunk a munkahelyek megőrzéséhez is. Nem mellesleg garantált az is, hogy megbízható élelmiszerek kerülnek az asztalunkra – jegyezte meg Benedek Eszter. – Ez a fajta összefogás most elengedhetetlen ahhoz, hogy a magyar gazdaság talpon maradjon. A fogyasztók is átérzik ezt a felelősséget” – hangsúlyozta az ügyvezető.

Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője

A Magyar Termék Nonprofit Kft. elsődleges feladata immár 15 éve, hogy segítse a hazai gyártókat és vásárlókat a magyar eredetű áruk beazonosíthatóságában, és népszerűsítse ezeket.

„Jelenlegi kampányunk első lépése az volt, hogy a közösségi felületeken lehetővé tettük a »veddahazait« profilképkeret beállítását, ezzel a felhasználók virtuálisan már csatlakoztak is a mozgalomhoz” – mondta el az ügyvezető.

A Magyar Termék védjegyeket több mint 160 cég csaknem 4000 áruja és szolgáltatása használja, most mások bekapcsolódására is számítanak. Már az első visszajelzések is nagyon kedvezők, eddig ötven cég – köztük az Univer Product Zrt., a Törley Pezsgőpincészet Kft., a Gyulahús Kft. – társult az akcióhoz. A kereskedelmi láncok közül elsőként a CBA mondott igent, de tervezi ezt például az Auchan is. Az érdeklődők az amagyartermek.hu oldalon itt kapnak segítséget. A kezdeményezést népszerűsítő posztot itt, a kampányt támogató videót pedig itt lehet elérni.

A Magyar Termék márkanévről szólva Benedek Eszter ismertette: számos független felmérés szerint a hazai eredetet és megbízhatóságot jelző legismertebb és legelismertebb védjegy. A fogyasztók több mint 90 százaléka ismeri, és több mint 70 százaléka a megbízhatósággal azonosítja. Az ügyvezető szerint a járvány miatt kialakult speciális helyzetben még erősebb az a tendencia, hogy a vásárlók ezeket részesítsék előnyben, hiszen a védjegy független szakértői vizsgálatokkal a jogszabályi megfelelőséget is tanúsítja, különös tekintettel a termékbiztonságra és a helyes fogyasztói tájékoztatásra.

„A vásárló hajlandó akár magasabb árat is fizetni az itthon gyártott biztonságos készítményekért – emelte ki az ügyvezető. – Kutatások is mutatják, hogy a Magyar Termék védjegyes áruért a vevők több mint fele (52,7%) kész 10 százalékkal is többet kiadni a külföldivel szemben.”

„A »Vedd a hazait! Védd a hazait!« reklámhadjárat természetesen a járvány múltán, hosszú távon is jó szolgálatot tehet a gazdaságnak, a gazdasági szereplőknek és a fogyasztóknak egyaránt” – tette hozzá Benedek Eszter, a Magyar Termék Nonprofit Kft. ügyvezetője.

 

A cikket a KNK PR&Media készítette

Véleményvezér

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság

Argentínában kidobták a korrupt politikai elitet és kilőtt a gazdaság 

Négy hónap alatt tűnt el a költségvetési hiány.
Újra lőnek az ukrán tüzérek

Újra lőnek az ukrán tüzérek 

Nagy hatótávolságú rakétákat is kapnak az ukránok.
Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján

Szégyenteljes helyre került Magyarország a jogállamisági index alapján 

A magyar jogásztársadalom levizsgázott.
Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában

Schmitt Pál szelleme kísért Norvégiában 

A makulátlanság egy elengedhetetlen szempont Norvégiában.
Lengyelországnak jót tett a kormányváltás

Lengyelországnak jót tett a kormányváltás 

A lengyel gazdasági csoda nem három napig tart.
Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában

Magyarország Európában az utolsó helyen az egészségügyi kiadások rangsorában 

Mindenképpen javítani kellene a finanszírozáson.


Magyar Brands, Superbrands, Bisnode, Zero CO2 logo